Door Anoniem: Door Legionair:Advies: Aanmelden bij HP, eventueel hun overtollige software verwijderen en je blijft up to date en de garantie vervalt niet.
Garantie hoor je van de verkoper te krijgen, met HP heb je als koper niets te maken.
@OP
Al die telemetrie etc die je er gratis bij hebt gekregen is iets wat je niet wenst te hebben? Dan voldoet het product niet aan de gestelde koopeis, telemetrie en datacollection zijn geen verplichting voor een goed werkende computer. Dus als je zeker wil zijn dan die troep van HP terug brengen naar de winkel en ze het daar op laten lossen of je hebt recht op geld terug wegens een ondeugdelijk product.
Klopt helemaal. Alle software van HP en de registratie van je systeem, heeft niets te maken met het functioneren van het systeem.
Maar bij installatie willen ze al hebben, dat men het systeem registeerd (data verzamelen) en via hun ook de updates voor de drivers e.d. laat en een systeembackup laat uitvoeren.
Dit doet men om zichzelf in te dekken, bij eventuele hardware/softwarematige problemen.
Gezien bij de hardware van HP voor de consumenten, meestal niet gebruik gemaakt wordt van hun van hun MOBO, maar van een stickerfabrikant, zoals MSI e.d. die dan HP op het MOBO zetten.
Hierdoor denkt de consument een HP systeem te hebben, maar zwaar genept wordt incl. de veiligheidsrisico's die erbij komen kijken.
Dan loopt men tegen een probleem aan en gaat terug naar de verkoper...helemaal goed.
Deze kan niet voor je beteken, alleen er een RMA van maken en zogenaamd opsturen naar de fabrikant.
Geld terug begint men absoluut niet aan, misschien een waardebon.
Dus je laat je systeem opsturen en er wordt gezegt, dat als het systeem terug komt alle dat verwijderd is en ze er niets aan kunne doen.
Je gaat akoord en denkt dat het naar HP gaat, FOUT!
Het gaat naar een bedrijf, die afspraken heeft met alle grote leveranciers...heb er ook zaken mee gedaan en hun oplossing is heel simpel.
Defecte hardware incl MOBO en HDD worden vervangen en op de HDD staat gewoon een neiuwe installatie en daarom geeft men aan dat je data kwijt bent.
Maar dan het grote probleem, mocht je ooit een compleet nieuwe installatie hebben uitgevoerd, zonder de HP software en backup, maar dit later teruggezet zoals HP het systeem heeft geleverd.
Dan kan men dit in de log bestanden zien, die HP bij houdt en je daar op afrekenen of dat je systeem niet geregistreerd is en/of je hun software wel gebruikt hebt om de problemen op telossen.
Dus als je pech hebt, zijn er kosten aan verbonden en zeker bij de Mediamarkt, die trekken alle registers los om jou de schuld in de schoenen te schuiven.
Dan wens ik je veel succes om tegen hun in te gaan...