image

Meerdere problemen bij ophalen van vaccinatiebewijs in CoronaCheck-app

zondag 27 juni 2021, 11:04 door Redactie, 68 reacties

Bij het ophalen van een vaccinatiebewijs in de CoronaCheck-app dat sinds afgelopen donderdag kan hebben zich meerdere problemen voorgedaan. Via de app kunnen mensen een qr-code genereren die aantoont dat ze zijn gevaccineerd, negatief getest of hersteld van corona.

Zo kon vanwege de drukte niet iedereen zijn vaccinatiebewijs ophalen. Nadat het mogelijk was om vaccinatiebewijzen te downloaden probeerden ruim 500.000 mensen per minuut hun gegevens op te halen, zo laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Dat liep later die avond op naar piekmomenten tot meer dan een miljoen pogingen per minuut.

Vanwege de drukte kregen mensen een melding dat hun certificaat niet kon worden opgehaald. Het ministerie stelt dat het aantal mensen dat per minuut kan inloggen opzettelijk is beperkt om de keten van achterliggende systemen van onder andere het RIVM, GGD en DigiD te beschermen. Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Verder bleek dat dat zo'n 300.000 mensen die met Janssen waren gevaccineerd geen vaccinatiebewijs konden genereren. Dat probleem is inmiddels opgelost, aldus het ministerie. Daarnaast kunnen sommige mensen die een corona-infectie hebben doorgemaakt en één vaccinatie hebben gekregen bij de GGD ten onrechte geen vaccinatiebewijs genereren. Dit probleem zou de komende dagen moeten worden verholpen.

Een miljoen mensen is het inmiddels wel gelukt om via de CoronaCheck-app een qr-code te genereren. De Androidversie van de app is inmiddels meer dan een miljoen keer geïnstalleerd. Apple geeft geen cijfers over het aantal installaties onder iOS-gebruikers.

Reacties (68)
27-06-2021, 12:20 door Anoniem
Dat liep later die avond op naar piekmomenten tot meer dan een miljoen pogingen per minuut.

Laat me raden, één pagina met 50 plaatjes (gif, jpeg, etc), en 50 javascript calls?
27-06-2021, 12:22 door Anoniem
Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Voor 18 miljoen Nederlanders duurt dat tenminste 180 uur, of 8 dagen non-stop?

Kom op zeg!
27-06-2021, 15:40 door Anoniem
Wat zijn apps toch leuk (als ze werken)
Dan is een sticker met daarop\ die qr-code in een boekje geplakt, toch een stuk handiger. Geen uitvallende systemen omdat het te druk is.


En voor de toekomst:
Als iedereen dan toch een ID-bewijs (paspoort, rijbewijs, id-kaart) moet hebben, maak het dan mogelijk om dit soort info daarop op te slaan. en weet uit te lezen.
Dat scheelt een hoop onzin-apps.

Ik doe voorlopig wel zonder.
27-06-2021, 15:42 door Anoniem
Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.
27-06-2021, 16:05 door Anoniem
Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Mis ik nu iets? Het was 25 per seconde. Nu 100.000 per uur. Dus van 90.000 naar 100.000 per uur? Da’s niet echt een grote sprong.
27-06-2021, 16:09 door Anoniem
Door Anoniem:
Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Voor 18 miljoen Nederlanders duurt dat tenminste 180 uur, of 8 dagen non-stop?

Kom op zeg!
Niet iedereen heeft die app toch. Hier op dit forum is iedereen er toch tegen, dus zanik niet zo!!!!
27-06-2021, 16:47 door botbot - Bijgewerkt: 27-06-2021, 16:48
Door Anoniem:
Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Voor 18 miljoen Nederlanders duurt dat tenminste 180 uur, of 8 dagen non-stop?

Kom op zeg!

Het is ook redelijk onbegrijpelijk dat ze dit niet dynamisch schaalbaar hebben gemaakt. 100.000 mensen per uur. Dat betekend dus lange wachttijden op Schiphol. Zeker op donderdag, vrijdag en zaterdag avond als er optredens, concerten, cafebezoek etc is.

Bovendien: "Verder bleek dat dat zo'n 300.000 mensen die met Janssen waren gevaccineerd geen vaccinatiebewijs konden genereren. Dat probleem is inmiddels opgelost".

Nee ik ben gevacineerd met het Janssen vaccin. Ik heb hier het vaccinatiebewijs voor me liggen. Ik kan geen QR code ophalen. Gevaccineerd bij een overheidsinstelling. Al mijn collega's die dezelfde vaccinatie hebben, ook geen QR code. Niet opgelost dus.
27-06-2021, 19:15 door Anoniem
Nou bij ons ging het in 1 keer goed. Mag ook gezegd worden toch?
27-06-2021, 20:03 door Anoniem
Door botbot:Nee ik ben gevacineerd met het Janssen vaccin. Ik heb hier het vaccinatiebewijs voor me liggen. Ik kan geen QR code ophalen. Gevaccineerd bij een overheidsinstelling. Al mijn collega's die dezelfde vaccinatie hebben, ook geen QR code. Niet opgelost dus.

Ja, maar.... de overheid had er geen rekening mee gehouden dat mensen massaal voor het Janssen vaccin zouden gaan, zodra die mogelijkheid er was.

