Archief - De topics van lang geleden

<b>Jongeren zijn vatbaarder voor online spam en fraude</b>

24-03-2004, 16:38 door Redactie, 12 reacties

Op verzoek van securitybedrijf Symantec werd er onlangs een onderzoek naar de manier waarop verschillende leeftijdsgroepen met spam omgaan uitgevoerd. Uit het onderzoek kwam naar voren dat 65 plussers minder vaak op de links in spamberichten klikken dan bij jongeren het geval is, waardoor de surfende senior minder vaak het slachtoffer van online fraude wordt. Onze stelling luidt dan ook: Jongeren zijn vatbaarder voor online spam en fraude

Reacties (12)
24-03-2004, 17:08 door Anoniem
Ik wil eerst wel eens de exacte percentages zien van het
aantal ouderen en het aantal jongeren dat voor dit onderzoek
werden benaderd.

In mijn algemene visie, zijn er namelijk minder ouderen die
intensief gebruik maken (als ze het dus al doen) van de
mogelijkheden van internet.

Dus puur op de intensiviteit ten op zichte van ouderen, zijn
jongeren vast wel vatbaarder, maar ik ga er niet prat op.

Daar entegen, wanneer de intensiviteit gelijk zou zijn bij
deze doelgroepen, dan zou ik durven beweren dat de ouderen
minder naief zijn dan wel terughoudender en dus minder
impulsief.

- Unomi -
24-03-2004, 19:49 door Anoniem
Jongeren zijn zeker vatbaarder. Kijk maar naar bijvoorbeeld het gebruik van
sms diensten door jongeren die vergelijkbare technieken toepassen.
25-03-2004, 10:49 door Anoniem
Hoe noemen we zulke onderzoeken "Marketing". Omdat juist de jongeren
nog geen controle kennen in hun doen ontstaan er vaak voor bedrijven
gouden tijden. Dus ik noem het gewoon "Marketing".

XaNcE
25-03-2004, 13:05 door Anoniem
Ik kom regelmatig over de vloer bij vrienden en bekenden om computers
weer in het gareel te krijgen. Juist bij die mensen die kinderen hebben kom
ik de meeste rotzooi tegen, vooral de hoeveelheid spyware op die machines
is veelal overdonderd. Kinderen hebben over het algemeen de gewoonte om
zonder daar bij na te denken allerlei software te downloaden en te installeren.
25-03-2004, 16:54 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe noemen we zulke onderzoeken "Marketing". Omdat juist de jongeren
nog geen controle kennen in hun doen ontstaan er vaak voor bedrijven
gouden tijden. Dus ik noem het gewoon "Marketing".

XaNcE

Tja, een gokmachine is ook (maakt ook gebruik van) een vorm van
marketing, toch zien we gokverslaving als een probleem en is de
gokmachine bij snackbars verdwenen om kinderen te beschermen.
26-03-2004, 15:25 door Anoniem
Gokmachines zijn niet verdwenen alleen de drempel is verhoogt. Het blijft
dus gewoon "marketing" gericht denken. Er moet ergens geld verdiend
worden om ontwikkeling en belastingen te kunnen betalen.

XaNcE
26-03-2004, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem
Gokmachines zijn niet verdwenen alleen de drempel is verhoogt. Het blijft
dus gewoon "marketing" gericht denken. Er moet ergens geld verdiend
worden om ontwikkeling en belastingen te kunnen betalen.

XaNcE
Gokmachines zijn verdwenen uit de snackbar en komen alleen nog voor op
locaties met een leeftijdsgrens.
27-03-2004, 00:30 door Anoniem
[/quote]Gokmachines zijn verdwenen uit de snackbar en komen alleen nog voor op
locaties met een leeftijdsgrens.
[/quote]
Goed lezen is halve werk "drempel ligt hoger" :)
27-03-2004, 00:54 door Anoniem
Door Anoniem
Gokmachines zijn verdwenen uit de snackbar en komen alleen nog voor op
locaties met een leeftijdsgrens.
[/quote]
Goed lezen is halve werk "drempel ligt hoger" :)
[/quote]
Wanneer heb ik dan gezegd dat gokmachines overal verdwenen zijn?

Waar het om gaat is dat we als maatschappij regels hebben opgesteld
omdat we het niet aanvaardden. Die zouden er ook moeten zijn om jongeren
te beschermen tegen spam, smsjes, etc..
27-03-2004, 16:28 door hzlz
Zijn jongeren niet zowiezo vatbaarder voor reclame?
30-03-2004, 16:13 door Anoniem
Door Anoniem
Ik kom regelmatig over de vloer bij vrienden en bekenden om computers
weer in het gareel te krijgen. Juist bij die mensen die kinderen hebben
kom ik de meeste rotzooi tegen, vooral de hoeveelheid spyware op die
machines is veelal overdonderd. Kinderen hebben over het algemeen de
gewoonte om zonder daar bij na te denken allerlei software te downloaden
en te installeren.

Dat kan je wel zeggen, ja. Je kan beter zorgen voor een ghost-image en
een zo simpel mogelijke procedure om belangrijke data te backuppen want
het schonen van dergelijke machines is hopeloos. Is mijn ervaring,
teminste.
30-03-2004, 16:33 door Anoniem
Tja niet echt representatief onderzoek he. In het artikel
http://www.theinquirer.net/?article=14886 word verteld dat er 1000 mensen
zijn gevraagd naar hun ervaringen. Nu vraag ik me toch echt af of 1000
mensen kunnen worden gezien als een gedlig resulttat op de tig miljoen
gebruikers die er zijn. Verder is het ook onduidelijk hoe de vragen zijn
gesteld, wat erg meetelt in de score van een enquete. een verkeerde
vraagtselling kan voor manipulatieve uitkomsten zorgen.
Kortom, ik geloof niet dat jongere perse vaker het slachtoffer zijn. Lijkt mij
weer een duidelijk geval van gebruikers die weten wat ze doen of gebruikers
die overal ja op klikken.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.