image

VS waarschuwt voor einde ondersteuning Windows 7

vrijdag 18 oktober 2019, 10:39 door Redactie, 32 reacties

De Amerikaanse overheid heeft organisaties gewaarschuwd voor het einde van de ondersteuning van Windows 7 en Server 2008 R2. Tegelijkertijd is Microsoft met een uitleg gekomen hoe organisaties tegen betaling langer beveiligingsupdates kunnen blijven ontvangen.

De ondersteuning van Windows 7 en Server 2008 R2 stopt op 14 januari volgend jaar. "Het gebruik van niet ondersteunde software kan de kans op malware en andere beveiligingsdreigingen vergroten", aldus het Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) van het Amerikaanse ministerie van Homeland Security. Daarnaast kan het gebruik van Windows 7 en Server 2008 R2 door organisaties die aan wettelijke verplichtingen moeten voldoen ervoor zorgen dat ze niet meer compliant zijn.

Het CISA adviseert organisaties naar een nieuwer besturingssysteem te upgraden en het aantal getroffen apparaten in kaart te brengen, zodat de omvang van het probleem duidelijk wordt. Vervolgens kan er een migratieprobleem worden opgesteld. Wanneer het niet mogelijk is om te upgraden moeten hiervan de risico's in kaart worden gebracht en kan Microsoft worden benaderd om tegen betaling beveiligingsupdates te blijven ontvangen.

Tegelijkertijd met de waarschuwing van het CISA kwam Microsoft met een uitleg over Extended Security Updates voor systemen die op Windows 7 Pro of Enterprise of Windows Server 2008 R2 draaien. Organisaties die van volume licensing gebruikmaken kunnen tegen betaling nog drie jaar lang beveiligingsupdates voor de Windowsplatformen blijven ontvangen. Via een nieuwe blogpost legt Microsoft dit stapsgewijs uit.

Onlangs maakte Microsoft bekend dat organisaties met Windows 10 Enterprise E5 of Microsoft 365 E5 voor hun Windows 7-systemen een jaar lang kosteloos de Extended Security Updates kunnen ontvangen. Voor het tweede en derde jaar moet respectievelijk 50 en 100 dollar per apparaat worden betaald. Volgens marktvorser StatCounter draait 29 procent van de Windows-desktops wereldwijd nog op Windows 7. In Nederland gaat het om een kleine 20 procent.

Reacties (32)
18-10-2019, 11:11 door Anoniem
Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..
18-10-2019, 14:59 door Anoniem
Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.
18-10-2019, 15:23 door Anoniem
Door Anoniem: Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..

Je punt is wat precies?
18-10-2019, 15:24 door Anoniem
Door Anoniem: Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.

Als we dat op die manier zouden doen zou Microsoft nu nog MS dos ondersteunen. Je moet er ooit gewoon een eind aan maken, en dit is een goede manier. Organisaties zouden al lang bezig moeten zijn met de upgrade, dus als je nu opeens extra "moet" betalen is het je eigen schuld.
18-10-2019, 15:39 door Anoniem
Door Anoniem: Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.
Je hebt +5 jaar de tijd gehad om over te stappen naar een nieuwer OS.
18-10-2019, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem: Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.

... die thuisgebruiker heeft tijdenlang gratis kunnen upgraden naar Windows 10. En dat maakt privacy-technisch geen enkel verschil met Windows 7, want daar wordt dezelfde telemetrie op verzameld.

En nu gaat er iemand roepen dat je die telemetrie op Windows 7 kan voorkomen door security updates uit te schakelen. <Zucht> dan doen die updates er dus sowieso niet meer toe.

Als iemand zich echt zo'n zorgen maakt over die (technisch niet privacy-gevoelige) telemetrie, dan is hier gedetailleerde informatie (ja, van Microsoft zelf) over dat verkeer en hoe je het kan uitzetten: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/privacy/manage-connections-from-windows-operating-system-components-to-microsoft-services

(En als je dat dan echt uitzet (Microsoft levert er zelfs een kant-en-klare baseline voor) - sluit je dan gelijk ook even je Google, FB, Yahoo, etc account, want daar geef je wel privacy gevoelige info mee kado?
18-10-2019, 16:06 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.
Je hebt +5 jaar de tijd gehad om over te stappen naar een nieuwer OS.

Waarbij voor thuis gebruikers zelfs W10 gratis is aangeboden als upgrade...
18-10-2019, 16:20 door Anoniem
... die thuisgebruiker heeft tijdenlang gratis kunnen upgraden naar Windows 10. En dat maakt privacy-technisch geen enkel verschil met Windows 7, want daar wordt dezelfde telemetrie op verzameld.