Dat jij je niet naar de verwachtingen van de overheid confomeert, heeft tot gevolg dat je nu geen qr-code hebt.
Jij bent er toch om de overheid te (onder)steunen, niet andersom.
Dat zou je onderhand moeten weten.

[/sarcasme uit]

Maar goed, alle gekheid op een stokje.

"Overheid en ICT ...." Need I say more!
(Als in: Had je iets ander verwacht?)
27-06-2021, 21:49 door Anoniem
Twee gratis testjes. Simpel alternatief en zelf uitprinten.
Geef de dwingelandij een dikke middelvinger.
Ze willen iedereen onder controle in een matrix-achtig systeem.
27-06-2021, 21:51 door botbot
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Het aantal mensen dat kan inloggen is inmiddels wel verhoogd naar ruim 100.000 mensen per uur.

Voor 18 miljoen Nederlanders duurt dat tenminste 180 uur, of 8 dagen non-stop?

Kom op zeg!
Niet iedereen heeft die app toch. Hier op dit forum is iedereen er toch tegen, dus zanik niet zo!!!!

Ik ben ook tegen de app. Ik ben ook tegen vaccinatie. Maar aangezien ik geen zin heb om elke 2 dagen aan de andere kant van de stad een staaf in mijn neus te moeten late rossen voordat ik een cafe mag binnen lopen, laat ik het toch "vrijwillig" doen. Die app, ben ik ook tegen. Maar daar valt niet omheen te komen. Want het gaat natuurlijk niet om de app zelf, maar om het feit dat al die informatie weer ergens wordt opgeslagen en dat particuliere bedrijven nu het recht hebben gekregen om mijn medische gegevens in te zien. Of dat nu met een app gebeurd, of op een briefje met QR code, die je krijgt uit precies dezelfde database waar de app op draait, en dezelfde particuliere bedrijven dit gaan checken met hun scan-app. QR op een briefje of QR uit een App is *exact* hetzelfde namelijk.
28-06-2021, 07:45 door botbot
Door Anoniem: Wat zijn apps toch leuk (als ze werken)
Dan is een sticker met daarop\ die qr-code in een boekje geplakt, toch een stuk handiger. Geen uitvallende systemen omdat het te druk is.

En die QR code wordt ingescant met? Juist een app. En die app kijkt aan de hand van welke backend of de coronacheck-informatie in de QR juist is? Juist met die van de overheid. En die valt dan weer uit omdat het te druk is.



En voor de toekomst:
Als iedereen dan toch een ID-bewijs (paspoort, rijbewijs, id-kaart) moet hebben, maak het dan mogelijk om dit soort info daarop op te slaan. en weet uit te lezen.
Dat scheelt een hoop onzin-apps.

jaaaaa we zijn tegen een app, want dat is weer een stukje van iedereens privacy afgeschaafd, laten we het nu koppelen aan je ID kaart, zodat iedereen overal waar je je ID kaart moet laten zien ook straks toegang heeft tot je medische gegevens/historie.


Ik doe voorlopig wel zonder.

Maar de infrastructuur voor dit alles wordt opgetuigd en klaargezet. De verplichtingen worden in de wet vast gelegd. De bedrijven worden geauthiorizeerd om je toegang te weigeren als je je niet conformeert naar dit systeem. Dus "ik doe voorlopig wel zonder" klinkt allemaal leuk en aardig, maar da's een beetje als: "Naja, ik betaal voorlopig gewoon geen belasting, dan heb ik ook nergens last van".
28-06-2021, 08:24 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Twee gratis testjes. Simpel alternatief en zelf uitprinten.
Geef de dwingelandij een dikke middelvinger.
Ze willen iedereen onder controle in een matrix-achtig systeem.

Waar héb je het over? En je roept op tot verwerpelijk en strafbaar gedrag.
28-06-2021, 09:13 door Anoniem
Neen. We leven in een democratische analoge wereld. Digitaal deelnemen is nergens nog verplicht gesteld, geachte digi-boa.
J.O.
28-06-2021, 09:14 door Anoniem
Het ophalen van de QR-code via de website ging bijna direct goed. Om een of andere vage reden accepteerden ze vanaf mijn smartphone niet dat ik een VPN gebruik om mijn IP-adres af te schermen. En vanaf mijn laptop had dezelfde website wat minder problemen met dezelfde VPN.

En met de Corona-scanner app de QR-code gecontroleerd om te kijken wat er allemaal getoond wordt van de QR-code. Dat de QR-code nog meer informatie bevat, mag duidelijk zijn, anders had deze QR-code nooit zo uitgebreid geweest. Wilde daar nog induiken, toen ik op een vermoedelijk in de haast vergeten aan te passen link in de website klikte. Die verwees nog vermoedelijk naar de acceptatie-testomgeving (web.acc.coronacheck.nl).

Persoonlijk heb ik me erbij neergelegd dat de overheid onder het excuus van de Coronacrisis een nationale database wil aanleggen waar vaccinaties in geregistreerd worden. Nu alleen nog voor Corona, in de toekomst zal deze worden uitgebreid met andere vaccins als het aan het RIVM ligt. De natte droom van alle medici en virologen/epidemiologen in het bijzonder. Alles voor de medische wetenschap. Privacy daar hebben de wetenschappelijke medici geen boodschap aan.
28-06-2021, 09:20 door Anoniem
Door botbot:

Ik doe voorlopig wel zonder.

