image

EasyJet meldt diefstal van privégegevens 9 miljoen klanten

dinsdag 19 mei 2020, 14:53 door Redactie, 1 reacties

Luchtvaartmaatschappij easyJet is slachtoffer van een aanval geworden waarbij de privégegevens van negen miljoen klanten zijn gestolen, zo heeft het bedrijf via de eigen website bekendgemaakt. Het gaat om reisgegevens en e-mailadressen. Van 2200 klanten zijn ook de creditcardgegevens buitgemaakt.

Veel details over de aanval zijn niet gegeven, behalve dat die van een "zeer geraffineerde" partij afkomstig was en dat de ongeautoriseerde toegang is afgesloten. Alle getroffen klanten worden de komende dagen geïnformeerd. Tevens heeft easyJet het datalek bij de Britse privacytoezichthouder en het Britse National Cyber Security Centre gemeld.

"We nemen de cybersecurity van onze systemen zeer serieus en beschikken over robuuste beveiligingsmaatregelen om de persoonlijke informatie van onze klanten te beschermen. De dreiging blijft zich echter ontwikkelen nu cyberaanvallers steeds geraffineerder worden", aldus ceo Johan Lundgren. EasyJet heeft nog geen details gegeven die laten zien hoe geraffineerd de aanvallers waren.

Reacties (1)
19-05-2020, 19:10 door Anoniem
Lekker geraffineerd gepikt want je hebt er niks meer aan. Voorlopig màg er niet meer gevlogen worden. Daarnaast zijn goedkope klanten altijd de lastigste klanten. Dus àls er weer gevlogen mag worden, dan willen die minstens twee meter beenruimte, maar dan rondom. En alles tot aan de wielen drie keer ontsmet. Anders gaan ze het risico niet meer nemen. En 20 euro wàs al veel te duur voor een ticket dat je bij Ryan Air voor 15 krijgt.

Dus dan heb je een bestand van 9 miljoen mensen waar je niks meer aan verkocht krijgt. Center Parks in Zeeland motten ze ook niet, want dat zit al gelijk voor 3 jaar vol en ze vliegen altijd als ze met verkansie gaan. Want anders denken de buren dat ze arm zijn. En dat ze naar een camping moeten.

Geraffineerd hoor.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.