image

Windows 10 Fall Creators Update verschijnt op 17 oktober

zaterdag 2 september 2017, 08:36 door Redactie, 27 reacties

Microsoft zal de Windows 10 Fall Creators Update op 17 oktober dit jaar lanceren, zo heeft de softwaregigant tijdens de IFA-beurs in Berlijn aangekondigd. Het is de tweede grote update die dit jaar voor Windows 10 verschijnt en bevat onder andere op het gebied van security allerlei nieuwe onderdelen.

Een van de nieuwe features is Windows Defender Exploit Guard, dat een extra beveiligingslaag aan applicaties toevoegt. Dit moet het lastiger voor aanvallers maken om gebruikers via beveiligingslekken aan te vallen. Exploit Guard moet dezelfde bescherming als de Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET) van Microsoft gaan bieden. Deze populaire tool zal met de lancering van de Creators Update van systemen worden verwijderd of uitgeschakeld, zo liet Microsoft eerder weten.

Een andere nieuwe feature genaamd Controlled folder access moet systemen tegen ransomware beschermen. Via de optie kunnen gebruikers mappen opgeven die worden gemonitord. Zodra een niet toegestane app een aanpassing aan bestanden binnen deze mappen probeert te maken krijgt de gebruiker een waarschuwing. Standaard worden mappen als Documenten, Foto's en de Desktop gemonitord. Verder zal de Fall Creators Update ervoor zorgen dat VBScript execution in Internet Explorer 11 voor websites in de Internet Zone en de Restricted Sites Zone wordt uitgeschakeld.

Reacties (27)
02-09-2017, 09:26 door Anoniem
Kunnen ze die updates niet een sequentieel nummer geven ofzo? 10.1 of 10.001 ofzo en dan steeds hoger?
Ik vind namen als "fall creators" voor een update nogal verwarrend als enige referentie...
02-09-2017, 10:06 door Anoniem
Over Apple klaagde niemand met Leopard en Snow Leopoard
02-09-2017, 10:50 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 02-09-2017, 10:51
Door Anoniem: Kunnen ze die updates niet een sequentieel nummer geven ofzo? 10.1 of 10.001 ofzo en dan steeds hoger?
Ik vind namen als "fall creators" voor een update nogal verwarrend als enige referentie...

@Anoniem, 09:26 uur, precies. Gewoon logica. Nummeren!

Bij Apple hebben zij het nummeren ook overboord gegooid met de overgang van Classic naar OSX.
Iets waar ik nooit de zin van heb ingezien om OSX versies kattennamen te gaan geven, Waarschijnlijk omdat ik niks met katten heb.
Nu zijn het bij Apple geloof ik de namen van steenverheffingen in het landschap die de versies moeten onderscheiden. Verhelderend hoor!

Maar in het geval van dit bericht over Windows 10 schiep bij mij de benaming bij vluchtig lezen van de kop wel een vreemder beeld.

Ik dacht dat "The fall of Windows 10" werd aangekondigd.

DUS:

Gewoon nummeren Microsoft!
Ja?
Dank u wel!
02-09-2017, 10:52 door Anoniem
Door Anoniem: Kunnen ze die updates niet een sequentieel nummer geven ofzo? 10.1 of 10.001 ofzo en dan steeds hoger?
Ik vind namen als "fall creators" voor een update nogal verwarrend als enige referentie...

Ding heeft toch al een nummer 1710 verder is er een versie build nr wat steeds oploopt.

Maar Windows 10 is een drama zelfs met windows 10 Enterprise of Education met privacy settings op security blijft die continue communiceren met z'n baasje in redmond. Ik wil dat gewoon kunnen uitzetten. Dan pas stap ik over op windows 10.
02-09-2017, 12:02 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem: Kunnen ze die updates niet een sequentieel nummer geven ofzo? 10.1 of 10.001 ofzo en dan steeds hoger?
Ik vind namen als "fall creators" voor een update nogal verwarrend als enige referentie...

@Anoniem, 09:26 uur, precies. Gewoon logica. Nummeren!

Bij Apple hebben zij het nummeren ook overboord gegooid met de overgang van Classic naar OSX.
Iets waar ik nooit de zin van heb ingezien om OSX versies kattennamen te gaan geven, Waarschijnlijk omdat ik niks met katten heb.
Nu zijn het bij Apple geloof ik de namen van steenverheffingen in het landschap die de versies moeten onderscheiden. Verhelderend hoor!

Maar in het geval van dit bericht over Windows 10 schiep bij mij de benaming bij vluchtig lezen van de kop wel een vreemder beeld.

Ik dacht dat "The fall of Windows 10" werd aangekondigd.

DUS:

Gewoon nummeren Microsoft!
Ja?
Dank u wel!