Maar de infrastructuur voor dit alles wordt opgetuigd en klaargezet. De verplichtingen worden in de wet vast gelegd. De bedrijven worden geauthiorizeerd om je toegang te weigeren als je je niet conformeert naar dit systeem. Dus "ik doe voorlopig wel zonder" klinkt allemaal leuk en aardig, maar da's een beetje als: "Naja, ik betaal voorlopig gewoon geen belasting, dan heb ik ook nergens last van".

Laat ik nu geen behoefte hebben aan festivals of gebouwen met veel mensen (bv restaurants, cafe's, etc).
Zeker zolang er nog een risico bestaat, met al die losgeslagen mensen.

Dus nee, ik zal weinig tot nooit gecontroleerd worden. En die keer dat het wel gebeurt, sla ik alsnog wel over.
Dan maar geen geld besteden aan frivoliteiten. :-)
Dat is ook een keus. Er zijn genoeg andere activiteiten om me mee bezig te houden die geen vaccinatie-controle afdwingen.
28-06-2021, 10:22 door Anoniem
Covid 19 staat voor certificering van verifieerbare identificatie 2019.
Snapt u dit, wordt veel duidelijker.
28-06-2021, 12:14 door Anoniem
Tja alsmaar problemen met DigiD werkt het voor geen meter als ik op mijn iPhone mijn eerste vaccinatie QR code wil maken. Ik krijg steeds de melding dat ik 15 minuten niet actief ben geweest. Daar op de site van DigiD.
28-06-2021, 13:34 door Anoniem
Door Anoniem: Tja alsmaar problemen met DigiD werkt het voor geen meter als ik op mijn iPhone mijn eerste vaccinatie QR code wil maken. Ik krijg steeds de melding dat ik 15 minuten niet actief ben geweest. Daar op de site van DigiD.

klopt, die krijg ik ook, nadat je inlogt in DigiD wordt je er schijnbaar uigegooid bij de app en kun je de code alleen nog downloaden en printen (dan heb je zgn opeens geen Smartphone).
Waar heb ik die App dan voor..!? is mijn gedachte als alleen een printje tot de mogelijkheden behoort, dus App er weer af
Wat was het leven toch fijn zonder de zogenaamde onmisbare Apps
28-06-2021, 13:53 door Anoniem
Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??
28-06-2021, 14:07 door Leen_T
Door Anoniem: Twee gratis testjes. Simpel alternatief en zelf uitprinten.
Geef de dwingelandij een dikke middelvinger.
Ze willen iedereen onder controle in een matrix-achtig systeem.

Het schijnt ook te werken als je een printscreen van die qr code gebruikt.
28-06-2021, 14:30 door Anoniem
Ik ben 2 keer gevaccineerd met Moderna in het ziekenhuis, omdat ik tot een risicogroep behoor. Dat is op 1 en 30 april gebeurd.
Gegevens zijn op zich ook zichtbaar in MIJNRIVM. De app geeft in mijn geval ook aan dat het vaccinatiebewijs in Nederland niet geldig is en dat het internationale bewijs automatisch actief wordt per 1 juli. Eerst geprobeerd een mail te sturen naar helpdesk@coronacheck.nl (het e-mail adres dat wordt opgegeven voor de helpdesk), maar die mails worden allemaal geweigerd (met of zonder bijlage in de verstuurde mail). Uiteindelijk met de nodige moeite de helpdesk telefonisch bereikt en daar wordt aangegeven dat er nog problemen zijn met het correct ophalen van alle gegevens en dat dat in het begin van de week van 5 juli allemaal opgelost moet zijn. Ben benieuwd en hoop dat dat laatste klopt.
28-06-2021, 17:48 door Anoniem
De kans dat er een nog grotere schaduw economie gaat komen, neemt toe. Mensen zijn creatief, ze gaan manieren verzinnen om langs die niet zo goed werkende bureaucratie heen te werken, teneinde aan hun behoeften te kunnen voldoen met de minste weerstand. De reactie daarop laat zich raden, nog meer controles, met meer weerstand tot gevolg. Aantallen sympathisanten nemen toe, en op een gegeven moment zal een kritische massa worden bereikt, zeer waarschijnlijk in een of meerdere buitenlanden, daarna verspreidend als een olievlek.

Iets van 25 tot 35% schijnt tegen de eerdere maatregelen (die geheid terug gaan komen aankomend traditioneel griepseizoen) en bijbehorend beleid te zijn, dat aantal gaat dan niet verminderen.

Meer en meer ingezetenen gaan, of denken erover na, over de grens boodschappen doen, gezien de reeds voorspelde prijsverhogingen, en het huidige prijsverschil.

Meer en meer klimaat voorstanders gaan met hun billen bloot als de windmolens en zonnepanelen parken aan hun voordeur kloppen, dan opeens is het niet de bedoeling dat hun eigen directe omgeving aangetast wordt.

Meer en meer ongedocumenteerden voorstanders gaan met hun billen bloot als er AZC's, of migrantenwoningen, in hun nabijheid op de agenda komen. In hun ogen denken ze dat mensen die halve continenten hebben afgelegd, 10 kilometer verderop geen probleem zullen zijn, want dat ze denken dat ze problemen gaan krijgen als ze dichtbij geplaatst worden blijkt wel uit het feit dat ze die mensen niet in hun eigen buurt willen hebben.

