Privacy - Wat niemand over je mag weten

Steun TAILS

13-10-2018, 06:00 door Anoniem, 57 reacties
Every day, Tails helps thousands of people to safely use their computers online and offline.

Tails is available for free because we believe that nobody should have to pay to be protected from surveillance and censorship.

Tails is free software because if our source code was closed, there would be no way of verifying that it is secure.

In today's Internet, the most rewarded economical strategy is to rely on advertisement and tracking. But one of our reasons to exist is also to protect you against targeted advertisement, and we obviously don't want to rely on these sources of revenue.

The number of people using Tails is constantly growing and so is our responsibility to provide the easiest and safest tool possible. In 2019, we want Tails to be smoother to install, upgrade, use and to include even more security protection.

Making Tails costs us around 200?000€ each year. This is a really small number given all the work done, and many of us still do a lot of work for free in addition to paid hours.

Our money comes from:

Passionate people like you
Private companies like Mozilla, DuckDuckGo, or Lush
Foundations and NGOs like The Handshake Foundation or The ISC Project
Funds from the US government like the Open Technology Fund

Individuals: 35%, Foundations & NGOs: 34%, Related to US government: 24%, Companies: 7%

We often hear complaints about software projects that are meant to fight surveillance, like Tor and Tails, getting funds from the US government. We share this concern and we will never be at ease as long as the well-being of our project depends on such funding.

This is why it's so important to be sustained by users like you, and our independence protected by your donations.

From anonymized statistics, we know that Tails is used more than 20?000 times every day. If each user gave $6, our fundraiser would be done in one day. The price of a USB stick is all we need.

But we know that many of the people who need Tails the most can't donate, because they would get in trouble for giving to an anti-surveillance tool like Tails, or simply because they don't have the money.

Last year we received 1?167 donations for a total of 101?644€. This year, we aim for 120?000€ and a larger number of donors.

Please consider taking a minute to donate to Tails today.

https://tails.boum.org/news/2018-fundraiser/index.en.html
Reacties (57)
13-10-2018, 08:42 door Anoniem
Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?
19-10-2018, 17:06 door Anoniem
Maar hoe kan je echt vrij en onbekommerd anoniem doneren?!

Dat ze het waard zijn is ruimschoots bewezen!
Petje af voor deze fantastische vrijwilligers en programmeurs!

Petje af, met donanties zonder angst voor onrechtvaardige onzichtbare repressailles door overheden
19-10-2018, 18:06 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Dat denk ik niet. Edward Snowden gebruikte Tails om ongemerkt data vergaren over zijn werkgever, en die is vanwege het klokkenluiden nu "America's Most Wanted". Sterker nog: Edward Snowden is in de ogen van de Amerikaanse overheid een "verrader". Voor mij is hij een held omdat hij ons gewaarschuwd heeft over de richting die overheden op willen gaan richting hun burgers.

Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.
19-10-2018, 18:30 door Anoniem
Wij zijn bezig met een alternatief voor TAILS dat we AnnunakiOS gaan noemen omdat een aantal elementaire zaken in TAILS verkeerd geregeld zijn, de website met onze visie gaat binnenkort online. I18n staat hoog op de agenda en er zitten ook Pentest toolkits in AnnunakiOS om een fusion tussen TAILS en Kali maar met hardened tools te bewerkstelligen.

De Pentest toolkit (IGIGI addon) is optioneel. Kaal werkt AnnunakiOS zoals TAILS maar dan met extra hardening op kernel en memory management level. Met IGIGI is AnnunakiOS een volledige pentest omgeving die Default alles via Tor routeert (dit mis bij Kali, en bij TAILS missen een hoop "netwerk utilities").

Gebaseerd op Archlinux, een ARCLIGHT Kernel, de specs zal ik binnenkort publiceren.
19-10-2018, 18:31 door Anoniem
Door Unix4:
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?
Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.

Amerikanen zijn achterlijk.
19-10-2018, 19:26 door Anoniem
Door Unix4:
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Dat denk ik niet. Edward Snowden gebruikte Tails om ongemerkt data vergaren over zijn werkgever, en die is vanwege het klokkenluiden nu "America's Most Wanted". Sterker nog: Edward Snowden is in de ogen van de Amerikaanse overheid een "verrader". Voor mij is hij een held omdat hij ons gewaarschuwd heeft over de richting die overheden op willen gaan richting hun burgers.

Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.

Edward Snowden is de nachtmerrie van elke overheid, hij vertelde ook dingen over de AIVD. De realiteit van wat weten van de overheid en hoe ze mensen hacken is veel minder dan de realiteit.
19-10-2018, 19:27 door Anoniem
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Klopt, ze doneren geld aan Tails.
19-10-2018, 19:46 door Anoniem
Ik zie dit topic als pure spam!

