Privacy - Wat niemand over je mag weten

NCTV volgt heimelijk burgers op sociale media

09-04-2021, 23:32 door Anoniem, 51 reacties
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft in strijd met de wet jarenlang privacygevoelige informatie over burgers verzameld en verspreid. Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten. Dit blijkt uit onderzoek van NRC, gebaseerd op gesprekken met tientallen betrokkenen en interne documenten.

Meer is te lezen op het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/09/nctv-volgt-heimelijk-burgers-op-sociale-media-a4039223
Reacties (51)
10-04-2021, 09:20 door Anoniem
Alweer een onwettige aktie van een Staatsbedrijf.
De Overheid in Nederland is wetteloos.
Toch maar lekker Rutte en VVD blijven stemmen
10-04-2021, 09:52 door [Account Verwijderd]
Hier meer: (ook NRC, 9 april 2021)

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/09/onmin-en-uitglijders-bij-de-club-die-het-land-moet-beschermen-a4039114

Eerste Eye catcher in dit artikel:

Voor extra anonimiteit switchen ze via een knop op hun computer van het ambtelijke systeem naar een geheime modus die niet tot de overheid te herleiden is.

WAARSCHUWING: MSM bashers moeten maar niet verder lezen want de informatie die NRC geeft is volgens hen toch maar nepnieuws.
10-04-2021, 11:49 door Anoniem
gelukkig maar, al die radicalen op social media
10-04-2021, 12:10 door Anoniem
Eerst dus lezen wat er verborgen moet blijven: https://conspiracy.fandom.com/wiki/Main_Page
10-04-2021, 12:19 door Anoniem
In een reactie zegt de NCTV dat de manier waarop de gevoelige informatie wordt verwerkt, niet in strijd is met de wet.

https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2021/04/09/statement-nctv
10-04-2021, 12:34 door Anoniem
Is dit niet de taak van de AIVD?
10-04-2021, 12:56 door Anoniem
Door Staewoldt: MSM bashers moeten maar niet verder lezen want de informatie die NRC geeft is volgens hen toch maar nepnieuws.
Lees het stuk nog eens, maar dan wat aandachtiger. NRC wil met dit stuk iets bewerkstelligen, dat is eng dat media zich hier voor laten lenen enkel voor een soort van nietszeggend scoopje.

Beter dat je het zelf ontdekt/inziet dan dat ik het uitleg. Want veel verder dan dat ik onzin verkondig zul je waarschijnlijk toch niet komen.
10-04-2021, 14:23 door Anoniem
Haha, religieuze voormannen.. dus daarom is segers van CU gedraaid, de aivd/nctv heeft hem duidelijk gemaakt wat rutte vind van zijn judasstreek... lol..

Die rutte met aivd begin te lijken op watergate schandaal
10-04-2021, 14:24 door Anoniem
Als je weet wat je gevolgd wordt wat doe je dan? :)
10-04-2021, 17:06 door Anoniem
Maar wie zijn dan degenen, die buiten de boot vallen en gevolgd en gemonitord dienen te worden?
Zijn het de dommerds en dommerikken? Of juist degenen, die te slim zijn in de ogen van de grote censor.

De liefhebbers van het verhaal van Vrouw Holle, die een week geleden nog eens hier de dekens flink uitklopte (sneeuw).

De mensen, die nog binding hebben met de eigen cultuur, zijn patriotten en nationalistisch.
Zij passen niet binnen datgene, dat verwacht wordt van de mengcultuur voor nieuwe globale wereldbewoners.

Ze schrijven ook nog steeds koelkast en niet 'cool'kast, zoals reeds vele jeugdige bewoners van onze contreien.
Ze hebben het nog over bl*cklist i.p.v. deny list. Ze schrijven nog niet Lentefeest i.p.v. Pasen.

Het lijkt of de dagen van de louwmaand en de sprokkelmaand weer terug zijn.
Maar die aanpassing van namen was toch een uitvloeisel van de Franse Revolutie?

Ze willen niet geleid worden door de algoritmische info-bubbels van Google, facebook, de massa media kanalen e.d.
Ze gaan zelf op zoek naar alternatieve info of met opzet van hen weggehouden informatie.

Maar ontberen vaak leiding bij alternatieve meningen, omdat alle belanghebbenden, die van hen weghouden.

Dat is verwerpelijk, maar hier worden we wel ingeholpen zo langzamerhand.

Zo dan weten we dus wie hier 'wapt' en wie er niet 'wapt".
Waarlijk Alert Persoon (WAP) wordt misschien wel tot een accolade?

Jodocus Oyevaer
10-04-2021, 19:08 door Anoniem
Door Anoniem: De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft in strijd met de wet jarenlang privacygevoelige informatie over burgers verzameld en verspreid. Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten. Dit blijkt uit onderzoek van NRC, gebaseerd op gesprekken met tientallen betrokkenen en interne documenten.

Meer is te lezen op het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/09/nctv-volgt-heimelijk-burgers-op-sociale-media-a4039223

De NCTV heeft toch geen eigen voetjesmensen?

Waar moet je dan heen met een klacht over de AIVD?

Lijkt erop dat handje vol ex AIVDers wat dagelijks Twittert nog het beste leven hebben zo. Eentje "ex spion" adviseert zelfs NATO voor opslag van datacenters in gerenoveerde bunkers (best wel leuk gemaakt).

Er lijkt een gat in de markt voor mensen die als ex spion naar buiten komen.

In Rusland worden de door VS betrapte spionnen op handen gedragen en krijgen ze hun eigen podia, vooral de vrouwen dan.

