Luchtvaartmaatschappij Air Canada heeft 20.000 klanten gewaarschuwd voor een datalek en heeft 1,7 miljoen gebruikers van de mobiele app verplicht om een nieuw wachtwoord in te stellen. In een verklaring stelt de luchtvaartmaatschappij dat het van 22 tot en met 24 augustus verdacht inloggedrag op de eigen mobiele app heeft waargenomen.
Na ontdekking werden uit voorzorg de accounts van alle 1,7 miljoen gebruikers geblokkeerd. Van 20.000 klanten zijn mogelijk gegevens gestolen. Standaard bevat het account informatie zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer, maar gebruikers kunnen ook geslacht, geboortedatum, nationaliteit en paspoortgegevens toevoegen, zoals paspoortnummer, land van uitgifte en verloopdatum.
Air Canada zegt dat het de 20.000 getroffen gebruikers via e-mail heeft ingelicht. Gebruikers die hun account willen deblokkeren moeten een nieuw wachtwoord instellen, waarvoor Air Canada "verbeterde wachtwoordrichtlijnen" hanteert. Voorheen mocht een wachtwoord tussen de 6 en 10 karakters lang zijn. Nu moet het uit minimaal 10 karakters bestaan. Hoe er op de accounts kon worden ingelogd is niet bekendgemaakt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.