Zou me niets verbazen als blijkt dat dezelfde boodschap op weetikveel hoeveel sites wordt geplaatst.
19-10-2018, 20:13 door Anoniem
Edvvard Snowden is een beetje een overloper, nietwaar?
19-10-2018, 20:13 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Wij zijn bezig met een alternatief voor TAILS dat we AnnunakiOS gaan noemen omdat een aantal elementaire zaken in TAILS verkeerd geregeld zijn, de website met onze visie gaat binnenkort online. I18n staat hoog op de agenda en er zitten ook Pentest toolkits in AnnunakiOS om een fusion tussen TAILS en Kali maar met hardened tools te bewerkstelligen.

De Pentest toolkit (IGIGI addon) is optioneel. Kaal werkt AnnunakiOS zoals TAILS maar dan met extra hardening op kernel en memory management level. Met IGIGI is AnnunakiOS een volledige pentest omgeving die Default alles via Tor routeert (dit mis bij Kali, en bij TAILS missen een hoop "netwerk utilities").

Gebaseerd op Archlinux, een ARCLIGHT Kernel, de specs zal ik binnenkort publiceren.

Heel veel succes gewenst met AnnunakiOS. Ik zal de voortgang zeker in de gaten houden. :-)
19-10-2018, 20:17 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:

Edward Snowden is de nachtmerrie van elke overheid, hij vertelde ook dingen over de AIVD. De realiteit van wat weten van de overheid en hoe ze mensen hacken is veel minder dan de realiteit.

Dat hij dingen aan de kaak stelt is niet verkeerd. Sterker nog: hij waarschuwde zijn werkgever nog niet over een bepaalde grens heen te gaan. De geheime diensten van tegenwoordig zijn bijna een reïncarnatie van het Oost-Duitse Stasi en het Roemeense Securitate, maar dan 2.0. Juich je dit toe dan?

Enne... je uitspraak over "realiteit": hoe weet je dat? Ben je een insider?
19-10-2018, 23:00 door Anoniem
Edward Snowden is toch een overloper, nietwaar? Tsjaaaa als je eenmaal in Rusland geland bent dan heb je niet veel keus. De truuk er weer levend en wel uitkomen. Maar als je eigen land je niet ziet staan kun je netzogoed blijven.

Volgens mij krijgen 100 kaaskoppige en integere Nederlanders een veel slechtere behandeling dan zo'n "Leak-it-all Whiny Snowden".
19-10-2018, 23:03 door Anoniem
Door Anoniem: Wij zijn bezig met een alternatief voor TAILS dat we AnnunakiOS gaan noemen omdat een aantal elementaire zaken in TAILS verkeerd geregeld zijn, de website met onze visie gaat binnenkort online. I18n staat hoog op de agenda en er zitten ook Pentest toolkits in AnnunakiOS om een fusion tussen TAILS en Kali maar met hardened tools te bewerkstelligen.

De Pentest toolkit (IGIGI addon) is optioneel. Kaal werkt AnnunakiOS zoals TAILS maar dan met extra hardening op kernel en memory management level. Met IGIGI is AnnunakiOS een volledige pentest omgeving die Default alles via Tor routeert (dit mis bij Kali, en bij TAILS missen een hoop "netwerk utilities").

Gebaseerd op Archlinux, een ARCLIGHT Kernel, de specs zal ik binnenkort publiceren.


En hoort u ook stemmen of zijn dit uw eigen gedachten?

De meeste uitvindingen komen "van boven" zo blijkt steeds weer uit de geschiedenis.
19-10-2018, 23:05 door Anoniem
Door Unix4: [
Heel veel succes gewenst met AnnunakiOS. Ik zal de voortgang zeker in de gaten houden. :-)

Kunnen jullie het niet ET OS noemen? ETOS is wel zo Nederlands.

Verder is alles wat van Vader Anu komt goed. De SNA zegt van niet maar ja.... wat weten zij nu over goed en slecht.
19-10-2018, 23:09 door Anoniem
Door Unix4:
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.

Privacy clubs zoals BoF vallen bij sommigen inderdaad onder terroristische en vijandelijke groeperingen.

Bits of Freedom
American Civil Liberties Union
Electronic Frontier Foundation
Chaos Computer Club
Wau Holland Stifting
Wikileaks

De links tussen sommige clubs zijn heel kort.
20-10-2018, 08:52 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Unix4:
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.

Privacy clubs zoals BoF vallen bij sommigen inderdaad onder terroristische en vijandelijke groeperingen.

Bits of Freedom
American Civil Liberties Union
Electronic Frontier Foundation
Chaos Computer Club
Wau Holland Stifting
Wikileaks

De links tussen sommige clubs zijn heel kort.

Ja maar Wikileaks is de vijand van elke overheid omdat ze dingen publiceren die journalisten niet durven te publiceren.
BOF moet echt beter zijn Servers beveiligen want straks heeft de AIVD ze gehacked en bekijkt het wie allemaal de Website van BOF heeft bezocht en alle andere privacy gerelateerde websites die ze allemaal opdezelfde server hosten en ze moeten ook updates draaien en niet poort 80 gebruiken.
20-10-2018, 08:55 door Anoniem


Amerikanen zijn achterlijk.

