image

FBI moet opheldering geven over rechtszaak tegen Apple

zaterdag 14 april 2018, 15:27 door Redactie, 19 reacties

De FBI moet opheldering geven waarom het in 2016 besloot om Apple via de rechter te dwingen om de iPhone van de San Bernardino-schutter te ontgrendelen. Dat blijkt uit een brief die leden van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden naar FBI-directeur Christopher Wray hebben gestuurd.

Aanleiding is een onderzoek van de Office of Inspector General (OIG) dat vorige maand verscheen en waaruit bleek dat de FBI meer had moeten doen om de iPhone van de schutter te kraken voordat het Apple voor de rechter sleepte. In december 2015 schoten twee aanslagplegers in de Verenigde Staten 14 mensen dood. Eén van de aanslagplegers had een iPhone bij zich, maar die was vergrendeld.

De FBI vroeg Apple vervolgens om te helpen bij het ontgrendelen van het toestel. Apple weigerde dit, waarop de opsporingsdienst naar de rechter stapte. Die gaf de FBI gelijk en stelde dat Apple een aangepaste versie van iOS moest maken zodat de inlogcode via een brute force-aanval achterhaald kon worden. Apple ging tegen de uitspraak in beroep, maar nog voordat beide partijen zich opnieuw voor de rechter moesten verantwoorden besloot de FBI de zaak te laten vallen omdat een niet nader genoemde leverancier had aangeboden het toestel te ontgrendelen.

Volgens de OIG had de FBI niet alle technische oplossingen verkend om de telefoon te kraken voordat er naar de rechter werd gestapt. Daarnaast was het hoofd van de Remote Operations Unit (ROU), één van de belangrijkste eenheden voor het onderzoeken van mobiele apparaten binnen de FBI, niet vanaf het begin bij het onderzoek betrokken.

De congresleden vragen zich af of de FBI opzettelijk niet alle mogelijkheden heeft verkend omdat het Apple juist voor de rechter wilde slepen. Volgens de congresleden ondermijnt het rapport verklaringen van de FBI tijdens het proces dat alleen Apple een oplossing kon bieden. Ook vragen de congresleden zich af of de FBI wel eerlijk is geweest over de omvang van het "Going Dark" probleem. De afgelopen jaren laat de FBI geregeld weten dat "encryptie" een probleem vormt bij het opsporen en vervolgen van criminelen, omdat het geen toegang tot versleutelde apparaten en communicatie kan krijgen. Hiervoor wordt de term "Going Dark" gebruikt.

Onlangs lieten twee bedrijven echter weten dat ze vergrendelde iPhones kunnen ontgrendelen. De congresleden willen dan ook van de FBI weten of het derde partijen heeft ingeschakeld om iPhones te kraken en wanneer dit niet zo is, waarom deze methodes niet voor de opsporingsdienst werken, zo meldt persbureau Reuters.

Reacties (19)
14-04-2018, 16:48 door Anoniem
De FBI vroeg Apple vervolgens om te helpen bij het ontgrendelen van het toestel. Apple weigerde dit

Apple bood medewerking aan om de data te verkrijgen en heeft concreet samengewerkt op basis van een viertal voorgestelde methoden de data boven water te krijgen.

Toen bleek dat de fbi had verzwegen dat ze had lopen kloten met het password wijzigingen om de data op de iphone voor anderen ontoegankelijk te maken en zowel de fbi als ook apple er ook niet meer bij konden begon men zwaarder geschut.

Terecht dat apple het bewust ondergraven van de security voor al haar ios gebruikers weigerde.
Want al gauw bleek publiekelijk dat dat eigenlijk de ware wens was.
Er waren overal in het land in beslag genomen telefoons die diverse overheden wilde unlocken.

De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.

Als apple dat wel had gedaan was het wereldwijd los gegaan en had ze wel kunnen stoppen met de verkoop van de iphone en ipad, kunnen stoppen met ios en daarna macosx.
Een bedrijf hoeft toch niet mee te werken aan haar eigen ondergang?

