Privacy - Wat niemand over je mag weten

Running app

24-03-2020, 13:31 door Anoniem, 39 reacties
Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.
Reacties (39)
24-03-2020, 14:52 door Anoniem
Runkeeper is in ieder geval geheel offline te gebruiken, blokkeren in de firewall en klaar. Anders deelt hij continu op de achtergrond data met o.a. Facebook, Google en Amazon. Mijn inziens moet je dan inderdaad niet willen.

Sta hier ook open voor alternatieven, helaas zelf nog geen app gevonden die de gemiddelde (geen huidige) snelheid uitspreekt bij het passeren van een bepaalde zelf opgegeven afstand.
24-03-2020, 16:16 door linux4
Is er waarschijnlijk niet want het begint al met het feit dat je GPS data doorseint, ook aan Google of Apple of Garmin of Suunto of Polar als je hun horloges gebruikt.

Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.
24-03-2020, 19:40 door Anoniem
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?
24-03-2020, 19:46 door Anoniem
Helaas maar privacy-vriendelijke alternatieven en gratis dat past niet samen
24-03-2020, 21:23 door The FOSS - Bijgewerkt: 24-03-2020, 21:23
My Trails; niet zo gelikt qua GUI maar het werkt wel goed. Diverse kaarten te downloaden, ook secties (om ruimte te besparen).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frogsparks.mytrails
24-03-2020, 22:54 door linux4
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.
25-03-2020, 01:37 door Anoniem
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.
Alsof die horloges niet (bijna) allemaal willen koppelen met online diensten. Sommige kan je niet gebruiken zonder eerst een account aan te maken.
25-03-2020, 08:09 door Anoniem
Door Anoniem: Helaas maar privacy-vriendelijke alternatieven en gratis dat past niet samen

Over het algemeen inderdaad niet, maar apps zoals Signal tonen aan dat het wel kan. Misschien dat er ook ergens een community project is voor een sport app.
25-03-2020, 08:14 door Anoniem
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.

Waarom zou er geen app kunnen bestaan waarbij de GPS gegevens enkel lokaal worden bewaard en niet naar de servers van één of ander bedrijf stuurt?
25-03-2020, 10:16 door linux4
Door Anoniem:
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.

Waarom zou er geen app kunnen bestaan waarbij de GPS gegevens enkel lokaal worden bewaard en niet naar de servers van één of ander bedrijf stuurt?

Als die app al betstaat dan verzamelt Google die data alsnog in Android.
25-03-2020, 10:18 door linux4
Door Anoniem:
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.
Alsof die horloges niet (bijna) allemaal willen koppelen met online diensten. Sommige kan je niet gebruiken zonder eerst een account aan te maken.

Garmin horloges kun je gebruiken zonder app al zijn de instelmogelijkheden beperkter. Ondanks dat kun je er gewoon mee loggen en de .fit bestanden via USB kabel lokaal opslaan en omzetten naar GPX
25-03-2020, 11:30 door Anoniem
Runnerup en opentracks
25-03-2020, 11:38 door Anoniem
Ik ben zelfde gast van 11:30. Ik vergat fitotrack, die is eigenlijk iets leuker omdat die verbrande calorien kan weergeven. xD
25-03-2020, 13:52 door Anoniem
Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.
25-03-2020, 14:13 door Anoniem
Door Anoniem: Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.

Het klopt niet wat je zegt, hardlopen is ook toegestaan. "Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen maar doe dit alleen, een frisse neus of de zorg voor een ander."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vragen-over-maatregelen-en-handhaving
25-03-2020, 14:25 door Anoniem
Okee okee, adviezen zijn geen verplichting. maar is het verstandig?
Blijf thuis. Intensive care artsen zullen u dankbaar zijn.
25-03-2020, 14:45 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben zelfde gast van 11:30. Ik vergat fitotrack, die is eigenlijk iets leuker omdat die verbrande calorien kan weergeven. xD

Bedankt! Die ga ik eens proberen.
25-03-2020, 15:26 door linux4
Door Anoniem: Okee okee, adviezen zijn geen verplichting. maar is het verstandig?
Blijf thuis. Intensive care artsen zullen u dankbaar zijn.

