Kaartverkoper Ticketmaster waarschuwt klanten voor een datalek nadat er malware op de systemen van een leverancier was aangetroffen. Volgens het bedrijf is minder dan 5 procent van het wereldwijde klantenbestand door het incident getroffen. Ticketmaster claimt meer dan 230 miljoen klanten te hebben.
In een verklaring stelt het bedrijf dat het op 23 juni malware heeft ontdekt op een klantenserviceproduct van Inbenta Technologies. Dit is een externe leverancier waar Ticketmaster op de eigen websites gebruik van maakt. Na ontdekking van de malware werd het Inbenta-product op alle Ticketmaster-websites uitgeschakeld. Mogelijk zijn namen, adresgegevens, e-mailadressen, telefoonnummers, betaalgegevens en Ticketmaster-wachtwoorden van klanten gecompromitteerd.
Ticketmaster heeft naar eigen zeggen alle klanten die mogelijk door het incident getroffen zijn ingelicht. Het gaat onder andere om Britse klanten die tussen februari en 23 juni van dit jaar tickets kochten of hebben geprobeerd. Naast Britse klanten lopen ook internationale klanten die tussen september 2017 en 23 juni 2018 een ticket kochten of probeerden te kopen risico. Er is nu een onderzoek ingesteld hoe de data kon worden gecompromitteerd. Getroffen klanten kunnen 12 maanden kosteloos hun krediet laten monitoren. Daarnaast is van deze klanten uit voorzorg het wachtwoord gereset.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.