Ja zal de apple hater zeggen.
Nee, zal de weldenkende zeggen omdat logisch is dat dit slechts de eerste juridische vinger tussen de deur zou zijn om uiteindelijk bij alle encryptie een backdoor sleutel te eisen.
14-04-2018, 17:43 door karma4
Even vertalen naar nederland. https://en.wikipedia.org/wiki/Office_of_Inspector_General_(United_States)
Een aantal 2e kamerleden van de VVD en SP stellen vragen waarom de snelheidscamera's onbetrouwbare metingen afgeven. Waarom zoiets niets door eigen onderzoekers van de politie is vastgesteld en men naar de fabrikant van de apparatuur gestapt is.

Wonderlijk die OIG met superbevoegdheden zonder verder controles en auditing. Alsof de CITG en en fox-it alle macht en vrijheden zouden hebben waar de AIVD en Politie van zouden dromen of niet eens willen.

In ieder geval is het verhaal van T.Cook ontkracht dat alle onkraakbaar zou zijn. Derde partijen bieden het zo aan en alles gaat daarmee open. Dat s wat de OIG en de kamer vragensteller stellen.
14-04-2018, 18:11 door Anoniem
@karma4,

Dat is onrustbarend en duidt op
[url https://ironboltbruce.files.wordpress.com/2012/02/occupy_fascism.jpg?w=480&zoom=2 [/url]

Waar blijft de handhaving in het "Wilde Westen" en wie perkt de macht van de subsidie-slurpende "bureautjes" in?

Bedrijfsinvloed x Overheidscorruptie betekent Corporatisme = Fascisme.

Jodocus Oyevaer

P.S. Hoe ver is deze "cultuur" al binnen ons bestel binnengeslopen?
14-04-2018, 18:54 door karma4
Door Anoniem: ...
De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.
.....
Dat sprookje heeft T.Cook verkondigd om de publieke opinie te beïnvloeden. Gezien de vele sh..ple goed gelukt. Cambridge Analytica had Apple niet eens nodig ze hebben de eigen mensen er voor.
14-04-2018, 19:10 door karma4
Door Anoniem:
...
Jodocus Oyevaer
P.S. Hoe ver is deze "cultuur" al binnen ons bestel binnengeslopen?
Steek je voelhoorns uit, bijvoorbeeld de blockchain hype.https://vng.nl/blockchain-een-bijzonder-algoritme nog niet bijzonder tot je je afvraagt wie die technologie dan levert. https://www.consultancy.nl/nieuws/12954/rijksoverheid-stelt-vijf-partijen-aan-als-strategisch-ict-adviseur Lees dan de Kamervragen (wettenmakers lawmakers). Het is een succes als er een onderzoeksrapport van gemaakt gaat worden naar aanleiding van een voorstel.
Gelukkig hebben ze officieel geen macht, maar een selectief klein groepje dat via onderzoeksrapporten de beslissers beinvloed is zorgelijk.
15-04-2018, 08:05 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem: ...
De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.
.....
Dat sprookje heeft T.Cook verkondigd om de publieke opinie te beïnvloeden. Gezien de vele sh..ple goed gelukt. Cambridge Analytica had Apple niet eens nodig ze hebben de eigen mensen er voor.

Bewijs Karma, bewijs. Jij Googled altijd alles bij elkaar dus laat maar eens zien dat Cook een sprookje vertelde in dit verhaal.
15-04-2018, 09:46 door karma4
Door Anoniem:
Bewijs Karma, bewijs. Jij Googled altijd alles bij elkaar dus laat maar eens zien dat Cook een sprookje vertelde in dit verhaal.
Dat bewijs is eenvoudig door zelf die court order te lezen. Hij is openbaar gemaakt. er staat niets over een generieke toegang enkel over het verkrijgen van gegevens van een toestel benoemd met serienummer.

Degene die gekomen is met te stellen dat het een generieke backdoor is is T.Cook. Teven met de opmerking dat het zo veilig zo zijn dat zij als maker niet zouden weten hoe dat dan zou moeten.

Hier wordt met de OIG gesteld dat de FBI het hacken niet bij de maker Appel had moeten vragen maar omdat de iphones zo lek zijn dat je er tools voor op de vrije makt kan inkopen. Zo'n verhaal dat zou je met en brandkast echt niet moeten proberen.

