Door Anoniem: (...) vulnerabilities (...)een standaard reply tekst van zo'n callcenter miep (...).
Dan meldt je het niet op de juiste plek, want bij de security afdelingen werken geen callcenter miepen (of althans, ik ben ze nog niet tegengekomen). Niets is 100% veilig, je zult altijd iets vinden als je lang genoeg zoekt, de vraag is alleen of het bekend is en niet op een andere manier dan jezelf kunt bedenken al gemitigeerd is of gewoon in de praktijk geen misbruik erop is (denk aan bv. publieke wifi, op zichzelf een risico maar met een App met certificaat-controles delf je als aanvaller toch het onderspit.... niet nuttig om dat dan dus te melden).
Je lijkt niet te snappen waar het over gaat. Wat ik bedoel is dat als de bank besluit om het voor de klant (en henzelf)
allemaal makkelijker te maken bijvoorbeeld door een password reset mogelijkheid die je nieuwe password stuurt per SMS,
of een mogelijkheid om een nieuwe telefoon van de APP te voorzien door de oude telefoon een QR code te laten tonen
die de nieuwe telefoon even kan scannen, dan kun je gerust meldingen gaan doen dat dit onveilig is en dat je het geen
goed idee vindt, of zelfs dat je graag deze opties voor jouw account uitgeschakeld wilt zien, maar daar gaat men echt
niks mee doen. Dat is het level waar niet die IT'ers of de security officer mee bezig is, maar de marketeers en de
bean counters die proberen het aantal fysieke telefoontjes naar de bank zoveel mogelijk te beperken om zo minder
callcenter miepen nodig te hebben.
En dat soort kwetsbaarheden is veel erger omdat iedereen ze kan uitbuiten zonder al die detailkennis enzo.