Rusland weet dat heel goed uit te buiten.
10-04-2021, 19:11 door Anoniem
Religieuzen bespioneren, waarom?

Zieltjes winnen voor de dark side?

Haha
10-04-2021, 22:56 door Anoniem
Door Anoniem: In een reactie zegt de NCTV dat de manier waarop de gevoelige informatie wordt verwerkt, niet in strijd is met de wet.

https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2021/04/09/statement-nctv

Nee, dat klopt ook wel, maar ik vermoed dat ze dat baseren op de beruchte sleepwet. Waar het volk tegen gestemd had via een referendum, maar waarmee de Tweede Kamer heeft ingestemd. En nu maar de vermoorde onschuld spelen.
11-04-2021, 11:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: In een reactie zegt de NCTV dat de manier waarop de gevoelige informatie wordt verwerkt, niet in strijd is met de wet.

https://www.nctv.nl/actueel/nieuws/2021/04/09/statement-nctv

Nee, dat klopt ook wel, maar ik vermoed dat ze dat baseren op de beruchte sleepwet. Waar het volk tegen gestemd had via een referendum, maar waarmee de Tweede Kamer heeft ingestemd. En nu maar de vermoorde onschuld spelen.

De coördinator volgde in het geheim al jarenlang met nepaccounts honderden linkse en rechtse activisten, politieke campagneleiders en religieuze voormannen op Twitter, Facebook en Instagram.

Kamer wil opheldering over NCTV

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/10/kamer-wil-opheldering-nctv-a4039267
11-04-2021, 18:39 door karma4
Door Anoniem: De coördinator volgde in het geheim al jarenlang met nepaccounts honderden linkse en rechtse activisten, politieke campagneleiders en religieuze voormannen op Twitter, Facebook en Instagram.

Kamer wil opheldering over NCTV

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/10/kamer-wil-opheldering-nctv-a4039267
Ik zou liever kamervragen zien over agressieve journalisten en journalisten die onder het mom van recht op openbaarheid van gegevens een agenda voeren waar effectief een sleepnet achter zat. Honecker zou blij zijn geweest met journalisten die de staatsveiligheid zou zouden helpen.
12-04-2021, 09:37 door Anoniem
Het verbaasd mij niets....
Herkenbaar probleem met dit soort 'geheime' clubjes die nauwelijks tot geen verantwoording af hoeven te leggen. De rol van NCTV is in mijn ogen veel te groot gemaakt. Zoals dit artikel schrijft, de NCTV is geen geheime dienst zoals de AIVD en MIVD.

Dat laat onverlet dat het wel goed is dat er een centraal punt is waar het zogenaamde dreigingsbeeld in kaart wordt gebracht. Maar deze club moet niet op de stoel van de AIVD en MIVD gaan zitten.
12-04-2021, 09:42 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Staewoldt: MSM bashers moeten maar niet verder lezen want de informatie die NRC geeft is volgens hen toch maar nepnieuws.
Lees het stuk nog eens, maar dan wat aandachtiger. NRC wil met dit stuk iets bewerkstelligen, dat is eng dat media zich hier voor laten lenen enkel voor een soort van nietszeggend scoopje.

Beter dat je het zelf ontdekt/inziet dan dat ik het uitleg. Want veel verder dan dat ik onzin verkondig zul je waarschijnlijk toch niet komen.
Ik zie het niet...
Wat is lees, is dat NRC hier in de kern blootlegt dan de NCTV een veel grotere broek aantrekt dan die ze formeel hebben. Het is een 'normale' afdeling bij het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar ze gedragen zich als een geheime dienst. En dat zijn ze niet, daarvoor hebben we de AIVD en MIVD.

Wat ik ook lees, is dat deze afdeling een verziekte cultuur kent. Maar dat verbaast me niet omdat de NCTV binnen het ministerie met veel geheimzinnigheid is omgeven en weinig verantwoording af hoeft te leggen. Daarmee creëer je een omgeving waar dit soort cultuur snel kan groeien.
12-04-2021, 11:31 door Anoniem
Het is weer eens die FIJNE CULTUUR in Nederland!!! Is het calvinisme of f*ck you?
12-04-2021, 12:18 door Anoniem
Dus, mensen met rare ideeën plaatsen informatie op een publiek medium en een Rijksoverheidpartij die als taak heeft om rare acties van mensen met rare ideeën te helpen voorkomen, mag daar niet naar kijken... Juist ja...
12-04-2021, 13:25 door Anoniem
Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.
12-04-2021, 14:11 door Anoniem
Door Anoniem: Dus, mensen met rare ideeën plaatsen informatie op een publiek medium en een Rijksoverheidpartij die als taak heeft om rare acties van mensen met rare ideeën te helpen voorkomen, mag daar niet naar kijken... Juist ja...
Nee de stelling is in mijn ogen: de AIVD en de MIVD moeten dit in de gaten houden en de NCTV hierover informeren. Op basis van die informatie moet de NCTV dan haar adviezen en beoordelingen doen. Deze procedure is zo opgezet, om te zorgen dat niet iedereen maar gaat snuffelen en oordelen. Goed onderzoek vereist kennis en vaardigheid. Deze zou bij medewerkers van de veiligheidsdiensten aanwezig moeten zijn. Beoordelen van de gevonden informatie moet worden beoordeeld in hun context en de bekwaamheid om signalen te duiden. Dat valt onder wat medewerkers van de NCTV zouden moeten kunnen. Het is een COORDINATOR en geen INFORMATIEDIENST of OPSPORINGSDIENST. Iets wat ze schijnbaar zelf dus niet helemaal snappen.
12-04-2021, 14:50 door Anoniem
Het meest schokkende is hoe de baas van de NCTV de journalist heeft bedreigd om zijn bronnen openbaar te maken omdat ze anders er zelf wel zouden achterkomen zijn voormalige inlichtingendienst. Zie het kader onderaan het artikel.

