Kaartverkoper Ticketmaster gaat gezichtsherkenning als nieuwe toegangsmethode bij concerten testen. Dat staat in het rapport met de financiële cijfers van het eerste kwartaal vermeld (pdf) en heeft het bedrijf tegenover VentureBeat bevestigd. Ticketmaster is een partnerschap met Blink Identity aangegaan.
Het Blink Identity-platform maakt het mogelijk om een digitaal kaartje aan een gezicht te koppelen, zodat mensen zo de show kunnen binnenwandelen. Concertbezoekers hoeven daarbij niet eerst voor een camera te stoppen. De technologie zou mensen die op volle snelheid voorbij wandelen kunnen vastleggen en meer dan 60 mensen per minuut kunnen verwerken.
Blink Identity stelt dat de technologie voor verschillende doeleinden is te gebruiken, zoals het aanschaffen van merchandise en drankjes en het bezoeken van VIP-gedeeltes. Ticketmaster heeft nog niet gezegd hoe het de technologie precies zal inzetten, maar denkt onder andere aan meer gepersonaliseerde aanbiedingen. De eerste uitrol zal plaatsvinden in bedrijfsgebouwen en theaters van Live Nations. Vervolgens zal er een evaluatie plaatsvinden. De kaartverkoper stelt dat de technologie allerlei veiligheidsvoordelen heeft, aangezien theaters weten wie er in de rij staan.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.