image

10 miljoen klanten Dixons Carphone getroffen door datalek

dinsdag 31 juli 2018, 11:03 door Redactie, 0 reacties

Het recent ontdekte datalek bij het Britse Dixons Carphone heeft veel meer klanten getroffen dan eerder werd aangenomen, namelijk 10 miljoen in plaats van de 1,2 miljoen die vorige maand werd gemeld. Volgens de elektronicaketen is er vorig jaar geprobeerd is om 5,9 miljoen betaalkaartgegevens in de betaalverwerkingssystemen van Currys PC World- en Dixons Travel-winkels te compromitteren.

Daarnaast werd er gesteld dat 1,2 miljoen records van klanten waren benaderd, zoals namen, e-mailadressen en adresgegevens. Nu blijkt dat het om de gegevens van 10 miljoen mensen gaat. "Ons onderzoek laat zien dat 10 miljoen records met persoonlijke gegevens mogelijk zijn benaderd in 2017. Hoewel er nu bewijs is dat een deel van deze data onze systemen heeft verlaten, bevatten de records geen betaalkaart- of bankgegevens en is er geen bewijs dat er mee gefraudeerd is", aldus een verklaring van het bedrijf.

Dixons Carphone stelt verder in de vandaag gegeven verklaring dat het uit voorzorg heeft besloten om alle klanten te informeren en excuses aan te bieden (pdf). Ook wordt er gewezen naar maatregelen die mensen zelf kunnen nemen om fraude te voorkomen. Volgens het bedrijf is de toegangsmethode die werd gebruikt afgesloten en worden er verbeteringen aan de beveiliging doorgevoerd. Details worden echter niet gegeven.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.