image

Burgers kunnen data over coronavaccinatie straks via DigiD downloaden

woensdag 16 december 2020, 15:10 door Redactie, 32 reacties

Burgers kunnen vanaf eind maart gegevens over hun eigen coronavaccinatie via DigiD downloaden. Dat laat het RIVM tegenover de NOS weten. De gedownloade gegevens zouden als bewijs kunnen dienen dat men gevaccineerd is. De data is afkomstig uit het systeem dat alle vacacinaties bijhoudt en eind deze maand gereed moet zijn.

In het register worden oproep- en vaccinatiegegevens bijgehouden, zoals wie, wanneer, welk vaccin heeft gekregen. Via het systeem kunnen vaccinatiegraad en bijwerkingen worden gemonitord. Volgens minister De Jonge van Volksgezondheid is de registratie essentieel voor de Nederlandse vaccinatiestrategie. Via welke website de eigen vaccinatiegegevens straks zijn te downloaden is nog niet bekend.

Reacties (32)
16-12-2020, 15:21 door Anoniem
Als die download als bewijs moet gaan dienen dat je bent gevaccineerd, zou ik wel eens willen weten hoe ze gaan voorkomen dat deze "bewijzen" worden nagemaakt. Neem niet aan dat het cryptografisch gesigned wordt met key materiaal van de overheidsinstantie, want het zal wel de bedoeling zijn dat een papieren afdruk genoeg zou moeten zijn.

Maar ja, ik laat me hopenlijk positief verrassen.
16-12-2020, 15:23 door Anoniem
Waarom zou ik dat digitaal moeten kunnen downloaden? Ik heb al jaren zo'n geel inentingspaspoort, wat uitstekend geschikt is om aan te tonen welke inentingen/vaccinaties ik gekregen heb. Daar hoeven mijn gegevens niet in een of ander systeem te worden opgeslagen. Minimalisatie van de opslag van gegevens is een van de uitgangspunten voor privacy!
16-12-2020, 15:23 door Anoniem
De overheid gaat op grote schaal persoonlijke gezondheidsgerelateerde gegevens verwerken? Top. Dat kan alleen maar goed gaan.
16-12-2020, 15:30 door Anoniem
Dat je gegevens kunt downloaden is mooi, maar hoe zo'n download ooit als bewijs kan dienen zonder een hele
infrastructuur eromheen (weet ik veel, een app of een mogelijkheid om derden toegang te geven) is me niet duidelijk...
16-12-2020, 15:30 door Anoniem
Bedankt hoor, ik heb toegang tot mijn eigen gegevens.
Ben niet heel benieuwd wie nog meer.
16-12-2020, 17:03 door Anoniem
Ben niet heel benieuwd wie nog meer.
Nou eh... ongeveer de rest van de wereld!
16-12-2020, 17:05 door Anoniem
De eerste stap is gezet. Onthou de link maar goed, want je zal hem nodig hebben als je in de toekomst nog naar de bioscoop wilt.
16-12-2020, 17:08 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom zou ik dat digitaal moeten kunnen downloaden? Ik heb al jaren zo'n geel inentingspaspoort, wat uitstekend geschikt is om aan te tonen welke inentingen/vaccinaties ik gekregen heb. Daar hoeven mijn gegevens niet in een of ander systeem te worden opgeslagen. Minimalisatie van de opslag van gegevens is een van de uitgangspunten voor privacy!

Dat boekje heb ik ook.
Goed genoeg tot nu toe .
Maar het is bepaald geen geweldige authenticatie . Niet van de persoon die het toont, en niet van de uitgegeven stempels.

Met de enorme druk op corona vaccinatie wordt het motief voor vervalsing wel erg groot .
16-12-2020, 17:09 door Anoniem
En de -verstandige- mensen zonder DigiD?
16-12-2020, 17:10 door Briolet
Als je een bewijs zelf op gewoon papier moet uitprinten, dan kan iedereen dat zo namaken. Hetzelfde gebeurt nu al met de bewijzen dat je recentelijk getest bent. Die moet je ook zelf uitprinten en allerlei handige studenten verdienen bij door zulke pdf-jes met aangepaste datum en naam online te verkopen.

Het zou alleen werken als dat bewijs uit b.v. een pdf met QR-code bestaat en de controleur moet het bsn nummer uit het ID in combinatie met die QR code inscannen en dat in zijn geanonimiseerde database controleren.
16-12-2020, 19:36 door Anoniem
Is een gele ster op je jas ook genoeg?
16-12-2020, 23:10 door Anoniem
Vreemd dat je bij digitale zaken een digi-id nodig hebt om online zaken te doen? Is dit de gevreesde ‘ mark of the beast’ zonder vaccinatie wordt je buiten gesloten. Hoe komisch dat mensen dachten dat het om een chip ging.
17-12-2020, 00:06 door Anoniem
Door Anoniem: Waarom zou ik dat digitaal moeten kunnen downloaden? Ik heb al jaren zo'n geel inentingspaspoort, wat uitstekend geschikt is om aan te tonen welke inentingen/vaccinaties ik gekregen heb. Daar hoeven mijn gegevens niet in een of ander systeem te worden opgeslagen. Minimalisatie van de opslag van gegevens is een van de uitgangspunten voor privacy!

Inderdaad.
En volgens mij moeten oproepen en opvolging voor vaccinaties altijd wel geadministreerd via GGD's.
Men weet ook dat er mensen de oproep missen & mislopen.
Kortom dat systeem van vaccineren is al niet sluitend. Mijn inzien moeten we er ook geen draconische systemen aan toe willen voegen.
EN, het vaccineren gaat niet verplicht worden.
Dan hoef je als minister ook geen voeding te geven aan bestendiging van onzeker makende twijfels tussen burgers onderling. Dat kan zo'n bewijs ook niet wegnemen, want of een vaccinatie kan helpen/iets toevoegt hangt sterk samen met de persoon maar ook met veranderen der seizoenen, fluctuaties van maand op maand en eventuele mutaties.

Een niet-draconisch systeem toevoegen zou deels een dubbel-op zijn.
Want, bij toediening van een eventueel vaccin als het dna veranderende vaccin van fabrikant x kan je niet met vaccin met dezelfde functie van fabrikant y door elkaar gebruiken.
Vaccins combineren met elkaar is sowieso altijd al oppassen.
Vaccins ontwikkelen om ze na elkaar te kunnen nemen vergt standaard extra onderzoek en potentieel vaccins met een werking voor minder brede doelgroepen.
Dat weten ze bij de GGD's, dat weten ze bij de ziekenhuizen.
Daarnaast is al bekend dat je het Pfizer vaccin niet met die Cambridge kan combineren.
Ik weet niet op dit moment of al bekend is of een wel dna-werking muterend vaccin met een niet-dna vaccin valt te combineren en hoe dat specifiek voor alle covid-19 vaccins zit.