Dat kan jij wel vinden, maar ze zijn wel de mensen die de meeste kapitaal hebben om de wereld te controleren. Met dat kapitaal hebben ze grote legers en wapens, de grootste cyber hack teams en huren ze hackers in alle landen en hebben ze infiltranten in alle belangrijke technologische bedrijven.
22-10-2018, 13:41 door Anoniem
Door Anoniem:


Amerikanen zijn achterlijk.

Dat kan jij wel vinden, maar ze zijn wel de mensen die de meeste kapitaal hebben om de wereld te controleren. Met dat kapitaal hebben ze grote legers en wapens, de grootste cyber hack teams en huren ze hackers in alle landen en hebben ze infiltranten in alle belangrijke technologische bedrijven.

Ik heb nog geen kapitaal gezien van de Amerikanen.. ze zijn zo groot dat ze elkaar kapot concurreren (ipv de externe vijand) waardoor "bugetting" een buzzword is. Als je geen geld hebt (maar wel opschept over geld) en dingen voor nop gedaan moet krijgen dan worden andere middelen ingezet. Als men niet integer is naar de ander is men ook niet integer binnen het eigen bedrijf en dus een potentiele bedreiging op lange termijn. Dit is een simpele stelregel.

Ik wil even gezeggd hebben dat ik geen kwade bedoelingen heb en niets doe maar ik verdedig wel mijn rechten wanneer nodig. Ja, ik heb ook rechten.
22-10-2018, 13:51 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Unix4:
Door Anoniem: Steunt de Amerikaanse overheid het gebruik van Tails?

Verder heeft de Amerikaanse overheid ooit eens geroepen dat alle Linux-gebruikers "terroristen" zijn. Daar val ik dus ook onder. En dat terwijl ik normaliter geen vlieg kwaad doe. Lekker dan, zo'n predikaat omdat ik toevallig een ander OS gebruik dan Microsoft of Apple.

Privacy clubs zoals BoF vallen bij sommigen inderdaad onder terroristische en vijandelijke groeperingen.

Bits of Freedom
American Civil Liberties Union
Electronic Frontier Foundation
Chaos Computer Club
Wau Holland Stifting
Wikileaks

De links tussen sommige clubs zijn heel kort.

Ja maar Wikileaks is de vijand van elke overheid omdat ze dingen publiceren die journalisten niet durven te publiceren.
BOF moet echt beter zijn Servers beveiligen want straks heeft de AIVD ze gehacked en bekijkt het wie allemaal de Website van BOF heeft bezocht en alle andere privacy gerelateerde websites die ze allemaal opdezelfde server hosten en ze moeten ook updates draaien en niet poort 80 gebruiken.

Wikileaks is een peuk uitgedrukt op een witte fedora waardoor alle lichte hoedjes opeens niet meer in de mode zijn omdat het met roken wordt geassocieerd.
22-10-2018, 15:45 door Anoniem
Door Anoniem:

Ik heb nog geen kapitaal gezien van de Amerikanen.. ze zijn zo groot dat ze elkaar kapot concurreren (ipv de externe vijand) waardoor "bugetting" een buzzword is. Als je geen geld hebt (maar wel opschept over geld) en dingen voor nop gedaan moet krijgen dan worden andere middelen ingezet. Als men niet integer is naar de ander is men ook niet integer binnen het eigen bedrijf en dus een potentiele bedreiging op lange termijn. Dit is een simpele stelregel.

Ik wil even gezeggd hebben dat ik geen kwade bedoelingen heb en niets doe maar ik verdedig wel mijn rechten wanneer nodig. Ja, ik heb ook rechten.

In Nederland heb jij rechten ja, en wees daar heel blij mee.
Hier ben je vrij om elke OS te gebruiken, en mag je naar alle websites en doet onze overheid er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet gehacked wordt.
23-10-2018, 23:47 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Ik heb nog geen kapitaal gezien van de Amerikanen.. ze zijn zo groot dat ze elkaar kapot concurreren (ipv de externe vijand) waardoor "bugetting" een buzzword is. Als je geen geld hebt (maar wel opschept over geld) en dingen voor nop gedaan moet krijgen dan worden andere middelen ingezet. Als men niet integer is naar de ander is men ook niet integer binnen het eigen bedrijf en dus een potentiele bedreiging op lange termijn. Dit is een simpele stelregel.

Ik wil even gezeggd hebben dat ik geen kwade bedoelingen heb en niets doe maar ik verdedig wel mijn rechten wanneer nodig. Ja, ik heb ook rechten.

In Nederland heb jij rechten ja, en wees daar heel blij mee.
Hier ben je vrij om elke OS te gebruiken, en mag je naar alle websites en doet onze overheid er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet gehacked wordt.

Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....
24-10-2018, 10:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....

Hoezo zou een bepaalde OS niet mogen draaien?
Het is niet zo dat onze overheid netals China is en dat de AIVD bijvoorbeeld een for loop scan uitvoert op alle Nederlandse IP adressen en dan alle computers aan het scannen is en bekijkt welke OS ze draaien.
Draai gewoon welke OS je wilt draaien, de overheid kan het wel verdacht vinden als je Tails of AstraLinux draait want dat geeft wel aan dat je iets te verbergen hebt.