Psst, alle builds zijn al genummerd. Waarom altijd zo ranten over iets wat simpelweg niet waar is. Or am I feeding the troll now?
02-09-2017, 13:37 door Anoniem
Je wordt gek van die complete updates die in feite een upgrade zijn. Elke keer kun je opnieuw allerlei programma's installeren of assocciaties herstellen. Want alhoewel de EU Microsoft al meermaals op de vingers heeft getikt flikken ze het bij elke grote update weer om alles terug te zetten naar hun eigen tools.

Vroeger had je een systeem dat bij je PC zat, kreeg daarvoor belangrijke ipdates, maar die beïnvloedden niet in dergelijke hoge mate alles wat op de PC staat. Nu is het elk half jaar raak, kun je opnieuw beginnen.

Microsoft waar zijn jullie mee bezig?
02-09-2017, 14:14 door Anoniem
Is Windows 10 Fall Creators Update hetzelfde als Windows 10 Creators Update? (dus zonder Fall)
Zoja, dan heb ik Windows 10 Creators Update nooit binnen gekregen... fail dus.
02-09-2017, 14:59 door Anoniem
ik ben benieuwd hoe lang de machine weer aan het binnehalen en rebooten is voor dit grapje... ik zal maar vast een ruim dag deel reserveren via de gigabit verbinding voordat hij binne gedrukt wordt wanneer het me helemaal niet uitkomt!

dit soort grapjes, met 2 keer per jaar 4h wachten (soms is het langer geweest zelfs) en machine niet kunnen gebruiken betekent letterlijk dat dat OS niet meer dan 99.9% uptime ooit zal geven op jaar basis!
02-09-2017, 16:12 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 02-09-2017, 16:14
Door Anoniem: ik ben benieuwd hoe lang de machine weer aan het binnehalen en rebooten is voor dit grapje... ik zal maar vast een ruim dag deel reserveren via de gigabit verbinding voordat hij binne gedrukt wordt wanneer het me helemaal niet uitkomt!

dit soort grapjes, met 2 keer per jaar 4h wachten (soms is het langer geweest zelfs) en machine niet kunnen gebruiken betekent letterlijk dat dat OS niet meer dan 99.9% uptime ooit zal geven op jaar basis!

(1-(8/8760)) x 100 = 99.908 %.
Is dat niet fantastisch voor een desktop systeem?

FYI : Who the f*ck geeft om uptime op desktop systemen. Of laat je die ook na kantoortijd elektriciteit consumeren? Nee, die zet je uit na kantoortijd en laat je de updates doen wanneer je mensen aan een verdiend biertje zitten als het een werk-pc is, of wanneer je ligt te pitten en je persoonlijke pc-tje aan het updaten is.

tl;dr, gelul. Kom met fatsoenlijke argumenten.
02-09-2017, 16:20 door Anoniem
Door Anoniem: Is Windows 10 Fall Creators Update hetzelfde als Windows 10 Creators Update? (dus zonder Fall)
Zoja, dan heb ik Windows 10 Creators Update nooit binnen gekregen... fail dus.

Nee, Fall Creators Update is weer een nieuwe upgrade, die dus ná de Creators Update komt. Ik heb de Creators Update ook nog niet ontvangen terwijl mijn systeem wel geschikt is. Maar ik lees dat dat bij meer mensen het geval is. Naar verwachting zullen wij hem de komende maand ontvangen.
En de Fall Creators Update zullen we dan waarschijnlijk ook als laatsten ontvangen... Maar dat is op zich gunstig, want dan hebben ze de tijd om alle "bugs" eruit te halen.
02-09-2017, 16:42 door Anoniem
Door NedFox:
Door Anoniem: ik ben benieuwd hoe lang de machine weer aan het binnehalen en rebooten is voor dit grapje... ik zal maar vast een ruim dag deel reserveren via de gigabit verbinding voordat hij binne gedrukt wordt wanneer het me helemaal niet uitkomt!

dit soort grapjes, met 2 keer per jaar 4h wachten (soms is het langer geweest zelfs) en machine niet kunnen gebruiken betekent letterlijk dat dat OS niet meer dan 99.9% uptime ooit zal geven op jaar basis!

(1-(8/8760)) x 100 = 99.908 %.
Is dat niet fantastisch voor een desktop systeem?

FYI : Who the f*ck geeft om uptime op desktop systemen. Of laat je die ook na kantoortijd elektriciteit consumeren? Nee, die zet je uit na kantoortijd en laat je de updates doen wanneer je mensen aan een verdiend biertje zitten als het een werk-pc is, of wanneer je ligt te pitten en je persoonlijke pc-tje aan het updaten is.

tl;dr, gelul. Kom met fatsoenlijke argumenten.

sure...

