image

Europese Unie zal coronapaspoort op later moment bespreken

vrijdag 22 januari 2021, 14:23 door Redactie, 10 reacties

Een coronapaspoort dat bijvoorbeeld kan worden gebruikt om vrij binnen de Europese Unie zonder aanvullende tests te reizen zal op een later moment worden besproken wanneer de tijd hier rijp voor is. Dat liet voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen weten na overleg met de EU-leiders.

De Griekse premier Kyriakos Mitsotakis had de Europese Commissie vorige week om de invoering van een coronapaspoort gevraagd om burgers vrij te laten reizen. Volgens Von der Leyen zitten hier nog enkele haken en ogen aan. De eerste is de documentatie zelf. Een vaccinatiedocument is een medische noodzaak en de Wereldgezondheidsorganisatie heeft hiervoor een standaard ontwikkeld, merkte de EC-voorzitter op.

Daarnaast zijn er vragen over waar het coronapaspoort voor is te gebruiken. Zo is het onduidelijk of gevaccineerde mensen het virus nog kunnen overdragen. Ook is nog onbekend hoelang de vaccinatie effectief is. Dat heeft gevolgen voor het gebruik van een dergelijk paspoort. Als laatste noemt Von der Leyen een politieke vraag, namelijk hoe de rechten worden gerespecteerd van mensen die nog geen toegang tot een vaccin hebben gekregen en welke alternatieven er zijn voor mensen die legitieme redenen hebben om zich niet laten vaccineren.

Tevens moet er ook rekening met de bescherming van persoonsgegevens van burgers worden gehouden. "Veel open vragen hier. Daarom zullen we later op een geschikt moment een zorgvuldig debat en consensus onder de lidstaten nodig hebben over de toepassingen van een vaccinatiecertificaat", stelt Von der Leyen.

Reacties (10)
22-01-2021, 15:31 door Anoniem
Ja, want de enting is vrijwillig. Maar ondertussen gaan we iedereen die zich niet braaf 'vrijwillig' aan Hugo Mengele wil onderwerpen het leven onmogelijk maken. Overgoten met een sausje van 'gemeenschapszin'.

Nog even afgezien van dat er natuurlijk weer een lekke database voor opgetuigd moet worden, want die gegevens moeten zeker 50 jaar bewaard blijven voor studie naar de 'lange termijn effecten'. Toch?

Onze Belgische zegt: "Een vaccinatiedocument is een medische noodzaak". Is ze ook opeens dokter?
22-01-2021, 15:33 door Anoniem
Als het er dan toch moet komen kan het dan niet een app worden die gelinkt is aan je vingerafdruk, voor je straks bij iedere kroeg verwacht wordt je papieren met volledige NAW te tonen? (zoiets als Apple of Google Pay, zodat gegevens slechts in een firma blijven ipv overal en openbaar(niet per definitie Apple of Google firma, maar bijv Europese instelling, of gedecentraliseerd))
22-01-2021, 16:20 door Anoniem
Zo is het onduidelijk of gevaccineerde mensen het virus nog kunnen overdragen.
Nou, voor mij is dat overduidelijk ook al ben ik geen minister-president o.i.d.:

JA, dat kan!

Voorbeeld: je schudt de hand van iemand die besmet is met coronavirus aan zijn of haar handen.
Een deel van het virus verhuist dan naar jou hand.
Kort daarna schudt je de hand van iemand die vrij was van corona en hoppa, het virus is al 2x overgedragen.

Dan kan je wel ingeënt zijn er daar zelf dus verder geen last van krijgen, maar als die tweede persoon die je een hand hebt gegeven géén weerstand tegen het coronavirus heeft opgebouwd, en later met zijn hand of vingers in de ogen wrijft of in de neus peutert of iets van zijn besmette hand aflikt, dan is de kans groot dat er virusdeeltjes van hand/vingers naar neus/mond/keelholte verhuist, van waaruit het zich verder uitbreidt. En dan is het uit met de pret.
23-01-2021, 00:16 door Anoniem
Hebben we nog niet eens gehad over shedding en uitademen van eerder ingeademde deeltjes.

Maar natuurlijk gaan we het daar niet over hebben, zeker pas NA de verkiezingen....
23-01-2021, 11:58 door Anoniem
Conclusie: de maatregelen gaan nooit meer weg.

Ze worden om een of andere reden eventjes versoepeld (vanwege verkiezingen of zo),
maar terug naar het oude normaal kan niet meer na de komst van dit vleermuizen-virus en mutanten.

De wereld wordt door Dracula in zijn greep gehouden. Bram Stoker had het niet kunnen verzinnen.

Joris Goedbloed
23-01-2021, 15:40 door Anoniem
Toch wel bijzonder dat zo'n panmdemie precies past in de EU planning van het vaccin paspoort. Er werd al ruim voor dat Corona "gebeurde" gewerkt aan het Europese vaccinpaspoort. Als je nu nog ontkent dat dit een vooropgezet plan is dan ben je een van de daders.
https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Dit zal wel weer niet door de moderatie heen komen. Opvallend dat dat alleen bij Corona kritische berichten gebeurt.
23-01-2021, 17:14 door Anoniem
Met alles is de wetgever te laat - ongeacht het niveau. Hoeveel EU-landen hebben nu de grondwet aangepast - en pandemie-wetgeving geschreven? GEEN enkel!
23-01-2021, 18:34 door Anoniem
Door Anoniem: Toch wel bijzonder dat zo'n panmdemie precies past in de EU planning van het vaccin paspoort. Er werd al ruim voor dat Corona "gebeurde" gewerkt aan het Europese vaccinpaspoort. Als je nu nog ontkent dat dit een vooropgezet plan is dan ben je een van de daders.
https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Als ik je goed begrijp zie jij er bewijs in dat deze pandemie bewust is veroorzaakt omdat een Europese Commissie zich al aan het voorbereiden was om beter samen te werken bij ziektes die middels vaccinatie zijn te voorkomen?
Heb je de link zelf ook gelezen? Snap je waar het om gaat? Of ben je niet verder gekomen dan het eerste blok en kwam dat toevallig overeen met wat je al besloten had?

Dit zal wel weer niet door de moderatie heen komen. Opvallend dat dat alleen bij Corona kritische berichten gebeurt.

Weet jij welke berichten al dan niet worden gemodereerd? Is daar een lijstje van? Of is dit ook gewoon een aanname?
24-01-2021, 04:37 door Anoniem
Door Anoniem: Met alles is de wetgever te laat - ongeacht het niveau. Hoeveel EU-landen hebben nu de grondwet aangepast - en pandemie-wetgeving geschreven? GEEN enkel!

Je bedoelt hopelijk te zeggen dat we bij het nemen van de coronamaatregelen en dingen als vaccinatiedatabases en -paspoorten eens beter gaan nadenken over onze grondrechten in plaats van deze te verzwakken (iets wat jij geloof ik voorstelt).
25-01-2021, 11:01 door Anoniem
www.widan.nl
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.