Maar dat is uitzoekwerk voor op de achtergrond.
Dat hoeft niet in zo'n "bewijs".
Dat moet voor elk vaccinatie programma toch al ergens goed worden bepaald en gecoördineerd.
Anders is Hugo de Jonge opeens als leerling de minister van data-opslag & nsb- achtige speurneuzen.
Grapperhaus is dan zijn diender en kan daar moeilijk wettelijk nog tegenop boksen.
Of zoiets in die proporties zover komt weet ik niet, wel weet ik dat een aanzienlijk smal-deel tot breed-deel van deze maatschappij zo'n risico walgelijk vind.

Minimalisatie van de opslag van gegevens is een van de uitgangspunten voor privacy!
Helemaal mee eens.
Ik vraag me ook af of Hugo van dat bewijs wil kunnen afleiden of iemand wel/geen verhaal kan halen in relatie tot opgelopen schade.
Een van de vaccins die bijvoorbeeld een paar jaar geleden nog in de Nederlandse griepprik werd gebruikt was door de fabrikant ervan in de VS zelf voor mega bedragen afgekocht. Hierna veranderde die fabrikant wel even de bijsluiter met omschrijving van bijkomende klachten.
In GB werd datzelfde vaccin trouwens in een zogenaamd cocktail-mix van meer vaccins gebruikt dan dat men c.q. de Nederlandse toezichthouder verantwoord vond voor de griepprik.

Bij dna-functie veranderde vaccins is het wel handig dat je iets voor je hele leven kunt teruggaan.
Zou dat naar jouw idee moeten worden meegewogen als je kijkt naar hoe lang welke gebruikelijke/gangbare gegevens rondom een vaccin programma bewaard moeten / mogen worden?
17-12-2020, 00:47 door Anoniem
Het is geen vaccinatie, het is experimentele genetische modificatie.
17-12-2020, 11:52 door Anoniem
Door Anoniem: Het is geen vaccinatie, het is experimentele genetische modificatie.
[citation needed]
17-12-2020, 15:17 door Anoniem
[KNIP] dna veranderende vaccin [KNIP]

Is niet waar.

[KNIP] Daarnaast is al bekend dat je het Pfizer vaccin niet met die Cambridge kan combineren. [KNIP]

Klopt, want ene vaccin is gebaseerd op RNA en de andere op verzwakte virusdeeltjes. Dus andere techniek.

[KNIP] Ik weet niet op dit moment of al bekend is of een wel dna-werking muterend vaccin met een niet-dna vaccin valt te combineren en hoe dat specifiek voor alle covid-19 vaccins zit. [KNIP]

2 dingen: Er is geen ‘dna-werking muterend vaccin’ (wat dat ook mag zijn) en inderdaad, 2 verschillende technieken, dus niet combineren. Maar dat had ik hierboven ook al vermeld.

[KNIP] Bij dna-functie veranderde vaccins [KNIP]

Bestaat niet eens

[KNIP] Het is geen vaccinatie, het is experimentele genetische modificatie.[KNIP]

Onjuist. Het vaccin bevat RNA, dat is wat anders dan DNA.
Er wordt hier door verschillende mensen een hoop onzin verkocht zeg. Als je het verschil niet weet tussen RNA en DNA ga je dan eerst eens even inlezen alsjeblieft.
18-12-2020, 14:52 door Anoniem
Door Anoniem: [KNIP] dna veranderende vaccin [KNIP]

Is niet waar.

[KNIP] Daarnaast is al bekend dat je het Pfizer vaccin niet met die Cambridge kan combineren. [KNIP]

Klopt, want ene vaccin is gebaseerd op RNA en de andere op verzwakte virusdeeltjes. Dus andere techniek.

[KNIP] Ik weet niet op dit moment of al bekend is of een wel dna-werking muterend vaccin met een niet-dna vaccin valt te combineren en hoe dat specifiek voor alle covid-19 vaccins zit. [KNIP]

2 dingen: Er is geen ‘dna-werking muterend vaccin’ (wat dat ook mag zijn) en inderdaad, 2 verschillende technieken, dus niet combineren. Maar dat had ik hierboven ook al vermeld.

[KNIP] Bij dna-functie veranderde vaccins [KNIP]

Bestaat niet eens

[KNIP] Het is geen vaccinatie, het is experimentele genetische modificatie.[KNIP]

Onjuist. Het vaccin bevat RNA, dat is wat anders dan DNA.
Er wordt hier door verschillende mensen een hoop onzin verkocht zeg. Als je het verschil niet weet tussen RNA en DNA ga je dan eerst eens even inlezen alsjeblieft.

Tja, ik wil je een beter verder de juiste richting voor het juiste antwoord brengen.

1. het gaat om het ombuigen van functioneren van dna en rna in het menselijk lichaam.
Dat mag je muteren noemen van dna. Niet zozeer qua alle deeltjes, wel hoe het verder zou moeten gaan reageren.
Dat moet via een cascade proces gebeuren.
Dat had je wel geweten als je je had ingelezen, hoewel je deels wel enig nuttige "aanvullingen" toevoegt met je reactie.

2. Een deel van het goedje die worden gemaakt zijn wel op basis van genetisch gemodificeerde cellen geprepareerd.
Of het met herprogrammering op selectie en kweken van cellen met genen pakketjes of dat het met fysieke injectie met andere genen gebeurt weet ik niet, maar het is aanpassing van de genen (waarvan de primaire functie is informatie-pakketjes voor functioneren van cellen herbergen).
In elk geval kan je de gedachte van de opmerking van Gisteren, 00:47 uur door Anoniem wel plaatsen.
Zeker als met info als het onderstaande:
The University of Oxford partnered with the British-Swedish company AstraZeneca to develop and test a coronavirus vaccine known as ChAdOx1 nCoV-19 or AZD1222. A clinical trial revealed the vaccine was up to 90 percent effective, depending on the initial dosage. But uncertainty over the results has clouded its prospects.
The Oxford-AstraZeneca vaccine is based on the virus’s genetic instructions for building the spike protein. But unlike the Pfizer-BioNTech and Moderna vaccines, which store the instructions in single-stranded RNA, the Oxford vaccine uses double-stranded DNA.
The researchers added the gene for the coronavirus spike protein to another virus called an adenovirus. Adenoviruses are common viruses that typically cause colds or flu-like symptoms. The Oxford-AstraZeneca team used a modified version of a chimpanzee adenovirus, known as ChAdOx1. It can enter cells, but it can’t replicate inside them.
AZD1222 comes out of decades of research on adenovirus-based vaccines. In July, the first one was approved for general use — a vaccine for Ebola, made by Johnson & Johnson. Advanced clinical trials are underway for other diseases, including H.I.V. and Zika.

