Veertien miljoen klanten van hostingbedrijf Hostinger zijn slachtoffer van een datalek geworden nadat een aanvaller toegang kreeg tot een database met hun gegevens, zo laat het bedrijf weten. Vanwege het datalek heeft Hostinger besloten om de wachtwoorden van alle gebruikers te resetten.
Op 23 augustus ontdekte het hostingbedrijf dat een "ongeautoriseerde derde partij" toegang had gekregen tot een server met een autorisatietoken. Vanaf deze server werd vervolgens een andere server benaderd. Via deze server kon de aanvaller toegang tot de database met klantgegevens krijgen. Het gaat om gebruikersnamen, e-mailadressen, gehashte wachtwoorden, namen en ip-adressen van zo'n 14 miljoen Hostinger-klanten.
Naar aanleiding van het datalek zijn van alle klanten het wachtwoord gereset en hebben die een e-mail met instructies ontvangen. Volgens Hostinger heeft het datalek geen gevolgen voor de accounts van klanten en hun domeinen, websites en e-mail die ze bij het hostingbedrijf hebben ondergebracht. Hoe de aanvaller toegang tot de server wist te krijgen laat Hostinger niet weten. Wel besloot het hostingbedrijf om van alle systemen binnen de eigen infrastructuur de wachtwoorden te resetten.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.