image

Microsoft software patches zorgen voor compatibiliteits problemen

vrijdag 24 oktober 2003, 14:18 door Redactie, 9 reacties

Twee software patches die vorige week door Microsoft zijn uitgebracht, hebben voor problemen op buitenlandse versies van Windows en de Exchange e-mail server gezorgd. Na het releasen van Security bulletins MS03-045 en MS03-047 kwam Microsoft erachter dat op systemen die buitenlandse versies van Windows 2000 en Service Pack 4 draaide er compatibiliteits problemen waren tussen de patch en third-party software. Inmiddels heeft Microsoft nieuwe versies van de patches beschikbaar gesteld. (ComputerWeekly)

Reacties (9)
24-10-2003, 14:32 door Anoniem
fijn hé die onnodige complexiteit.
24-10-2003, 14:47 door Anoniem
30 miljard dollar / jaar bij elkaar graaien (sucky sucky looong time), maar geen geld voor een fatsoenlijk testlab met alle CrapWare-versies ooit uitgebracht ?

Tjeess ;)

De eerste de beste OpenSource kleuter checkt dat soort dingen. (Je wilt immers niet afgaan als je een nieuwe versie uitbrengt)
Maar volgens meneer Ballmer zijn die niet serieus te nemen want ze hebben geen 'roadmap' [1], en ze worden niet betaald.

[1] Een 'roadmap' bestaat uit het hypen van 'features' [2], en hopen dat het 'middle-management' de glossy folders een beetje pruimt.

[2] Geen 'bugs' ;) Failure is not an option, it will be provided with the next HotFix.

Het is w/e ;)
25-10-2003, 12:01 door Anoniem
Originally posted by GeneralFailure
De eerste de beste OpenSource kleuter checkt dat soort dingen.

Ach jongen toch, wist jij maar beter. Alsof Open Source wel 100% stabiel en veilig is en zij geen fouten maken. Ach, ach....wie haalt het bord voor zijn kop weg?

Beetje goedkope reactie hoor....
25-10-2003, 13:39 door Anoniem
Ja, ik weet het beter ;)

Dat is geen bord, dat is een gezonde muur van wantrouwen(r), zorgvuldig opgebouwd door de ervaringen met MicroShaft in de afgelopen jaren [1].

Ik prefereer de broncode sowiese boven een dodgy binairy. Dat is het sterke punt van OpenSource, iedereen mag 'bugspotten'. Moet je alleen wel kunnen programmeren..tja ;)

[1] betaal, patch,patch,patch,betaal,patch,restore,betaal,crash,patch,betaal,betaal,patch,migrate.
26-10-2003, 21:43 door Anoniem
Wat ik niet snap is waarom iemand met een beetje verstand een niet-engelse versie van serversoftware (os, apps) gaat gebruiken...

Je loopt altijd achter met patches en updates en je loopt ook veel meer risico dat bovengenoemde problemen ontstaan.
26-10-2003, 21:44 door Anoniem
De eerste de beste OpenSource kleuter checkt dat soort dingen.

Dus wanneer er een nieuwe sendmail / apache / kernel / mysql / bind / weetikveel uitkomt ga jij eerst een paar honderduizend regels code doorkijken voordat jij hem op de server installeert.... knap hoor!
27-10-2003, 08:53 door Anoniem

Dus wanneer er een nieuwe sendmail / apache / kernel / mysql / bind / weetikveel uitkomt ga jij ...yadda

Gut, ik maar denken dat het in deze thread gaat over het uitbrengen van niet-geteste versies van je eigen software, zoals MickeySoft dus doet.

En ja, als ik software aflever/verspreid kun je er vanuitgaan dat ik alles, maar dan ook alles minutieus gecontroleerd heb, het heb *laten* controleren, en op diverse configuraties getest heb. Zo hoort dat namelijk.

En ja, van alle patches/upgrades check de source, en test ik het eerst in de zandbak.

Schijnt m'n werk te zijn, DOH..
27-10-2003, 14:46 door Anoniem
Originally posted by GeneralFailure
Gut, ik maar denken dat het in deze thread gaat over het uitbrengen van niet-geteste versies van je eigen software, zoals MickeySoft dus doet.

En ja, als ik software aflever/verspreid kun je er vanuitgaan dat ik alles, maar dan ook alles minutieus gecontroleerd heb, het heb *laten* controleren, en op diverse configuraties getest heb. Zo hoort dat namelijk.

En ja, van alle patches/upgrades check de source, en test ik het eerst in de zandbak.

Schijnt m'n werk te zijn, DOH..

O dan heb jij zeker ook alle hardware tot je beschikking die er te krijgen is??????? als je weer eens wat nieuws gemaakt hebt...!!!

Ik wordt doodziek van dat gelul van die linux/unix eikels, de meeste nieuwe hardware werkt niet eens op die klote linux bakken......dus ga me nou niet vertellen dat daar ook bugs inzitten...het is namelijk ook mijn werk...!!!!

Bill Gates
27-10-2003, 15:03 door Anoniem
Ja, als er andere hardware vereist is dan nodig voor een robuuste server/web-app (geen geluid, geen fancy HyperVGA, of zelfs maar muisdriver) maar gewoon 'schuiven', laten we zeggen een Capture/Record/Stream applicatie voor meerdere merken camera's/capturekaarten, dan probeer ik (wij) zoveel mogelijk hardware, inclusief de hardware die niet met *nix drivers geleverd wordt.
Dat is namelijk het mooie van OpenSource, wij zijn met velen; als *ik* er niet meteen uitkom, is er vast iemand die er al mee bezig geweest is..

Niet met Win API's hoeven werken is een verademing, maar meer werk.

Ik ben net zoveel hardware tegengekomen die alleen onder WindHose werkt na een $$ update naar een volgende 'versie' als in *nix.
Met dat verschil dat WinBlowz steeds moeilijker gaat doen over oude hardeware, waar de meeste *nix distro's steeds beter met nieuwe hardware overweg kunnen..

Nerr nerr. ;)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.