Maar dan nog zal je niet vanwege de keuze voor je OS gehacked worden.
24-10-2018, 12:48 door Anoniem
Door Anoniem:
Maar hoe kan je echt vrij en onbekommerd anoniem doneren?!

Inderdaad, da's een goede vraag. Immers:
Inval Duitse politie bij privacystichting raakt TorServers en Tails
https://www.security.nl/posting/568638

Informatie over donateurs (betaling via overboeking) is in beslag genomen. ayPal is uiteraard niet beter: het is een monoliet en verdient een flink zakcentje het verhandelen van informatie over diens gebruikers.

Wie weet goede alternatieven?
24-10-2018, 14:54 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....
Draai gewoon welke OS je wilt draaien, de overheid kan het wel verdacht vinden als je Tails of AstraLinux draait want dat geeft wel aan dat je iets te verbergen hebt.

Laat de overheden maar tijd steken in mijn TailsOS gebruik, al de tijd die ze in mij steken helpt de veiligheid van iemand die TailsOS moet gebruiken te vergroten.

Alleen hierom zou iedereen die geeft om privacy en vrijheid regelmatig gebruik moeten maken van TailsOS en TOR, zodat de brei van data alleen maar groter word en massasurveillance van burgers te bewerkelijk word en afgeschaft (utopie waarschijnlijk).
24-10-2018, 15:59 door Anoniem
Door Anoniem:

Hoezo zou een bepaalde OS niet mogen draaien?
Het is niet zo dat onze overheid netals China is en dat de AIVD bijvoorbeeld een for loop scan uitvoert op alle Nederlandse IP adressen en dan alle computers aan het scannen is en bekijkt welke OS ze draaien.
Draai gewoon welke OS je wilt draaien, de overheid kan het wel verdacht vinden als je Tails of AstraLinux draait want dat geeft wel aan dat je iets te verbergen hebt.

Maar dan nog zal je niet vanwege de keuze voor je OS gehacked worden.

De overheid zal je pas verdacht vinden als je AstraLinux gebruikt...
Dat is de TailsOS met Russische anabolen.
24-10-2018, 17:46 door Anoniem
Door EnGee:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....
Draai gewoon welke OS je wilt draaien, de overheid kan het wel verdacht vinden als je Tails of AstraLinux draait want dat geeft wel aan dat je iets te verbergen hebt.

Laat de overheden maar tijd steken in mijn TailsOS gebruik, al de tijd die ze in mij steken helpt de veiligheid van iemand die TailsOS moet gebruiken te vergroten.

Alleen hierom zou iedereen die geeft om privacy en vrijheid regelmatig gebruik moeten maken van TailsOS en TOR, zodat de brei van data alleen maar groter word en massasurveillance van burgers te bewerkelijk word en afgeschaft (utopie waarschijnlijk).

Er moet een Twitter komen binnen het Torproject, bijvoorbeeld litter.torproject.org met een App op Android/iOS en alle andere platformen. Niet alleen om censuur tegen te gaan en decentralisatie te bevorderen maar ook om de vrijheid van meningsuiting (is al niet meer nodig op deze media en het komt langzaam ook fora zoals sec.nl binnen) de komende 10 jaar te garanderen. Het voordeel bji een Twitter binnen het Torproject (wie heeft connecties en dev ideetjes?) is dat de pool aan Torusers enorm vergroot wordt omdat een Torroutertje onderdeel is van de nieuwe Twitter-variant.

Denk aan Twitter variant binnen Onionland (sorrie maar andere Twitter en Social Media op het public web) gaan de komende 10 jaar niet overleven, waarbij Tor (router) userbase groter wordt en de optie om alle berichten via blockchain te repliceren.
24-10-2018, 19:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Ik heb nog geen kapitaal gezien van de Amerikanen.. ze zijn zo groot dat ze elkaar kapot concurreren (ipv de externe vijand) waardoor "bugetting" een buzzword is. Als je geen geld hebt (maar wel opschept over geld) en dingen voor nop gedaan moet krijgen dan worden andere middelen ingezet. Als men niet integer is naar de ander is men ook niet integer binnen het eigen bedrijf en dus een potentiele bedreiging op lange termijn. Dit is een simpele stelregel.

Ik wil even gezeggd hebben dat ik geen kwade bedoelingen heb en niets doe maar ik verdedig wel mijn rechten wanneer nodig. Ja, ik heb ook rechten.

In Nederland heb jij rechten ja, en wees daar heel blij mee.
Hier ben je vrij om elke OS te gebruiken, en mag je naar alle websites en doet onze overheid er alles aan om ervoor te zorgen dat je niet gehacked wordt.

Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....

Iedereen wil eindelijk eens wat zekerheid en weten hoe het zit......... op eigenrichting van een Slackware minimale distributie (maar met maximale mogelijkheden:) zit niemand te wachten.
24-10-2018, 20:48 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
De overheid zal je pas verdacht vinden als je AstraLinux gebruikt...
Dat is de TailsOS met Russische anabolen.

