image

Consumenten willen anti-spam en anti-spyware van ISPs

vrijdag 9 januari 2004, 09:28 door Redactie, 21 reacties

Consumenten willen twee dingen van een ISP, een veilige verbinding en tools om de rommel op te ruimen, aldus een woordvoerder van ISP Earthlink. In een poging om nieuwe klanten te werven bieden steeds meer Internet Service Providers security tools aan. Firewalls, anti-spam, anti-spyware, virusscanners en pop-up blockers zijn vandaag de dag bij veel Internet aanbieders standaard. Zo kondige AOL onlangs aan dat het haar klanten van anti-spyware zal voorzien en ook Microsoft liet gisteren weten met een eigen anti-spyware produkt te komen. "2003 was het jaar van de zichtbare dreiging, 2004 zal het jaar van de onzichtbare dreiging worden," iets waar steeds meer ISPs op inspelen. zo laat een woordvoerder van AOL in dit artikel weten.

Reacties (21)
12-01-2004, 16:53 door Anoniem
Zolang gebruikers de keuze houden géén gebruik te willen
maken van dergelijke extra diensten, is voor de gemiddelde
onwetende/onkundige gebruiker wellicht aanprijzenswaardig.

Toch zit er een addertje onder het gras: het zal juist die
groep gebruikers onbewust houden en hun gevoel van
onverantwoordelijkheid bemoedigen.

Het internet zal er onveiliger door worden, wanneer deze
diensten niet juist of niet volledig worden toegepast, en de
veiligheid wordt afgeschoven op ISP's.

Een netwerkaansluiting is nu eenmaal totaal anders dan een
nutsvoorziening.
12-01-2004, 16:55 door Anoniem
Anders dan bij een netwerkaansluiting, moeten de toestellen
welke aangesloten worden op een nutsvoorziening van enige
keuring(en) zijn voorzien.

Beter kun je het probleem bij de wortels aanpakken in plaat
van te werken met lapmiddelen aan ISP's zijde: MS.
12-01-2004, 17:21 door Anoniem
"het zal juist die groep gebruikers onbewust houden"
Juist niet lijkt me, want het artikel meld dat ISP's dit als marketing-wapen
zien. Ze zullen dit dus proberen onder de aandacht te brengen.
"hun gevoel van onverantwoordelijkheid bemoedigen "
Humm, leg eens uit wat je hier bedoelt.

ISP's zijn HET aanknopingspunt bij uitstek om:
- virussen tegen te houden
- spam dan wel open relay's te bestrijden
- onwetende gebruikers te beschermen tegen anderen en zichzelf
- hackers te ontmoedingen
Daar gaat het artikel trouwens niet over, het gaat over het beschikbaar
stellen van tools, mag je zelf weten of je dat gebruikt (RTFA)

De vergelijking met nutsvoorzieningen loopt ook scheef omdat je thuis bijv.
een hele grote mate van vrijheid hebt om je toestellen aan te sluiten. Als ik
zelf iets in elkaar soldeer kan ik dat gewoon, zonder keurmerk in het
stopkontakt steken, dat mag.

Wat zeur je nu weer over MS ?
Wat is er mis mee als er anti-spyware en andere tools beschikbaar gesteld
worden ?
Wat is je probleem, anders dan je frustraties over het succes van MS ?

(mijn fiets heeft een lekke band, wat moet ik nu doen?
Oplossing: F*ck MS, Linux installeren ;-))
12-01-2004, 18:04 door Anoniem
"het zal juist die groep gebruikers onbewust houden"
Juist niet lijkt me, want het artikel meld dat ISP's dit als
marketing-wapen
zien. Ze zullen dit dus proberen onder de aandacht te brengen.
"hun gevoel van onverantwoordelijkheid bemoedigen "
Humm, leg eens uit wat je hier bedoelt.
Eigenlijk
heel eenvoudig: mensen denken het dan volledig af te kunnen
schuiven op de ISP en doen er vervolgens zelf helemaal niets
meer aan met de gedachte "ach, mij kan niets meer overkomen."

