De internationale pakketvervoerder TNT Express weet niet wanneer het volledig van de Petya-aanval hersteld zal zijn en sommige systemen zullen mogelijk nooit hersteld worden, zo laat eigenaar FedEx in een document aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC (Securities and Exchange Commission) weten.
In het document stelt FedEx dat alle TNT Express depots, hubs en faciliteiten weer operationeel zijn en de meeste TNT-diensten weer beschikbaar zijn. Toch hebben klanten nog steeds met vertragingen te maken als het gaat om bijvoorbeeld facturen. "We kunnen geen schatting geven wanneer de diensten van TNT Express volledig hersteld zijn", aldus FedEx. De it-teams van het bedrijf zouden zich vooral richten op het herstellen van operationele systemen, alsmede financiële, back-office en secondaire bedrijfssystemen.
"Op dit moment kunnen we geen schatting geven hoe lang het zal duren om alle getroffen systemen te herstellen en het is een reële mogelijkheid dat TNT Express niet alle getroffen systemen en alle belangrijke bedrijfsgegevens die door het virus zijn versleuteld zal kunnen herstellen", laat de pakketvervoerder verder weten. De financiële impact wordt nog in kaart gebracht, maar volgens FedEx zal die waarschijnlijk aanzienlijk zijn. TNT Express was één van de bedrijven die op 27 juni door de Petya-ransomware besmet raakte.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.