The Oxford-AstraZeneca vaccine for Covid-19 is more rugged than the mRNA vaccines from Pfizer and Moderna. DNA is not as fragile as RNA, and the adenovirus’s tough protein coat helps protect the genetic material inside. As a result, the Oxford vaccine doesn’t have to stay frozen. The vaccine is expected to last for at least six months when refrigerated at 38–46 degrees Fahrenheit (2–8 degrees Celsius).
Bron:https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/oxford-astrazeneca-covid-19-vaccine.html

How good is the Oxford/AstraZeneca Covid vaccine?
Interim results from phase 3 trials in Britain and Brazil found the vaccine to be 70.4% protective. More than 20,000 volunteers were involved in the trials and half of those were in the UK. Investigators recorded 30 cases of Covid-19 in people who had two doses of the vaccine and 101 in those who received a control jab. In those who received two full doses, the vaccine was 62% protective. But it appears to work better when given initially as a half-dose followed by a full dose, with protection then rising to 90%.
Two other frontrunner vaccines, from BioNTech (developed with Pfizer) and Moderna (developed with the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases), perform well, according to interim results from phase 3 human trials, achieving more than 90% efficacy. These are based on technology that is new to the vaccine field. Both use genetic material called mRNA, or messenger RNA, which tells human cells how to make coronavirus spike proteins. The vaccines use lipid nanoparticles to deliver the mRNA into muscle cells which manufacture the spike protein and prime the immune system, guarding against infection. In principle, mRNA vaccines may be faster to develop and easier to manufacture.
Bron: https://www.theguardian.com/world/2020/nov/23/oxford-astrazeneca-covid-vaccine-everything-we-know-so-far

Weet dat in Engeland onlangs nog is aangegeven door AstraZeneca dat het test-programma in elk geval doorgaat t/m 2022.
Het betekent dat de testen voor dat product alles behalve geheel zijn doorlopen en het distributie van een vrij prematuur goedje betreft.


Waar het de injectie / vaccinatie termen betreft laat ik dat hier even voor anderen te becommentariëren.

Wat betreft het experimentele en de risico's waar je in kader van experimenten voor de Nederlandse situatie van uit moeten gaan verwijs ik tevens naar wat in de brief van Hugo de Jonge van 16 november 2020, Aankoop Covid-19 vaccins wordt opgemerkt:

- Pfizer/BioNTechs COVID-19 vaccin BNT162b2 bestaat uit mRNA verpakt in een Lipidnano particle(LNP). Het mRNA codeert voor het hele SARS-CoV-2Spike(S)eiwit.
• Er zijn op dit moment alleen beperkte pre klinische en preliminaire klinische fasedata beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken.
Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico.
• Voor het vaccin is productiecapaciteit in de EU beschikbaar.
• De board ziet op dit moment geen reden voor een opt-out uit de deal van de EU-commissie met Pfizer aangaande levering vanSARS-CoV-2 vaccin.

Hoogachtend,

de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Hugo de Jonge
19-12-2020, 10:31 door Anoniem
Dank voor de uitgebreide reactie.



Tja, ik wil je een beter verder de juiste richting voor het juiste antwoord brengen.

1. het gaat om het ombuigen van functioneren van dna en rna in het menselijk lichaam.
Dat mag je muteren noemen van dna. Niet zozeer qua alle deeltjes, wel hoe het verder zou moeten gaan reageren.
Dat moet via een cascade proces gebeuren.
Dat had je wel geweten als je je had ingelezen, hoewel je deels wel enig nuttige "aanvullingen" toevoegt met je reactie.

Nee, het DNA in je lichaam muteert niet door het vaccin. Zie je eigen quote:

The researchers added the gene for the coronavirus spike protein to another virus called an adenovirus. Adenoviruses are common viruses that typically cause colds or flu-like symptoms. The Oxford-AstraZeneca team used a modified version of a chimpanzee adenovirus, known as ChAdOx1. It can enter cells, but it can’t replicate inside them.


The Oxford-AstraZeneca vaccine for Covid-19 is more rugged than the mRNA vaccines from Pfizer and Moderna. DNA is not as fragile as RNA, and the adenovirus’s tough protein coat helps protect the genetic material inside. As a result, the Oxford vaccine doesn’t have to stay frozen. The vaccine is expected to last for at least six months when refrigerated at 38–46 degrees Fahrenheit (2–8 degrees Celsius).
Bron:https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/oxford-astrazeneca-covid-19-vaccine.html
[/quote]
Inderdaad, hier ging ik de mist in. Dit wist ik niet. Ik ging er van uit dat het dezelfde techniek was.


Wat betreft het experimentele en de risico's waar je in kader van experimenten voor de Nederlandse situatie van uit moeten gaan verwijs ik tevens naar wat in de brief van Hugo de Jonge van 16 november 2020, Aankoop Covid-19 vaccins wordt opgemerkt:

- Pfizer/BioNTechs COVID-19 vaccin BNT162b2 bestaat uit mRNA verpakt in een Lipidnano particle(LNP). Het mRNA codeert voor het hele SARS-CoV-2Spike(S)eiwit.
• Er zijn op dit moment alleen beperkte pre klinische en preliminaire klinische fasedata beschikbaar. Deze beperkte dataset laat zien dat het vaccin een acceptabel veiligheidsprofiel heeft en in staat is neutraliserende antistoffen en een gunstige T-cel respons op te wekken.
Het feit dat gebruik gemaakt wordt van een technologie waarmee nog geen geregistreerde vaccines gemaakt zijn is een risico.
• Voor het vaccin is productiecapaciteit in de EU beschikbaar.
• De board ziet op dit moment geen reden voor een opt-out uit de deal van de EU-commissie met Pfizer aangaande levering vanSARS-CoV-2 vaccin.