Aankomend traditioneel griepseizoen gaan meer en meer mensen beseffen dat die zo gewilde buitenlandse vakantiereizen met een prijskaartje komen, meer controles, meer maatregelen, meer restricties, mogelijk zelfs een persoonlijk CO2 budget, waarschijnlijk in combinatie met een persoonlijk EU Dossier waarin persoonlijke doelen worden bijgehouden, althans, de berichtenstroom daarover is aan het toenemen. Tenzij u, bijvoorbeeld, een UEFA VIP bent, dan geldt dat aanzienlijk minder, en sowieso is iedereen die een dergelijke samenleving afdwingt vrijgesteld van iedere restrictie. Opmerkelijk, waar in de geschiedenis is het eerder voorgekomen dat anderen offers moeten brengen, maar zij die dat eisen het tegenovergestelde verdienen van offers brengen?

Al was de EU 2 jaar geleden al aangevangen met een ICT systeem dat EU breed iedere burger kan voorzien van een uniek EU Dossier (of testbewijs controlesysteem zo u wilt), waaraan van alles, wegens zeer te verwachten "function creep", geknoopt kan worden, dan nog had het niet geheel aan de verwachtingen voldaan. Duizenden gaan hier last van krijgen, hetgeen te verwachten valt als je als beta tester toch op reis gaat, want dat er hobbels te verwachten zijn, en nu al gedetecteerd worden, valt te verwachten. In de ICT geldt dat als je als "early adopter" aan de slag gaat, je de nodige extra ondersteuning kunt verwachten van de fabrikant, de vraag is of dat in dit geval ook het geval zal zijn.

Sinds volledige transparantie en het openbaar afleggen van volledige verantwoordelijkheid op de achterbank zijn gezet, zijn er de nodige opzienbaarlijke ontwikkelingen geweest in onze democratie, en bijbehorende soevereiniteit. Eed gebonden topambtenaren die liegen tegen rechters, fraude plegen, corruptie, zelfverrijking, ondemocratisch gekozen topbestuurders die bepalen wat democratisch gekozen bestuurders moeten doen, inmiddels afgeschafte referendums wiens uitslag achteloos aan de kant geschoven wordt, noem maar op. Is dat wat ons volk vertegenwoordigt? Enkelen bepalen wat goed is voor de overgrote meerderheid, maar die enkelen mogen daar zelf geen last hebben, sterker nog, dienen daar rijkelijk voor beloond te worden, met een sloot aan vrijstellingen ook nog, waar anderen wel op afgerekend worden?

Werken virussen zo, werkt het klimaat zo, werkt een democratie zo?
28-06-2021, 18:35 door botbot
Door Anoniem:
Door botbot:

Ik doe voorlopig wel zonder.

Maar de infrastructuur voor dit alles wordt opgetuigd en klaargezet. De verplichtingen worden in de wet vast gelegd. De bedrijven worden geauthiorizeerd om je toegang te weigeren als je je niet conformeert naar dit systeem. Dus "ik doe voorlopig wel zonder" klinkt allemaal leuk en aardig, maar da's een beetje als: "Naja, ik betaal voorlopig gewoon geen belasting, dan heb ik ook nergens last van".

Laat ik nu geen behoefte hebben aan festivals of gebouwen met veel mensen (bv restaurants, cafe's, etc).
Zeker zolang er nog een risico bestaat, met al die losgeslagen mensen.

Dus nee, ik zal weinig tot nooit gecontroleerd worden. En die keer dat het wel gebeurt, sla ik alsnog wel over.
Dan maar geen geld besteden aan frivoliteiten. :-)
Dat is ook een keus. Er zijn genoeg andere activiteiten om me mee bezig te houden die geen vaccinatie-controle afdwingen.

Je mist mijn punt: "Maar de infrastructuur voor dit alles wordt opgetuigd en klaargezet. De verplichtingen worden in de wet vast gelegd. De bedrijven worden geauthiorizeerd om je toegang te weigeren als je je niet conformeert naar dit systeem."

En, *nu*, op dit moment gaat het om festivals, cafebezoek, buitenland bezoek, etc. Straks gaat het om bezoek aan bibliotheek, gemeentehuis, sportschool. Zeg je dan weer: "Ohh maar daar ga ik toch niet heen". En wat als dan de supermarkten aan de beurt zijn, bij corona-outbreak nummer 3 deze winter? Ga he dan weer zeggen: "Ohhh maar dan ga ik wel naar de boer"...

Doet me denken aan dat oude wijsje:

"
First they came for the socialists, and I did not speak out—
Because I was not a socialist.

Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—
Because I was not a trade unionist.

Then they came for the Jews, and I did not speak out—
Because I was not a Jew.

Then they came for me—and there was no one left to speak for me.

"
28-06-2021, 21:06 door Anoniem
Ik ben al 3 dagen aan het inloggen,maar kom er niet door.
Krijg elke keer te zien,inloggen afgebroken,probeer het later,nog eens iets klopt hier niet
28-06-2021, 22:30 door Anoniem
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.

Super bedankt!
Chrome installeren Loste bij het probleem oo
28-06-2021, 23:15 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??

