Privacy - Wat niemand over je mag weten

Quarantaineplicht en de praktijk

26-03-2021, 11:21 door Anoniem, 25 reacties
Zo zit het met de quarantaineplicht en invoering van testbewijzen


https://www.nu.nl/coronavirus/6123751/zo-zit-het-met-de-quarantaineplicht-en-invoering-van-testbewijzen.html

Een reiziger moet een quarantaineverklaring met een adres bij zich dragen. Autoriteiten kunnen de naleving van de quarantaineplicht controleren door steekproefsgewijs te proberen de reiziger op dat adres te bereiken


Zal je maar net op de W.C of douche zitten terwijl een iemand langs komt om de quarantaineplicht te controleren.

Is dit gewoon niet misbruik van het systeem dat 2 jaar geleden in gebruik werd genomen om criminelen te pakken?

Passagiersinformatie-eenheid Nederland


Passagiersinformatie-eenheid Nederland (Pi-NL) De Passagiersinformatie-eenheid Nederland (Pi-NL) verwerkt en analyseert Passenger Name Record (PNR)-gegevens. Luchtvaartmaatschappijen zijn vanaf 18 juni 2019 verplicht om PNR-gegevens van alle vluchten die in Nederland aankomen of uit Nederland vertrekken door te geven aan Pi-NL

https://www.defensie.nl/organisatie/marechaussee/eenheden/passagiersinformatie-eenheid-nederland
Reacties (25)
26-03-2021, 12:08 door Anoniem
dit dt vroeg ik me ook af:

Vorig jaar zijn we ook gewoon open gegaan zonder al deze maatregelen. Waarom moet dit nu allemaal opgetuigd worden als het vaccin onderweg is? Voor de herfst heeft toch iedereen die wil een vaccinatie gehad lijkt me.

ik ben bang dat we al onze vrijheden kwijt raken avondklok komt wel weer eens terug wegens plofkrakers of wegens overlast of inbrekers om macht te behouden moet je de burgers controleren hoe doet China het anders dan met 1.5B mensen?
26-03-2021, 12:13 door Anoniem
Door Anoniem: Zal je maar net op de W.C of douche zitten terwijl een iemand langs komt om de quarantaineplicht te controleren.

Een briefje op de voordeur -- "ik sta onder de douche" -- of een touwtje uit de brievenbus, verbonden met een belletje in de douche. Er valt altijd wel een oplossing te vinden. Weer creatief.

Is dit gewoon niet misbruik van het systeem dat 2 jaar geleden in gebruik werd genomen om criminelen te pakken?

Zijn de lieden die moedwillig de quarantaineplicht ontduiken, en die daarmee anderen de dood in kunnen jagen, ook niet crimineel bezig -- of op z'n minst in zware overtreding?
26-03-2021, 12:15 door Anoniem
Door Anoniem: dit dt vroeg ik me ook af:

Vorig jaar zijn we ook gewoon open gegaan zonder al deze maatregelen. Waarom moet dit nu allemaal opgetuigd worden als het vaccin onderweg is? Voor de herfst heeft toch iedereen die wil een vaccinatie gehad lijkt me.

ik ben bang dat we al onze vrijheden kwijt raken avondklok komt wel weer eens terug wegens plofkrakers of wegens overlast of inbrekers om macht te behouden moet je de burgers controleren hoe doet China het anders dan met 1.5B mensen?

Never Waste a Good Crisis


Winston Churchill
26-03-2021, 12:28 door Anoniem
ik adviseer om niet naar de wc te gaan enkel na 17.00 dan komen ze niet meer om te controleren
26-03-2021, 13:37 door Anoniem
Door Anoniem: dit dt vroeg ik me ook af:

ik ben bang dat we al onze vrijheden kwijt raken avondklok komt wel weer eens terug wegens plofkrakers of wegens overlast of inbrekers om macht te behouden moet je de burgers controleren hoe doet China het anders dan met 1.5B mensen?
Als een steeds grotere groep inderdaad maar doorgaat met het beroven van de vrijheid van hun medemens(en) door misdrijven en/of misdaden te plegen, dan zal het er inderdaad op uit draaien dat de overheid iedereen in een bepaalde mate van zijn vrijheid gaat beroven. En terecht... Namelijk om tegenwicht te geven aan toenemende misdaad.