War jij bewijst vraagt ligt het voor je voeten.
Het komt kennelijk niet uit in je geloof.
- kun je aantonen dat in de court-order om een gernerieke backdoor gevraag is? Gaarne de officiële link/document
- Wanneer heeft T.Cook die bewering de wereld in geholpen. Klopt mijn genoemde tijdslijn?
- Ontken je dat hier bij dit artikel de OIG gemeld wordt dat ert meerdere partijen zijn die die dienst aanbieden?
15-04-2018, 09:50 door karma4
Door karma4:
Door Anoniem:
Jodocus Oyevaer
.....
https://www.security.nl/posting/547798/Anarchisme+op+Security_nl Zie ik toch 14-4 dat je meer bevroedt dan ik al aannam.
Mogelijk niet de zelfde technische details maar ik heb er wel een paar ervaringen die wel heel ver die kant opgaan.
Als je de openbare gegevens er naast legt kun je dat spel zien, alleen wie waar posities ingenomen heeft heb ik niet.
15-04-2018, 10:10 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
Bewijs Karma, bewijs. Jij Googled altijd alles bij elkaar dus laat maar eens zien dat Cook een sprookje vertelde in dit verhaal.
Dat bewijs is eenvoudig door zelf die court order te lezen. Hij is openbaar gemaakt. er staat niets over een generieke toegang enkel over het verkrijgen van gegevens van een toestel benoemd met serienummer.

Degene die gekomen is met te stellen dat het een generieke backdoor is is T.Cook. Teven met de opmerking dat het zo veilig zo zijn dat zij als maker niet zouden weten hoe dat dan zou moeten.

Wat een onzinnige conclusies op basis van de feiten trek je weer karma4!
15-04-2018, 14:02 door karma4
Door Anoniem:
Wat een onzinnige conclusies op basis van de feiten trek je weer karma4!
De feiten ontken je niet, maar de conclusies bevallen je niet. De drie te beantwoorden vragen ontwijk je door op de man te gaan spelen. Daarmee geef je aan dat ik gelijk heb en je geen behoorlijk weerwoord hebt op die feiten

Ooit https://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Havelaar_(boek)en kafka "het proces" gelezen en de discussies (schooltijd). Dat een logische conclusie uit feiten niet gewaardeerd wordt is helder. Barbertje moet hangen (een fout citering) en met "het proces" doen feiten er niet toe. Waarom dat soort corrupte praktijken blijven doorgaan ... het komt vanuit de zittende macht..
15-04-2018, 23:55 door Anoniem
@karma4,

Blockchain een bijzonder algoritme en kijk naar lokale initiatieven van dien:

Tal van projecten staan op touw rond de blockchain technologie, zoals voor huishoudens met lage inkomens met authenticatie procedures om processen te versnellen als vervanging van de gebruikelijke omvangrijke papierwinkel en vertragende menselijke checks.

Blockchain voor ouderenvervoer om dit vervoer op afroep meer transparant te maken en beter toegankelijk via op de blockchain gebaseerde oplossingen.

Een blockchain upgrade voor deelname van kinderen van lagere inkomensgroepen aan sportactiviteiten en culturele activiteiten. Vervanging van de papierwinkel is de optiek hier door gebruik te maken van blockchain technieken en "smart contracts".

Wie promoot deze concepten, wie zitten in de lobby ervoor?

Jodocus Oyevaer
16-04-2018, 07:03 door Legionnaire
Door Anoniem:
De FBI vroeg Apple vervolgens om te helpen bij het ontgrendelen van het toestel. Apple weigerde dit

Apple bood medewerking aan om de data te verkrijgen en heeft concreet samengewerkt op basis van een viertal voorgestelde methoden de data boven water te krijgen.

Toen bleek dat de fbi had verzwegen dat ze had lopen kloten met het password wijzigingen om de data op de iphone voor anderen ontoegankelijk te maken en zowel de fbi als ook apple er ook niet meer bij konden begon men zwaarder geschut.

Terecht dat apple het bewust ondergraven van de security voor al haar ios gebruikers weigerde.
Want al gauw bleek publiekelijk dat dat eigenlijk de ware wens was.
Er waren overal in het land in beslag genomen telefoons die diverse overheden wilde unlocken.

De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.

Als apple dat wel had gedaan was het wereldwijd los gegaan en had ze wel kunnen stoppen met de verkoop van de iphone en ipad, kunnen stoppen met ios en daarna macosx.
Een bedrijf hoeft toch niet mee te werken aan haar eigen ondergang?