Idd dat hebben wij ook, lopen bellen met GGD heeft tot nu toe niet geholpen en bij RIVM kun je een formulier invullen en als reactie krijgen dat hier niks mee gedaan wordt totdat je een copy van id opstuurd ivm AVG en dat het lang kan gaan duren!!
Ik heb dus altijd maar het vaccinatie papiertje van GGD bij me! Hopelijk wordt dat dan geaccepteerd bij binnenkomst?
29-06-2021, 00:33 door botbot
Door Anoniem:
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.

Super bedankt!
Chrome installeren Loste bij het probleem oo

Niet om zeurderig te zijn, maar Chrome installeren lost het probleem niet op. Chrome installeren zorgt ervoor dat je een hacky workaround hebt om het probleem te omzeilen. Het probleem is er nog steeds.
29-06-2021, 00:44 door Anoniem
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.
Heel erg bedankt voor de tip! Hij gaf de hele tijd aan dat het te druk was. Na inschekelen chrome werkte het meteen! Daarna chrome weer weggetieft.
29-06-2021, 08:11 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??
Ja, heb ik ook. Precies hetzelfde. Wil Zondag graag op reis. Bel dus Corona Check helpdesk. Nou, spaar je de moeite, ik heb daar niets gehoord wat ik zelf ook niet kan bedenken. Van overbelaste servers tot doe dan gewoon een test.
Mijn god wat is de overheid hier toch slecht in. Wordt er helemaal gek van. Nergens een loket waar je gewoon geholpen wordt. En Hugo de Jonge staat maar voor de camera op zijn tenen te wippen dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben.
Hoe moeilijk kan het zijn.
29-06-2021, 18:36 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??
Ja, heb ik ook. Precies hetzelfde. Wil Zondag graag op reis. Bel dus Corona Check helpdesk. Nou, spaar je de moeite, ik heb daar niets gehoord wat ik zelf ook niet kan bedenken. Van overbelaste servers tot doe dan gewoon een test.
Mijn god wat is de overheid hier toch slecht in. Wordt er helemaal gek van. Nergens een loket waar je gewoon geholpen wordt. En Hugo de Jonge staat maar voor de camera op zijn tenen te wippen dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben.
Hoe moeilijk kan het zijn.

Ja, onze Minister van Zelfgenoegzaamheid doet voor de zoveelste keer alsof hij alles piekfijn voor elkaar heeft, terwijl er allerlei problemen zijn. Een simpele test van de IT zou dit soort van klachten toch aan het licht moeten brengen? Maar waarschijnlijk was daar onvoldoende tijd voor omdat NL (weer) achteraan bungelde in Europa met de introductie van deze app.

Ik heb ook de Corona Check helpdesk veelvuldig gebeld, maar kwam niet verder dan de automatisch mededeling dat het erg druk was en dat de verbinding werd verbroken. Dus maar een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat op de site wordt genoemd. Deze kwam linea recta retour van de postmaster met de mededeling "Delivery to the following recipients failed. helpdesk@coronacheck.nl" Hoe kan iets in een modern land als Nederland toch zo belabberd georganiseerd worden???
Ik heb medelijden met mensen zoals jij die de app nodig hebben om (eindelijk) op vakantie te kunnen.
30-06-2021, 13:34 door Anoniem
Na tig x proberen lukte het niet om op mn Galaxy S5e de CoronaCheck app te installeren.
Door de div. tips hierboven lukte het in 1x zonder problemen na het inschakelen van de Google Chrome browser.
Kijk in instellingen > apps> Chrome, of je de juiste browser hebt ingesteld.

Thanks everyone.
30-06-2021, 16:18 door Anoniem
Ja hier uiteindelijk ook gelukt met de chrome app dank jullie !
30-06-2021, 19:47 door Anoniem
Ik ben twee maal gevaccineerd met phizer, helaas staat mijn tweede prik foutief op de datum van de eerste prik, dus kan ik geen QR code aanmaken in de corona check app. Ik heb het RIVM gebeld, die doen niks. Ik heb de GGD gebeld waar ik gevaccineerd ben , daar staat het goed, dus die doen ook niks. Resultaat is dat ik niet op vakantie kan en ook geen evenementen in Nederland bij kan wonen. Er is geen oplossing zeggen ze, helaas. Ook voor een derde keer prikken en hopen dat het dan goed geregistreerd wordt bij RIVM wordt door GGD geweigerd.
01-07-2021, 11:37 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??

Ik heb hetzelfde, is dit bij jou al opgelost? Bij mij niet helaas.
01-07-2021, 15:28 door Anoniem
Hier hetzelfde probleem correcte gegevens bij de GGD en foutief bij het RIVM. En het probleem wordt als je al contact kunt krijgen gewoon doorgeschoven. Hoe krijgen we dit nu opgelost?? GGD wijst naar het RIVM en CoronaCheck is per telefoon onbereikbaar (je wordt verbroken) en per mail alleen de algemene antwoorden die ook op de site staan en waar je niets aan hebt.
02-07-2021, 12:30 door Anoniem
Ook op een iPone 8 werkt het bij tijdelijk inschakelen van Chrome als standaard browser !
05-07-2021, 10:35 door Anoniem
Ik voel mij onderhand een gevangene in eigen land; Omdat ik niet geregistreerd ben in RIVM...zijn mijn vaccinaties vanaf mei nog steeds niet ophaalbaar. Ook werkt de corona-app niet meer naar behoren want ik kan ook niet meer via sms code controle erin dus dan ook niet.
Mijn DigiD werkt naar behoren ; gecheckt op andere sites kan ik gewoon in via code en sms; papieren aanvraag zou lukken als ze erin zitten via coronachek.nl
Dagen in de wacht bij backoffice in de wacht om het probleem aan te geven dat GGD mijn vaccinaties nog steeds niet heeft doorgegeven.
05-07-2021, 11:25 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??