Mensen die regelmatig buiten sporten hebben meer weerstand. Mensen met overgewicht lopen meer risico op de IC terecht te komen met Covid-19, dat is al aangetoond. Even een half uurtje hardlopen op plaatsen waar weinig mensen komen kan volgens mij prima. Tot nu toe ervaar ik in het algemeen dat het gros van de mensen echt minimaal 1,5 meter afstand houdt.
25-03-2020, 20:08 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 25-03-2020, 20:09
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.

Dat zou mijn advies ook zijn. Ik heb het niet zo op GPS omdat ze uiteindelijk toch alles afvangen. En zeker geen smartphone gebruiken.
25-03-2020, 20:42 door Anoniem
Door Anoniem: Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.

Maak je geen zorgen! In België wordt nog aangeraden om te gaan wandelen en lopen.
25-03-2020, 23:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.

Maak je geen zorgen! In België wordt nog aangeraden om te gaan wandelen en lopen.

In België begrijpen ze dat je van continu bankhangen ook niet meer afweer krijgt. Waarschijnlijk roepen al die "bingewatchende" chips vretende bankhangers dat je beter thuis kunt blijven.
26-03-2020, 13:56 door Anoniem
Door donderslag:
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.

Dat zou mijn advies ook zijn. Ik heb het niet zo op GPS omdat ze uiteindelijk toch alles afvangen. En zeker geen smartphone gebruiken.
Je moet ook niet thuis al jouw locatie aanzetten (veel mensen hebben standaard hun locatie aan staan, vaak ook nog zonder dat ze het weten). Zelf rij ik (ja met de auto :-)) een stukje naar het bos, dan pas GPS aan. De locatie daar mogen ze gerust weten.
Daarnaast gebruik ik geen sim-kaart in mijn telefoon en een firewall om zo min mogelijk data met derden te delen. Mijn inziens valt het dan wel mee qua privacy.
26-03-2020, 13:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik ben zelfde gast van 11:30. Ik vergat fitotrack, die is eigenlijk iets leuker omdat die verbrande calorien kan weergeven. xD

Bedankt! Die ga ik eens proberen.
Hier nog iemand, bedankt voor de tip.
26-03-2020, 16:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.

Maak je geen zorgen! In België wordt nog aangeraden om te gaan wandelen en lopen.
Gevolg: besmettingen.
26-03-2020, 17:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Running apps. Leuk! Als ik nog leef in 2022 zal ik er eens naar kijken.
Wees nou niet zo egoïstisch mensen. Hardlopen is niet per se nodig hé.

Nog maar even het dringend advies van onze regering en het RIVM:
Alleen naar buiten als het niet anders kan, voor werk of boodschappen. Anders thuisblijven.

Maak je geen zorgen! In België wordt nog aangeraden om te gaan wandelen en lopen.
Gevolg: besmettingen.

Waarom ?
Je moet het alleen solo doen - of met degene met wie je toch al het huis en de slaapkamer deelt.
27-03-2020, 08:53 door Korund
Er zijn verschillende FOSS activity-trackers, zoals AAT. Mogelijk nadeel is dat je daarvoor F-Droid moet installeren, omdat ze niet op Google Play verkrijgbaar zijn.

https://f-droid.org/en/packages/ch.bailu.aat/
27-03-2020, 09:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Door donderslag:
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.