Hoogachtend,

de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Hugo de Jonge

En daaom laat ik mij liever vaccineren met een vaccin gebaseerd op een reeds lang bestaande en beproefde techniek. Een vaccin gebaseerd op verzwakte virusdeeltjes.
19-12-2020, 11:42 door Anoniem
Toch wel maf dat je dus een vaccinatie bewijs en dit hele circus lanceert en kan inenting inzet op T-cellen die in 40-60% van de mensen sowieso al voor immuniteit zorgen. Dat hele bewijs zet in op de schijn die Hugo de Jonge hoog houdt alsof voldoende valt te controleren wat er precies de maanden erop wel/niet gebeurt. Wat eromheen wordt ingesteld is een regel-reflex om bang gemaakte mensen te bedienen met "actie".
19-12-2020, 12:09 door Anoniem
Het vaccin veranderd NIET je DNA, zie voor uitleg:

https://sciencefeedback.co/claimreview/contrary-to-popular-claim-on-social-media-rna-vaccines-do-not-alter-our-dna/
19-12-2020, 19:33 door Anoniem
Door Anoniem: Het vaccin veranderd NIET je DNA, zie voor uitleg:

https://sciencefeedback.co/claimreview/contrary-to-popular-claim-on-social-media-rna-vaccines-do-not-alter-our-dna/

het is of geen vaccin of het bevat veranderd-rna dat zich moet binden aan het lichaam-eigen dna.
Met injecteren van lichaams-vreemde rna (is een bouwsteen van het dna) ten opzichte van normaal injecteren van werkzame middelen verandert het het ook dna.
De functie van dna is ook bij uitstek juist signalen aansturen en als combinatie van meerdere deeltjes dna een functie van cellen en andere rudemtele bouwstenen van je lichaam aansturen.
Je stelling is dus een contradictie met de primaire rol van lichaamseigen dna en lichaam-eigen rna.
En voor jouw informatie, het topic hier is downloaden van data i.r.t. de injecties.
20-12-2020, 11:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het vaccin veranderd NIET je DNA, zie voor uitleg:

https://sciencefeedback.co/claimreview/contrary-to-popular-claim-on-social-media-rna-vaccines-do-not-alter-our-dna/

het is of geen vaccin of het bevat veranderd-rna dat zich moet binden aan het lichaam-eigen dna.
Met injecteren van lichaams-vreemde rna (is een bouwsteen van het dna) ten opzichte van normaal injecteren van werkzame middelen verandert het het ook dna.
De functie van dna is ook bij uitstek juist signalen aansturen en als combinatie van meerdere deeltjes dna een functie van cellen en andere rudemtele bouwstenen van je lichaam aansturen.
Je stelling is dus een contradictie met de primaire rol van lichaamseigen dna en lichaam-eigen rna.
En voor jouw informatie, het topic hier is downloaden van data i.r.t. de injecties.

Iets met een klok en klepel. Feit blijft dat het mRNA vaccin niet je DNA veranderd. Waarschijnlijk heb je het gelinkte artikel niet gelezen, dus hieronder een aantal keynotes:


RNA from a vaccine would not be able to directly alter our DNA, in part because of the chemical differences between the two nucleic acids. RNA also would not persist long enough to cause autoimmunity. Autoimmune diseases are chronic in nature, whereas RNA has a very short lifespan, being quickly degraded after it has been used to make a protein.


Scientists who examined the claim’s scientific credibility told Health Feedback that the claim is inaccurate and results from a fundamental misunderstanding of how RNA vaccines work and how nucleic acids (DNA and RNA) interact with the human body.


Carnahan also pointed out that RNA is chemically different from DNA, making it virtually impossible for RNA to directly integrate into DNA to change a person’s genome.


It is also inaccurate to liken an RNA vaccine to gene therapy. Gene therapy is specially designed to introduce DNA into a patient’s genome for the sake of treating a disease, involving the use of viral vectors which provide the molecular machinery for introducing and integrating the DNA into a patient’s genetic material.

Ik begrijp dat mensen met een basale kennis van biologie denken dat ze begrijpen hoe DNA en RNA werkt. Helaas hebben ze het vaker fout dan goed. Zodra ze de term ‘genetisch gemodificeerd’ of ‘DNA’ zien denken ze dat hun eigen genen of DNA wordt aangepast.
Vergeet echter niet dat op het moment dat je iets eet al genetisch materiaal van een ander organisme tot je neemt. Daardoor word je ook niet spontaan een blaadje sla of een koe.
20-12-2020, 11:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het vaccin veranderd NIET je DNA, zie voor uitleg:

https://sciencefeedback.co/claimreview/contrary-to-popular-claim-on-social-media-rna-vaccines-do-not-alter-our-dna/

het is of geen vaccin of het bevat veranderd-rna dat zich moet binden aan het lichaam-eigen dna.
Met injecteren van lichaams-vreemde rna (is een bouwsteen van het dna) ten opzichte van normaal injecteren van werkzame middelen verandert het het ook dna.
De functie van dna is ook bij uitstek juist signalen aansturen en als combinatie van meerdere deeltjes dna een functie van cellen en andere rudemtele bouwstenen van je lichaam aansturen.
Je stelling is dus een contradictie met de primaire rol van lichaamseigen dna en lichaam-eigen rna.
En voor jouw informatie, het topic hier is downloaden van data i.r.t. de injecties.

Nou nou, wist niet dat je kwaad werd ;-).
Dus volgens jou veranderd een vaccin sowieso je DNA, of het nou RNA gebaseerd is of niet.
Waarom moet ik dan mijn kinderen laten inenten tegen allerlei kinderziektes? Immers ik ben al ingeent, mijn vrouw ook. Aangezien mijn kinderen voor de helft uit mijn DNA en de helft mijn vrouw haar DNA bestaat is de kans dat de kinderen ook immuun zijn vrij groot. Stel dat het ‘door het vaccin veranderde DNA’ op de helft van de genen zit is de kans dat mijn kinderen het juiste gen meekrijgen 75%. Laten we het aangepaste gen een hoofdletter geven, en het niet aangepaste gen niet. Dus mijn genen Mm en van mijn vrouw Vv. Dan zijn er voor de kinderen 4 combinaties mogelijk, namelijk MV Mv mV en mv. Dus de kinderen hebben alleen bij ‘mv’ geen immuniteit.

Fijne dag verder.
20-12-2020, 13:58 door Anoniem
Daar zouden we bezwaar tegen moeten maken. Gezondheidsgegevens staan in het medisch dossier van huisarts ziekenhuis en apotheek en in geval van vaccinatie ook bij de ggd. Mijn vaccinaties staan in mijn vaccinatieboekje en ook in mijn dossier bij de ggd.
Medicatie en gezondheidsgegevens horen beveiligd te zijn en niet inzichtelijk door de overheid.
20-12-2020, 14:17 door Anoniem
@Annoniem, 11:01 uur;

Als je gaat quoten komen we nergens, indien je met klok en klepels werkt. Laten we verdere projecties op anderen staken.
Kijk even naar de volgende quotes en je weet dat je je verhaal wat moet aanvullen.

mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen. Aan de hand van de nucleotidenvolgorde in dat mRNA wordt vervolgens een eiwit samengesteld uit aminozuren. Het overschrijven van DNA in mRNA noemen we transcriptie, het vertalen van mRNA naar eiwit heet translatie.
Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!!