Hallo, ik heb exact het zelfde probleem. Via de GGD wordt je sinds 1 juli doorverbonden met een speciaal telefoonnummer waar men uitgebreider stil staat bij het probleem, men kan het vervolgens niet oplossen en "het" wordt dan naar een hoger nivo doorgezet. tot op heden geen resultaat, helaas
05-07-2021, 14:13 door Anoniem
Ik ben nu akl drie weken aan het proberen de CORONACHECK-app te activeren, maar dat lukt dus steeds niet en wel hierom:
installeer en open de app, geen punt
dan inloggen met DigiD, ook geen punt, u bent ingelogd bij het ministerie voor volksgezondheid
terug naar de CoronaCheck-app,
Helaas, langer dan een kwartier niet actief geweest (Hoe komen ze erop?) Dus probeer morgen nog maar eens.
Mag ik please een sticker met de QR code, plak ik die wel op de achterkant van mijn smartphone.

Jammer genoeg niemand te bereiken en alle pogingen leveren hetzelfde resultaat op. Waarom?
Kan niemand die app activeren? Waar gaat het fout?
05-07-2021, 16:07 door Anoniem
probeer al dagen de QR code te activeren dus krijg de digid en vul deze in met naam en wachtwoord en krijg steeds u moet via de digid app pfffffffffff ik doe niet anders dus laat maar voorlopig even rusten ga toch nog niet op vacantie
05-07-2021, 17:19 door Anoniem
hallo ik heb in december 2020 Corona gehad en in april 2021 hoefde ik maar een vaccinatie
Nu geeft de Corona app aan dat de helpdesk mij niet kan helpen omdat het 180 dagen geleden is.
Krijg wel een QR code voor buitenland maar voor Nederland is het niet geldig
06-07-2021, 15:56 door Anoniem
Laatste nieuws over het datum probleem: vanuit de GGD komt het bericht dat men er nu vanuit gaat dat er een ICT probleem is. Dit is onderkend, en men werkt er aan. De data wordt aangepast en binnen enkele (?) dagen ziet men in de app dat alles goed staat. Wel een nieuwe QR code aanmaken.
07-07-2021, 10:17 door Anoniem
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??
hier exact hetzelfde probleem, in mijnrivm twee vaccinaties met dezelfde datum en daardoor dus geen NL QR code. En uiteraard wordt je bij de diverse helpdesks van het kastje naar de muur gestuurd......
07-07-2021, 18:46 door Anoniem
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.

inderdaad... lekker. Toch wonderlijk dat iedereen klakkeloos al zijn gegevens aan Google geeft (koopgedrag, surfgedrag, locatie, social content etc etc), maar owee als we een QR moeten maken.
Moest met kromme tenen Chrome activeren, maar toch bedankt voor de tip! (en gelijk weer eraf natuurlijk)
07-07-2021, 21:21 door Anoniem
Krijg mijn Nederlandse QR koude maar niet op mijn App,je hoeft niet te bellen naar de helpdesk want daar staat alleen maar een bandje aan dat je het later moet proberen.Vanmorgen klokslag 8 uur gebelde en kreeg meteen te horen probeer het later nog eens.Ben al dagen aan het bellen maar geen gehoor,hier wordt ik niet blij van.
08-07-2021, 08:15 door Anoniem
Hi. Ik ben juli 2020 en februari 2021 getest op antistoffen en beide positief.
Ik ben nu al 2x gevaccineerd met Pfizer. Maar ik krijg steeds een foutmelding als ik via de coronacheck app mijn DigiD wil gebruiken. Ik gebruik Google chrome. Oplossing??
08-07-2021, 16:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.

inderdaad... lekker. Toch wonderlijk dat iedereen klakkeloos al zijn gegevens aan Google geeft (koopgedrag, surfgedrag, locatie, social content etc etc), maar owee als we een QR moeten maken.
Moest met kromme tenen Chrome activeren, maar toch bedankt voor de tip! (en gelijk weer eraf natuurlijk)