Het zijn namelijk degenen die overtredingen/misdrijven/misdaden plegen, die misbruik maken van onze vrijheid!!!
Niet de overheid.

Als je werkelijk zoveel mogelijk vrijheid wilt, dan heb ik een heel goed advies:
respecteer je medemens door de regels van de overheid te volgen, en laten ouders ook hun kinderen hier in opvoeden.
Als namelijk overtredingen, misdrijven en misdaden binnen de perken blijven,
dan heeft de overheid geen reden om (drastisch) in te grijpen!!!


Overtredingen/misdrijven of misdaden plegen ("de wet overtreden"), is in feite de overheid een stok overhandigen om mee te slaan. Knoop dat nou eens goed in je oren.
En ja helaas, daarbij zullen de "goeden" meestal in enige mate wat mee moeten lijden met de kwaadwilligen.

Overigens is iemand bedreigen met coronabesmetting door moedwillig coronamaatregelen te overtreden ook een misdrijf,
net zoals te hard rijden een misdrijf is.
Want behalve voor jezelf lever je daarmee een ongeoorloofd groter gevaar op voor anderen. Leer dat eens in te zien.
Want jij voelt je misschien vrij met 200km/u over de snelweg, maar het resultaat van die vrijheid is dat je anderen bedreigt door jouw roekeloze rijgedrag, zodat je toch beklagenswaardig bent. Daarom handhaaft de overheid snelheidslimieten.
Zo is het ook met de coronamaatregelen: die zijn er om andere burgers te beschermen tegen misbruik van vrijheid.
Want als anderen de dupe worden van de door jouzelf genomen vrijheid, wat is er objectief gezien dan gewonnen?
Niets. Er is eerder wat verloren gegaan: niet jou vrijheid, maar wel de vrijheid van meerdere andere mensen die je ermee in gevaar hebt gebracht!...

Het is misschien wel regel 1 voor een leefbare maatschappij:
zorg er wat uzelf betreft zoveel mogelijk voor dat u voor anderen niet beklagenswaardig bent.

Hierbij gaat het er niet om dat anderen geen beklagenswaardig gedrag tegenover jou mogen vertonen (want dat is namelijk hun verantwoordelijkheid), maar in de eerste plaats dat een ieder zélf geen beklagenswaardig gedrag vertoont.
Ieders eigen gedrag is namelijk normaalgesproken waar jij zelf verantwoordelijk voor bent, in ieder geval vanaf 18 jaar.
(en daaronder voor een deel)
26-03-2021, 15:07 door Anoniem
Het zijn namelijk degenen die overtredingen/misdrijven/misdaden plegen, die misbruik maken van onze vrijheid!!!
Niet de overheid.

grappig dat je dat denkt overheid kiest voor toch echt voor open grenzen en misdaad loont echt hier in NL kijk maar naar opgelicht of BOOS en de lage straffen.

ben eens naar Japan geweest heel veilig en de straffen zijn zwaarder

veiligheid begint met controle aan de grens

Japan is known for its very low crime rates, it ranks at 25 out of all the countries in the world as to how safe it is. Now, that's pretty safe, but within Japan, there are some places to live that are safer than others.


The rate of crime in Japan is generally low in comparison to other countries, ranking from low to moderate in most cities and towns.