Dat geeft toch wel aanzienlijk vertekent beeld.
- hackers te ontmoedingen
Die wil je niet
ontmoedigen, geloof me :) Die heb je nodig om in dit geval
de wensen van ISP's te doen verwezelijken. Je wil crackers
ontmoedigen.
Als ik zelf iets in elkaar soldeer kan ik dat gewoon,
zonder keurmerk in het stopkontakt steken, dat
mag.
...op eigen verantwoording, precies.
Wat zeur je nu weer over MS ?
Je bent nieuw hier?
Kijk eens rond en aanschouw waar de problemen zich steeds
chronisch bevinden aan virussen, exploits, owned- en
anderzijds gecompromitteerde systemen. Dan schiet MS er
overduidelijk als nummer 1 boven uit.
Daar hebben ze inderdaad succes mee.
Oplossing: F*ck MS, Linux installeren ;-))
Het
zal je mogelijk verbazen hoeveel smaken systemen er meer
bestaan. Het zijn er veel, dat kan ik je garanderen ;)
12-01-2004, 18:47 door Anoniem
Ja ja, bla bla, weer hetzelfde verhaal. Ik ben dus NIET nieuw hier en zie
dit soort verhalen telkens weer. Lees eerst het artikel en reageer DAAR op
i.p.v. altijd hetzelfde "F*ck MS, Linux installeren" riedeltje.
12-01-2004, 19:29 door Anoniem
ad eerste quote: op het eerste deel ga je niet in en het tweede deel heb je
nu wel in duidelijk nederlands neergezet ('gevoel van
onverantwoordelijkheid' komt heel vaag over);

ad tweede quote: sterker, beter om hackers, crackers EN wackers
ontmoedigen ;

ad derde quote: nu schrijf je "eigen verantwoordelijkheid, precies" maar
in de voorgaande reactie staat duidelijk dat er een keurmerk op zou
MOETEN zitten, we zijn het dus op dit punt met elkaar eens ;

ad vierde quote: 't is maar waar je naar kijkt, zeker als je voordurend last
hebt van tunnelvisie

ad vijfde quote: ik zie het verband niet tussen de voorgaande reactie, de
quote en jouw reactie. Dat er meer is dan MS/Linux is bekend maar wat
heeft dat met mijn fietsband te maken ?

Je hebt het belangrijkste vergeten te quoten:
Wat is er mis mee als er anti-spyware en andere tools beschikbaar
gesteld worden ?
12-01-2004, 20:57 door Anoniem
Lees eerst het artikel en reageer DAAR op i.p.v.
altijd hetzelfde "F*ck MS, Linux installeren"
riedeltje.
Je bent binnen deze discussie anders de 1e
(eerste) die daarover is begonnen, de aandacht afleidend. Ik
deed enkel de niet te ontwijken constatering van succesvol
gebleken chronische problemen bij MS-implementaties, meer niet.
ad tweede quote: sterker, beter om hackers, crackers
EN wackers
ontmoedigen
Dan zul je eerst moeten leren wat het
verschil is onderling, dat weet je kennelijk niet anders kon
je zo'n stelling niet plaatsen.
Zonder hackers bijvoorbeeld had je je reactie niet kunnen
plaatsen op deze site op internet, die mogelijkheid was dan
gewoonweg nog niet uitgevonden.
ad derde quote: nu schrijf je "eigen
verantwoordelijkheid, precies" maar
in de voorgaande reactie staat duidelijk dat er een keurmerk
op zou
MOETEN zitten, we zijn het dus op dit punt met elkaar eens
Dan blijk je erg creatief, want hoe rijm je dat met
je "eigen gesoldeerd knutselwerkje"?
ad vierde quote: 't is maar waar je naar kijkt, zeker
als je voordurend last
hebt van tunnelvisie
Waarom geef je niet gewoon een
normaal antwoord dat je kunt onderbouwen, maar loop je het
argumentloos uit de weg.
ad vijfde quote: ik zie het verband niet tussen de
voorgaande reactie, de
quote en jouw reactie. Dat er meer is dan MS/Linux is bekend
maar wat
heeft dat met mijn fietsband te maken ?
Dat verband
mag je zelf aangeven wat dat met jouw "Oplossing: F*ck MS,
Linux installeren ;-))" te maken heeft. Het is jouw creatie,
jouw wereld :)
Wat is er mis mee als er anti-spyware en andere tools
beschikbaar
gesteld worden ?
Controleerbaarheid, beheersbaarheid,
extra valkuilen. Beter de core aanpakken in plaats van een
dunne laag aarde over de vuilnisbelt te storten. Problemen
pak je niet aan met lapmiddelen, maar bij de wortel. Dat
wordt je later wellicht nog duidelijk, hopelijk niet in
praktijk.
12-01-2004, 21:23 door Anoniem
--------------------------------------------------------------------------------
Wat is er mis mee als er anti-spyware en andere tools
beschikbaar
gesteld worden ?
--------------------------------------------------------------------------------
ANTW:
Controleerbaarheid, beheersbaarheid,
extra valkuilen.