Ik kan te weinig vinden over AstraLinux, maar de laatste update volgens wikipedia is van 17 March, 2016.
Ik blijf voorlopig TailsOS nog even gebruiken.
24-10-2018, 21:04 door Anoniem
Door EnGee:
Door Anoniem:
De overheid zal je pas verdacht vinden als je AstraLinux gebruikt...
Dat is de TailsOS met Russische anabolen.

Ik kan te weinig vinden over AstraLinux, maar de laatste update volgens wikipedia is van 17 March, 2016.
Ik blijf voorlopig TailsOS nog even gebruiken.

AstraLinux wordt door de militaire dienst van Rusland gebruikt om zich te verdedigen tegen Westerse hacken. De full versie is niet te downloaden voor reguliere mensen, maar het is netals Tails op debian gebaseerd maar dan op veiligheid gebasseerd. (Tails is op privacy gebaseerd).
https://wiki.debian.org/Derivatives/Census/AstraLinux

Dus je zou AstraLinux en Qubes of de Franse CLIP OS kunnen gebruiken als je niet gehacked wilt worden.
En tails als je Anoniem wilt zijn.
24-10-2018, 23:42 door Anoniem
Door EnGee:
Door Anoniem:
De overheid zal je pas verdacht vinden als je AstraLinux gebruikt...
Dat is de TailsOS met Russische anabolen.

Ik kan te weinig vinden over AstraLinux, maar de laatste update volgens wikipedia is van 17 March, 2016.
Ik blijf voorlopig TailsOS nog even gebruiken.

Astra, voor gebruik in een Opel, met de hoedenplank als bureau bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met het idee van een litter.torproject.org waar Twitter veiliggesteld wordt en de Tor gebruikers in nummers exploderen waardoor privacy toeneemt.
25-10-2018, 02:17 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Maar hoe kan je echt vrij en onbekommerd anoniem doneren?!

Inderdaad, da's een goede vraag. Immers:
Inval Duitse politie bij privacystichting raakt TorServers en Tails
https://www.security.nl/posting/568638

Informatie over donateurs (betaling via overboeking) is in beslag genomen. ayPal is uiteraard niet beter: het is een monoliet en verdient een flink zakcentje het verhandelen van informatie over diens gebruikers.

Wie weet goede alternatieven?


met bitcoin staat op hun site

https://tails.boum.org/donate/?r=2018
1BvBMSEYstWetqTFn5Au4m4GFg7xJaNVN2
25-10-2018, 02:54 door Anoniem
Ik lees dat mensen vragen om alternatieven om te doneren aangezien bank en Paypal naar je te leiden zijn. Dat is mogelijk via Bitcoin. Op de site van Tails bij doneren vind je hun Bitcoin adres.

Indien voor de overheid makkelijk te linken dat het jou Bitcoins zijn, bijvoorbeeld omdat je het prive met eigen naam hebt gekocht, dan de te doneren bitcoins eerst naar Monero omzetten (Shapeshift.io) en dan via een weer omzetten naar Bitcoins, maar als ontvanger zet je het bitcoin-adres van Tails.
25-10-2018, 10:03 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Maar hoe kan je echt vrij en onbekommerd anoniem doneren?!

Inderdaad, da's een goede vraag. Immers:
Inval Duitse politie bij privacystichting raakt TorServers en Tails
https://www.security.nl/posting/568638

Informatie over donateurs (betaling via overboeking) is in beslag genomen. ayPal is uiteraard niet beter: het is een monoliet en verdient een flink zakcentje het verhandelen van informatie over diens gebruikers.

Wie weet goede alternatieven?


met bitcoin staat op hun site

https://tails.boum.org/donate/?r=2018
1BvBMSEYstWetqTFn5Au4m4GFg7xJaNVN2

Klinkt leuk, maar: hoe kom je aan BitCoin zonder vorm van herleiding (giraal betalingsverkeer)? Minen gaat 't 'm niet worden.
25-10-2018, 16:31 door Anoniem
Door Anoniem: Ik lees dat mensen vragen om alternatieven om te doneren aangezien bank en Paypal naar je te leiden zijn. Dat is mogelijk via Bitcoin. Op de site van Tails bij doneren vind je hun Bitcoin adres.

Indien voor de overheid makkelijk te linken dat het jou Bitcoins zijn, bijvoorbeeld omdat je het prive met eigen naam hebt gekocht, dan de te doneren bitcoins eerst naar Monero omzetten (Shapeshift.io) en dan via een weer omzetten naar Bitcoins, maar als ontvanger zet je het bitcoin-adres van Tails.


met een ATM

https://en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin_ATM
26-10-2018, 22:48 door Anoniem
Ik heb een probleem met digitale surveillance en Tor en dus ook Tails, inmiddels 5 jaar. Meerdere systemen, meerdere NICs, meedere providers. Het duurt niet lang na een provider wissel en het begint weer (ligt niet aan hardware of software):

- heel veel TCP DUPs (alleen SSL verkeer)
- in Wirehark: expert view: diverse protocol errors bij het opbouwen van SSL verbindingen (vertraagt datastromen en opbouwen verbindingen met entrynodes)
- TCP meldingen DUP, meldingen Out of Order, meldingen Spurious Retransmissions, meldingen Retransmissions, meldingen Ignored Unknown Record

Nogmaals: meer dan 3 sets hardware, divers Linux systemen en kernels, probleem bestaat al 5 jaar, diverse verbindingen (kabel, DSL, gsm, Wifi, LAN) en diverse (inmiddels 5) ISP's

Is dit normaal Tor gedrag?