Why Japan's Crime Rate Is So Low

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Japan
26-03-2021, 16:07 door Anoniem
Door Anoniem: Het zijn namelijk degenen die overtredingen/misdrijven/misdaden plegen, die misbruik maken van onze vrijheid!!!
Niet de overheid.

grappig dat je dat denkt overheid kiest voor toch echt voor open grenzen en misdaad loont echt hier in NL kijk maar naar opgelicht of BOOS en de lage straffen.

ben eens naar Japan geweest heel veilig en de straffen zijn zwaarder

veiligheid begint met controle aan de grens

Neen, veiligheid begint niet aan de grens, maar veiligheid begint bij de opvoeding.
Dat doet Japan blijkbaar goed: https://jebentmama.nl/ouderschap/japanse-opvoedtechnieken/
(dat neemt overigens niet weg dat de zaken die je hierboven aandraagt ook hun invloed hebben)

Die moeder-kind band waar in de url over wordt gesproken, is in dit verdorven westen helaas onder druk komen te staan door de emancipatiebeweging waar we met zijn allen met open ogen in zijn getuind.
Want het klinkt zo mooi he: "man en vrouw gelijk".
Maar het is natuurlijk een leugen. Man en vrouw hebben ieder hun eigen bijzondere talenten van de natuur meegekregen,
en die zijn niet precies hetzelfde.
En zodra we ingaan tegen onze oorspronkelijke God-gegeven natuur, beginnen er allerlei problemen op te doemen.
26-03-2021, 16:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het zijn namelijk degenen die overtredingen/misdrijven/misdaden plegen, die misbruik maken van onze vrijheid!!!
Niet de overheid.

grappig dat je dat denkt overheid kiest voor toch echt voor open grenzen en misdaad loont echt hier in NL kijk maar naar opgelicht of BOOS en de lage straffen.

ben eens naar Japan geweest heel veilig en de straffen zijn zwaarder

veiligheid begint met controle aan de grens

Neen, veiligheid begint niet aan de grens, maar veiligheid begint bij de opvoeding.
Dat doet Japan blijkbaar goed: https://jebentmama.nl/ouderschap/japanse-opvoedtechnieken/
(dat neemt overigens niet weg dat de zaken die je hierboven aandraagt ook hun invloed hebben)

Die moeder-kind band waar in de url over wordt gesproken, is in dit verdorven westen helaas onder druk komen te staan door de emancipatiebeweging waar we met zijn allen met open ogen in zijn getuind.
Want het klinkt zo mooi he: "man en vrouw gelijk".
Maar het is natuurlijk een leugen. Man en vrouw hebben ieder hun eigen bijzondere talenten van de natuur meegekregen,
en die zijn niet precies hetzelfde.
En zodra we ingaan tegen onze oorspronkelijke God-gegeven natuur, beginnen er allerlei problemen op te doemen.


Neen, veiligheid begint niet aan de grens, maar veiligheid begint bij de opvoeding.

Aah ok ok daarom kom je met een strafblad australie USA en tig andere landen niet binnen en de EU wel.
Landen met een grenscontrole en strenge visa eisen zijn veiliger zoek de stats maar op Taiwan, Nieuw Zeeland Zuid Korea.
over cultuur en opvoeding gaan we het maar niet hebben dat is te gevoelig
26-03-2021, 18:41 door Anoniem
lage straffen? toevallig net op nieuws

Politie houdt automobilist aan die bijna 3 miljoen euro bij zich had

26 maart 2021 16:29

De automobilist werd in Landgraaf gecontroleerd na informatie die naar voren is gekomen uit de gekraakte berichtendienst Sky.

De verdachte, een 45-jarige man uit Oekraïne, bleek in totaal 2.947.750 euro in boodschappentassen te hebben verstopt. De stapels geld waren met elastieken aan elkaar vastgemaakt.

De man is voorlopig op vrije voeten gesteld.


wat moet je tegenwoordig doen om vast te zitten?
26-03-2021, 19:32 door Anoniem
Door Anoniem: ... veiligheid begint bij de opvoeding. Dat doet Japan blijkbaar goed

Ik vrees dat je een idyllisch vertekend beeld hebt over de opvoedkundige praktijken in het hedendaagse Japan.

hikikomori "sociale terugtrekking", ontwikkelingsstoornis bij aan computer games verslaafde jongeren en studenten
hitori-bocchi "moederziel alleen", steeds meer mensen vinden nooit een partner of kiezen ervoor om alleen te wonen
karoshi "dood door overwerk" heeft betrekking op het plotseling overlijden van overwerkte werknemers / hartinfarct
26-03-2021, 21:17 door Anoniem
Ja.. jouw rechten worden afgenomen en jouw toekomst en leven. Dat was in de war on terror al zo.

