Met de feestdagen voor de deur zullen miljoenen consumenten miljarden euro's online aan cadeaus en andere produkten uitgeven. Cybercriminelen liggen echter op de loer en online shoppers zijn dan ook gewaarschuwd. Vooral het misleiden van consumenten door ze naar een nagemaakte pagina te sturen is de laatste tijd erg populair, zoals verschillende zwendels, waarbij mensen om hun persoonlijke gegevens gevraagd werd, hebben laten zien. Om online fraude en identiteitsdiefstal te voorkomen geeft security bedrijf MailFrontier de volgende 5 Tips:
1. Geef nooit creditcard gegevens of persoonlijk informatie per e-mail. Legitieme eCommerce websites zullen nooit om vertrouwelijke informatie via e-mail vragen.
2. Als je onzeker bent over de geldigheid van een e-mail of website, neem dan contact op met het bedrijf om dit te controleren.
3. Als je via e-mail bericht krijgt dat er frauduleuze creditcard betalingen gedaan zijn of dat er verdacht gebruik van je account is gemaakt, kun je beter eerst contact met het bedrijf dat de melding maakt opnemen en zo controleren of de transacties daadwerkelijk gedaan zijn.
4. Voordat je online gaat shoppen is het verstandig om een anti-fraude produkt te downloaden en installeren.
5. Heb je het vermoeden dat iemand anders misbruik van je identiteit maakt, neem dan contact op met de autoriteiten.
(Persbericht)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.