huh ?
12-01-2004, 21:58 door Anoniem
Dat is inderdaad een nadenkertje voor enigen.
Je kunt wel allerlei programma'tjes gaan
gebruiken/installeren maar wordt wordt het daar absoluut
niet overzichtelijker, beheersbaarder laat staan beter te
controleren van. Ga eerst na waar spyware bijvoorbeeld
vandaan komt. Is dat via lekken, bugs, zit dat bij
programma's etc. etc. Zijn het gewoon de gebruikers zelf?
Downloadgedrag? Onvoldoende/niet geconfigureerd (standaard)
(Windows) systeem? Browser instellen, velen hebben hun
browser nieteens geconfigureerd. Dan kun je middeltjes
installeren wat je wil, als dunne schil over een rotte basis.

Dan zie ik inderdaad meer heil in tools die bijvoorbeeld
mensen al of niet automatisch helpt hun systeem te
configureren. Let wel: ik ga hier uit van de algemene
gemiddelde gebruiker, ja, die waarbij het begint te duizelen
bij alleen al de gedachte "knopjes te moeten verzetten". Dat
ze ook niet is te verwijten.

Helaas worden tot nu toe die gebruikers zoet gehouden met
"tools" in de vorm van lapmiddeltjes zoals Ad-Aware en
consorten. In die vorm lijken mij "tools" niet wenselijk.

Beter is te kijken wat nou eigenlijk die voedingsbodem is
voor al dat narigheid, dat kennelijk zomaar op systemen
ongevraagd "onplezierig doet".
Laten nou vreemd genoeg een meerderheid aan
MS-(thuis)gebruikers daar zo'n last van te hebben.
Dat vind ik toch wel reden genoeg om je daar eens goed in te
verdiepen.
Als je een wond ziet wil je toch wel weten hoe het daar komt
voordat je er een pleister op plakt, of niet dan?

"en andere tools beschikbaar gesteld worden" is anderzijds
vrij algemeen, ansich niets mis mee omdat het verder niets
prijsgeeft over de aard van de tools.
12-01-2004, 22:13 door Anoniem
"Als je een wond ziet wil je toch wel weten hoe het daar komt
voordat je er een pleister op plakt, of niet dan?"
Nee, waarschijnlijk heb ik dat al gemerkt en anders maakt het mij niet uit,
net als wanneer mijn fietsband lek is, ik die enkel wil plakken, hoe het
gekomen is maakt mij niets uit. (dit was de oplossing van het raadsel)

Ad-Aware is een prima tooltje, het ontdekt en verwijdert spyware. Vind je
virusscanners soms ook een "tools in de vorm van lapmiddeltjes" en ga je
liever "kijken wat nou eigenlijk die voedingsbodem is voor al dat narigheid" ?
12-01-2004, 22:18 door Anoniem
en nog dit:
"...vreemd genoeg een meerderheid aan MS-(thuis)gebruikers...."

Nee, dat is niet vreemd omdat de overgrote meerderheid van de
thuisgebruikers Windows gebruikten. Da's niet zo moeilijk toch ?
Wel eens afgevraagd hoe dat komt ?
12-01-2004, 22:35 door Anoniem
Nee, dat is niet vreemd omdat de overgrote
meerderheid van de
thuisgebruikers Windows gebruikten. Da's niet zo moeilijk
toch ?
Nee, je zult je moeten verdiepen in de
architectuur van Windows, daar ligt namelijk het probleem.
En het massalere gebruik maakt het tot een ongebreiteld
ernstig epidemisch probleem. Dat komt hoofdzakelijk door een
chronisch gebrek aan ontwerp- en securitytechnisch inzicht
door MS.
Wel eens afgevraagd hoe dat komt ?
Marketing
versus kuddedieren.
Nee, waarschijnlijk heb ik dat al gemerkt en anders
maakt het mij niet uit, net als wanneer mijn fietsband lek
is, ik die enkel wil plakken, hoe het
gekomen is maakt mij niets uit.
Precies die houding
wordt je ondergang, net als voor zovelen thuisgebruikers.
Het "ik heb een virusscanner & een firewall dus ben ik
veilig" waanidee. Schijnveiligheid noemen we dat.
Om in jouw bewoording te blijven: fiets jij met je ogen dicht.