Is het experimenteel?
What is mRNA? How Pfizer and Moderna tapped new tech to make coronavirus vaccines
If the experimental coronavirus vaccines win approval from the Food and Drug Administration, they will be the first-ever authorized vaccines that use mRNA.
Ja, dat is het.

Is het lichaam-vreemd?
Both the Pfizer vaccine and the Moderna vaccine are made using synthetic messenger RNA. Unlike DNA, which carries genetic information for every cell in the human body, messenger RNA directs the body’s protein production in a much more focused way.
Ja, "Syntethic", oftewel, gemaakt messenger RNA.

Wat beïnvloed de geproduceerde messenger RNA?
Messenger RNAs, also known as mRNA, are one of the types of RNA that are found in the cell. This particular one, like most RNAs, are made in the nucleus and then exported to the cytoplasm where the translation machinery, the machinery that actually makes proteins, binds to these mRNA molecules and reads the code on the mRNA to make a specific protein. So in general, one gene, the DNA for one gene, can be transcribed into an mRNA molecule that will end up making one specific protein.

Lawrence C. Brody, Ph.D.

Lichaam-eigen reacties in brede zin moeten veranderen door injectie met synthetische mRNA.
“When one particular gene needs to do its work, it makes a copy of itself, which is called messenger RNA,” Cannon said. “If DNA is the big instruction manual for the cell, then messenger RNA is like when you photocopy just one page that you need and take that into your workshop.”

“When one particular gene needs to do its work, it makes a copy of itself, which is called messenger RNA,” Cannon said. “If DNA is the big instruction manual for the cell, then messenger RNA is like when you photocopy just one page that you need and take that into your workshop.”

The Pfizer vaccine and the Moderna vaccine use synthetic mRNA that contains information about the coronavirus’s signature spike protein. The vaccines essentially work by sneaking in instructions that direct the body to produce a small amount of the spike protein. Once the immune system detects this protein, the body subsequently begins producing protective antibodies.

“Those antibodies will work not just against the little bit of spike protein that was made following vaccination, but will also recognize and stop the coronavirus from getting into our cells if we’re exposed in the future,” Cannon said. “It’s really a clever trick.”

Oftewel, het gemaakte messenger rna overschrijft elementen van wat aanwezig is in iemands iegen lichaam die de werking van diens iemand eigen immuun systeem moet veranderen.
Het zal in elk geval een deel van het functioneren van iemands RNA (als onlosmakelijk deel van het menselijk DNA) veranderen.
Dus ja, het verandert het functioneren van DNA door overschrijven van RNA met andere informatie.
Just plain and simple.

Vervangt men met injectie van synthetische mRNA al het bestaande originele DNA?
Nee, niet bij aanvang na de injectie.
Hoeveel het uiteindelijk vervangt moet nog worden uitgezocht.
Onder andere voor mensen waar afwijkende reacties ontstonden.
En zoals hierboven al subtiel opgemerkt, please stick to the topic, het downloaden van de zogenaamde data i.r.t. de corona aanpak.
20-12-2020, 19:07 door Anoniem
Door Anoniem: @Annoniem, 11:01 uur;

Als je gaat quoten komen we nergens, indien je met klok en klepels werkt. Laten we verdere projecties op anderen staken.
Kijk even naar de volgende quotes en je weet dat je je verhaal wat moet aanvullen.

mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen. Aan de hand van de nucleotidenvolgorde in dat mRNA wordt vervolgens een eiwit samengesteld uit aminozuren. Het overschrijven van DNA in mRNA noemen we transcriptie, het vertalen van mRNA naar eiwit heet translatie.
Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!!

Nee dat doet het niet. Ik denk dat de verwarring zit in het gedeelte “voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen.”
Het betekend dat mRNA een “dd”* is van een stukje DNA, niet andersom. Vanuit deze “code”*wordt vervolgens een eiwit gemaakt.
* Om in IT termen te blijven.

Het vaccin bevat een stukje mRNA van het virus, dit zorgt ervoor dat er een eiwit wordt aangemaakt in je lichaam welke vervolgens een immuun reactie moet veroorzaken.
Sidenote: een overreactie van het immuumsysteem op een eiwit is... jawel een allergische reactie.


Is het experimenteel?
What is mRNA? How Pfizer and Moderna tapped new tech to make coronavirus vaccines
If the experimental coronavirus vaccines win approval from the Food and Drug Administration, they will be the first-ever authorized vaccines that use mRNA.
Ja, dat is het.
Ja helemaal mee eens. Er zijn ook studies gaande met deze methode om een vaccin te ontwikkelen voor o.a. diabetes en MS.


Is het lichaam-vreemd?
Both the Pfizer vaccine and the Moderna vaccine are made using synthetic messenger RNA. Unlike DNA, which carries genetic information for every cell in the human body, messenger RNA directs the body’s protein production in a much more focused way.
Ja, "Syntethic", oftewel, gemaakt messenger RNA.
Ja inderdaad. Het is lichaamsvreemd. Immers het is een nagemaakt stukje mRNA van het virus.


Wat beïnvloed de geproduceerde messenger RNA?
Messenger RNAs, also known as mRNA, are one of the types of RNA that are found in the cell. This particular one, like most RNAs, are made in the nucleus and then exported to the cytoplasm where the translation machinery, the machinery that actually makes proteins, binds to these mRNA molecules and reads the code on the mRNA to make a specific protein. So in general, one gene, the DNA for one gene, can be transcribed into an mRNA molecule that will end up making one specific protein.

Lawrence C. Brody, Ph.D.

Lichaam-eigen reacties in brede zin moeten veranderen door injectie met synthetische mRNA.

Bijna. Het mRNA is niet gekopieerd vanaf lichaams-eigen DNA maar wat het lichaam er vervolgens mee doet is een normale reactie.


“When one particular gene needs to do its work, it makes a copy of itself, which is called messenger RNA,” Cannon said. “If DNA is the big instruction manual for the cell, then messenger RNA is like when you photocopy just one page that you need and take that into your workshop.”

“When one particular gene needs to do its work, it makes a copy of itself, which is called messenger RNA,” Cannon said. “If DNA is the big instruction manual for the cell, then messenger RNA is like when you photocopy just one page that you need and take that into your workshop.”

The Pfizer vaccine and the Moderna vaccine use synthetic mRNA that contains information about the coronavirus’s signature spike protein. The vaccines essentially work by sneaking in instructions that direct the body to produce a small amount of the spike protein. Once the immune system detects this protein, the body subsequently begins producing protective antibodies.

“Those antibodies will work not just against the little bit of spike protein that was made following vaccination, but will also recognize and stop the coronavirus from getting into our cells if we’re exposed in the future,” Cannon said. “It’s really a clever trick.”