Ik zou willen dat we in Nederland weer een integer bestuur krijgen en deze man per direct opstapt. De sleepwet wordt teruggedraaid, want daar wordt enorm misbruik van gemaakt, en dat journalisten in vrijheid en alle veiligheid hun werk kunnen doen. Daarvoor is zware encryptie nodig voor hun communicatie en Grapperhaus blijft daar vanaf met zijn gedrang om er achterdeurtjes in te bouwen.

Het Nederlandse bestuur is ziek. En journalisten en kamerleden die dat blootleggen worden bedreigd en tegengewerkt.
Mensen zijn blind dat ze dit niet allemaal zien en wederom op partijen als VVD en D66 stemmen.
12-04-2021, 15:08 door Anoniem
Waarom moet de NCTV mensen die radicaal zijn of actie voeren in de gaten houden? Moeten zijn niet de AIVD in de gaten houden? Bijv. klokkeluidersklachten?

En waarom gebruiken ze zoiets eenvoudigs als een Twitter account? Onze grote broer in Amerika heeft ons toch betere spullen verkocht hoop ik? Waarmee je gewoon over de lijn SSL gestript alle Twitter verkeer kunt volgen in realtime met realtime grafiekjes van netwerken en alles erop en eraan? Dat soort spullen krijg je namelijk ook al bij sommige commerciele boeren.

Waarom een Twitter account registreren op een burner phone, leeft de NCTV soms in de jaren 70?
12-04-2021, 15:17 door Anoniem
Wat doe je dan nu als je met een klacht over de MIVD of AIVD rondloopt omdat ze de grenzen te buiten gegaan zijn?

Op vakantie naar Moskou en hopen op nette nieuwe vrienden die wel betrokken zijn met de democratie alhier?

Want de NCTV weet duidelijk niet wat hun taken zijn en rommelt maar wat aan. Ze worden vast bestuurd door IVD/CIA-NL die naar mijn brede ervaring ook maar wat aanrommelen.

Of moet je dan maar in plaats van bij de "toezichthouder" beter een advocaat nemen, of een jurist, met als optie het NRC Handelsblad. Ik geloof dat ik nog een rechtstreeks nummer heb van De Graaf, die over de inlichtingendiensten gaat.

Allemaal onwenselijk maar je hoopt natuurlijk dat de NCTV dingen intern zou kunnen oplossen. Iedereen moet kunnen leven in een democratie met een huisje, boompje en beestje in alle veiligheid he..

(dit is trouwens een serieuze vraag)

Ik scheer BVNL en CIA-NL over een kam... want waarom niet.. doen ze zelf ook namelijk

Het gaat niet alleen om de duiten dat ik dit hier post, want ik zit quasi in de schuldsanering, maar principes...
12-04-2021, 15:18 door Anoniem
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Ik heb sinds 2004 stelselmatig en bewust onzin op internet geplaatst inclusief Google searches.

En sinds de grote belaging heb ik de rommel die ik plaats de afgelopen jaren alleen maar opgevoerd.

Succes
12-04-2021, 15:20 door Anoniem
De mooiste reactie is wel die van het hoofd van de NCTV...

"wij zijn nog nooit berispt, aangeklaagd of veroordeeld" dus wat we doen mag dus.

Nee... dat je nog nooit betrapt bent is niet synoniem met dat het mag...
12-04-2021, 16:17 door Anoniem
Door Anoniem: Dus, mensen met rare ideeën plaatsen informatie op een publiek medium en een Rijksoverheidpartij die als taak heeft om rare acties van mensen met rare ideeën te helpen voorkomen, mag daar niet naar kijken... Juist ja...
Door Anoniem: Het is weer eens die FIJNE CULTUUR in Nederland!!! Is het calvinisme of f*ck you?

Slinksisme? Bestaat dat wel?
12-04-2021, 16:51 door Anoniem
Door Anoniem: Alweer een onwettige aktie van een Staatsbedrijf.
De Overheid in Nederland is wetteloos.
Toch maar lekker Rutte en VVD blijven stemmen

Hoe bedoelt U bedrijf?

De AIVD/NCTV is er toch om ons te beschermen net zoals de NSA/CIA ons tegen Russen en andere aliens beschermt?

Ik moet zelf maar eens een bedrijfje opzetten.. maar eerst wat subsidie....
12-04-2021, 18:06 door Anoniem
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Buitenlandse inlichtingendiensten zijn stuk geavanceerder dan de Nederlandse inlichtingendiensten. Door deze Twitter accounts en andere social media te manipuleren (injecties van posts) kan de buitenlandse intel de Nederlandse intel beïnvloeden.

Het is dus extra oppassen welke conclusies je trekt n.a.v. waargenomen berichten.

(aanvulling op mijn eigen anonieme reactie)
12-04-2021, 22:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Buitenlandse inlichtingendiensten zijn stuk geavanceerder dan de Nederlandse inlichtingendiensten. Door deze Twitter accounts en andere social media te manipuleren (injecties van posts) kan de buitenlandse intel de Nederlandse intel beïnvloeden.

Het is dus extra oppassen welke conclusies je trekt n.a.v. waargenomen berichten.

(aanvulling op mijn eigen anonieme reactie)

Nederland is klein duimpje. Bij de buitenlandse diensten ga je met je wetware door de mangel zodat alles wat je doet niet meer tegen mensen of vijandige naties gericht is maar tegen een soort onzichtbare vijand met een leuk thema waarvan je 100% zeker permanent de GGZ binnen rolt als je er over praat. En verder niemand die je ooit nog serieus neemt.

