image

Microsoft pakt Linux aan in nieuw reclame offensief

dinsdag 6 januari 2004, 13:12 door Redactie, 5 reacties

Microsoft is met een nieuwe reclame offensief begonnen om consumenten de voordelen van Windows boven Linux te laten zien. De campagne, genaamd "Get the Facts", zal zes maanden duren en in verschillende IT publicaties te zien zijn. De gigant uit Redmond wil met deze actie het effect van Linux tegen gaan. De reclame campagne staat onder leiding van Martin Taylor, de open-source en Linux strategist van Microsoft. Hij heeft zich persoonlijk als doel gesteld om meer studies te publiceren waarin staat dat de return-on-investment van Microsoft produkten superieur is ten opzichte van open-source alternatieven. De reclame moet consumenten naar deze pagina brengen waarin andere partijen bewijs leveren dat Microsoft software meer oplevert dan open-source. Deze andere partijen zijn echter gefinancierd door Microsoft, waardoor de getoonde resultaten niet door iedereen even positief ontvangen zijn. Ondanks alle acties lijken steeds meer landen voor open-source te kiezen, zo staat in dit artikel vermeld.

Reacties (5)
06-01-2004, 14:44 door Anoniem
Het wordt ze heet onder de voeten. Microsoft weet dat ze
iets terug moeten doen. Maar of dit zal helpen.............
06-01-2004, 21:10 door Anoniem
Ach, naar mate M$ tegen opensource ageert naar mate mensen -die denken-
eerder serieuzer naar opensource gaat kijken.

Zodra alle in M$ voordeel zijnde 'feiten' zijn gepubliceerd zullen er maar
weinig zaken zijn die niet of nauwelijks weerlegt kunnen worden.
07-01-2004, 08:09 door Anoniem
Ach, naar mate M$ tegen opensource ageert naar mate mensen -die
denken- eerder serieuzer naar opensource gaat kijken.
Kun je dit in het nederlands vertalen ?
07-01-2004, 09:25 door Anoniem
' Hij heeft zich persoonlijk als doel gesteld om meer studies te publiceren
waarin staat dat de return-on-investment van Microsoft produkten superieur is
ten opzichte van open-source alternatieven.'
Hij is in ieder geval oprecht over het feit dat het eenzijdige studies worden.
Dat komt erg ten goede aan de geloofwaardigheid.
07-01-2004, 10:56 door Anoniem
Door Anoniem
Hij is in ieder geval oprecht over het feit dat het eenzijdige studies worden.
Dat komt erg ten goede aan de geloofwaardigheid.

Dat wil zeggen: als iedereen goed de kleine lettertjes leest. En dat zal wel
weer niet, zodat M$ z'n doel wel weer zal bereiken. Alles is te koop, nietwaar?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.