Dat zou mijn advies ook zijn. Ik heb het niet zo op GPS omdat ze uiteindelijk toch alles afvangen. En zeker geen smartphone gebruiken.
Je moet ook niet thuis al jouw locatie aanzetten (veel mensen hebben standaard hun locatie aan staan, vaak ook nog zonder dat ze het weten). Zelf rij ik (ja met de auto :-)) een stukje naar het bos, dan pas GPS aan. De locatie daar mogen ze gerust weten.
Daarnaast gebruik ik geen sim-kaart in mijn telefoon en een firewall om zo min mogelijk data met derden te delen. Mijn inziens valt het dan wel mee qua privacy.
Je telefoon ziet nog steeds de andere netwerken (WIFI en 2G/3G/4G) in de buurt en omdat die locaties bekend zijn, kan jouw locatie ook met behoorlijke nauwkeurigheid bepaald worden. Dat gebeurt vanuit het OS zelf, dus een lokale firewall heeft op dat vlak praktisch weinig nut. Als er even geen netwerk beschikbaar is worden de gegevens voor later bewaard.
30-03-2020, 16:44 door Anoniem
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Het is jammer dat ToTom geen nieuwe sporthorloges meer maakt maar hun software is ok. https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/sports-app/
30-03-2020, 17:54 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Het is jammer dat ToTom geen nieuwe sporthorloges meer maakt maar hun software is ok. https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/sports-app/
Leuk hebbeding, maar belachelijk duur. Ik zal het nooit kopen, maar als ik het gratis zou krijgen zou ik erg blij zijn!
30-03-2020, 21:44 door linux4
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Het is jammer dat ToTom geen nieuwe sporthorloges meer maakt maar hun software is ok. https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/sports-app/
Leuk hebbeding, maar belachelijk duur. Ik zal het nooit kopen, maar als ik het gratis zou krijgen zou ik erg blij zijn!

Garmin heeft gelijksoortige horloges voor net boven de 100 euro met een goede optische pols hartslagmeter en een goede GPS/Glonass.
28-07-2020, 19:57 door Anoniem
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Probeer eens OUTRUN voor Iphone. Aanleiding van de ontwikkelaar was precies het punt van jouw vraag
29-07-2020, 00:00 door Anoniem
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Garmin kun je vergeten want Jesus, die zijn gehacked of geransomwared.

Zit je dan met je cloud-afhankelijke Smartwatch. Overigens is het maar de vraag of je in nieuwe electronica moet investeren gezien wat er aanstonds staat te gebeuren op het wereldtoneel.

Net zoals met Covid zal iedereen overvallen worden. Jammer dat de overheid het allemaal weet maar zichzelf probeert te redden ten koste van u en ik.

De strijd is al gestreden maar moet zich alleen nog vertalen naar de fysieke wereld.

Ja, democratie is gehacked zoals in die serie van Mr Robot. Let met alle IoT devices op en wacht liever met de aanschaf tot begin 2021 dan is het ergste in cyberspace voorbij.

En koop je bitcoins nu:)
29-07-2020, 11:08 door Anoniem
Doping your Fitbit
On Fitbit Firmware Modifications and Data Extraction

https://media.ccc.de/v/34c3-8908-doping_your_fitbit
29-07-2020, 19:22 door Anoniem
Een game of een app voor jezelf? Voor games is deze wel goed:

When 10-year-old Ben Tennyson discovers a mysterious watch called Ominitrix, he gains the ability to transform into different aliens, each with their own awesome powers. RUN ACROSS CHALLENGING LOCATIONS Beating the bad guys is just part of the superhero gig. Discover many of the adventurous locations in one of the best running games.
29-07-2020, 21:05 door linux4
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kent er iemand privacy-vriendelijke alternatieven voor apps zoals Strava, Adidas Running, Runkeeper enz.?

Ik heb al een zoektocht ondernomen, maar ik vind nergens een afdoend alternatief.

Garmin kun je vergeten want Jesus, die zijn gehacked of geransomwared.

Zit je dan met je cloud-afhankelijke Smartwatch. Overigens is het maar de vraag of je in nieuwe electronica moet investeren gezien wat er aanstonds staat te gebeuren op het wereldtoneel.

Net zoals met Covid zal iedereen overvallen worden. Jammer dat de overheid het allemaal weet maar zichzelf probeert te redden ten koste van u en ik.

De strijd is al gestreden maar moet zich alleen nog vertalen naar de fysieke wereld.

Ja, democratie is gehacked zoals in die serie van Mr Robot. Let met alle IoT devices op en wacht liever met de aanschaf tot begin 2021 dan is het ergste in cyberspace voorbij.

En koop je bitcoins nu:)

Je kunt je Garmin wel inruilen voor iets anders maar vroeg of laat komen die andere firma's ook aan de beurt.