Kijk maar eens naar de nieuwe TV series van Filemon die op de agenda staan om een idee te krijgen van de frame.
12-04-2021, 23:18 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Buitenlandse inlichtingendiensten zijn stuk geavanceerder dan de Nederlandse inlichtingendiensten. Door deze Twitter accounts en andere social media te manipuleren (injecties van posts) kan de buitenlandse intel de Nederlandse intel beïnvloeden.

Het is dus extra oppassen welke conclusies je trekt n.a.v. waargenomen berichten.

(aanvulling op mijn eigen anonieme reactie)

Nederland is klein duimpje. Bij de buitenlandse diensten ga je met je wetware door de mangel zodat alles wat je doet niet meer tegen mensen of vijandige naties gericht is maar tegen een soort onzichtbare vijand met een leuk thema waarvan je 100% zeker permanent de GGZ binnen rolt als je er over praat. En verder niemand die je ooit nog serieus neemt.

Kijk maar eens naar de nieuwe TV series van Filemon die op de agenda staan om een idee te krijgen van de frame.

Belangrijk voor diegene die denken of geloven in complottheorieën: doe er gewoon niet aan mee!

Wat is nu belangrijker? Of meegaan in een gekte van I-know-that-you-know-that-I-know, of hoe maak ik de wereld beter?

Alleen simpele idioten raken verdwaald in domme spelletjes.
14-04-2021, 16:08 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Buitenlandse inlichtingendiensten zijn stuk geavanceerder dan de Nederlandse inlichtingendiensten. Door deze Twitter accounts en andere social media te manipuleren (injecties van posts) kan de buitenlandse intel de Nederlandse intel beïnvloeden.

Het is dus extra oppassen welke conclusies je trekt n.a.v. waargenomen berichten.

(aanvulling op mijn eigen anonieme reactie)

Nederland is klein duimpje. Bij de buitenlandse diensten ga je met je wetware door de mangel zodat alles wat je doet niet meer tegen mensen of vijandige naties gericht is maar tegen een soort onzichtbare vijand met een leuk thema waarvan je 100% zeker permanent de GGZ binnen rolt als je er over praat. En verder niemand die je ooit nog serieus neemt.

Kijk maar eens naar de nieuwe TV series van Filemon die op de agenda staan om een idee te krijgen van de frame.

Belangrijk voor diegene die denken of geloven in complottheorieën: doe er gewoon niet aan mee!

Wat is nu belangrijker? Of meegaan in een gekte van I-know-that-you-know-that-I-know, of hoe maak ik de wereld beter?

Alleen simpele idioten raken verdwaald in domme spelletjes.

Hoe maak ik de wereld beter dan? Kun je me de handleiding toesturen, met de cheats om te leren hoe de dommerikken "de wereld" beter maken? Je weet dat hier in hufters paradise degene die probeert iets te beteren op het blok wordt gezet.

En ja, complotdenkers uitlichten op TV in talloze programmas is gewoon programmering van de schaapjes. De mensen die volgen en niet na kunnen denken, die sturen nodig hebben. Vroeger had je stigmatisering tegen de joden, daarna tegen immigranten en "buitenlanders" veel recenter tegen de moslims. Iedereen met een baard was jihadist. De laatste jaren zijn het de christenen en de complotters. (als je al deze groepen bij elkaar optelt zie je een haat tegen ongeveer de halve wereldbevolking). Dan is de helft van Amerika opeens "Russisch agent" en welke show komt nu weer.. haha het is allemaal onzin zoals je ziet, wat ons in de mainstream wordt voorgeschoteld.

Pownews als gecontrolleerde oppositie speelt rechts tegen rechts uit, zetten mensen neer als "wappies". Dezelfde wappies die mensen wilden wakker maken worden belachelijk gemaakt en als gek neergezet. Dit is heel gevaarlijk. Ik ben het met de schrijver hierboven meer. Wat Filemon doet is heel dom. Als je hem op Youtube opzoekt kom je een filmpje tegen waar bij Erik de Vogel irriteert door hem Ludo Sanders te noemen, deze "journalist" weet niet eens de naam van de acteur die hij belaagt. Ik zou geen Filemon willen heten, al is het voor mijn eigen veiligheid.. je zou maar neergestoken worden door een "gekkie".

Het is wachten tot ze doordraaien... maar dat is het spel. Dat was met de jihadisten ook zo. Die hebben ze ook opgedraaid en het was big business voor bedrijven als ICTS en G4S die allemaal beveiligingsproducten verkopen waar een paar gasten snel rijk van worden en vervolgens iedereen permanent last van heeft... denk maar aan bodyscanners en transparante reisbaggage. Is het u al die vertragingen en ellende en "security checks" (waarvan je weet dat wij die gewoon bypassen) waard omdat ergens een ver familielid een miljoentje kan verdienen om met retirement te gaan?
14-04-2021, 16:56 door Anoniem
Door Anoniem: Alweer een onwettige aktie van een Staatsbedrijf.
De Overheid in Nederland is wetteloos.
Toch maar lekker Rutte en VVD blijven stemmen

Tuurlijk ! Rutte/VVD. Da's de enige man en partij waaruit de regering de afgelopen 60 jaar heeft bestaan.
(zucht)
Get a life
14-04-2021, 17:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Of het rechtmatig is weet ik niet.

Wat ik mij afvraag is of het volgen van brainfarts op Twitter of andere social media wel een goede open bron is om in de gaten te houden en/of daarop een onderzoek te laten starten.

