Het aantal malafide advertenties dat internetgebruikers met malware probeerde te infecteren, gegevens probeerde te ontfutselen of op een andere manier probeerde te duperen is in de tweede helft van 2017 afgenomen, zo claimt securitybedrijf RiskIQ. In het derde kwartaal detecteerde het securitybedrijf 53 procent minder "malvertising" dan in het tweede kwartaal van 2017. In het vierde kwartaal zette deze daling door en werden er 10 procent minder kwaadaardige advertenties gedetecteerd.
Het gebruik van advertenties om ongepatchte internetgebruikers aan te vallen, bijvoorbeeld via kwetsbaarheden in Adobe Reader of Internet Explorer, daalde met 36 procent in het derde kwartaal en 20 procent in het vierde kwartaal. Andere malware in advertenties nam in het vierde kwartaal met zelfs 67 procent af. Wel kende het vierde kwartaal een stijging van 16 procent in het aantal advertenties die naar een scam wezen, maar over het geheel genomen waren er zowel in het derde als vierde kwartaal minder malafide advertenties.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.