Security Professionals - ipfw add deny all from eindgebruikers to any

Security and Safety

24-01-2019, 09:28 door CS, 4 reacties
Ik ben bezig met een onderzoek om te achterhalen wat de beste methode is tijdens crisisbeheersing en crisismanagement. Een aparte aanpak volgens de domeinen safety en security of een integrale aanpak.

Dit ga ik doen door middel van veldonderzoek, interviewen van verschillende securitymanagers en safetymanagers bij industriële bedrijven om een helder en duidelijk beeld te krijgen van de verschillende werkwijzen tijdens crisis.

ik heb de volgende vraagdefinitie; Is het effectief om een crisis volgens de domeinen Security en Safety te benaderen of vanuit een integrale aanpak?

Mijn doel is; onderzoeken bij bedrijven wat de huidige aanpak en visie is en onderzoeken of een integrale aanpak voordelen zal bieden tijdens crisis.

Ik zou graag Uw mening horen over de verschillende manieren, een aparte aanpak of een integrale aanpak tijdens crisis.

bij voorbaat dank,

Carlo.
Reacties (4)
24-01-2019, 10:22 door Anoniem
Voor welke organisatie doe je dit onderzoek? Indien een (hoge)school/universiteit, wat voor opleiding? Wat is je definitie van een crisis? Heb je het over crises in het algemeen, of over crises in een specifiek domein? Wat is je definitie van Safety en van Security? Wat bedoel je met een integrale aanpak?

Heb je verder nog concretere vragen dan "uw mening"? En wil je anonieme mensen op het internet citeren, of wil je ook weten of die mensen ervaring als securitymanager of safetymanager zijn? Richt je je op een specifiek soort organisatie (bepaalde branche of bepaalde grootte, bepaald geografisch gebied, enz)?

Je vraagdefinitie (onderzoeksvraag neem ik aan?) is onduidelijk en taalkundig gezien loopt hij ook niet lekker.
24-01-2019, 10:22 door User2048
Bij crisismanagement gaat het om het beheersen en bestrijden van de gevolgen van een incident. Dat incident kan het resultaat zijn van een ongeluk, dan spreken we van een safety-incident, of van een moedwillige actie, dan spreken we van een security-incident. Het bestrijden van de gevolgen zal grotendeels op dezelfde manier verlopen, ongeacht de oorzaak. Ik pleit daarom voor een geïntegreerde aanpak.
24-01-2019, 11:24 door Anoniem
Soms is het incident te groot voor crisismanagement, denk aan het Cambridge Analytica debakel.
Dan is reputation management ook geen optie meer, communicatie kan de boel niet meer redden
en het is handdoek in de ring gooien, maatregelen nemen (containment) en verder gaan.
24-01-2019, 13:45 door Anoniem
Hoi Carlo,

Als ik in een crisis zit, dan denk ik dat ik echt geen tijd heb voor je onderzoek. Maar ik hoop wel dat je wat hebt aan dat antwoord. Over hoe crisis management werkt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.