Ja zal de apple hater zeggen.
Nee, zal de weldenkende zeggen omdat logisch is dat dit slechts de eerste juridische vinger tussen de deur zou zijn om uiteindelijk bij alle encryptie een backdoor sleutel te eisen.

Al ruim 25 jaar Microsoft Developer en ken elk OS van binnen enbuiten.
Dit is een verplichting om intern bij MS je opleiding af te ronden.

Voorkeuren heb ik dus niet, want elke OS heeft wel iets.
Maar elke OS is makkelijk te kraken, de een wat makkelijker dan de ander.

Die Iphone is binnen een paar minuten gekraakd, maar de FBI deed het niet, omdat Apple het niet wilde.
Maar vooral omdat Microsoft, Bill Gates de FBI het verbood en gerechtlijk bedreigde.

Gezien de meesten niet weten dat Microsoft een groot aandeel van Apple bezit en zo enorm veel macht en geld heeft, dat de FBI zich wel terugtrok.
Want tegen MS is niemand opgewassen...enkelen hebben het geprobeerd en bestaan niet meer.

Backdoor toegangen werden ook snel van tafel geveegd, want CIA en Siemens hebben onder Obama, ook zoiets geprobeerd om Iran in de gaten te houden, maar dat is flink mis gegaan. Project Zeus.

Iran is erachter gekomen en Zeus verspreid onder bondgenoten en vandaag de dag zitten we, dankzij USA met enorme beveiligingsproblemen.

Maar terug naar die Iphone, gezien landsbelang hebben Apple en Microsoft toegang verleend.
16-04-2018, 11:22 door Anoniem
Door Legionnaire:
Door Anoniem:
De FBI vroeg Apple vervolgens om te helpen bij het ontgrendelen van het toestel. Apple weigerde dit

Apple bood medewerking aan om de data te verkrijgen en heeft concreet samengewerkt op basis van een viertal voorgestelde methoden de data boven water te krijgen.

Toen bleek dat de fbi had verzwegen dat ze had lopen kloten met het password wijzigingen om de data op de iphone voor anderen ontoegankelijk te maken en zowel de fbi als ook apple er ook niet meer bij konden begon men zwaarder geschut.

Terecht dat apple het bewust ondergraven van de security voor al haar ios gebruikers weigerde.
Want al gauw bleek publiekelijk dat dat eigenlijk de ware wens was.
Er waren overal in het land in beslag genomen telefoons die diverse overheden wilde unlocken.

De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.

Als apple dat wel had gedaan was het wereldwijd los gegaan en had ze wel kunnen stoppen met de verkoop van de iphone en ipad, kunnen stoppen met ios en daarna macosx.
Een bedrijf hoeft toch niet mee te werken aan haar eigen ondergang?

Ja zal de apple hater zeggen.
Nee, zal de weldenkende zeggen omdat logisch is dat dit slechts de eerste juridische vinger tussen de deur zou zijn om uiteindelijk bij alle encryptie een backdoor sleutel te eisen.

Al ruim 25 jaar Microsoft Developer en ken elk OS van binnen enbuiten.
Dit is een verplichting om intern bij MS je opleiding af te ronden.

Voorkeuren heb ik dus niet, want elke OS heeft wel iets.
Maar elke OS is makkelijk te kraken, de een wat makkelijker dan de ander.

Die Iphone is binnen een paar minuten gekraakd, maar de FBI deed het niet, omdat Apple het niet wilde.
Maar vooral omdat Microsoft, Bill Gates de FBI het verbood en gerechtlijk bedreigde.

Gezien de meesten niet weten dat Microsoft een groot aandeel van Apple bezit en zo enorm veel macht en geld heeft, dat de FBI zich wel terugtrok.
Want tegen MS is niemand opgewassen...enkelen hebben het geprobeerd en bestaan niet meer.

Backdoor toegangen werden ook snel van tafel geveegd, want CIA en Siemens hebben onder Obama, ook zoiets geprobeerd om Iran in de gaten te houden, maar dat is flink mis gegaan. Project Zeus.

Iran is erachter gekomen en Zeus verspreid onder bondgenoten en vandaag de dag zitten we, dankzij USA met enorme beveiligingsproblemen.