Eh, nee. Windows 7 verzamelt data, maar dat is uitschakelbaar, op Windows 10 is dat niet het geval.

En nu gaat er iemand roepen dat je die telemetrie op Windows 7 kan voorkomen door security updates uit te schakelen. <Zucht> dan doen die updates er dus sowieso niet meer toe.

Dat geeft alleen maar aan dat je gedachten niet met de werkelijkheid overeenstemmen.

(En als je dat dan echt uitzet (Microsoft levert er zelfs een kant-en-klare baseline voor) - sluit je dan gelijk ook even je Google, FB, Yahoo, etc account, want daar geef je wel privacy gevoelige info mee kado?

"Hunnie doen het ook!" is geen argument.

Microsoft's aanwijzingen zijn nogal onvolledig. Dat had je kunnen weten naar aanleiding van de onderzoeken van de Nederlandse overheid.

We weten dat je Microsoft met niet kloppende argumentaties en persoonlijke aanvallen blijft verdedigen ook al valt Microsoft's wangedrag niet te verdedigen.
18-10-2019, 17:03 door Anoniem
Door Anoniem: Waarbij voor thuis gebruikers zelfs W10 gratis is aangeboden als upgrade...
Als iets gratis is, dan ben jij het....

Dan heb je nog de werking van W10 zelf, niet werkbaar en onlogisch.
18-10-2019, 19:35 door Anoniem
Door Anoniem: Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..
Windows 8.1 kon gratis worden geupdate naar Windows 10 hier hebben veel mensen gebruik van gemaakt. Dus je punt klopt niet helemaal.
18-10-2019, 19:50 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..

Wat is er vreemd? Er is geen leverancier of ontwikkelaar van besturingssystemen op deze hele aardkloot te vinden uitgezonderd Microsoft die zoooooo lang een actueel besturingssysteem ondersteund met updates. Geen Mac OS, geen Linux doet dit na.

Lifetime Windows 7:
20 oktober 2009 - 14 januari 2020. 10 jaar en drie maanden. Me dunkt zeg!
Toekomende tijd: Wat wilde je nog méér als je er tevreden mee was? Hm?
Dan Windows XP: Dat werd nóg langer uitgerekt! Van 25 oktober 2001 tot maar liefst 8 april 2014.

En waarom is de GUI van Windows 8.1 niet fijn te gebruiken? Uiteraard persoonlijk, maar Ik snap geen jota van deze kritiek! Ik gebruik nu nog uitsluitend Linux en daar heb ik evenmin/net zoveel over de GUI te klagen als met Windows XP of 7 of 8.1

Weet je: Ik lees hier slechts een boel klaag over steen en been.

(Noot)
Misschien bedoel je W8? Ja, dat was wel een miskleun....net een badmakertegeltjes discounter. Wij hebben nog steeds een knoepert van een Panasonic CCV systeem draaien op W*#*? en daarin breekt iedereen die er gebruik van moet maken virtueel soms nog zijn nek over die tegeltjes en raakt het spoor helemaal bijster. ;-)
18-10-2019, 23:14 door Anoniem
Windows 10 is zo slecht nog niet,er is genoeg te verwijderen om het privacy bestendiger te maken.

Microsoft doet zijn best,we zijn allemaal mensen,vergeet dat niet !

Je kunt windows 7 altijd nog blijven gebruiken,net als het geliefde windows xp.

Focus niet alleen op windows,er is genoeg te vinden en beschikbaar qua verschillende
merken besturingssystemen.

Tevens is windows 7 met (een geldige licentie nog gratis te upgraden naar windows 10 home of pro)
met behulp van

MediaCreationTool1903

As the Windows 10 version 1909 is finalize, Microsoft hints official release date for the end of October, early days of November 2019 MediaCreationTool1909

Jack
19-10-2019, 07:01 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-10-2019, 07:04
Door Wilbert Wintergaard: Er is geen leverancier of ontwikkelaar van besturingssystemen op deze hele aardkloot te vinden uitgezonderd Microsoft die zoooooo lang een actueel besturingssysteem ondersteund met updates. Geen Mac OS, geen Linux doet dit na.

Hoeft ook niet want oude applicaties blijven gewoon draaien op nieuwere Linux versies.

Backwards compatibility heet dat en het hele verhaal over hoe lang Microsoft haar Windows versies ondersteunt is daarmee een net veel bombarie gepresenteerde oplossing voor een onnodig ontstaan probleem t.g.v. de Microsoft way of working (geen werkende backwards compatibility voor applicatiesoftware in Windows versies).
19-10-2019, 08:06 door [Account Verwijderd]
Door Superuser:
Door Wilbert Wintergaard: Er is geen leverancier of ontwikkelaar van besturingssystemen op deze hele aardkloot te vinden uitgezonderd Microsoft die zoooooo lang een actueel besturingssysteem ondersteund met updates. Geen Mac OS, geen Linux doet dit na.