16:40:58 up 1061 days, 54 min, 0 users, load average: 14.16, 12.94, 13.00

en btw dat windows draait ook op servers.
02-09-2017, 17:29 door Anoniem
Voor de ontwetende, Windows heeft behalve de namen ook gewoon versie nummers:
Ook zelfs in welke Ring er een versie is gereleased.

https://changewindows.org/filter/pc/all/all/day/true
02-09-2017, 18:16 door Anoniem
Door Anoniem: Is Windows 10 Fall Creators Update hetzelfde als Windows 10 Creators Update? (dus zonder Fall)
Zoja, dan heb ik Windows 10 Creators Update nooit binnen gekregen... fail dus.

Nee een huisgenoot van mij draait de Creators Update (zonder Fall dus) al een paar maanden...
02-09-2017, 20:23 door Anoniem
Mijn Pc met linux Budgie update/ upgrade al jaren automatisch, ik zie nooit een lijst met naam en of uitleg van de inhoud.
Zolang mijn systeem goed werkt vind ik het ok.
Zodoende heb ik meer tijd voor andere dingen.
02-09-2017, 21:43 door Anoniem
Door Anoniem:
Psst, alle builds zijn al genummerd. Waarom altijd zo ranten over iets wat simpelweg niet waar is. Or am I feeding the troll now?
Waarom staat er dan "Windows 10 Fall Creators Update" en niet het build nummer en evt datum erbij?
Hoe moet iemand nu weten of hij/zij die update al heeft en hoe recent die is als ze zulke verkooptaal namen gebruiken?
02-09-2017, 22:10 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Mijn Pc met linux Budgie update/ upgrade al jaren automatisch, ik zie nooit een lijst met naam en of uitleg van de inhoud.
Zolang mijn systeem goed werkt vind ik het ok.
Zodoende heb ik meer tijd voor andere dingen.

Ja ik kan hier ook wel gaan vertellen dat ik naast Windows ook Xubuntu 16.04 en Linux 18.01 gebruik maar het gaat dus over Windows, nu, hier in dit topic.........dus wat is de zin van deze ontboezeming?
Niets, zwart gat.... 0,0 %
03-09-2017, 00:09 door Anoniem
Door Anoniem: Mijn Pc met linux Budgie update/ upgrade al jaren automatisch, ik zie nooit een lijst met naam en of uitleg van de inhoud.
Zolang mijn systeem goed werkt vind ik het ok.
Zodoende heb ik meer tijd voor andere dingen.

Helemaal mee eens, windows (10) maakt hele volkstammen gek. Als je een OS gebruikt moet je de updates voor lief nemen.
Klagen heeft dus geen zin.
03-09-2017, 08:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mijn Pc met linux Budgie update/ upgrade al jaren automatisch, ik zie nooit een lijst met naam en of uitleg van de inhoud.
Zolang mijn systeem goed werkt vind ik het ok.
Zodoende heb ik meer tijd voor andere dingen.

Helemaal mee eens, windows (10) maakt hele volkstammen gek. Als je een OS gebruikt moet je de updates voor lief nemen.
Klagen heeft dus geen zin.
Wat een kul. Dit klinkt een beetje als de IT van South Park. Windows is gewoon niet geschikt om elk half jaar een major upgrade te krijgen.
04-09-2017, 10:09 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
04-09-2017, 11:11 door Anoniem
Door Anoniem: Je wordt gek van die complete updates die in feite een upgrade zijn. Elke keer kun je opnieuw allerlei programma's installeren of assocciaties herstellen.......

Ach ach... wat een geklaag....

Als IT'er heb je dat toch allang gefixt met een scriptje o.i.d....
Die run ik al sinds WinNT, dan heb je na een installatie alles in 1 keer rechtgezet qua programma voorkeuren en instellingen.
Soms moet je er een klein beetje moeitje voor doen, om het jezelf wat makkelijker te maken ;)
04-09-2017, 13:13 door PietdeVries
Wat een geklaag inderdaad!

Maar: als een hele stoet Linux adepten over Windows weinig anders meer te zeuren heeft dan dat de nummering ze in de war maakt, dan moet 't eigenlijk wel een goed product zijn ;-)
04-09-2017, 14:31 door Zeurkool
Door Anoniem: Vroeger had je een systeem dat bij je PC zat, kreeg daarvoor belangrijke ipdates, maar die beïnvloedden niet in dergelijke hoge mate alles wat op de PC staat. Nu is het elk half jaar raak, kun je opnieuw beginnen.

Microsoft waar zijn jullie mee bezig?

Nergens last van. Draait na elke update nog als een speer.
04-09-2017, 14:39 door Anoniem
Door PietdeVries: Wat een geklaag inderdaad!