Maar terug naar die Iphone, gezien landsbelang hebben Apple en Microsoft toegang verleend.

Altijd vermakelijk om te lezen, en waarom post je iedere keer CV mee?

Maar aangezien jij ieder OS kent heb ik nog wel een vraagje voor je, Hoe limiteer ik op kernel niveau het geheugen gebruik van een Java VM in Plan 9?
16-04-2018, 15:59 door PietdeVries - Bijgewerkt: 16-04-2018, 16:06
Door Legionnaire:Die Iphone is binnen een paar minuten gekraakd, maar de FBI deed het niet, omdat Apple het niet wilde.Maar vooral omdat Microsoft, Bill Gates de FBI het verbood en gerechtlijk bedreigde.

Gezien de meesten niet weten dat Microsoft een groot aandeel van Apple bezit en zo enorm veel macht en geld heeft, dat de FBI zich wel terugtrok.Want tegen MS is niemand opgewassen...enkelen hebben het geprobeerd en bestaan niet meer.

Microsoft heeft al jaren geleden z'n aandeel in Apple verkocht...

In 1997, Microsoft invested @$150 million in Apple Inc. through preferential non-voting convertible stock (150,000 shares), partly as settlement to the long standing dispute between the two companies over the copying of certain features in Windows from Mac OS.

The 150,000 shares were convertible by Microsoft after August 5, 2000 into shares of the company's common stock at a conversion price of $8.25 per share. During 2000, 74,250 shares of preferred stock were converted to 9 million shares and in 2001 the remaining 75,750 preferred shares were converted into 9.2 million of Apple's common stock. All 18.2 million shares were sold by Microsoft in 2003, thus ending the direct investments of Microsoft in Apple.


Belangen in een bedrijf boven een bepaalde drempel (3% volgens mij) moeten worden gemeld en zijn dus openbaar. Dus als Microsoft een groter belang heeft in Apple dan 3% dan is dat te achterhalen: het moet in de boeken van Microsoft worden opgenomen en de FCC moet er van weten.

Ik vrees dus dat het niet Bill Gates was die de FBI verzocht de iPhone niet te kraken... En wel jammer dat het Microsoft met z'n macht en invloed niet gelukt is een eigen telefoon in de markt te zetten. Een paar keer geprobeerd maar telkens jammerlijk gefaald. Helemaal opmerkelijk omdat ze de de facto standaard (Nokia) hebben binnen gehaald en het zelfs daar niet mee lukte...
16-04-2018, 16:37 door Anoniem
Door PietdeVries:
En wel jammer dat het Microsoft met z'n macht en invloed niet gelukt is een eigen telefoon in de markt te zetten. Een paar keer geprobeerd maar telkens jammerlijk gefaald. Helemaal opmerkelijk omdat ze de de facto standaard (Nokia) hebben binnen gehaald en het zelfs daar niet mee lukte...

Iets andere uitleg, microsoft kocht Nokia om haar kapot te maken ten faveure van de eigen phone.
Nokia ging wel kapot maar de eigen M$ phone haalde het niet.

MS is een techbedrijf dat het maar niet lukt daadwerkelijk creatieve mensen aan zich te binden die voeling hebben met de markt.
Fantasieloze techneuten dan de vormgevingsklus laten klaren leidt er dan ook al sinds de jaren 90 toe dat producten op haar allerbest, het ruim net niet hebben.
Het ziet er niet uit, vaak halfbakken of slecht gekopieerd.
Zelfs de meest simpele vormgevingstaak kan men niet aan, kijk maar naar het nieuwe scherm van de dood in windows 10, slat echt als een tang op een varken, net zoals de rest van hun producten.

En als het dan een keer ergens op lijkt dan is het door een ander ontworpen, Porsche design.

Totale trieste giller bij die superdure desktop van ze, je weet wel dat touch screen.
Zie je dat ding ergens staan zonder toetsenbord? Probeer er maar eens direct mee te werken door het touch screen te gebruiken.
Kanniet, staat standaard uitgeschakeld en het aanzetten ervan vraagt een diepe zoektocht in de krochten van haar instellingen menu's.

Men wil het daar gewoon niet snappen.
Microsoft kan je beter als productmerk opheffen en onderbrengen onder de vleugels van een ander bedrijf.
Mag ze dienst doen aan de kant waar ze nog wat voorstelt, de technische achterkant, maar wel onder strakke visionaire leiding die daar ten ene male ontbreekt.