Ik heb nog nooit iets van de Notificatieplicht vernomen trouwens (na 5 jaar). Het hele gebeuren is al 10 jaar bezig.

Hoe krijg ik mijn internet werkend als Tor- en SSL streams steeds opnieuw gevonden en gesaboteerd worden?
27-10-2018, 11:05 door Anoniem
Door Anoniem: Ik lees dat mensen vragen om alternatieven om te doneren aangezien bank en Paypal naar je te leiden zijn. Dat is mogelijk via Bitcoin. Op de site van Tails bij doneren vind je hun Bitcoin adres.

Indien voor de overheid makkelijk te linken dat het jou Bitcoins zijn, bijvoorbeeld omdat je het prive met eigen naam hebt gekocht, dan de te doneren bitcoins eerst naar Monero omzetten (Shapeshift.io) en dan via een weer omzetten naar Bitcoins, maar als ontvanger zet je het bitcoin-adres van Tails.

Waarom zou je geen bitcoins aan tails mogen doneren?
27-10-2018, 17:37 door Anoniem
@11.05

Shapeshift.io is een tumbler dienst toch? In handen van shapeshifters (inside joke) ;)
28-10-2018, 03:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik lees dat mensen vragen om alternatieven om te doneren aangezien bank en Paypal naar je te leiden zijn. Dat is mogelijk via Bitcoin. Op de site van Tails bij doneren vind je hun Bitcoin adres.

Indien voor de overheid makkelijk te linken dat het jou Bitcoins zijn, bijvoorbeeld omdat je het prive met eigen naam hebt gekocht, dan de te doneren bitcoins eerst naar Monero omzetten (Shapeshift.io) en dan via een weer omzetten naar Bitcoins, maar als ontvanger zet je het bitcoin-adres van Tails.

Waarom zou je geen bitcoins aan tails mogen doneren?

Je mag Bitcoins aan Tails doneren. Zelf heb ik ook in Bitcoins gedoneerd. Ik gaf alleen een mogelijkheid aan voor mensen die niet willen dat de overheid (achteraf) kan zien dat zij aan Tails doneren, aangezien ook Bitcoins te traceren zijn in veel gevallen. Als jou Bitcoins naar jou terug te leiden zijn, dan is het verstandiger om de te doneren Bitcoins eerst om te zetten in Monero voor je doneert.
28-10-2018, 08:21 door Anoniem
Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to
28-10-2018, 16:58 door Anoniem
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Ik zou het beste met je laptop naar een internet cafe gaan "of vragen" of de wifi van de buren mag gebruiken maar wel eerst je mac adres spoofen en daarna je donatie doen is veel makkelijker.
28-10-2018, 18:32 door Anoniem
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Juist!
28-10-2018, 20:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Ik zou het beste met je laptop naar een internet cafe gaan "of vragen" of de wifi van de buren mag gebruiken maar wel eerst je mac adres spoofen en daarna je donatie doen is veel makkelijker.

Ach "Ze" vragen ook niet om mijn traffic te tappen. Ze tappen de hele buurt maar, ik heb als ik een repeater en mijn nieuwe toy inschakel 600 Wifi netwerken in bereik.
28-10-2018, 20:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Juist!

Inderdaad, juist ja

"Van digitaal naar digitaal naar digitaal naar digitaal"

Nee,
dat is het soort blauwe ogen-echt-waar garantie dat we kennen van VPN.
Geen knip voor de neus waard want het is gebaseerd op vertrouwen.
Monero kan dat wel beweren maar mag misschien wel niet hardop praten van de verzamelde surveillance community die graag zien dat iedereen dit vertrouwt.
Kortom, een slechte garantie op privacy als het allemaal digitale omzettingen zijn waarbij je begint met een transactie op eigen naam.

Staat vast bij menig drievierletterorganisatie op het intranet als tip voor de maand voor openbare fora.
29-10-2018, 07:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Juist!

Inderdaad, juist ja

"Van digitaal naar digitaal naar digitaal naar digitaal"

Nee,
dat is het soort blauwe ogen-echt-waar garantie dat we kennen van VPN.
Geen knip voor de neus waard want het is gebaseerd op vertrouwen.
Monero kan dat wel beweren maar mag misschien wel niet hardop praten van de verzamelde surveillance community die graag zien dat iedereen dit vertrouwt.
Kortom, een slechte garantie op privacy als het allemaal digitale omzettingen zijn waarbij je begint met een transactie op eigen naam.

