De Amerikaanse zorgverzekeraar Anthem komt met een app die diagnoses stelt op basis van symptomen en andere gezondheidsinformatie die gebruikers invoeren. De app heet CareSpree en biedt allerlei opties. Zo kunnen gebruikers via de app een videoafspraak met een arts maken.
Ook is het mogelijk om fysieke afspraken met een arts en het laten maken van röntgenfoto's en MRI-scans in te plannen en vervolgens het verschuldigde bedrag via de smartphone te betalen. Anthem heeft met tien zorgverleners afspraken over de app gemaakt. Een andere feature is een met "kunstmatige intelligentie" uitgeruste chatfunctie die diagnoses kan stellen, afhankelijk van de gegevens die gebruikers invoeren. Voor het vervolg kunnen gebruikers met een arts chatten. De onderliggende technologie is ontwikkeld door het Amerikaanse bedrijf K Health, dat via Twitter laat weten dat miljoenen Amerikanen er nu toegang toe krijgen.
Gebruikers die geen zorgverzekering bij de verzekeraar hebben moeten voor de consulten betalen. Klanten van Anthem kunnen hun gezondheidsgeschiedenis en verzekering aan de app koppelen en allerlei extra niet verzekerde kosten via de smartphone betalen. Tevens komt Anthem later dit jaar met een nieuw digitaal persoonlijk gezondheidsdossier voor klanten, zo meldt de Wall Street Journal. Tests met de app beginnen later deze maand, aldus Becker's Hospital Review.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.