Maar dat ga je er aan doen?

Ik zelf heb al genoeg gedaan voor anderen qua uitspreken en ga nu maar eens lekker aan mezelf denken zoals anderen dat voor mij deden...

Ben Jesus niet die constant voor anderen loopt maar zelf met de gebakken peren blijft zitten. Verder is iedereen hypocriet.
27-03-2021, 08:34 door Anoniem
Ja.. jouw rechten worden afgenomen en jouw toekomst en leven. Dat was in de war on terror al zo.


In DE durfen ze nog tegengas te geven hier in NL doen ze wat ze willen en de burgers gehoorzamen

Paas-lockdown in Duitsland geschrapt: Merkel biedt excuses aan voor ‘haar fout’

https://www.ad.nl/buitenland/paas-lockdown-in-duitsland-geschrapt-merkel-biedt-excuses-aan-voor-haar-fout~a626682a/

hier pesten ze liever kamerleden weg die opkomen voor de rechten voor de burger :

Veel Haagse politici vinden Omtzigt lastig, zowel binnen als buiten zijn partij

https://www.ad.nl/politiek/veel-haagse-politici-vinden-omtzigt-lastig-zowel-binnen-als-buiten-zijn-partij~a62d358e/

De Jonge kraakt ‘wappiegeluid’ in Tweede Kamer: Regelrecht gevaar voor de volksgezondheid

https://www.ad.nl/binnenland/de-jonge-kraakt-wappiegeluid-in-tweede-kamer-regelrecht-gevaar-voor-de-volksgezondheid~ab89d00d/


Een andere mening hier en de minister noemt je een wappie of weggepest net als Omtzigt
28-03-2021, 10:02 door Anoniem
Verhofstadt waarschuwt voor politiek misbruik van coronamaatregelen: “Voor je het weet, wordt dat gebruikt voor sociale controle zoals in China”

Verhofstadt doelt daarmee onder andere op de avondklok en het vaccinatiecertificaat van de Europese Commissie. “Zoiets kan een inbreuk op onze privacy worden”, waarschuwt hij. “Voor je het weet, wordt dat gebruikt voor sociale controle zoals de Chinezen doen.
28-03-2021, 10:19 door Anoniem
Onze steden en wegen staan vol met slimme camera’s: initieel voor zware criminaliteit maar nu om de avondklok te handhaven en bevolkingsmassa’s te monitoren. Er duiken warmtecamera’s en drones op om mensen te controleren. Er is een tracing app en telecomoperatoren delen onze verplaatsingen anoniem met de overheid. Maar hoe anoniem is dat echt? Voor onze veiligheid en onze gezondheid worden we vandaag overal gevolgd, gefilmd en zelfs gemeten. Maar wie volgt ons? Wat gebeurt er met die beelden en wie krijgt en beheert onze data? Zijn die instanties zelf wel foutloos en betrouwbaar? En heb ik zelf nog controle over mijn privacy?

Voor antwoorden op al die complexe vragen gaat Tim Verheyden praten met academici, onderzoekers, juristen, auteurs, politici en politie. Tegelijk probeert hij door eigen onderzoek zicht te krijgen op het complexe en niet altijd even tastbare gegeven dat privacy is.

https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/nieuws/2021/03/11/privacy-ik-documentaire-van-tim-verheyden/
28-03-2021, 10:33 door Anoniem
Door Anoniem: Verhofstadt waarschuwt voor politiek misbruik van coronamaatregelen: “Voor je het weet, wordt dat gebruikt voor sociale controle zoals in China”