Hoeft ook niet want oude applicaties blijven gewoon draaien op nieuwere Linux versies.

Backwards compatibility heet dat en het hele verhaal over hoe lang Microsoft haar Windows versies ondersteunt is daarmee een net veel bombarie gepresenteerde oplossing voor een onnodig ontstaan probleem t.g.v. de Microsoft way of working (geen werkende backwards compatibility voor applicatiesoftware in Windows versies).

En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.
19-10-2019, 09:01 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-10-2019, 09:02
Door Kili Manjaro:
Door Superuser:

En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.

Inderdaad, bedankt Kili Manjaro. Samenvattend is het dus: Oude applicaties en ondersteuning voor hardware blijven gewoon werken op nieuwere Linux versies.
19-10-2019, 10:16 door [Account Verwijderd]
Mijn nederige excuses, waarde medegebruikers van Linux!

Ik als Linux gebruiker buig mij diep in het stof voor mijn onbeschaamdheid...

Ik was er totaal niet van op de hoogte dat dit Topic over Linux ging i.p.v. Windows 7.
(Ik hoop dat ik geen slaag krijg)


Ik beloof ernstig de volgende keer als ik de update Lifetime van Windows vergelijk - mocht het nog eens ter sprake komen - deze te kaderen binnen de houdbaarheidsdatum van iets onschuldigs zoals bijvoorbeeld erwtensoep in blik.
19-10-2019, 11:17 door Anoniem
Door Kili Manjaro: En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.
Het gebeurt niet vaak, maar nooit is te sterk uitgedrukt:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTI0OTg
https://techreport.com/news/3464145/linux-dropping-floppy-drive-support/
19-10-2019, 12:16 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 19-10-2019, 12:17
Door Wilbert Wintergaard: Mijn nederige excuses, waarde medegebruikers van Linux!

Ik als Linux gebruiker buig mij diep in het stof voor mijn onbeschaamdheid...

Ik was er totaal niet van op de hoogte dat dit Topic over Linux ging i.p.v. Windows 7.
(Ik hoop dat ik geen slaag krijg)

Hahaha, wat grappig... not. Lees deze draad even na om te zien dat jij zelf op denigrerende toon over Linux begon, met deze uitspraak:

Wat is er vreemd? Er is geen leverancier of ontwikkelaar van besturingssystemen op deze hele aardkloot te vinden uitgezonderd Microsoft die zoooooo lang een actueel besturingssysteem ondersteund met updates. Geen Mac OS, geen Linux doet dit na.

Dat was je zeker alweer vergeten?
19-10-2019, 12:22 door [Account Verwijderd]
Door Wilbert Wintergaard: Mijn nederige excuses, waarde medegebruikers van Linux!

Ik als Linux gebruiker buig mij diep in het stof voor mijn onbeschaamdheid...

Ik was er totaal niet van op de hoogte dat dit Topic over Linux ging i.p.v. Windows 7.
(Ik hoop dat ik geen slaag krijg)


Ik beloof ernstig de volgende keer als ik de update Lifetime van Windows vergelijk - mocht het nog eens ter sprake komen - deze te kaderen binnen de houdbaarheidsdatum van iets onschuldigs zoals bijvoorbeeld erwtensoep in blik.

Geen probleem, iedereen vergist zich wel eens! Je mag van mij de houdbaarheid vergelijken met Linux, als je dan maar wel de feiten juist weergeeft.
19-10-2019, 12:41 door Anoniem
Door Kili Manjaro:

En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.
Sorry hoor, maar Linux heeft tegenwoordig ook eisen voor hardware. Als het te " oud " is, kan je het ook schudden!
19-10-2019, 13:57 door [Account Verwijderd]
Door Superuser:
Door Wilbert Wintergaard: Mijn nederige excuses, waarde medegebruikers van Linux!

Ik als Linux gebruiker buig mij diep in het stof voor mijn onbeschaamdheid...

Ik was er totaal niet van op de hoogte dat dit Topic over Linux ging i.p.v. Windows 7.
(Ik hoop dat ik geen slaag krijg)

Hahaha, wat grappig... not. Lees deze draad even na om te zien dat jij zelf op denigrerende toon over Linux begon, met deze uitspraak:

Wat is er vreemd? Er is geen leverancier of ontwikkelaar van besturingssystemen op deze hele aardkloot te vinden uitgezonderd Microsoft die zoooooo lang een actueel besturingssysteem ondersteund met updates. Geen Mac OS, geen Linux doet dit na.