Buitenlandse inlichtingendiensten zijn stuk geavanceerder dan de Nederlandse inlichtingendiensten. Door deze Twitter accounts en andere social media te manipuleren (injecties van posts) kan de buitenlandse intel de Nederlandse intel beïnvloeden.

Het is dus extra oppassen welke conclusies je trekt n.a.v. waargenomen berichten.

(aanvulling op mijn eigen anonieme reactie)

Nederland is klein duimpje. Bij de buitenlandse diensten ga je met je wetware door de mangel zodat alles wat je doet niet meer tegen mensen of vijandige naties gericht is maar tegen een soort onzichtbare vijand met een leuk thema waarvan je 100% zeker permanent de GGZ binnen rolt als je er over praat. En verder niemand die je ooit nog serieus neemt.

Kijk maar eens naar de nieuwe TV series van Filemon die op de agenda staan om een idee te krijgen van de frame.

Belangrijk voor diegene die denken of geloven in complottheorieën: doe er gewoon niet aan mee!

Wat is nu belangrijker? Of meegaan in een gekte van I-know-that-you-know-that-I-know, of hoe maak ik de wereld beter?

Alleen simpele idioten raken verdwaald in domme spelletjes.

Hoe maak ik de wereld beter dan? Kun je me de handleiding toesturen, met de cheats om te leren hoe de dommerikken "de wereld" beter maken? Je weet dat hier in hufters paradise degene die probeert iets te beteren op het blok wordt gezet.

...

Als je ICT kennis hebt kun je bijvoorbeeld kiezen voor een mooi innovatie-traject in de medische sector, of ICT beveiliging bij onze Rijksoverheid of gewoon in het MKB.
14-04-2021, 18:39 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Alweer een onwettige aktie van een Staatsbedrijf.
De Overheid in Nederland is wetteloos.
Toch maar lekker Rutte en VVD blijven stemmen

Tuurlijk ! Rutte/VVD. Da's de enige man en partij waaruit de regering de afgelopen 60 jaar heeft bestaan.
(zucht)
Get a life

Ach arm, je snapt zelfs ironie niet meer...
14-04-2021, 18:51 door Anoniem
Social media zitten vol met leugenaars: trollen en normale/echte mensen die zich mooier voor doen dan de werkelijkheid. Maar owee wanneer veiligheidsdiensten dit doen. DIt is zo hypocriet. De diensten doen niets fout imho.
14-04-2021, 19:58 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Alweer een onwettige aktie van een Staatsbedrijf.
De Overheid in Nederland is wetteloos.
Toch maar lekker Rutte en VVD blijven stemmen

Tuurlijk ! Rutte/VVD. Da's de enige man en partij waaruit de regering de afgelopen 60 jaar heeft bestaan.
(zucht)
Get a life

Elke partij die ouder is dan 5 jaar is geinfiltreerd. Dan krijg je "schandaaltjes" in de partij top en dan ploft de partij.

Zo werkt de realiteit.

Dan rest je een waaier van partijen om de illusie van keuze te wekken maar het is allemaal wel gecontrolleerd.

Zo heb je VVD, D66 en CDA waarvan leden binnen die partijen gewoon nog gehoor geven aan een 'externe macht' waarbij jongens zoals die politicus die overwerkt thuis zit niet welkom zijn of gewoon niet aan meedoen.

Els Borst was ook meer betrokken bij de maatschappij de laatste jaren.
14-04-2021, 20:05 door Anoniem
"Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten."
Nou ja, iedereen die ze niet aanstaat: Niveau middelbare school dus. Vooral de term 'activist' is zo'n achterlijke 'turbo'term uit de jaren '80 van de vorige eeuw die zijn betekenis al bijna twee decennia kwijt is. Weinig om me druk over te maken dan. Bij een evt. verhoor kan ik evengoed verwoorden waarom ik de heersende scam bijv. steeds als een scam aanduid. Of het nu dmv een toetsenbord of via mijn stembanden gaat: In 3 verschillende talen indien nodig.

Er is tot nu toe geen enkel bewijs dat het NCTV en daarmee Justitie zaken als bepaalde religieuze groepen, grote drugsdealers en foute kinderliefhebbers als prio op de korrel heeft. Integendeel, de Staat lijkt laatstgenoemden slechts te faciliteren. Of het nu jeeps sturen is aan het dommere en iets softere broertje van IS, of verdachten van de meest beestachtige misdaden (vaak met vrouwen en kinderen als slachtoffers) 's lands beste advocaten bieden.
Daarom zie ik dit bericht uit het NRC als een verkapte poging tot chantage aan zgn 'dwarsdenkers' vanuit onze evenzo genaamde veiligheidsdiensten. Want het is zeer onwaarschijnlijk dat het NRC veel keuze had in het wel of niet plaatsen ervan.
Want het écht lage fruit leest doorgaans geen NRC. Ja, slechts ter leedvermaak...
14-04-2021, 23:00 door Anoniem
Door Anoniem: "Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten."
Nou ja, iedereen die ze niet aanstaat: Niveau middelbare school dus. Vooral de term 'activist' is zo'n achterlijke 'turbo'term uit de jaren '80 van de vorige eeuw die zijn betekenis al bijna twee decennia kwijt is. Weinig om me druk over te maken dan. Bij een evt. verhoor kan ik evengoed verwoorden waarom ik de heersende scam bijv. steeds als een scam aanduid. Of het nu dmv een toetsenbord of via mijn stembanden gaat: In 3 verschillende talen indien nodig.

