image

Behandel Internet security als verkeersveiligheid

vrijdag 23 januari 2004, 09:48 door Redactie, 11 reacties

Online oplichters die het op klanten van banken hebben voorzien worden steeds slimmer en vormen daardoor een bedreiging voor het vertrouwen van de consument, zo hebben security experts gewaarschuwd. Internet security moet dan ook als verkeersveiligheid behandeld worden om zo mensen voor de gevaren van online fraude te waarschuwen. Het beschermen van de consument is belangrijker dan de online security van bedrijven geworden, zo liet Graham Ingram van het Australische CERT weten. Er moet dan ook meer gedaan worden om het grote publiek te onderwijzen en bewust te maken van Internet security, zo gaat hij in dit artikel verder.

Reacties (11)
23-01-2004, 10:16 door Anoniem
Grootte [size=+3]Ook in het verkeer kennen we nep agenten ! [/size]
23-01-2004, 10:53 door Anoniem
Sure, in het verkeer is er ook zo'n probleem dat 95% van de
automobilisten in hetzelfde merk auto rijdt, klakkeloos
instructies van onbekenden opvolgt en z'n wagen nooit op
slot zet.....

In het verkeer hebben we over decennia duizendeneen dingen
verplicht moeten stellen danwel moeten verbieden voordat
mensen en enigzins notie van namen, en dan hebben we het
notabene over leven en dood. En dan nog vallen er zoveel
doden en gewonden per jaar.

Ja, mooi voorbeeld die verkeersveiligheid....
23-01-2004, 13:43 door Anoniem
Ja, mooi voorbeeld die verkeersveiligheid....
Ach, 1 ding is wel zo; als iemand een papiertje onder je ruitenwisser legt met daarop de tekst
``Er zit een gevaarlijk ding in je auto! Als je onder de voorklep kijkt zit er een vierkant ding
met 2 stroomdraden ernaartoe. Dit hoort daar niet te zitten! Verwijder dit ding zo snel
mogelijk!'', is een automobilist minder geneigd dit ook daadwerkelijk te doen.

Dus ergens ben ik het er wel mee eens, mensen moeten geschoold worden voordat ze
zomaar klakkeloos het internet gaan gebruiken.

Precies zoals je zegt, in het verkeer heeft het ook decennia geduurt voordat het relatief
veiliger werd. Hoe eerder de internetgebruikers op de hoogte zijn van wat ze nu nog niet
weten, des te beter.

Het moet alleen niet zo gestoord worden dat je een Surf-bewijs krijgt, en er een soort van
kenteken-registratie op je IP adres zit.
23-01-2004, 16:38 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, mooi voorbeeld die verkeersveiligheid....

Het moet alleen niet zo gestoord worden dat je een Surf-bewijs krijgt, en er een soort van
kenteken-registratie op je IP adres zit.

Why not ?
23-01-2004, 20:07 door Anoniem
Why not ?
Omdat mensen vrij zijn te doen en laten wat ze willen zolang het anderen
niet te veel schaadt.
Er zijn nog maar heel weinig doden gevallen als gevolg van onwetende
Inetgebruikers, bij auto's is dat wel anders. De vergelijking loopt scheef.
24-01-2004, 16:29 door Anoniem
Je mist het punt. Het gaat niet om doden maar om GELD..... We leven hier
niet in een maostische samenleving maar in een kapitalistische. En als je
zulke oogkleppen ophebt dat economische schade voor grote
multinationals, de overheid etc etc belangrijker zijn dan verkeersdoden kun
je beter weer terug in je grot kruipen.
Het staat met grotere koppen in de krant als er 1000-en creditcard
nummers zijn ontvreemd dan als Jan met de Pet verongelukt op een weg
waar dagelijks 100 automobilisten langskomen en het rijk geen geld wil
uittrekken om er een veiligere overgang te maken.
24-01-2004, 19:20 door Anoniem
Ik vind het erger als een bekende doodgereden wordt dan dat mijn
creditcardnummer wordt gestolen. Mijn punt is dus dat daarom de stelling
Behandel Internet security als verkeersveiligheid
scheef
loopt.
Je kunt niet afleiden wat de overheid aan verkeersveiligheid doet aan wat
er in de kranten staat.
25-01-2004, 14:40 door Anoniem
Verkeer /internet

Leuke vergelijkingen maar zoalng de politie niet echt actief is tegen
overtredingen in het dagelijks leven blijft het een rotzooitje .
Het moet gewoon verboden worden ongevraagde informatie via dat internet
te versturen. Want er is veel meer dan alleen virussen die wij via dat
internet binnen krijgen . Op het moment dat er een verbod komt om het
zenden van ongevraagde informatie. kun je de bedrijven die daar geld
uitslaan aanpakken . Neemt de snelheid toe . En is iedereen weer blij
26-01-2004, 08:40 door Anoniem
Het moet gewoon verboden worden ongevraagde informatie via dat
internet te versturen
Lijkt mij geen goed idee. Ten eerste omdat je dit nauwelijks aan kunt
pakken via wetgeving en ten tweede omdat Inet vrij moet zijn, dus ook
versturen zonder dat je daar om gevraagd hebt, net als met de post. Er zijn
voldoende mogelijkheden om spam en virussen van je eigen computer te
weren. Globaal gezien zouden de ISP's wel wat meer aktie kunnen
ondernemen om spam te bestrijden. Verder zijn er grote bedrijven als
microsoft die voldoende internationale mogelijkheden hebben om de
ergste spammers financieel uit te kleden.
26-01-2004, 15:46 door Anoniem
Er is al een 'Europees Computer Rijbewijs' (zie http://www.ecdl.nl ), maar
er zijn geen plannen om dit verplicht te stellen.
Maar ik ben het met veel anderen hier eens dat de vergelijking
verkeersveiligheid/computerveiligheid mank loopt. Veel beter is m.i. de
vergelijking computerveiligheid met beveiliging in en om je huis. Doet me
denken aan die reclame van Planet Internet waarbij een 'hacker' het huis
binnenloopt en alles begint te slopen.

En wat betreft spam: heel veel spam ellende zou op te lossen zijn als je
met zekerheid de herkomst van e-mail berichten zou kunnen achterhalen
(op een eenvoudige manier). Spammers profiteren nu omdat ze in de
anonimiteit kunnen blijven, of omdat ze afzendadressen spoofen. Als
spammers niet meer anoniem zouden zijn, zou je ze ook kunnen houden
aan bijvoorbeeld een digitale 'Ja/Nee sticker'. Nu is alle anti-
spamwetgeving bij voorbaat kansloos omdat het zo moeilijk is om
spammers te achterhalen (zeker als ze over landsgrenzen heen opereren).

- Jacob Boersma
19-02-2004, 10:26 door Anoniem
Het is natuurlijk buitengewoon stoer om te doen alsof je weet waar je over
praat maar dat marxistische waar je het over hebt is helemaal niet waar het
over gaat! Daarbij spreek je je in je eigen stuk wel 3 keer tegen. Het lijkt me
dus voor deze discusie en de hele site en de totale
internetverkeersveiligheid beter dat jij jezelf nog wat langer in je grot
schuilhoud...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.