Dat was je zeker alweer vergeten?

Denigrerend? DENIGREREND??

Wat is denigrerend aan de weergave van de feiten zonder één denigrerend woord te laten vallen?

Dan maar even de denigrerende details:

Linux Mint 18 “Sarah" Lifetime: 30 juni 2016 tot en met april 2021
Windows 7 Lifetime: (zoals ik al melde): 20 oktober 2009 - 14 januari 2020

Afschuwelijk hoe denigrerend is het toch voor Linus Benedict Torvalds om deze vergelijking te maken!
Weerzinwekkend vreselijk.
Absoluut ontoelaatbaar beledigend.
Ik zal het noooooooit meer doen!!

(Joh, het is je reinste aanstellerij zoals je jezelf profileert.)

Pfff.... 'denigrerend'... Ik lach me een stuip.
19-10-2019, 15:52 door Anoniem
Microsoft doet zijn best,we zijn allemaal mensen,vergeet dat niet !
Dat is wel leuk en aardig maar ik wil helemaal geen maar dan ook helemaal geen advertenties.
Ik gebruik de pro versie en heb hier voor betaald.

Tevens is windows 7 met (een geldige licentie nog gratis te upgraden naar windows 10 home of pro)
met behulp van
Dat klopt er is ook een Nederlandse site die hier een link voor geeft, moet je gewoon zoeken op 'Gratis updaten naar Windows 10 ' ik gebruik hier voor startpage.com.
19-10-2019, 17:30 door karma4
Door Superuser:
Inderdaad, bedankt Kili Manjaro. Samenvattend is het dus: Oude applicaties en ondersteuning voor hardware blijven gewoon werken op nieuwere Linux versies.
Jammer maar het evangelie zit zoals gewoonlijk ver buiten de realistische werkelijkheid.
De werkelijkheid heeft RMS met Epstein intussen ook achterhaald .

https://www.zdnet.com/article/fedora-drops-32-bit-linux/ heb je nog een 386 ergens?
Alles raakt eens uit de tijd of werkt gewoon niet goed in iedere situatie. Je moet het meegemaakt hebben om niet zo goedgelovig te zijn. https://opensource.com/article/18/12/troubleshooting-hardware-problems-linux
20-10-2019, 16:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Kili Manjaro:

En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.
Sorry hoor, maar Linux heeft tegenwoordig ook eisen voor hardware. Als het te " oud " is, kan je het ook schudden!
Klopt helemaal. Maar mijn oude SanDisk SD cardreader uit 2003, voor Windows geen driver meer te vinden, en dus ook niet meer aan de praat te krijgen op dat platform, begint vrolijk op te lichten als je 'm in een USB-poort douwt onder Linux.

Dankzij Linux hoef ik dat oude, maar nog steeds werkende apparaatje niet weg te gooien. Ook nog eens goed voor het milieu.

Ontopic: op mijn werk draaien ze Wondows Server 2008 R2, en ik hoop dat ze er op tijd bij zijn om de boel te vervangen. Ik zie nog geen enkel bericht of teken van leven vanuit de ICT-afdeling komen. Volgens mij zijn ze ook rijkelijk laat, mochten ze alsnog iets van plan zijn.
20-10-2019, 21:59 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 20-10-2019, 22:00
Door Wilbert Wintergaard: (Joh, het is je reinste aanstellerij zoals je jezelf profileert.)

Met die hysterische schrijfstijl van jou profileer je jezelf pas echt.
20-10-2019, 22:14 door [Account Verwijderd]
Door karma4:
Door Superuser:
Inderdaad, bedankt Kili Manjaro. Samenvattend is het dus: Oude applicaties en ondersteuning voor hardware blijven gewoon werken op nieuwere Linux versies.
Jammer maar het evangelie zit zoals gewoonlijk ver buiten de realistische werkelijkheid.
De werkelijkheid heeft RMS met Epstein intussen ook achterhaald .

https://www.zdnet.com/article/fedora-drops-32-bit-linux/ heb je nog een 386 ergens?

Ja, die van mijn ouders, waarop gewoon Debian 32-bit draait met 768 KB geheugen. Prima bruikbaar.