Maar: als een hele stoet Linux adepten over Windows weinig anders meer te zeuren heeft dan dat de nummering ze in de war maakt, dan moet 't eigenlijk wel een goed product zijn ;-)

Windows 10 een goed product? Ga gewoon eens een paar maanden een populaire Linux distro gebruiken (Mint b.v.), dan kom er pas achter wat een matig OS Windows10 is. Want het probleem met W10 gebruikers is meestal dat ze niet beter weten...
En het is nog helemaal gratis ook :-)

P.S. Hetzelfde geldt voor de Mac, als je die een paar maanden gebruikt wil je ook echt niet meer terug naar W10. Alleen kost je dat een hoop geld t.o.v. Linux.
04-09-2017, 18:03 door Anoniem
Door Anoniem:
Door PietdeVries: Wat een geklaag inderdaad!

Maar: als een hele stoet Linux adepten over Windows weinig anders meer te zeuren heeft dan dat de nummering ze in de war maakt, dan moet 't eigenlijk wel een goed product zijn ;-)

Windows 10 een goed product? Ga gewoon eens een paar maanden een populaire Linux distro gebruiken (Mint b.v.), dan kom er pas achter wat een matig OS Windows10 is. Want het probleem met W10 gebruikers is meestal dat ze niet beter weten...
En het is nog helemaal gratis ook :-)

P.S. Hetzelfde geldt voor de Mac, als je die een paar maanden gebruikt wil je ook echt niet meer terug naar W10. Alleen kost je dat een hoop geld t.o.v. Linux.

Klopt, als Linux update merk je er niets van je pc of laptop kan je gewoon blijven gebruiken.
Met Windows moet je wachten en wachten de ene kop koffie na de andere om uiteindelijk je presentatie voorstelling te kunnen geven. Als de koffie lekker is valt t dan nog mee :)
04-09-2017, 22:10 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door NedFox:
Door Anoniem: ik ben benieuwd hoe lang de machine weer aan het binnehalen en rebooten is voor dit grapje... ik zal maar vast een ruim dag deel reserveren via de gigabit verbinding voordat hij binne gedrukt wordt wanneer het me helemaal niet uitkomt!

dit soort grapjes, met 2 keer per jaar 4h wachten (soms is het langer geweest zelfs) en machine niet kunnen gebruiken betekent letterlijk dat dat OS niet meer dan 99.9% uptime ooit zal geven op jaar basis!

(1-(8/8760)) x 100 = 99.908 %.
Is dat niet fantastisch voor een desktop systeem?

FYI : Who the f*ck geeft om uptime op desktop systemen. Of laat je die ook na kantoortijd elektriciteit consumeren? Nee, die zet je uit na kantoortijd en laat je de updates doen wanneer je mensen aan een verdiend biertje zitten als het een werk-pc is, of wanneer je ligt te pitten en je persoonlijke pc-tje aan het updaten is.

tl;dr, gelul. Kom met fatsoenlijke argumenten.

sure...

16:40:58 up 1061 days, 54 min, 0 users, load average: 14.16, 12.94, 13.00

en btw dat windows draait ook op servers.

Nee, dat is Windows2012 R2 of Windows 2016.

En een "servertje" draaiend op W10 (privé) maakt niks uit dat die druk is met het downloaden van updates. Als je "servertje" dan 4 uur nodig heeft voor een update is het in ieder geval geen machine die moet performen, want dan doet ie het in 15 minuten.
En dan heb je automatische updates installeren uitgeschakeld en doe je het op een moment dat het uitkomt. Maar goed, da's prive prut, who cares.

Als je over uptime praat dan is dat van uit een professionele kant, en dan pruts je niet met W10 "servertjes".
06-09-2017, 01:08 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
06-09-2017, 13:38 door Anoniem
Door Neb Poorten:
Door NedFox: FYI : Who the f*ck geeft om uptime op desktop systemen. Of laat je die ook na kantoortijd elektriciteit consumeren? Nee, die zet je uit na kantoortijd en laat je de updates doen wanneer je mensen aan een verdiend biertje zitten als het een werk-pc is, of wanneer je ligt te pitten en je persoonlijke pc-tje aan het updaten is.

Nooit van laptops gehoord zeker. Die worden meer en meer gebruikt en gaan SLAPEN, SLAPEN! wanneer je het deksel sluit.

Dat je unattended updates kan doen staat los van dat bij die regelmatige upgrades al je instellingen worden verkloot en dat je software die niet uit de Microsoft store komt opnieuw moet instellen of installeren. Dat is gewoon weer het monopolistische gedrag waar Microsoft om bekend staat.

"Deksel"
*Pinkt traantje weg* Oh Neb..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.