De Amerikaanse toezichthouder FTC heeft besloten om de "CAN-SPAM" anti-spamwetgeving zonder aanpassingen te behouden. De Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing (CAN-SPAM) Act werd in 2003 ingevoerd en stelt regels aan het versturen van commerciële e-mail.
Zo moeten commerciële e-mails juiste headers en onderwerpen bevatten. Ook moeten ze zichzelf als advertentie identificeren, een geldig fysiek adres bevatten en een mogelijkheid bieden zodat ontvangers zich voor toekomstige berichten kunnen afmelden. De CAN-SPAM Rule is de implementatie van de wetgeving. De FTC heeft nu voor het eerst deze implementatie geëvalueerd en besloten die zonder aanpassingen te behouden.
In 2017 vroeg de FTC aan het publiek of internetgebruikers van de wet hebben geprofiteerd, of die zou moeten worden aangepast, wat de kosten voor compliance waren en of de wet moest worden gewijzigd voor technologische of economische veranderingen.
In totaal ontving de toezichthouder 92 reacties die overweldigend voor de wetgeving waren. Na het bestuderen van de reacties is de FTC tot de conclusie gekomen dat internetgebruikers van de wet profiteren en dat die geen grote financiële last met zich meebrengt. Er werd dan ook besloten om de implementatie te behouden en op dit moment niet aan te passen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.