Oftewel, het gemaakte messenger rna overschrijft elementen van wat aanwezig is in iemands iegen lichaam die de werking van diens iemand eigen immuun systeem moet veranderen.
Het zal in elk geval een deel van het functioneren van iemands RNA (als onlosmakelijk deel van het menselijk DNA) veranderen.
Dus ja, het verandert het functioneren van DNA door overschrijven van RNA met andere informatie.
Just plain and simple.

Nogmaals, het eigen DNA wordt niet overschreven. Het mRNA is alleen geen kopie van je eigen DNA maar een sythetisch gemaakt mRNA.


Vervangt men met injectie van synthetische mRNA al het bestaande originele DNA?
Nee, niet bij aanvang na de injectie.
Hoeveel het uiteindelijk vervangt moet nog worden uitgezocht.
Onder andere voor mensen waar afwijkende reacties ontstonden.
En zoals hierboven al subtiel opgemerkt, please stick to the topic, het downloaden van de zogenaamde data i.r.t. de corona aanpak.

Nee, men vervangt inderdaad niet het eigen DNA.
Niet bij aanvang en ook niet later.
Wat de lange termijn effecten zijn is nog onduidelijk. Dus er moet zeker meer onderzoek gedaan worden (Hier zijn we het dus eens).
Afwijkende reacties kunnen altijd. Het afweersysteem is een complex iets. De meeste allergische reacties zijn dan ook overreacties van het afweersysteem op een bepaald eiwit. Zoals al beschreven zorgt dit mRNA ervoor dat het lichaam een bepaald eiwit aan gaat maken. Bij sommige mensen zal het afweersysteem hierop een heftigere reactie geven dan bij anderen. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen bij wie het afweersysteem hefitg reageert op kippenei-eiwit. Maar niet bij iedereen, want dan zou iedereen allergisch zijn voor kippeneieren.

OK, dan nu on-topic:
Ik hoop niet dat het niet kunnen overleggen van een bewijs van inenting lijdt tot uitsluiting in de maatschappij. Dit zou een indirecte vaccinatie-verplichting zijn en ik denk niet dat we die kant op moeten in Nederland. Hoewel ik over het algemeen voor vaccinatie ben, heb ik nog wel mijn bedenkingen bij het mRNA vaccin. Dit omdat er m.i. nog te weinig data beschikbaar is over de lange-termijn effecten.
21-12-2020, 11:49 door Anoniem
@Annoniem, gisteren 19:07 uur

Bijna. Het mRNA is niet gekopieerd vanaf lichaams-eigen DNA maar wat het lichaam er vervolgens mee doet is een normale reactie.
Je voegt er allerlei duidingen aan toe die niets toevoegen. Het gaat erom dat het NIET lichaam-eigen DNA is.
Het goedje betreft GEFABRICEERD mRNA!
Geïnjecteerd in biologisch DNA van andere bron.
Het gefabriceerde mRNA moet iemands lichaam-eigen DNA waarmee het gefabriceerde mRNA in aanraking komt ANDERS laten reageren.
Het DNA bevat primair de opgeslagen informatie instructie sets voor het functioneren van cellen.
Het gefabriceerde mRNA verandert dus wel het functioneren van DNA.

Nogmaals, het eigen DNA wordt niet overschreven. Het mRNA is alleen geen kopie van je eigen DNA maar een sythetisch gemaakt mRNA.
Je slaat de helft over van wat hierboven al is vermeld.
Het gefabriceerde Messenger RNA - dat als onderdeel van de injecties zou moeten worden ingebracht - geeft de gemanipuleerde instructieset door andere lichaam eigen-DNA.
Via doorgifte op doorgifte vervangt het gefabriceerde mRNA dus het mRNA.
Daarbij, mRNA is een essentieel onderdeel van DNA cellen, zonder RNA geen DNA is de algemene opvatting.
De reactie die door het mRNA ontstaat kan essentieel, vooral ontstaan door het gefabriceerde mRNA.
Daarmee doet het er niet toe wat een normale reactie is. Het gefabriceerde mRNA geeft als het goed is volgens een voorspelbaar / verwacht patroon de gemanipuleerde instructies door aan iemands lichaam-eigen DNA.
Daarmee krijgt iemands lichaam-eigen DNA - zoals de hele opzet ervan door fabrikanten bedoeld is - andere instructies.
Het verandert dus het functioneren en kopieert niet-lichaam eigen instructies door.
Het verandert dus inherent iemands lichaam eigen DNA.
Voor nadere uitleg van de fabrikanten zelf, verwijs ik je naar eerdere bijdragen, bijvoorbeeld 19-12-2020, 10:31 uur en 18-12-2020, 14:52 uur.
Voor het overige, dat betreft risico's die al voorspelbaar zijn en daarnaast onzekerheden.
Er zijn niet enkel onzekerheden aan verbonden.
That's it. Period.
Je bent dus vooral aan het trollen. Dat blijkt ook wel aan je weinig compassievolle opstelling.
21-12-2020, 13:36 door Anoniem
Door Anoniem: @Annoniem, gisteren 19:07 uur

Bijna. Het mRNA is niet gekopieerd vanaf lichaams-eigen DNA maar wat het lichaam er vervolgens mee doet is een normale reactie.
Je voegt er allerlei duidingen aan toe die niets toevoegen. Het gaat erom dat het NIET lichaam-eigen DNA is.
Het goedje betreft GEFABRICEERD mRNA!
Geïnjecteerd in biologisch DNA van andere bron.
Het gefabriceerde mRNA moet iemands lichaam-eigen DNA waarmee het gefabriceerde mRNA in aanraking komt ANDERS laten reageren.
Het DNA bevat primair de opgeslagen informatie instructie sets voor het functioneren van cellen.
Het gefabriceerde mRNA verandert dus wel het functioneren van DNA.