Herkenbaar. Ik heb het rondje GGD - RIVM - CoronaCheck helpdesk nu al een keer of 3 gemaakt, met vaak wachttijden van meer dan 15 minuten of er gewoonweg uitgegooid worden omdat het te druk is. Geen oplossing andere dan de mededeling dat er 'hard aan wordt gewerkt om dit op te lossen' (hoor ik nu al 2 weken). Ik werd verteld dat Buitenlandse Zaken een QR code op zou kunnen sturen naar mijn huisadres, maar die blijken dezelfde (RIVM) database te gebruiken als de CoronaCheck App, dus dat lost niets op. Advies was dat als ik dringend ergens naartoe moet maar een Corona-test te doen en daarvan de QR code op te halen. En dat terwijl ik nota bene twee keer ben gevaccineerd.
Heb nu het RIVM gevraagd op basis van de AVG mijn persoonsgegevens te corrigeren, maar krijg daar de melding dat het door de vele verzoeken langer kan duren dat gebruikelijk......Wordt er een beetje moedeloos van.
Mocht iemand een betere oplossing kennen dan laten testen, dan hoor ik het graag!!!
08-07-2021, 16:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Soms ligt het niet aan de drukte, maar aan het gebruik van alternatieve browsers op Android apparaten.
Ik had Google Chrome uitgeschakeld omdat ik Microsoft Edge (gebaseerd op Chromium) beter vind aansluiten op mijn overige apparatuur. En dat geeft problemen met de DigId-koppeling van de CoronaCheck-App.

Andere apps laten mij wel netjes DigId gebruiken!

Tijdelijk inschakelen van Google Chrome loste het probleem op.

En Google weet nu waarschijnlijk ook dat ik gevaccineerd ben.

inderdaad... lekker. Toch wonderlijk dat iedereen klakkeloos al zijn gegevens aan Google geeft (koopgedrag, surfgedrag, locatie, social content etc etc), maar owee als we een QR moeten maken.
Moest met kromme tenen Chrome activeren, maar toch bedankt voor de tip! (en gelijk weer eraf natuurlijk)
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hallo, ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 4 mei en een op 8 juni. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei op 4 mei. Er staan wel de juiste (verschillende) batchnummers bij. Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP maar 1 vaccinatie heb gehad. Kennen jullie dit probleem??
hier exact hetzelfde probleem, in mijnrivm twee vaccinaties met dezelfde datum en daardoor dus geen NL QR code. En uiteraard wordt je bij de diverse helpdesks van het kastje naar de muur gestuurd......


Herkenbaar. Ik heb het rondje GGD - RIVM - CoronaCheck helpdesk nu al een keer of 3 gemaakt, met vaak wachttijden van meer dan 15 minuten of er gewoonweg uitgegooid worden omdat het te druk is. Geen oplossing andere dan de mededeling dat er 'hard aan wordt gewerkt om dit op te lossen' (hoor ik nu al 2 weken). Ik werd verteld dat Buitenlandse Zaken een QR code op zou kunnen sturen naar mijn huisadres, maar die blijken dezelfde (RIVM) database te gebruiken als de CoronaCheck App, dus dat lost niets op. Advies was dat als ik dringend ergens naartoe moet maar een Corona-test te doen en daarvan de QR code op te halen. En dat terwijl ik nota bene twee keer ben gevaccineerd.
Heb nu het RIVM gevraagd op basis van de AVG mijn persoonsgegevens te corrigeren, maar krijg daar de melding dat het door de vele verzoeken langer kan duren dat gebruikelijk......Wordt er een beetje moedeloos van.
Mocht iemand een betere oplossing kennen dan laten testen, dan hoor ik het graag!!!
13-07-2021, 11:29 door jan77
Helaas nog steeds geen NL-QR kunnen aanmaken.
Ik heb beide vaccinaties gehad in dezelfde locatie bij de GGD (medio Mei en medio Juni) en ben nog steeds in afwachting van deze NL QR-code. Ik heb nu alleen de Internationale QR-code.
In mijn CoronaCheck-App staan beide vaccinaties op dezelfde dag genoteerd: 1x RIVM en 1x GGD. De gegevens die hierachter staan genoteerd, wisselen onregelmatig.

Deze onvrijwillige taken ;) heb ik al uitgevoerd:
- 2 mailtjes verzonden (met als reactie een algemeen nietszeggende reactie)
- 5 telefoongesprekken (180 minuten tijd verspild) die de volgende reacties gaven: "Wacht u nog een paar dagen en probeer de CoronaCheck-App nog eens", "er is een nieuw app, probeer het daar maar mee", "Belt u de GGD in uw regio", -- Verbinding werd verbroken, zonder reactie--,"De app werkt goed, uw gegevens staan goed geregistreerd, probeer het volgende week nogmaals", "Er zijn veel problemen, we zijn er druk mee bezig".

Deze webpage van www.security.nl is voor mij de eerste herkenbare verwijzing naar personen met hetzelfde probleem. Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen op de site van coronacheck.nl, RIVM of GGD. Wanneer melden ze nu al deze app-problemen transparant en open, dan hoeft er niet zoveel gebeld te worden? Maar nog beter: los het nu eens op !

Moedeloos? Ja ! Nog steeds na VIER weken zonder resultaat.
13-07-2021, 12:46 door Anoniem
Het lukt niet de corona check app te installeren, blijft maar ronddraaien met de melding 'in behandeling'. Al bijna 2 uur nu. Android 6 op de telefoon, dat mag het probleem niet zijn volgens info. Ook via chrome en Edge geprobeerd via playstore. Oplossing? Ik lees dit probleem nergens anders. Help!!
Al wel op papier afgedrukt, maar wil het ook graag op telefoon.
14-07-2021, 00:07 door Anoniem
Ik krijg MIJN CORONA CHECK APP niet geactiveerd - Ik krijg mijn QR codes maar niet...