Door karma4: Alles raakt eens uit de tijd of werkt gewoon niet goed in iedere situatie. Je moet het meegemaakt hebben om niet zo goedgelovig te zijn. https://opensource.com/article/18/12/troubleshooting-hardware-problems-linux

Het is bekend dat niet alle fabrikanten Linux drivers leveren en dat de kwaliteit van die drivers soms niet al te best is. Het punt is dat als het eenmaal ondersteund wordt dat dit dan zo blijft. Oudere versies van software blijven gewoon werken, in tegenstelling tot bij Windows, waar oudere software vaak niet eens meer opstart.
21-10-2019, 09:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..
Windows 8.1 kon gratis worden geupdate naar Windows 10 hier hebben veel mensen gebruik van gemaakt. Dus je punt klopt niet helemaal.
Windows 7 kun je ook nog altijd gratis updaten naar Windows 10. Uw punt klopt dus ook niet !
21-10-2019, 09:55 door Anoniem
Door Anoniem: Als de updates er wel zijn, waarom zou je die dan niet beschikbaar stellen voor alle gebruikers? Daarmee blijven ze immers veilig.Op deze manier beschadig je de veiligheid van Internet en van de Windows 7/8 gebruikers.

Je kunt niet net doen alsof thuisgebruikers er niet zijn en ze dwingen om geld en privacy in te leveren met Windows 10. Thuisgebruikers kunnen deze updates helemaal niet krijgen omdat Microsoft volume licensing vereist.
Helemaal mee eens.. Het is afdwingen inderdaad om privacy in te leveren, en forceren om nieuwe hardware aan te schaffen. Nu snap ik dat het voor de veiligheid van de gebruiker tegenover trojans en bots goed is maar je geeft Microsoft extra data en verliest nog meer privacy erdoor.

In dit geval moet je dan ook kiezen aan wie je de data wilt geven.
1. Een willekeurige hacker/scriptkiddie op het internet
2. Microsoft (Big data)
21-10-2019, 11:27 door Anoniem
Van de VS moet je het hebben
Gratis Upgrade naar Windows 10 Yeaaaah
Helaas pindakaas gratis bestaat niet in deze wereld
Bezint voor je begint
Met windows 10 gooi je al je privacy overboord No matter how you configure it
maar dat wisten de meeste mensen hier al
21-10-2019, 15:16 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Kili Manjaro:

En nog een belangrijke aanvulling: alle hardware blijft werken onder Linux, ook oudere. Er komt enkel ondersteuning voor nieuwe hardware bij, er gaat nooit iets vanaf zoals bij Windows.
Sorry hoor, maar Linux heeft tegenwoordig ook eisen voor hardware. Als het te " oud " is, kan je het ook schudden!
Klopt helemaal. Maar mijn oude SanDisk SD cardreader uit 2003, voor Windows geen driver meer te vinden, en dus ook niet meer aan de praat te krijgen op dat platform, begint vrolijk op te lichten als je 'm in een USB-poort douwt onder Linux.

Dankzij Linux hoef ik dat oude, maar nog steeds werkende apparaatje niet weg te gooien. Ook nog eens goed voor het milieu.

Ontopic: op mijn werk draaien ze Wondows Server 2008 R2, en ik hoop dat ze er op tijd bij zijn om de boel te vervangen. Ik zie nog geen enkel bericht of teken van leven vanuit de ICT-afdeling komen. Volgens mij zijn ze ook rijkelijk laat, mochten ze alsnog iets van plan zijn.
Er is verschil tussen de hardware. Computer etc moeten ook recent zijn, anders kan je het installeren wel vergeten. Het zegt dus niets over randapparatuur, dat is heel wat anders.
23-10-2019, 23:52 door Anoniem
Door Daemon:

Het is bekend dat niet alle fabrikanten Linux drivers leveren en dat de kwaliteit van die drivers soms niet al te best is. Het punt is dat als het eenmaal ondersteund wordt dat dit dan zo blijft. Oudere versies van software blijven gewoon werken, in tegenstelling tot bij Windows, waar oudere software vaak niet eens meer opstart.
Normale reactie, driver problemen bij Linux, oorzaak de fabrikanten, driver problemen bij Windows, Microsoft is de schuldige, althans volgens de Linux adepten.
26-10-2019, 22:15 door Anoniem
Door Anoniem: Wel heel vreemd he Microsoft.. Windows 7 heeft nog steeds 29.01% in de Market Share. Windows 8.1 nog maar 5.51%..
Dacht dat Windows 8.1 beter was dan 7? Blijkbaar niet, de GUI is tevens ook echt lelijk en niet fijn te gebruiken..

Bedrijfsleven switched niet zo snel en wacht tot het einde, vandaar Windows 7 nog veel gebruikt wordt, dat is bij ons ook nog het geval.

WIndows 8.1 was opzich een prima OS maar omdat er nog support was voor Windows 7 ging niemand overstappen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.