De Britse bank Monzo heeft door een fout de pincode van zo'n half miljoen klanten in logbestanden bewaard. Dat heeft de bank via een blogpost bekendgemaakt. Klanten van de bank moeten bij het uitvoeren van transacties of andere gevoelige zaken hun pincode opgeven.
Vorige week ontdekte Monzo dat de pincode van een half miljoen klanten onbedoeld in logbestanden werden opgeslagen, waar ze door engineers van de bank konden worden ingezien. Volgens de bank hebben externe partijen geen toegang tot de pincodes gehad en zijn er geen aanwijzingen van fraude ontdekt. De informatie in kwestie is inmiddels verwijderd en er zijn nieuwe versies van de bank-app uitgebracht.
Alle gedupeerde klanten zijn daarnaast geïnformeerd en hebben het advies gekregen om hun pincode uit voorzorg bij een geldautomaat te veranderen. Tevens zijn klanten gevraagd om ongewone transacties te melden. In eerste instantie ondersteunde Monzo pincodes van acht cijfers, maar besloot dat terug te draaien omdat deze pincodes volgens de bank op de meeste geldautomaten niet worden ondersteund.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.