Er is tot nu toe geen enkel bewijs dat het NCTV en daarmee Justitie zaken als bepaalde religieuze groepen, grote drugsdealers en foute kinderliefhebbers als prio op de korrel heeft. Integendeel, de Staat lijkt laatstgenoemden slechts te faciliteren. Of het nu jeeps sturen is aan het dommere en iets softere broertje van IS, of verdachten van de meest beestachtige misdaden (vaak met vrouwen en kinderen als slachtoffers) 's lands beste advocaten bieden.
Daarom zie ik dit bericht uit het NRC als een verkapte poging tot chantage aan zgn 'dwarsdenkers' vanuit onze evenzo genaamde veiligheidsdiensten. Want het is zeer onwaarschijnlijk dat het NRC veel keuze had in het wel of niet plaatsen ervan.
Want het écht lage fruit leest doorgaans geen NRC. Ja, slechts ter leedvermaak...

Ik zou graag NRC Handelsblad willen lezen, of het Parool.. dan voel ik me meer een kwaliteitspersoon. Grapje. Maar ik zou ook graag wat meer centjes willen zodat ik nette kleding kon kopen. Ik zou ook graag willen werken maar de krachten van de natuur... :)

En als kwaliteitspersoon die kwaliteitskranten leest vind ik het wel weer jammer dat u dan de staat in verband brengt met drugs en kinderliefde. Dit is van het type aluhoedjes denken zoals we in Amerika hebben gezien met die qanon figuranten.

Het NRC is geen loopjongetje van de veiligheidsdiensten of er moet wat veranderd zijn in de laatste jaren. En de jeeps, dat is meer een Turkse aangelegenheid. Laten we het daar niet over hebben in de aanloop naar de Turks-Russische weet ik wat voor "gaat ons niets aan" rommel die nu weer staat aan te komen in de Oekraine.

Nederland mag best internationale aspiraties hebben maar het zou heel mooi zijn als we eens eerlijk naar elkaar zijn binnen de eigen grenzen en misschien krijgen we dan nog de gezichten 1 kant op, thans voor een gedeelte zodat Nederland ook de volgende 70 jaar weer "neutraal" kan zijn en veilig voor ieder type mens... ik vrees echter dat er verworden tot een soort clone van Amerika met de toenemende polarisatie.

Laten we opzoeken wat ons bindt en heel worden in plaats van die verdeeldheid opzoeken

Ron
14-04-2021, 23:03 door Anoniem
Door Anoniem: "Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten."

Of het nu jeeps sturen is aan het dommere en iets softere broertje van IS, of verdachten van de meest beestachtige misdaden (vaak met vrouwen en kinderen als slachtoffers) 's lands beste advocaten bieden.
Daarom zie ik dit bericht uit het NRC als een verkapte poging tot chantage aan zgn 'dwarsdenkers' vanuit onze evenzo genaamde veiligheidsdiensten

En ja je kunt inderdaad beter terrorist zijn want dan heb je nog rechten, en krijg je allerlei soorten steun bij terugkomst, vooral als je een renditionvakantie hebt gehad dan bijvoorbeeld een persoon die het malle idee heeft "de diensten" te bestuderen om er een leuk boek over te schrijven.
14-04-2021, 23:17 door Anoniem
Gedicht "mijn privacy"

Je moet toch wat
Als alles je is afgenomen
Security hier
Security daar
Ondertussen lult iedereen
In het openbaar
14-04-2021, 23:34 door Anoniem
Door Anoniem: "Ook volgen medewerkers met nepaccounts op sociale media in het geheim honderden politieke campagneleiders, religieuze voormannen en linkse en rechtse activisten."
Nou ja, iedereen die ze niet aanstaat: Niveau middelbare school dus. Vooral de term 'activist' is zo'n achterlijke 'turbo'term uit de jaren '80 van de vorige eeuw die zijn betekenis al bijna twee decennia kwijt is. Weinig om me druk over te maken dan. Bij een evt. verhoor kan ik evengoed verwoorden waarom ik de heersende scam bijv. steeds als een scam aanduid. Of het nu dmv een toetsenbord of via mijn stembanden gaat: In 3 verschillende talen indien nodig.

Er is tot nu toe geen enkel bewijs dat het NCTV en daarmee Justitie zaken als bepaalde religieuze groepen, grote drugsdealers en foute kinderliefhebbers als prio op de korrel heeft. Integendeel, de Staat lijkt laatstgenoemden slechts te faciliteren. Of het nu jeeps sturen is aan het dommere en iets softere broertje van IS, of verdachten van de meest beestachtige misdaden (vaak met vrouwen en kinderen als slachtoffers) 's lands beste advocaten bieden.
Daarom zie ik dit bericht uit het NRC als een verkapte poging tot chantage aan zgn 'dwarsdenkers' vanuit onze evenzo genaamde veiligheidsdiensten. Want het is zeer onwaarschijnlijk dat het NRC veel keuze had in het wel of niet plaatsen ervan.
Want het écht lage fruit leest doorgaans geen NRC. Ja, slechts ter leedvermaak...

Ik zou graag NRC Handelsblad willen lezen, of het Parool.. dan voel ik me meer een kwaliteitspersoon. Grapje. Maar ik zou ook graag wat meer centjes willen zodat ik nette kleding kon kopen. Ik zou ook graag willen werken maar de krachten van de natuur... :)

En als kwaliteitspersoon die kwaliteitskranten leest vind ik het wel weer jammer dat u dan de staat in verband brengt met drugs en kinderliefde. Dit is van het type aluhoedjes denken zoals we in Amerika hebben gezien met die qanon figuranten.

