Door Anoniem: Dus ik was al gewend om na het opstarten van Windows 10 lang te moeten wachten maar nu kan ik twee keer koffie gaan zetten aangezien na de update naar 1909 de laptop zo langzaam start dat ik zeker 15 minuten moet wachten tot de HDD activity van 100% na maar slechts 50% dropt.
Klagen is altijd gemakkelijk. Terwijl er vaak voldoende oplossingen mogelijk zijn. Belangrijke is, waarmee is de machine zo druk bezig.
Mijn ervaring is dat de machine heel traag kan worden op de harddisk, indien de harddisk defect aan het gaan is. Al meerdere malen gezien, dat de doorvoer snelheid extreem afnam. Na het vervangen voor een nieuwe HDD, waren alle issues opgelost.
Heel jammer van Microsoft alweer deze update voegt dus ook totaal geen toegevoegde waarden toe voor mij.
Veel veel andere wek
Dat er een mechanische 54k 2.5'' slome slak ik zit weet ik Microsoft. Maar toch blijven pushen met die updates en features zodat ik een SSD moet kopen. Want de pc is zowat bijna onbruikbaar zo langzaam...
Wow 54000 RPM... Dat is echt snel....
Maar koop gewoon een SSD, dat is sneller dan heel veel klagen.
Processor en werkgeheugen is het punt niet. Is een 4e gen i5 en 4gb ram. Gebruikt men hier alleen voor school en wat muziek mee te draaien dus wat Office 365, chrome en that's it. Leuk was die geforceerde update van Office trouwens ook, kwam Teams ook nog mee met opstarten, nog eens +1 min.
Office 365? Dan krijg je inderdaad Teams aangeboden. Gewoon deinstalleren en je bent er weer even vanaf.
Maar je probleem is de harddisk. Vervang deze gewoon door een SSD, en alles werkt gewoon weer snel, en kan je machine nog jaren mee.
Microsoft is slecht bezig de laatste tijd. Merk ook bij 1909 dat er nog veel andere problemen voordoen. Testen ze Windows nu echt serieus veel slechter dan vroeger en geautomatiseerd omdat het allemaal teveel geld kost??? Ik snap het niet meer.
Toch draait die bij de meeste gewoon zonder enige problemen.
De vraag is dus... Welke problemen heb je dan?
Maar mijn eerste advies zou zijn, vervang gewoon je opslag voor een SSD.
Maar klagen alleen is gemakkelijk. Je probleem analyseren, is iets complexer, maar dat verteld waar je probleem werkelijk in zit. Maar ja... Gewoon klagen is veel gemakkelijker. Zeker hier op een anoniem forum.