Staat vast bij menig drievierletterorganisatie op het intranet als tip voor de maand voor openbare fora.
Kom maar met een beter alternatief dan als het uitgangspunt is een zo anoniem mogelijke BTC donatie te doen aan Tails. Uiteraard zijn er mogelijkheden om dmv fysieke uitwisseling (cash BTC van een persoon kopen) of cybercrime aan anonieme BTC te komen maar die brengen weer heel andere risicos met zich mee.
29-10-2018, 13:31 door Anoniem
Doneer dan bijv. aan Firefox, en als die besluiten om een bedrag aan Tails te doneren vind ik het prima.
(bijv. https://www.security.nl/posting/475347/Mozilla+schenkt+230_000+dollar+aan+privacysoftware+Tails+en+Tor)

Kijk, ik snap best dat justitie wel eens problemen heeft met wat er af en toe gebeurt op het darkweb,
maar dat wil niet zeggen dat alle Tails gebruikers en donateurs criminelen zijn.
Ze denken gewoon beter om hun privacy, en met al die datagraaiers is dat geen wonder.

Die hetze in Duitsland (https://www.security.nl/posting/568891/Duitse+politie+heeft+gegevens+van+Tails-donateurs+in+handen) is volgens mij dan ook behoorlijk buitensporig geweest.
Natuurlijk moet een overheid optreden tegen criminaliteit, maar een echte crimineel bedenkt zich vast wel 10x voordat hij (mogelijk traceerbaar) iets doneert aan Tails!
Wat dan uiteindelijk wordt gevonden, is slechts een lijstje van donateurs die blij is met Tails als privacy-bescherming en geen kwaad in de zin heeft. Uiteindelijk is die actie volgens mij dan ook een onbehoorlijke verdachtmakerij van mensen die gewoon hun privacy beter en eenvoudiger willen beschermen tegen alle trackers, advertenties en datagraaiers e.d.
Men kan op de vingers natellen dat er bijzonder weinig tot geen criminelen traceerbaar zullen doneren aan Tails.
29-10-2018, 17:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Je kunt Bitcoin kopen waarbij je gegevens bekend zijn en deze vervolgens omzetten naar Monero/XMR. Vervolgens kun je anoniem XMR omzetten naar BTC voor een donatie via https://xmr.to

Juist!

Inderdaad, juist ja

"Van digitaal naar digitaal naar digitaal naar digitaal"

Nee,
dat is het soort blauwe ogen-echt-waar garantie dat we kennen van VPN.
Geen knip voor de neus waard want het is gebaseerd op vertrouwen.
Monero kan dat wel beweren maar mag misschien wel niet hardop praten van de verzamelde surveillance community die graag zien dat iedereen dit vertrouwt.
Kortom, een slechte garantie op privacy als het allemaal digitale omzettingen zijn waarbij je begint met een transactie op eigen naam.

Staat vast bij menig drievierletterorganisatie op het intranet als tip voor de maand voor openbare fora.

Kom maar met een beter alternatief dan


Nee, ik hoef niet met een alternatief te komen.
De vrager zal de gever moeten begrijpen en tegemoet komen.
(Geldt ook voor het ontvangen van error reports (doen ze niets mee als je geen email adres opgeeft).

Zij willen geld.
Geld dat ik ze best gun, maar ik wil er geen gezeik mee krijgen.
En omdat ik gezeik verwacht, zichtbaar of onzichtbaar bij een handeling die op zich volkomen legaal is, is het tegelijkertijd volledig legitiem te constateren dat we niet in een rechtsstaat leven.

En dat is triest.
Stille intimidatie van deeloverheden om vrijheid in te perken is nogal triest.
Maar zolang het maar een kleine groep raakt zal het de meeste mensen worst wezen.
Het gaat niet om princiepes maar om de beleving.
01-11-2018, 11:18 door Anoniem
Door Anoniem:

En dat is triest.
Stille intimidatie van deeloverheden om vrijheid in te perken is nogal triest.
Maar zolang het maar een kleine groep raakt zal het de meeste mensen worst wezen.
Het gaat niet om princiepes maar om de beleving.

Goed dat nog iemand het opvalt... zouden er in Nederland nog meer mensen leven die hun huis niet meer uitkomen en tegelijk niet zo veel meer achter de PC zitten 16 uur per dag want het internet is eigenlijk ook niet zo leuk meer?
02-11-2018, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

En dat is triest.
Stille intimidatie van deeloverheden om vrijheid in te perken is nogal triest.
Maar zolang het maar een kleine groep raakt zal het de meeste mensen worst wezen.
Het gaat niet om princiepes maar om de beleving.

Goed dat nog iemand het opvalt... zouden er in Nederland nog meer mensen leven die hun huis niet meer uitkomen en tegelijk niet zo veel meer achter de PC zitten 16 uur per dag want het internet is eigenlijk ook niet zo leuk meer?