Het NRC is geen loopjongetje van de veiligheidsdiensten of er moet wat veranderd zijn in de laatste jaren. En de jeeps, dat is meer een Turkse aangelegenheid. Laten we het daar niet over hebben in de aanloop naar de Turks-Russische weet ik wat voor "gaat ons niets aan" rommel die nu weer staat aan te komen in de Oekraine.

Nederland mag best internationale aspiraties hebben maar het zou heel mooi zijn als we eens eerlijk naar elkaar zijn binnen de eigen grenzen en misschien krijgen we dan nog de gezichten 1 kant op, thans voor een gedeelte zodat Nederland ook de volgende 70 jaar weer "neutraal" kan zijn en veilig voor ieder type mens... ik vrees echter dat er verworden tot een soort clone van Amerika met de toenemende polarisatie.

Laten we opzoeken wat ons bindt en heel worden in plaats van die verdeeldheid opzoeken
15-04-2021, 05:35 door Anoniem
Door Anoniem: Social media zitten vol met leugenaars: trollen en normale/echte mensen die zich mooier voor doen dan de werkelijkheid. Maar owee wanneer veiligheidsdiensten dit doen. DIt is zo hypocriet. De diensten doen niets fout imho.

Er zijn ook onschuldige normale mensen die door dienstelijke spelletjes de zwarte piet worden toegespeeld.

Dit op dit moment thuis in Nederland in angst leven.

Wat is je mening daarover?

Als het een moslim terrorist was hadden ze al lang de beurs getrokken. En wat is uw mening daar dan over?
15-04-2021, 22:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Social media zitten vol met leugenaars: trollen en normale/echte mensen die zich mooier voor doen dan de werkelijkheid. Maar owee wanneer veiligheidsdiensten dit doen. DIt is zo hypocriet. De diensten doen niets fout imho.

Er zijn ook onschuldige normale mensen die door dienstelijke spelletjes de zwarte piet worden toegespeeld.

Dit op dit moment thuis in Nederland in angst leven.

Wat is je mening daarover?

Als het een moslim terrorist was hadden ze al lang de beurs getrokken. En wat is uw mening daar dan over?

Angst is een middel en dat werkt heel goed.
16-04-2021, 11:21 door [Account Verwijderd]
Het NRC brengt gewoon de volgende variatie op een oud thema.
Denk bijvoorbeeld aan de Binnenlandse Veiligheids- Dienst (BVD) die ooit de activiteiten van leden van de voormalige CPN (Communistische Partij Nederland) controleerde. Schaduwen, infiltratie, (contra)spionage) tot en met het inactiveren van mensen die in dat web verkeren, het is van alle tijden door de eeuwen heen.
16-04-2021, 13:41 door Anoniem
Door Staewoldt: Het NRC brengt gewoon de volgende variatie op een oud thema.
Denk bijvoorbeeld aan de Binnenlandse Veiligheids- Dienst (BVD) die ooit de activiteiten van leden van de voormalige CPN (Communistische Partij Nederland) controleerde. Schaduwen, infiltratie, (contra)spionage) tot en met het inactiveren van mensen die in dat web verkeren, het is van alle tijden door de eeuwen heen.

Wat is het "inactiveren van mensen die in dat web verkeren" ?

Worden ook mensen die niet werken en bijv in de WW, WAO of WIA zitten verder "geinactiveerd" ?

Serieuze vraag voor een serieuze vriend
16-04-2021, 15:54 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 16-04-2021, 15:54
Door Anoniem:
Door Staewoldt: Het NRC brengt gewoon de volgende variatie op een oud thema.
Denk bijvoorbeeld aan de Binnenlandse Veiligheids- Dienst (BVD) die ooit de activiteiten van leden van de voormalige CPN (Communistische Partij Nederland) controleerde. Schaduwen, infiltratie, (contra)spionage) tot en met het inactiveren van mensen die in dat web verkeren, het is van alle tijden door de eeuwen heen.

Wat is het "inactiveren van mensen die in dat web verkeren" ?

Worden ook mensen die niet werken en bijv in de WW, WAO of WIA zitten verder "geinactiveerd" ?

Serieuze vraag voor een serieuze vriend


(Contra)spionnen die een nationaal- of bedrijfsbelang dienen zoeken naar ins- en outs van o.a. diplomatiek meer of minder gevoelige staats/bedrijfsgerelateerde zaken en elke natie, c.q. elk bedrijf is er alles aan gelegen om het vermoeden van die activiteiten te elimineren - uiteraard ook geheimgehouden! - voor de buitenwereld ofwel te stoppen in hun metier/ web als die activiteiten bekend zouden kunnen worden.

Hoe dat elimineren gebeurt laat ik aan de fantasie over want alles m.b.t. (bedrijfs)spionage speelt zich toch af in een voor ons totaal grijze wereld, tenzij je zelf tot die wereld behoort, dan zijn de kleuren naar ik vermoed wel zichtbaar.
16-04-2021, 17:31 door Anoniem
Door Staewoldt:
Door Anoniem:
Door Staewoldt: Het NRC brengt gewoon de volgende variatie op een oud thema.
Denk bijvoorbeeld aan de Binnenlandse Veiligheids- Dienst (BVD) die ooit de activiteiten van leden van de voormalige CPN (Communistische Partij Nederland) controleerde. Schaduwen, infiltratie, (contra)spionage) tot en met het inactiveren van mensen die in dat web verkeren, het is van alle tijden door de eeuwen heen.

Wat is het "inactiveren van mensen die in dat web verkeren" ?

Worden ook mensen die niet werken en bijv in de WW, WAO of WIA zitten verder "geinactiveerd" ?