Verhofstadt doelt daarmee onder andere op de avondklok en het vaccinatiecertificaat van de Europese Commissie. “Zoiets kan een inbreuk op onze privacy worden”, waarschuwt hij. “Voor je het weet, wordt dat gebruikt voor sociale controle zoals de Chinezen doen.
Je zou natuurlijk ook een link naar de bron kunnen plaatsen:
https://www.hln.be/binnenland/verhofstadt-waarschuwt-voor-politiek-misbruik-van-coronamaatregelen-voor-je-het-weet-wordt-dat-gebruikt-voor-sociale-controle-zoals-in-china~a54d6604/
Je zou ook behalve de waarschuwing ook kunnen citeren hoe hij ermee verder wil:
Al die maatregelen moeten afgevoerd worden van zodra de sanitaire toestand het toelaat. Ik ben daarom voorstander van een pandemiewet die misbruiken moet vermijden.
Dit geeft precies aan waarom dit soort dingen niet gierend uit de hand lopen in democratieën. Je ziet hier een liberale politicus, onderdeel van de gevestigde orde die door menigeen zo wordt gewantrouwd, die tegengas geeft tegen precies het soort dingen waarvan al die complotdenkers denken dat de gevestigde orde die juist probeert door te drukken.
28-03-2021, 11:05 door spatieman
vroega hadden ze daar een organisatie voor ,begon met een G, en eindigde met een O...sick as shit ....
28-03-2021, 15:17 door Anoniem
Zijn de lieden die moedwillig de quarantaineplicht ontduiken, en die daarmee anderen de dood in kunnen jagen, ook niet crimineel bezig -- of op z'n minst in zware overtreding?


waaro doen ze hier niks aan dan? wel mensen thuis opzoeken voor controle en dit mag wel gewoon


https://www.youtube.com/watch?v=GOYa3ZF2W0o
29-03-2021, 12:36 door Anoniem
Door Anoniem:

Zal je maar net op de W.C of douche zitten terwijl een iemand langs komt om de quarantaineplicht te controleren.

Want? Wat gebeurd er dan? Moet de controleur even langer wachten.
Ook dat is gewoon een mens hoor en snapt dat niet iedereen even snel de deur open doet.
29-03-2021, 12:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Zal je maar net op de W.C of douche zitten terwijl een iemand langs komt om de quarantaineplicht te controleren.

Want? Wat gebeurd er dan? Moet de controleur even langer wachten.
Ook dat is gewoon een mens hoor en snapt dat niet iedereen even snel de deur open doet.


Toch schokkend hoeveel mensen dit soort zaken normaal gaan vinden controle aan huis.

en ondertussen :


Journalist aangevallen en getrapt door kerkganger Mieraskerk, 700 mensen komen af op dienst


Zo’n zeshonderd tot zevenhonderd kerkgangers kwamen zondagmorgen af op de dienst in de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel, na een uitnodiging aan alle leden om de erediensten bij te wonen. Daarbij werd een journalist van Rijnmond door een van hen aangevallen en getrapt. De politie heeft daarvoor een 43-jarige man aangehouden.

https://www.ad.nl/rotterdam/journalist-aangevallen-en-getrapt-door-kerkganger-mieraskerk-700-mensen-komen-af-op-dienst~a25ecfa9/
29-03-2021, 15:35 door Anoniem
and so it begins:


Pfizer-directeur wil farmaceuten in OMT: ‘Sector verdient sterkere stem’

De farmaceutische sector wil een plekje aan tafel bij het Outbreak Management Team (OMT). Volgens de farmaceuten zouden daarmee toekomstige pandemieën beter bestreden kunnen worden. Maar OMT-voorzitter Jaap van Dissel ziet weinig heil in het idee.

https://www.ad.nl/binnenland/pfizer-directeur-wil-farmaceuten-in-omt-sector-verdient-sterkere-stem~a6fc8062/
29-03-2021, 18:03 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Zal je maar net op de W.C of douche zitten terwijl een iemand langs komt om de quarantaineplicht te controleren.