Ja die lezen boeken.
Maar niet geleend van de bieb want die informatie wordt gedeeld.
Gekocht, contant afgerekend.
08-11-2018, 12:06 door Anoniem
schiet niet echt op maar 25.000 van de 140.000 ik heb zelf 50 eur in bitcoins gegeven die ik gekocht heb bij een bitcoin atm.
13-11-2018, 12:41 door Anoniem
Door Anoniem: schiet niet echt op maar 25.000 van de 140.000 ik heb zelf 50 eur in bitcoins gegeven die ik gekocht heb bij een bitcoin atm.

Waar staat die atm?
Kunnen daar ook muntjes in?
Staan er camera's op die atm gericht?
13-11-2018, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: schiet niet echt op maar 25.000 van de 140.000 ik heb zelf 50 eur in bitcoins gegeven die ik gekocht heb bij een bitcoin atm.

Waar staat die atm?
Kunnen daar ook muntjes in?
Staan er camera's op die atm gericht?


https://coinatmradar.com/country/150/bitcoin-atm-netherlands/

met briefgeld
23-11-2018, 21:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: schiet niet echt op maar 25.000 van de 140.000 ik heb zelf 50 eur in bitcoins gegeven die ik gekocht heb bij een bitcoin atm.

Waar staat die atm?
Kunnen daar ook muntjes in?
Staan er camera's op die atm gericht?


https://coinatmradar.com/country/150/bitcoin-atm-netherlands/

met briefgeld

Onder de 2000 euri met sms verificatie
dat schiet niet op

het vergelijken van alle kleine lettertjes bij elke bitcoin atm overigens ook niet, de rates, betrouwbaarheid, cameratoezicht oa aan de overzijde van de winkel.

En dan nog iets, er zijn tegenwoordig 3 soorten bitcoins??!
Wat is dat de goeie van de drie?
24-11-2018, 19:05 door Anoniem
Daarom maken de dinosaurussen (Big Banks) bitcoin speculatie tot een exclusief "besloten-club-gebeuren" en kunnen zo alsnog hun monopolie positie handhaven, ondanks het decentraliserende en anonimiserende karakter van de blockchain.
Zo gauw zullen dus "the forces that be" hun machtpositie niet opgeven; en dus ook niet betreffende tor en tails.

Ze hebben altijd "leverage to a game-changer", zoals ze dat dan netjes noemen. Wie het meest te (ver)tellen heeft, heeft de meeste bitcoin-knikkers.

J.O.
24-11-2018, 23:50 door Anoniem
Tor en tails worden steeds crucialer om mede de opgang naar totale controle staten nog enigszins te kunnen keren.
But the going gets narrow, folks.

De huidige regeringen staan ver af van zoals ze oorspronkelijk bedoeld waren door de founding fathers:

governed by wise, just and constitutional laws
faithfully executed and obeyed by its agents
assisting foreign nations with good government, peace, and concord
promoting true religion, virtue and science
and enabling temporal prosperity.

Straks kunt u veroordeeld worden voor wat men vindt via unlock tools op uw mobiele telefoon.
Uw regering heeft al een "license to hack".
25-11-2018, 01:12 door Anoniem
Echt geld inwisselen voor de onbetrouwbare Bitcoin? Wie doet dat nou.
25-11-2018, 13:52 door Anoniem
Door EnGee:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Sommigen zijn onzeker over welk OS ze nu mogen draaien of niet, want er is weinig duidelijk zeker bij latops waar de Windows licentie er standaard bijgeteld wordt.....
Draai gewoon welke OS je wilt draaien, de overheid kan het wel verdacht vinden als je Tails of AstraLinux draait want dat geeft wel aan dat je iets te verbergen hebt.

Laat de overheden maar tijd steken in mijn TailsOS gebruik, al de tijd die ze in mij steken helpt de veiligheid van iemand die TailsOS moet gebruiken te vergroten.

Alleen hierom zou iedereen die geeft om privacy en vrijheid regelmatig gebruik moeten maken van TailsOS en TOR, zodat de brei van data alleen maar groter word en massasurveillance van burgers te bewerkelijk word en afgeschaft (utopie waarschijnlijk).
Een trapje hoger: Kodachi linux met eigen vpn
25-11-2018, 14:26 door Anoniem
Bitcoin is waarschijnlijk een bubble ontwikkeld door NSA voorafgaand aan de later te plannen invoering van een globale digitale eenheidsmunt. Het gesleten verhaaltje rond de Japanse ontwikkelaar berust op een niet te verifieren mythe. Blockchain samen met massaal chippen van de bevolking geeft het perfecte totale controle grid.

Ook laat men manipulatie door cybercriminelen toe via het "nether"-platform o.a.. Miljoenen aan bitcoin waarde verdwenen en af te schrijven. Het is de Zwarte Tulp Manie 2.0. Wij als "Kuifje en Kwabbernoot" beginnen hier echt niets tegen.

Om te weten hoe de massa zal reageren, gebruikt men proeftuinen om te zien waarmee men als diensten zoal mee wegkomen kan. Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld is van oudsher al zo'n proeftuin voor het testen van de graad van onbenul der "sheaople". 'Wij doen het onder "Jinek en Pauw" in Nederland ook niet slecht overigens.

Downgrade the infrastructure and dumb down the people, and you'll get where you wanna go.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.