Bill Gates heeft zich een keer echt laten kennen, dat was in een gesprek met steve Jobs, jaloers op de visionaire inzichten en het gevoel voor stijl.
Bill is groot geworden met op tijd spullen van een ander inkopen en kopiëren, een handige zakenman met handige producten.
Maar het ziet er niet uit, het blijft pijn doen aan je ogen.

Eigenlijk zouden ze de blinden markt moeten opgaan, maar helaas, blinden treiteren is ook geen goed idee omdat intuïtief design er daar ook al niet in zit.

Moest het even weer eens kwijt bij een overdaad van M$ trollen onder deze post, 50% van 1 persoon die geeneens Apple producten gebruikt en er ook totaal de ballen verstand van heeft.

En maar lullen en trollen
17-04-2018, 19:17 door karma4
Door Anoniem: .....
Moest het even weer eens kwijt bij een overdaad van M$ trollen onder deze post, 50% van 1 persoon die geeneens Apple producten gebruikt en er ook totaal de ballen verstand van heeft.
En maar lullen en trollen
Het hele artikel heeft geen technische insteek maar een van de politieke strijden met de ethiek aan het randje.

Voor een Ish..p natuurlijk pijnlijk als zijn geloof niet het onfeilbare blijkt te zijn..Facebook Cambridge analytica is no1 meer zoals het VW emissieschandaal de eerste. Nu is het wachten op dat de hele industrie het zelfde foute gedrag te vertoont. GA(F)A en dan mag je er nog best een aantal grote commerciëlen als een meer complete lijst bij zetten.

Dat laatste van je post laat ik geheel aan je zelf over.
Merkslaafjes zijn een bedreiging voor informatieveiligheid en ethiek.
19-04-2018, 00:55 door Legionnaire
Door PietdeVries:
Door Legionnaire:Die Iphone is binnen een paar minuten gekraakd, maar de FBI deed het niet, omdat Apple het niet wilde.Maar vooral omdat Microsoft, Bill Gates de FBI het verbood en gerechtlijk bedreigde.

Gezien de meesten niet weten dat Microsoft een groot aandeel van Apple bezit en zo enorm veel macht en geld heeft, dat de FBI zich wel terugtrok.Want tegen MS is niemand opgewassen...enkelen hebben het geprobeerd en bestaan niet meer.

Microsoft heeft al jaren geleden z'n aandeel in Apple verkocht...

In 1997, Microsoft invested @$150 million in Apple Inc. through preferential non-voting convertible stock (150,000 shares), partly as settlement to the long standing dispute between the two companies over the copying of certain features in Windows from Mac OS.

The 150,000 shares were convertible by Microsoft after August 5, 2000 into shares of the company's common stock at a conversion price of $8.25 per share. During 2000, 74,250 shares of preferred stock were converted to 9 million shares and in 2001 the remaining 75,750 preferred shares were converted into 9.2 million of Apple's common stock. All 18.2 million shares were sold by Microsoft in 2003, thus ending the direct investments of Microsoft in Apple.


Belangen in een bedrijf boven een bepaalde drempel (3% volgens mij) moeten worden gemeld en zijn dus openbaar. Dus als Microsoft een groter belang heeft in Apple dan 3% dan is dat te achterhalen: het moet in de boeken van Microsoft worden opgenomen en de FCC moet er van weten.

Ik vrees dus dat het niet Bill Gates was die de FBI verzocht de iPhone niet te kraken... En wel jammer dat het Microsoft met z'n macht en invloed niet gelukt is een eigen telefoon in de markt te zetten. Een paar keer geprobeerd maar telkens jammerlijk gefaald. Helemaal opmerkelijk omdat ze de de facto standaard (Nokia) hebben binnen gehaald en het zelfs daar niet mee lukte...

Ach Ja...geloof vooral wat er allemaal op het web werd geschreven.

MS is zo machrig en rijk, dat niemand er tegen in zal gaan, ook de FBI niet.
Als Gates zelf al goed is voor meer dan 100 Miljard, zegt dat genoeg.

Gezien je niet veolledig op de hoogte bent en daarom dus ook niet weet dat MS Nokia na 3 jaar weer op eigen benen heeft laten staan en er een puinhoop van gemaakt, is MS gestopt met de Lumia serie.

