image

Ter reparatie aangeboden PC bevat kinderporno

dinsdag 3 februari 2004, 10:14 door Redactie, 15 reacties

Een 58-jarige Australische man is wegens het bezit van kinderpornografie aangehouden. De man had zijn kapotte computer ter reparatie aan een computershop aangeboden. De shop trof verschillende afbeeldingen op de PC van de man aan en lichtte de politie in, die op hun beurt de man arresteerde. De Australier zal op 23 februari voor de rechter moeten verschijnen. (SMH)

Reacties (15)
03-02-2004, 10:41 door Anoniem
03-02-2004, 11:38 door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!
03-02-2004, 12:18 door Anoniem
Man die mensen die aan dit soort activiteiten deel nemen moeten ze voor
goed opsluiten zo iets hoort je gewoon niet te hebben en op je computer te
hebben dus lekker boeiend of die mensen mochten kijken of niet zoiets moet
je gewoon niet hebben.
03-02-2004, 12:47 door Anoniem
Door Anoniem
Man die mensen die aan dit soort activiteiten deel nemen moeten ze voor
goed opsluiten zo iets hoort je gewoon niet te hebben en op je computer
te
hebben dus lekker boeiend of die mensen mochten kijken of niet zoiets
moet
je gewoon niet hebben.

Ach ja, Laten we gewoon schijt aan de wet hebben....
Wie is hier nou de crimineel ???
03-02-2004, 12:47 door Anoniem
Maarre als je niets doet en je laat die gast maar gewoon doorgaan, en ze
pakken hem ooit op, en als ze er dan achterkomen dat jij ervan wist dan
heb je zelf ook een probleem....
03-02-2004, 12:49 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!

Tuurlijk mag dat. Van inbraak of opsporingsactiviteiten is geen sprake.
Als een auto naar de garage wordt gebracht voor onderhoud en ze treffen
daar iets in aan dat duidt op een misdrijf dan is er ook geen autoinbraak
geweest en is er ook geen sprake van opsporingsactiviteiten.

Dus pas maar op met jou illegale warez bij een volgende reparatie :-)
03-02-2004, 12:51 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!

Ik stel voor dat we dit gedogen.....
03-02-2004, 13:43 door Anoniem
Door Anoniem
Man die mensen die aan dit soort activiteiten deel nemen
moeten ze voor
goed opsluiten zo iets hoort je gewoon niet te hebben en op
je computer te
hebben dus lekker boeiend of die mensen mochten kijken of
niet zoiets moet
je gewoon niet hebben.


Leer
[url=http://web.eur.nl/fsw/onderwijs/mtict/vragen/paper/taal/interpunctie/]interpunctie[/url].
03-02-2004, 19:06 door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!

Betekent dat als jij, als burger op straat loopt, en ziet dat iemand een
vriend van jou totaaaal in elkaar schopt, je hem dus niet mag helpen.
Want de politie zal hem wel helpen toch? Dat is immers ZIJN functie. Niet
de jouwe.

Leer
normen & waarden.
03-02-2004, 20:05 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!

Denk dat een rechter smakelijk om je moet lachen......
04-02-2004, 01:41 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!

Ja dit mag, en er wordt hier niet ingebroken in computerbestanden
je hebt zelf de computer afgestaan voor reparatie bijvoorbeeld met de klacht
mijn pc wordt steeds trager/popups/spyware etc. En dan idd kom je uit op
p2p software :) Ze gaan natuurlijk niet je computer fixen met de monitor uit
eh??
04-02-2004, 09:35 door Anoniem
bah!
05-02-2004, 14:57 door Anoniem
*ligt in een deuk*

Jongens,

Wie is er zo **stom** om een PC **inclusief** harde schijf naar de repair-shop te brengen?!
Dat is **vragen** om problemen.

Niet zo zeer omdat ze je data kunnen bekijken,

Maar meer omdat ze je data kunnen verknallen.

Het zal ook helemaal geen gek idee zijn van de bewuste meneer te beweren dat de
computershop het erop heeft gezet (of een virus! JAA! Het zijn de linux-gebruikers!)

/me zucht.
16-02-2004, 11:10 door Anoniem
Ik vouw eerst die PC om die client zn nek heen, daarna leg ik m bij de
stoeprand en bel ik 112.

"Zo raar, ligt iemand gek te doen bij me stoeprand"
16-02-2004, 12:14 door Anoniem
Door Anoniem
Ja, maar MAG dit zo maar? Sinds wanneer is de computer-
reparatieafdeling bevoegd om opsporingsactiviteiten te
ontplooien? En wie heeft hun het recht gegeven om zo maar in te
breken in computerbestanden? In Nederland is zoiets een
strafbaar feit. Wie dit op mijn computer flikt (er er zit geen porno
op!) krijgt gegarandeerd een aangifte en klachte wegens
computerinbraak op z'n boterham gesmeerd!
Nee hoor, indien de kinderporno is opgemerkt tijdens normale
reparatiewerkzaamheden is de onderhoudstechneut volkomen legaal
bezig geweest. In veel landen is het zelfs wettelijk verplicht om aangifte te
doen. En zelfs al is hij te ver gegaan, de rechter zal dit nooit bestraffen
vanwege de maatschappelijke consequenties dat dan niemand meer
aangifte van kinderporno durft te doen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.