Door Anoniem: Tis heel simpel...
Als je niet weet hoe ermee om te gaan moet je dat aan jezelf wijten en niet aan het programma. Je haalt verkeerslichten ook niet van straat omdat je geen benul hebt hoe je erop moet reageren.
CC: de ontvanger in CC dient geïnformeerd te zijn over de inhoud maar er verder niets mee te doen.
BCC: In bedrijven vaak gebruikt om zonder medeweten van betrokkenen (in TO of CC) iemand te informeren. Of als het zelfde bericht aan iemand moet worden verzonden zonder dat diens emailadres bij de anderen niet worden (raad van bestuur, directie, etc).
BCC is ook voor mailinglijsten.
Maar als gebruiker niet met een mail cliënt of een mass-mailtool overweeg kunnen dan ligt dat vooral aan de bedienaar.
Vraag de gemiddelde collega op kantoor eens wat CC en BCC betekent en twee: hoe het te gebruiken. De meerderheid weet het niet. Dat zijn dezelfden die nodeloos reply-to-all gebruiken wanneer zij een mail via een mailgroep ontvangen. Irritant.
Ook omdat dit de standaard instelling is bij reply!
Geadresseerden kunnen het daardoor over het hoofd zien als zij alleen een van de anderen een antwoord willen sturen. Ik ben daar zelf ook een keer ingetrapt. Gelukkig betrof het alleen een interne mail en stond er in mijn replay uitsluitend de opmerking dat ik met de lopende voorbereidingen in de knoei kwam met een dead-line voor een afspraak.
Ik blijf bij mijn mening dat de layout en functionaliteit van email clients op deze punten achterloopt met de huidige eisen van de AVG.
De mens - ook de professional - kan fouten maken. Als je dat niet accepteert als een menselijke eigenschap - en zeker als IT'er krijg je daar dagelijks mee te maken - kun je de dienstverlening beter verplaatsen naar een kerkhof. De bewoners daar maken nooit fouten.
In een ander draadje hier komen de zorgen om je on-line privacy aan het licht. daar wordt voorgesteld dat Browsers beter dan nu zouden moeten waarschuwen voor privacy bedreigende zaken.
Dus daar is de teneur er een van instemming daarmee en hier lees ik vooral kritiek op mijn voorstel dat email-clients beter dan nu zouden moeten waarschuwen, of functionaliteiten zouden moeten inbouwen om privacy te borgen.
Is er in dit opzicht: borgen van privacy, een verschil noodzakelijk tussen een email-client en een webbrowser?
Neen, wat een onzin zou dat zijn.
Al met al worden tegenstrijidige standpunten hier en in dat andere draadje gehanteerd betreffende privacy.
Vreemd op zijn minst.