Dat zou ik niet doen op onze verkeersdrukke wegen.

Echt niet.
12-01-2004, 23:06 door Anoniem
"...ongebreiteld ernstig epidemisch probleem..."
Ben je depresssief of zo ?
Zo erg is het toch ook weet niet ! AIDS is een ernstig epidemisch probleem,
computervirussen zijn hooguit erg vervelend of lastig of schadelijk voor de
business, meer niet.
Het leven heeft meer te bieden dan computers, "geloof me" (om eens
een van jouw ijzer sterke argumenten te gebruiken)

Vertel nou eens , raad jij mensen aan om geen virusscanner & firewall
te gebruiken ? Moeten ze ook beslist geen spywarescanner gebruiken ?
Ook geen spamfilters bij hun ISP's misschien ?

Je maakt je echt compleet belachelijk met je onzin (zoek eens op
wat "ongebreiteld" betekent voordat je zulke woorden gebruikt).
Je bewijst de Linux-gemeentschap er geen dienst mee. Men zou kunnen
gaan denken dat alle Linuxgebruikers zulke idioten zijn.
Ben je dronken of zit je aan de drug soms, een soort Linux-trip ? Visioenen ?
12-01-2004, 23:21 door Anoniem
Zo erg is het toch ook weet niet !
Als je dan
kennelijk geen statistieken en securitynieuws leest, waar
baseer jij je dan op?
Ben gewoon benieuwd hoor, dus als je zo vriendelijk zou
willen zijn, graag.

En Linux? Jij bent tot nu toe toch nog echt steeds de enige
die over Linux begint.
Die gemeenschap bewijs je er inderdaad geen dienst mee, de
Windows gemeenschap evenmin ;)
12-01-2004, 23:32 door Anoniem
staat er toch:
"Zo erg is het toch ook weet niet ! AIDS is een ernstig epidemisch probleem,
computervirussen zijn hooguit erg vervelend of lastig of schadelijk voor de
business, meer niet."
Je moet je werk/hobby wel een beetje kunnen relativeren.

Ben ook benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag, over geen
virusscanner gebruiken enzo.
12-01-2004, 23:57 door Anoniem
Zal weinig zin hebben aangezien jej kennelijk onder
"relativeren" het niet meer onder contrôle houden van zaken
verstaat. Heb je kennelijk ook moeite jezelf onder contrôle
te houden, zoals rond 23:06 is gebleken.
13-01-2004, 09:56 door Anoniem
You lose !
13-01-2004, 11:18 door Anoniem
Ook geen spamfilters bij hun ISP's misschien
?
Over spam gesproken: waar denk je waar de meeste
spam vandaan komt?
Van gecompromitteerde relayende Windowssystemen.
Waar denk je waar 99.99% van alle virussen/trojans vandaan
komen?
Van gecompromitteerde Windowssystemen.
Waar denk je waar alle exploit-scans vandaan komen?
Van gecompromitteerde Windowssystemen.

Ik zou de core van Microsoft-producten nog eens onder de
loupe nemen om te zien waar het toch steeds ontzettend mis
gaat. Signalen te over die er aanleiding toe geven.

Dat is objectief en constructief.
13-01-2004, 11:48 door Anoniem
Waar denk je dat oeverloos gezeur vandaan komt: gefrustreerde Windows-
haters !
.
13-01-2004, 12:35 door Anoniem
Je geeft zelf een uitstekend kenmerkend voorbeeld als
antwoord op jouw eigen vraag.
13-01-2004, 17:32 door Anoniem
Waar is nou je antwoord op:
Vertel nou eens , raad jij mensen aan om geen virusscanner &
firewall te gebruiken ? Moeten ze ook beslist geen spywarescanner
gebruiken ? Ook geen spamfilters bij hun ISP's misschien ?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.