Nokia ging met Android in zee...dus MS trok de strekker eruit.

Als het een beetje mezit, komt MS midden dit jaar met de Surface Phone uit.
De zelfde OS als je desktop, laptop en surface....1 OS op alle systemen.

Werken allemaal vanuit de Cloud en MS regeld de Cybersecurity.

Dus...
19-04-2018, 01:00 door Legionnaire
Door Anoniem:
Door Legionnaire:
Door Anoniem:
De FBI vroeg Apple vervolgens om te helpen bij het ontgrendelen van het toestel. Apple weigerde dit

Apple bood medewerking aan om de data te verkrijgen en heeft concreet samengewerkt op basis van een viertal voorgestelde methoden de data boven water te krijgen.

Toen bleek dat de fbi had verzwegen dat ze had lopen kloten met het password wijzigingen om de data op de iphone voor anderen ontoegankelijk te maken en zowel de fbi als ook apple er ook niet meer bij konden begon men zwaarder geschut.

Terecht dat apple het bewust ondergraven van de security voor al haar ios gebruikers weigerde.
Want al gauw bleek publiekelijk dat dat eigenlijk de ware wens was.
Er waren overal in het land in beslag genomen telefoons die diverse overheden wilde unlocken.

De fbi wilde een permanente backdoor op iphones en kreeg die niet van apple.
Dat is de medewerking die men uiteindelijk een brug te ver vond na wel degelijk actief te hebben meegewerkt in het zoeken naar een oplossing.

Als apple dat wel had gedaan was het wereldwijd los gegaan en had ze wel kunnen stoppen met de verkoop van de iphone en ipad, kunnen stoppen met ios en daarna macosx.
Een bedrijf hoeft toch niet mee te werken aan haar eigen ondergang?

Ja zal de apple hater zeggen.
Nee, zal de weldenkende zeggen omdat logisch is dat dit slechts de eerste juridische vinger tussen de deur zou zijn om uiteindelijk bij alle encryptie een backdoor sleutel te eisen.

Al ruim 25 jaar Microsoft Developer en ken elk OS van binnen enbuiten.
Dit is een verplichting om intern bij MS je opleiding af te ronden.

Voorkeuren heb ik dus niet, want elke OS heeft wel iets.
Maar elke OS is makkelijk te kraken, de een wat makkelijker dan de ander.

Die Iphone is binnen een paar minuten gekraakd, maar de FBI deed het niet, omdat Apple het niet wilde.
Maar vooral omdat Microsoft, Bill Gates de FBI het verbood en gerechtlijk bedreigde.

Gezien de meesten niet weten dat Microsoft een groot aandeel van Apple bezit en zo enorm veel macht en geld heeft, dat de FBI zich wel terugtrok.
Want tegen MS is niemand opgewassen...enkelen hebben het geprobeerd en bestaan niet meer.

Backdoor toegangen werden ook snel van tafel geveegd, want CIA en Siemens hebben onder Obama, ook zoiets geprobeerd om Iran in de gaten te houden, maar dat is flink mis gegaan. Project Zeus.

Iran is erachter gekomen en Zeus verspreid onder bondgenoten en vandaag de dag zitten we, dankzij USA met enorme beveiligingsproblemen.

Maar terug naar die Iphone, gezien landsbelang hebben Apple en Microsoft toegang verleend.

Altijd vermakelijk om te lezen, en waarom post je iedere keer CV mee?

Maar aangezien jij ieder OS kent heb ik nog wel een vraagje voor je, Hoe limiteer ik op kernel niveau het geheugen gebruik van een Java VM in Plan 9?

CV is blijkbaar hier nodig, anders nemen ze je niet serieus.

MS is nu druk bezig om samen met Oracle (Java), om als eerste Azure met Java veilig te laten draaien en dan komt de rest.
19-04-2018, 01:36 door Legionnaire
Door Anoniem:
Door PietdeVries:
En wel jammer dat het Microsoft met z'n macht en invloed niet gelukt is een eigen telefoon in de markt te zetten. Een paar keer geprobeerd maar telkens jammerlijk gefaald. Helemaal opmerkelijk omdat ze de de facto standaard (Nokia) hebben binnen gehaald en het zelfs daar niet mee lukte...