Serieuze vraag voor een serieuze vriend


(Contra)spionnen die een nationaal- of bedrijfsbelang dienen zoeken naar ins- en outs van o.a. diplomatiek meer of minder gevoelige staats/bedrijfsgerelateerde zaken en elke natie, c.q. elk bedrijf is er alles aan gelegen om het vermoeden van die activiteiten te elimineren - uiteraard ook geheimgehouden! - voor de buitenwereld ofwel te stoppen in hun metier/ web als die activiteiten bekend zouden kunnen worden.

Hoe dat elimineren gebeurt laat ik aan de fantasie over want alles m.b.t. (bedrijfs)spionage speelt zich toch af in een voor ons totaal grijze wereld, tenzij je zelf tot die wereld behoort, dan zijn de kleuren naar ik vermoed wel zichtbaar.

Contraspionnen dienen niet hetzelfde doel als spionnen

Contra is de detectie van spionage en het behouden van integriteit van een bedrijf, land of dienst

Landelijke diensten hebben wetgeving en volgen de regels. Bedrijfsspionage lijkt me eerder een grijs gebied waar alles kan en mag want dat valt gewoon onder georganiseerde criminaliteit inclusief afrekenigen

Bij een serieuze criminele organisatie (black hats) zijn mensen die niet meer gebruikt kunnen worden (of ingewisseld moeten worden na een paar jaar) vanzelf aan de beurt. Elk syndicaat ruimt zijn eigen losse eindjes op. Het geld gaat altijd naar de leiding want de organisatie moet gewoon door kunnen gaan. Wat ik heel zeker weet: Black Hats gaan nooit met pensioen.
16-04-2021, 20:34 door karma4
Door Anoniem: Ik zie het niet...
Wat is lees, is dat NRC hier in de kern blootlegt dan de NCTV een veel grotere broek aantrekt dan die ze formeel hebben. Het is een 'normale' afdeling bij het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar ze gedragen zich als een geheime dienst. En dat zijn ze niet, daarvoor hebben we de AIVD en MIVD.

Wat ik ook lees, is dat deze afdeling een verziekte cultuur kent. Maar dat verbaast me niet omdat de NCTV binnen het ministerie met veel geheimzinnigheid is omgeven en weinig verantwoording af hoeft te leggen. Daarmee creëer je een omgeving waar dit soort cultuur snel kan groeien.
De MIVD is er niet voor terrorismebestrijding het is de militaire inlichtingendienst
De AIVD is er niet voor terrorismebestrijding het heeft als doel staatsveiligheid
De politie is er voor de handhaving van wat er in wetgeving is vastgelegd, dat weinig preventief gericht gewoonlijk achteraf reagerend. Daar zie je de positie van een NCTV in een gat wat anderen laten liggen.

Als je er preventief in wilt steken dan zul je toch echt op zoek moeten gaan naar informatie.
Als er een geslaagde aanslag is geweest dan is het land te klein omdat het kon gebeuren. Als ze op zoek gaan naar preventieve signalen dan heet het ineens een onwettelijke privacy inbreuk want er is niets bewezen.
Dit land is op ie manier echt ziek en bezig met zelfvernietiging. Is eerder gebeurd en ook toen moedigden de media de zelfvernietiging aan. NRC is overgenomen door de dezelfde baas asl van de telegraaf. Het is te merken.
16-04-2021, 22:04 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem: Ik zie het niet...
Wat is lees, is dat NRC hier in de kern blootlegt dan de NCTV een veel grotere broek aantrekt dan die ze formeel hebben. Het is een 'normale' afdeling bij het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar ze gedragen zich als een geheime dienst. En dat zijn ze niet, daarvoor hebben we de AIVD en MIVD.

Wat ik ook lees, is dat deze afdeling een verziekte cultuur kent. Maar dat verbaast me niet omdat de NCTV binnen het ministerie met veel geheimzinnigheid is omgeven en weinig verantwoording af hoeft te leggen. Daarmee creëer je een omgeving waar dit soort cultuur snel kan groeien.
De MIVD is er niet voor terrorismebestrijding het is de militaire inlichtingendienst
De AIVD is er niet voor terrorismebestrijding het heeft als doel staatsveiligheid
De politie is er voor de handhaving van wat er in wetgeving is vastgelegd, dat weinig preventief gericht gewoonlijk achteraf reagerend. Daar zie je de positie van een NCTV in een gat wat anderen laten liggen.

Als je er preventief in wilt steken dan zul je toch echt op zoek moeten gaan naar informatie.
Als er een geslaagde aanslag is geweest dan is het land te klein omdat het kon gebeuren. Als ze op zoek gaan naar preventieve signalen dan heet het ineens een onwettelijke privacy inbreuk want er is niets bewezen.
Dit land is op ie manier echt ziek en bezig met zelfvernietiging. Is eerder gebeurd en ook toen moedigden de media de zelfvernietiging aan. NRC is overgenomen door de dezelfde baas asl van de telegraaf. Het is te merken.

Wij hebben "gelukkig" de CIA en NSA die ons allemaal goed in de gaten houden.

Er kan geen zak gebeuren zonder dat zij het weten. Tenminste niet rond deze voormalige onruststoker ;)

Het is een beetje jammer dat ze soms onzichtbare vijanden zien en dat op mensen van vlees en bloed projecteren.
17-04-2021, 00:44 door [Account Verwijderd]
Door Staewoldt: Het NRC brengt gewoon de volgende variatie op een oud thema...etc.

Dat hier erg slecht wordt gelezen, zoals ik elders al schreef, bewijst keihard het feit dat niemand mij attendeert/de op een absoluut kapitale schrijffout van..... mijzelf :-) :-)

(NRC in plaats van NCTV)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.