Nogmaals, het eigen DNA wordt niet overschreven. Het mRNA is alleen geen kopie van je eigen DNA maar een sythetisch gemaakt mRNA.
Je slaat de helft over van wat hierboven al is vermeld.
Het gefabriceerde Messenger RNA - dat als onderdeel van de injecties zou moeten worden ingebracht - geeft de gemanipuleerde instructieset door andere lichaam eigen-DNA.
Via doorgifte op doorgifte vervangt het gefabriceerde mRNA dus het mRNA.
Daarbij, mRNA is een essentieel onderdeel van DNA cellen, zonder RNA geen DNA is de algemene opvatting.
De reactie die door het mRNA ontstaat kan essentieel, vooral ontstaan door het gefabriceerde mRNA.
Daarmee doet het er niet toe wat een normale reactie is. Het gefabriceerde mRNA geeft als het goed is volgens een voorspelbaar / verwacht patroon de gemanipuleerde instructies door aan iemands lichaam-eigen DNA.
Daarmee krijgt iemands lichaam-eigen DNA - zoals de hele opzet ervan door fabrikanten bedoeld is - andere instructies.
Het verandert dus het functioneren en kopieert niet-lichaam eigen instructies door.
Het verandert dus inherent iemands lichaam eigen DNA.
Voor nadere uitleg van de fabrikanten zelf, verwijs ik je naar eerdere bijdragen, bijvoorbeeld 19-12-2020, 10:31 uur en 18-12-2020, 14:52 uur.
Voor het overige, dat betreft risico's die al voorspelbaar zijn en daarnaast onzekerheden.
Er zijn niet enkel onzekerheden aan verbonden.
That's it. Period.
Je bent dus vooral aan het trollen. Dat blijkt ook wel aan je weinig compassievolle opstelling.

Mij van trollen beschuldigen gaat wat ver. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat je DNA niet overschreven wordt, zoals beweert wordt. Geen compassievolle opstelling, geen idee wat je daarmee bedoelt. Kan aan mijn autisme liggen geloof ik.

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen.

Zie het DNA als een kookboek. Hierin staan verschillende recepten (RNA). De kok (cel) een maakt aan de hand van het recept een gerecht (eiwit).

Laten we aannemen dat het virus stamppot boerenkool is. Dus met boerenkool, aardappels, spekjes en rookworst.
Wat gedaan wordt met het vaccin is de kok een recept geven voor een gedeelte van die stamppot. Bijvoorbeeld: kook de boerenkool 25 tot 30 minuten. Het immuumsysteem reageert hierop omdat het geen boerenkool kent. De volgende keer dat het lichaam in contact komt met een gerecht met boerenkool zal het hieroop sneller kunnen reageren, het weet al hoe het boerenkool moet uitschakelen.

Zoals je ziet, komt het recept voor gekookte boerenkool niet terecht in het originele kookboek. Ergo het DNA wordt niet overschreven.

Als je het nu nog niet wilt begrijpen dan is dat jammer. Ik hou er nu mee op.
21-12-2020, 18:21 door Anoniem
@Anoniem, Vandaag, 13:36 uur.
het gefabriceerde mRNA geeft instructies door aan andere cellen. Het past daarmee de reactie van andere DNA cellen aan.
Daarvoor is het ook bedoeld. Het vult daarmee lichaams-eigen RNA als DNA-onderdeel - met niet-lichaam eigen instructies.
Kortom, aanpassing van de lichaam eigen DNA bouwstenen!
Daar hoef je geen stampot boerenkool verhaal bij te betrekken.
Daar hoef je niet voor uit te leggen dat het DNA instructies krijgt om met andere instructies te regeren, dat staat namelijk al beschrijven. Daarin moet je je kunne herkennen.
Wat je echter onterecht probeert te bestrijden is dat het lichaam-vreemde messenger RNA effecten - dat is geproduceerd met oog op nauwkeurig gekozen andere instructies - in essentie gemanipuleerde instructies doorgeeft en dat dat mRNA de hele essentie van het lichaam eigen DNA waar het mee in aanraking komt in een ketting reactie doorgeeft en verandert.
Elk DNA element bepaalt het gedrag van de cellen die via merendeels - maar niet enkel(!!) - eiwitten worden doorgegeven.
Wat misschien nog niet zo duidelijk was genoemd is dat het RNA - heel wezenlijk - het hele karakter van het DNA bepaalt.
Daarmee zorgt RNA met de gefabriceerde elementen ook voor een ander karakter van lichaam eigen DNA.
Het verandert dus het karakter van het DNA, alleen via dus andere instructies die de reacties vanaf dat moment moeten ombuigen.

Verder, het DNA en RNA sturen de B-cellen en T-cellen van ons immuun systeem aan.
T-cellen kunnen - zo is al reeds wetenschappelijk vastgesteld - in 40 tot 60% van de gevallen reeds de sporen van sars-cov varianten weren.
De T-cellen - waar het Pfizer goedje op is gericht - heeft dus in elk geval voor die gevallen helemaal geen andere instructies nodig, en dus ook geen gefabriceerd en lichaam-vreemd messenger RNA nodig.
B-cellen van het immuun systeem weet in 5% van de gevallen de boel te weren.
De wisselwerking van B-cellen en T-cellen in ons immuun systeem zorgt ervoor dat reeds eerdere opgebouwde instructies aan de hand van het contact met sars-cov varianten daarna überhaupt niet zo ver het immuun systeem inkomen.
Dat geheugen-effecten draagt eraan bij dat voor veel mensen überhaupt al nauwelijks kans tot besmetting zal ontstaan.
Dat maakt het goedje injecteren voor die mensen dus inmiddels overbodig.
Voor de andere mensen hoeft covid-19 niet noodzakelijkerwijs tot noemenswaardige problemen te leiden.
Jammer dat je het functioneren van het gefabriceerde messenger RNA op de rest van het lichaam eigen DNA en de betekenis van de ombuiging ervan voor het eigen DNA niet volledig weet te duiden.
Daarmee ontgaat ook de essentie van de aanpassing.

Bijkomend kan ik melden dat van je duiding van een gefabriceerd goedje voor injectie inmiddels ook een klassieke tegenstelling in de literatuur en publicaties laat zien. De uitleg die jij hanteert wordt ook door een fractie gehanteerd die bepaalde vaccin-fabrikanten pr afdelingen aanhangen.
Andere fabrikanten hangen - net als heel wat medische faculteiten van universiteiten in West-Europese landen - weer de duiding aan zoals hierboven beschreven.

Bijkomend in relatie tot de effecten van het vaccin - 112,807 doseringen per 18 december,
het Amerikaanse CDC meldt voor die datum 3150 terugmeldingen via de vSafe app gekregen van heftige anafylactische reactie. In die gevallen konden mensen niet naar hun werk, moesten hulp krijgen van dokters of hadden hulp van ziekenhuizen nodig. Dat illustreert mede - zij het niet volledig - dat het lichaam van die mensen in heel wat gevallen niet helemaal goed (zonder onbedoelde effecten) met het lichaam vreemde mRNA over weg weet te gaan. Dit binnen de voorziene observatie tijd. Het CDC registreerde daarnaast ook gevallen van niet anafylactische reacties.