Overigens kun je Garmins deels zonder Bluetooth en App gebruiken en aankoppelen via USB, gedraagt zich gewoon als USB stick en in de ACTIVITIES folder kun je de .fit bestanden kopiëren en direct uploaden naar b.v. Strava.
02-08-2020, 17:39 door Anoniem
Door linux4:
Door Anoniem:
Door linux4: Afwegen wat belangrijker is, jouw stress over privacy of je gezondheid. Ik kies voor mijn gezondheid en hoop dat iedereen gezond en wel door deze crisis heen komt en dat onze medici, verzorgers enz. over een poosje hun verdiende rust krijgen.

Wat hebben die twee zaken nu met elkaar te maken? Op zoek gaan naar privacy-vriendelijke apps is not done omdat we met een gezondheidscrisis zitten?

Het heeft te maken met prioriteiten stellen. Als je privacy vriendelijk wilt sporten moet je gewoon helemaal geen app i.c.m. GPS gebruiken. Koop dan een sporthorloge die je op geen enkele manier met apps of software koppelt. Kan niemand zien waar je gesport hebt.
Wat een onzin. Het is prima mogelijk een app te bouwen zonder al deze problemen, dus gezondheid en privacy tegenover elkaar zetten is een valse tegenstelling. Met een dergelijke gekke houding is het heel helemaal van de dam.
04-08-2020, 14:38 door Bitje-scheef
Door linux4:
Door Anoniem: Okee okee, adviezen zijn geen verplichting. maar is het verstandig?
Blijf thuis. Intensive care artsen zullen u dankbaar zijn.

Mensen die regelmatig buiten sporten hebben meer weerstand. Mensen met overgewicht lopen meer risico op de IC terecht te komen met Covid-19, dat is al aangetoond. Even een half uurtje hardlopen op plaatsen waar weinig mensen komen kan volgens mij prima. Tot nu toe ervaar ik in het algemeen dat het gros van de mensen echt minimaal 1,5 meter afstand houdt.

Ja .... zou je zeggen. Maar helaas niet helemaal waar. Van het weekend nog 3 mensen (arts en 2 IC personeel gesproken), ook mensen van 28-40 jaar hebben ze op de IC gehad, die eigenlijk normaal gezond waren. Op de borst liggend met een intubator aan de beademing. Ook diverse zorgcollega's overleden.

Mensen met overgewicht en/of onderliggende problemen hebben meer kans, maar gezonde mensen zijn niet helemaal uitgesloten. Prettige wedstrijd.
04-08-2020, 15:21 door Anoniem
Door Bitje-scheef:
Door linux4:
Door Anoniem: Okee okee, adviezen zijn geen verplichting. maar is het verstandig?
Blijf thuis. Intensive care artsen zullen u dankbaar zijn.

Mensen die regelmatig buiten sporten hebben meer weerstand. Mensen met overgewicht lopen meer risico op de IC terecht te komen met Covid-19, dat is al aangetoond. Even een half uurtje hardlopen op plaatsen waar weinig mensen komen kan volgens mij prima. Tot nu toe ervaar ik in het algemeen dat het gros van de mensen echt minimaal 1,5 meter afstand houdt.

Ja .... zou je zeggen. Maar helaas niet helemaal waar. Van het weekend nog 3 mensen (arts en 2 IC personeel gesproken), ook mensen van 28-40 jaar hebben ze op de IC gehad, die eigenlijk normaal gezond waren. Op de borst liggend met een intubator aan de beademing. Ook diverse zorgcollega's overleden.

Mensen met overgewicht en/of onderliggende problemen hebben meer kans, maar gezonde mensen zijn niet helemaal uitgesloten. Prettige wedstrijd.

Ja, er zijn altijd uitzonderingen maar ook ja, je bent wel degelijk veel weerbaarder als je een goede conditie en geen overgewicht hebt. Dit is een situatie waarbij de statistieken tellen en die zijn kraakhelder. Straf binnen gaan zitten is dus uiteindelijk een gevaarlijke strategie. Zolang je andere mensen zoveel mogelijk ontloopt is jezelf buiten gezond houden uiteindelijk veel beter.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.