Aanvallers hebben bij winkelketen CeX de gegevens van 2 miljoen klanten gestolen, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt. CeX is een winkelketen die wereldwijd actief is en gebruikte videogames en elektronica inkoopt en verkoopt. Het Britse bedrijf heeft bijna 600 winkels, waaronder ook in Nederland.
In een verklaring laat het bedrijf weten dat een ongeautoriseerde derde partij toegang heeft gekregen tot de gegevens van klanten die een account op WeBuy.com hadden, de website van CeX. Het gaat om naam, adresgegevens, e-mailadressen en telefoonnummer. Bij een "klein aantal" klanten ging het ook om versleutelde creditcarddata tot en met 2009. Andere financiële gegevens zouden geen risico lopen. Daarnaast worden creditcardgegevens sinds 2009 niet meer opgeslagen.
Het is onduidelijk of de wachtwoorden van klanten risico lopen. Bij de gestolen gegevens wordt dit namelijk niet genoemd, maar klanten krijgen wel het advies hun wachtwoord te wijzigen. "Hoewel je wachtwoord niet onversleuteld is opgeslagen, is het mogelijk dat als het niet complex is, een derde partij uiteindelijk je originele wachtwoord kan bepalen en gebruiken om op andere, ongerelateerde diensten in te loggen. Daarom adviseren we klanten om hun wachtwoord bij andere diensten te wijzigen waar ze hun WeBuy-wachtwoord hergebruikten", aldus de uitleg van CeX.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.