Laten we het hier even bij houden.......
Ik begrijp dat je er mee wil ophouden.
21-12-2020, 20:54 door Anoniem
In het register worden oproep- en vaccinatiegegevens bijgehouden, zoals wie, wanneer, welk vaccin heeft gekregen. Via het systeem kunnen vaccinatiegraad en bijwerkingen worden gemonitord.
Qua gerapporteerde aantal bijwerkingen - dan specifiek de sterkere averse reacties - via de CDC (de Amerikaanse GGD) in de VS;

Dec 16 2020 - 27.823 registraties met 1e toediening - 373 averse reacties
Dec 17 2020 - 67.963 registraties met 1e toediening - 1.476 averse reacties
Dec 18 2020 - 112.807 registraties met 1e toediening - 3.150 averse reacties
22-12-2020, 08:41 door Anoniem
Interessante discussie hier. Wat ook interessant is, is dat degene die beweert dat DNA wordt overschreven ZELF heeft gepost dat het niet zo is. Lees onderstaande quote maar eens goed:

Door Anoniem: @Annoniem, 11:01 uur;

Als je gaat quoten komen we nergens, indien je met klok en klepels werkt. Laten we verdere projecties op anderen staken.
Kijk even naar de volgende quotes en je weet dat je je verhaal wat moet aanvullen.

mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen. Aan de hand van de nucleotidenvolgorde in dat mRNA wordt vervolgens een eiwit samengesteld uit aminozuren. Het overschrijven van DNA in mRNA noemen we transcriptie, het vertalen van mRNA naar eiwit heet translatie.
Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!!

“Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!” is dus niet waar. Er staat:
“mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen.”

In de zin van: “Jantje moet 20 strafregels overschrijven van het bord”. Dit betekent dat Jantje zinnen in zijn schrift moet schrijven, en niet op het bord.

De vergelijking die de andere persoon doet met zijn kookboek en boerenkool klopt wel ongeveer.

Voor de rest zijn jullie het geloof ik wel eens. Dat er meer onderzoek nodig is en dat er allergische reacties kunnen optreden enzo.

Zie ook:
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_vaccine
https://www.mlive.com/public-interest/2020/12/how-does-the-coronavirus-vaccine-work-nine-things-you-need-to-know.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Misinformation_related_to_the_COVID-19_pandemic#Vaccine_misinformation
https://www.bbc.com/news/54893437
https://www.wired.co.uk/article/coronavirus-vaccine-oxford-trial-news
22-12-2020, 12:28 door Anoniem
Door Anoniem: Interessante discussie hier. Wat ook interessant is, is dat degene die beweert dat DNA wordt overschreven ZELF heeft gepost dat het niet zo is. Lees onderstaande quote maar eens goed:

Door Anoniem: @Annoniem, 11:01 uur;

Als je gaat quoten komen we nergens, indien je met klok en klepels werkt. Laten we verdere projecties op anderen staken.
Kijk even naar de volgende quotes en je weet dat je je verhaal wat moet aanvullen.

mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen. Aan de hand van de nucleotidenvolgorde in dat mRNA wordt vervolgens een eiwit samengesteld uit aminozuren. Het overschrijven van DNA in mRNA noemen we transcriptie, het vertalen van mRNA naar eiwit heet translatie.
Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!!

“Het Messenger RNA overschrijft dus DNA!!!!” is dus niet waar. Er staat:
“mRNA, of messenger RNA, is RNA dat nucleotide voor nucleotide overgeschreven is van een (DNA-)gen.”

In de zin van: “Jantje moet 20 strafregels overschrijven van het bord”. Dit betekent dat Jantje zinnen in zijn schrift moet schrijven, en niet op het bord.

De vergelijking die de andere persoon doet met zijn kookboek en boerenkool klopt wel ongeveer.

Voor de rest zijn jullie het geloof ik wel eens. Dat er meer onderzoek nodig is en dat er allergische reacties kunnen optreden enzo.

Zie ook:
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_vaccine
https://www.mlive.com/public-interest/2020/12/how-does-the-coronavirus-vaccine-work-nine-things-you-need-to-know.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Misinformation_related_to_the_COVID-19_pandemic#Vaccine_misinformation
https://www.bbc.com/news/54893437
https://www.wired.co.uk/article/coronavirus-vaccine-oxford-trial-news

Er stond hierboven al vermeld hoe het wel in elkaar steekt. Je maakt wel onderscheid in je voorbeeld tussen bord en schrift, dat weerspiegelt alleen niet de essentie van de boodschap functie en de functionele opbouw van rna (karakterstiek bepalend element van dna). Rna, gefabriceerd messenger rna heeft als hoofdtaak het doorgeven van een bepaald instructie set. Dat wat biologisch rna niet kan is aan de buitenkant een andere hoofd-boodschap doorgeven dan wat het biologisch heeft meegekregen zonder dat het een andere instructie opslaat. Anders raakt het na het doorgeven namelijk ook haar primaire instructie-set kwijt of botst dat met doorgegeven boodschap en raakt de doorgifte functionaliteit van het rna in essentie verstoord. Die verstoring zje ook wel terug bij bepaalde stadia waarin eiwitten ontregeld raken, die moeten dan worden opgeruimd en afgevoerd en wanneer dat niet lukt krijg je cel-woekering er omheen. Met kankercel ontwikkeling tot gevolg.

De nano particles zouden volgens beschrijving van fabrikanten en onderzoekers naar de technieken waar Pfizer dus mee werkt essentieel zijn om het afstoten tegen te gaan.
Dat kan alleen biologisch langere tijd goed gaan door de functies van het lichaam eigen rna niet door te geven, zo is al gebleken uit meerdere lab testen op rna van diercellen en mensen cellen.
Gedaan onder andere in het universitaire lab van Leiden, ik dacht ook parallel daaraan door professoren in labs in NoordRijn Westfalen.
De bevindingen daaruit zijn dat het oorspronkelijke rna leeg was geraakt en na langere tijd afstierf.
Het rna dat niet afstierf bleek dat alleen te kunnen volhouden door extra signalen over te nemen.
Oftewel, het lichaam eigen rna kan zich alleen handhaven bij doorgifte van rna vreemde instructies als het extra signalen overneemt. Dat kan rna alleen door die lichaam vreemde instructies ook op te slaan! Anders raakt dat rna dus ontregelt!

Tot zover wat het goedje wel / niet doet en vervolgens ook wel tot gevolg heeft.
Namelijk het lichaam eigen rna moet de lichaam vreemde instructie set wel overnemen, anders kan het lichaam eigen rna biologisch niet overleven!
En nu weer terug naar het hoofdtopic van deze thread en wat daar rechtstreeks mee samenhangt.
Ik zou zeggen, kijk even naar de meldingen die al via de v-Safe app zijn gedaan.
Daaronder veel aantallen meldingen van effecten binnen 72 uur van inachtneming van de rechtstreekse averse en niet averse effecten.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.