Het Radboudumc heeft de mijnRadboud -app gelanceerd waarmee gebruikers hun persoonlijke patiëntendossier op hun smartphone kunnen inzien. Het patiëntendossier was al digitaal beschikbaar via de website maar is nu ook als smartphone-app beschikbaar.
Inmiddels maken bijna 40.000 mensen gebruik van hun persoonlijke patiëntendossier. Via de app kunnen patiënten afspraken maken, uitslagen zien, vragenlijsten invullen of vragen stellen aan het behandelteam. Verder kunnen patiënten met een iPhone via de app zelf metingen invoeren zoals bloeddruk, gewicht en temperatuur. Voorbereiden van de afspraak in het ziekenhuis kan ook. Met een persoonlijke barcode op hun smartphone kunnen patiënten zich in het Radboudumc aanmelden voor hun afspraak.
De app heeft op dit moment nog wel minder mogelijkheden dan de webversie van mijnRadboud. Een patiënt kan bijvoorbeeld nog geen persoonsgegevens wijzigen of resultaten van metingen inzien via de app. Binnenkort wordt het mogelijk om herhaalrecepten aan te vragen. Om een account aan te maken moet dit worden aangevraagd bij de centrale inschrijfbalie of de polikliniek van het Radboudumc. Patiënten hebben daarna 10 dagen de tijd om het account te activeren. Dat kan alleen via de website worden gedaan. Zodra mijnRadboud geactiveerd is en de app geïnstalleerd kan een patiënt gebruik maken van mijnRadboud via website en smartphone.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.