Iets andere uitleg, microsoft kocht Nokia om haar kapot te maken ten faveure van de eigen phone.
Nokia ging wel kapot maar de eigen M$ phone haalde het niet.

MS is een techbedrijf dat het maar niet lukt daadwerkelijk creatieve mensen aan zich te binden die voeling hebben met de markt.
Fantasieloze techneuten dan de vormgevingsklus laten klaren leidt er dan ook al sinds de jaren 90 toe dat producten op haar allerbest, het ruim net niet hebben.
Het ziet er niet uit, vaak halfbakken of slecht gekopieerd.
Zelfs de meest simpele vormgevingstaak kan men niet aan, kijk maar naar het nieuwe scherm van de dood in windows 10, slat echt als een tang op een varken, net zoals de rest van hun producten.

En als het dan een keer ergens op lijkt dan is het door een ander ontworpen, Porsche design.

Totale trieste giller bij die superdure desktop van ze, je weet wel dat touch screen.
Zie je dat ding ergens staan zonder toetsenbord? Probeer er maar eens direct mee te werken door het touch screen te gebruiken.
Kanniet, staat standaard uitgeschakeld en het aanzetten ervan vraagt een diepe zoektocht in de krochten van haar instellingen menu's.

Men wil het daar gewoon niet snappen.
Microsoft kan je beter als productmerk opheffen en onderbrengen onder de vleugels van een ander bedrijf.
Mag ze dienst doen aan de kant waar ze nog wat voorstelt, de technische achterkant, maar wel onder strakke visionaire leiding die daar ten ene male ontbreekt.

Bill Gates heeft zich een keer echt laten kennen, dat was in een gesprek met steve Jobs, jaloers op de visionaire inzichten en het gevoel voor stijl.
Bill is groot geworden met op tijd spullen van een ander inkopen en kopiëren, een handige zakenman met handige producten.
Maar het ziet er niet uit, het blijft pijn doen aan je ogen.

Eigenlijk zouden ze de blinden markt moeten opgaan, maar helaas, blinden treiteren is ook geen goed idee omdat intuïtief design er daar ook al niet in zit.

Moest het even weer eens kwijt bij een overdaad van M$ trollen onder deze post, 50% van 1 persoon die geeneens Apple producten gebruikt en er ook totaal de ballen verstand van heeft.

En maar lullen en trollen

Nokia werd niet overgenomen om hun kapot te maken, maar om gebruik te maken van hun kennis op het gebied van mobiele hardware.

Als MS wil draaien ze iedereen de nek om.

Het is niet dat ik een voorkeur heb qua OS, ondanks dat ik intern door MS in Redmond USA ben opgeleid.
MS eist dat je elke OS van binnen en van buiten kent, er stage loopt en daarna pas aanvraag mag doen om je studie af te ronden.

Hogeschool en UT Informatica in NL is leuk, maar puur theorie, beknopt en dus zwaar beperkt.

Er bestaan geen IOS. Linux of Android opleidingingen...het is allemaal zelf studie of een MS opleinding volgen.

Daarnaast hadden Jobs en Gates veel verwonderng voor elkaar, maar Jobs geeft in een van zijn laatste intervieuws toe, dat hij niets met de design te maken had en dat hij een tallent had om te verkopen.

Alles was allang uitgevonden, alleen het designteam van Apple heeft het in een mooiere jasje gestoken en Jobs bracht het met een hoop spectakel aan de man.

Jobs en Gates waren zeer goed bevriend na 1997 en nu Jobs R.I.P. er niet meer is, houdt Gates de boel in de gaten.

Apple wordt nu financieel uitgekleed door de huidige CEO's, die niets met Aplle hebben en allemaal op geld uit zijn.

Na de dood van Jobs, heeft Gates weer een enorm veel aandelen van Apple gekocht, want dat was de enige vraaag van Jobs aan Gates om zijn 'kindje' in de gaten te houden.

Als je vestand heb van de aandelenmarkt, weet je ook dat Apple 4x zijn aandelen heeft gesliptst en MS nooit.
Als MS dat zal doen, zijn ze zoveel waard als alle buursgenoteerde bedrijven bij elkaar.
Gates is al goed voor over de 100 Miljard...dus...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.