Want? Wat gebeurd er dan? Moet de controleur even langer wachten.
Ook dat is gewoon een mens hoor en snapt dat niet iedereen even snel de deur open doet.


Toch schokkend hoeveel mensen dit soort zaken normaal gaan vinden controle aan huis.

Nee, het is niet normaal. Dat zegt ook niemand. Maar het feit dat het nodig is is wellicht bijzonderder dan de daadwerkelijke dreiging die er vanuit moet gaan.

Het land moet open. Hoe doe je dat? Door juist beperkingen even tijdelijk te hebben.

Kom je uit het buitenland? Dan mag je in NL gewoon naar huis. In heel veel landen is dat al een ware luxe, zit je gewoon in je hotel. En in die landen waar je een hotel ingaat, is de rest van het land wel open: dus het werkt wel.

Als je dan de keuze hebt tussen hotel of thuis, maar wel met de kans dat iemand een keer langs komt (is helemaal niet nieuw, al heel normaal als je een hond hebt bijvoorbeeld, toen ook niemand gehoord), dan is dat toch prima?

Dat je even 2 weken ongemak (jouw keuze om van land naar land te gaan) hebt vs. 17 miljoen geen ongemak: makkelijke keuze. Als we met z'n alle het gewoon zouden doen, zou de controle niet eens nodig zijn.
30-03-2021, 17:04 door Anoniem
ze stoppen niet :

Brussel wil coronapaspoort ook voor soortgelijke infectieziektes kunnen inzetten

https://www.security.nl/posting/697090/Brussel+wil+coronapaspoort+ook+voor+soortgelijke+infectieziektes+kunnen+inzetten
30-03-2021, 17:19 door Anoniem
Dat paspoort gaat er sowieso komen. Als niet via overheid, dan wel via bedrijven.

Maar houden ze in het design rekening met labels zodat ze jouw patchlevel kunnen controleren, of jij nog conformeert aan updates bij een volgende "mutatie".

AstraZenica werkt niet tegen de Afrikaanse variant dus de lockdown is nog maar net begonnen eigenlijk..

Lijkt wel alsof de great powers de hel proberen te simuleren voor sommigen. Ik heb daar zelf geen last van trouwens. Ik was al wakker in 2001.
30-03-2021, 17:56 door Anoniem
Door Anoniem: Dat paspoort gaat er sowieso komen. Als niet via overheid, dan wel via bedrijven.

Maar houden ze in het design rekening met labels zodat ze jouw patchlevel kunnen controleren, of jij nog conformeert aan updates bij een volgende "mutatie".

AstraZenica werkt niet tegen de Afrikaanse variant dus de lockdown is nog maar net begonnen eigenlijk..

Lijkt wel alsof de great powers de hel proberen te simuleren voor sommigen. Ik heb daar zelf geen last van trouwens. Ik was al wakker in 2001.
Wakker betekent dat je ook geen vaccin wilt?
01-04-2021, 14:43 door Anoniem
Door Anoniem: dit dt vroeg ik me ook af:

Vorig jaar zijn we ook gewoon open gegaan zonder al deze maatregelen. Waarom moet dit nu allemaal opgetuigd worden als het vaccin onderweg is? Voor de herfst heeft toch iedereen die wil een vaccinatie gehad lijkt me.

ik ben bang dat we al onze vrijheden kwijt raken avondklok komt wel weer eens terug wegens plofkrakers of wegens overlast of inbrekers om macht te behouden moet je de burgers controleren hoe doet China het anders dan met 1.5B mensen?


Neem de avondklok. Niet alleen handig om besmettingen tegen te gaan. Sluit je iedereen op, dan nemen inbraken immers ook af. Verbied je iedereen de weg op te gaan, dan vallen er geen doden in het verkeer. Zullen we de avondklok dus ook maar invoeren voor beleidsdoelen op het gebied van criminaliteit?


Ruttes coronabeleid is een claim op absolute macht


https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/30/ruttes-coronabeleid-is-een-claim-op-absolute-macht-a4037697
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.