IK BLIJF MAAR MELDING KRIJGEN:
2021.07.12.11.12.58


Ik heb alles gecheckt, opnieuw gedownload; mijn DigiD werkt prima op de desktop; op de Iphone - NIET!

Ik ga zondag weg op vakantie!

HELP!

Marc
14-07-2021, 11:05 door Anoniem
Al weken bezig om de qr code op te vragen. Geeft telkens aan dat het te druk is. Gebeld en na veertig minuten het bericht blijf proberen, we kunnen niet voor u doen.

Wie heeft dezelfde ervaring of wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Groeten, Maria
14-07-2021, 14:29 door Anoniem
Ik heb de coronacheck-app gedownload op mijn Ipad en inmiddels ook een keer of vier op mijn Iphone 8. Op de Ipad kon ik de QR-codes zonder problemen installeren op basis van de aanwijzingen van de app.
Op mijn Iphone 8 heb ik verscheidene malen geprobeerd de QR-codes te installeren, maar zonder succes. Het inloggen met DigiD gaat niet goed. Er verschijnt steeds een mededeling dat er een technische storing is en een aanmoediging om het later nog eens te proberen.
Het is mij opgevallen dat in de app op de Iphone 8 geen mogelijkheid wordt geboden om een vinkje te zetten ter bevestiging van de privacyverklaring. Op de Ipad was die mogelijkheid/verplichting er wel. Mijn vermoeden is dat de software van de coronacheck-app voor de Iphone 8 onvolledig is waardoor de QR-codes niet kunnen worden gedownload.
15-07-2021, 13:31 door Anoniem
Hier ook problemen met een herstelbewijs. 18 juni positief getest, maar krijg steeds de melding 'geen positieve test beschikbaar'. Gegevens staan wel in het systeem van de GGD. Al honderd keer gebeld naar de helpdesk met steeds wisselende antwoorden. Heb maar 1 vaccinatie en kreeg daarna corona waardoor de 2e prik uitgesteld moest worden. Ik heb dus geen volledig vaccinatiebewijs, en een PCR-test kan nu nog steeds positief uitvallen. Ga over een paar dagen op vakantie naar Duitsland dus heb echt het herstelbewijs nodig. Géén idee wat nu nog te doen.....
15-07-2021, 14:36 door Anoniem
ik heb precies dezelfde problemen. al twee keer een uur in de wacht bij de GGD, de aardige mevrouw zou de gegevens aanpassen en over drie üren"zou het een en ander opgelost zijn na verwijdering en herinstalleren van de app. inmiddels drie weken: nog niets veranderd!!
23-07-2021, 16:04 door d3stroy3r
Hallo allen,

ik heb 2 vaccinatie gehad. Een op 10 februari en een op 4 mei. Deze staan goed in de database van de GGD, maar in de database van het RIVM staan ze allebei niet op. Ik heb wel mijn registratiekaart coronavaccinatie en Ik krijg nog steeds briefjes thuis om mij nog te laten vaccineren, Ik snap niet hoe dit kan, want de data wordt toch niet overgetypt? Het gevolg is dat ik geen QR code krijg voor binnen NL omdat ik volgens de APP geen vaccinatie heb gehad. Ik heb iedereen gebeld, GGD staat de DB goed, Coronacheck app staat ook goed, zelfs heb ik het instantie reizen naar het buitenland ze hebben geen oplossing. Kennen jullie dit probleem? Kan iemand mij helpen? Ik ben machteloos en wil dit snel opgelost.
24-07-2021, 11:04 door Anoniem
Hallo iedereen,

Ook ik ben het slachtoffer van een ondeugdelijke registratie.
2x Gevaccineerd met phyzer op 1 mei en 5 juni.
Staat de GGD (mijn vaccinaties) juist geregistreerd , maar bij de RIVM (mijn vacinaties) 2 x op de zelfde datum.
Heb al verschillende keren contact opgenomen met 0800-5090 het enige nummer om dit te wijzigen maar krijg telkens een ander verhaal en de belofte dat het goed komt i.p.v. dat het meteen aangepast wordt.
Op deze manier blijft ook iedereen bellen en komt het blijkbaar nooit goed.
Het gevolg is dat ik nu maar niet op vakantie ga.
28-07-2021, 12:40 door Anoniem
Aan alle "anti-vaccinaties" en alle "complotdenkers:
Ik werk al 46 jaar als verpleegkundige in het ziekenhuis, ook op gespecialiseerde afdelingen. We zijn , met alle toestanden in een pandemie beland. Een kleine groep mensen, echt klein, is tegen alle beleidsmaatregelen om elkaar uit deze benarde situatie te helpen. Deze kleine, zeer kleine, groep bestaat niet alleen uit "Jan met de pet" maar ook enkele artsen, vroedvrouwen. Deze laatste twee groepen hebben het dus zelfs in hun hoofd gehaald om hun voorbeeldfunctie los te laten. Alternatieven hebben deze intellectuelen en semi-intellectuelen niet. Nee, alleen maar blaablaablaa en schoppen tegen allerlei mensen die ons uit de shit willen helpen. Hard werkende politice, planners, verpleegkundigen etc. worden achteloos benaderd, deze mensen worden gediscrimineerd en belemmerd in werk voor mensen die in nood verkeren.
Ik ben het zat met jullie vrijheid van meningsuiting. Ik heb alle respect voor minderheden, echter hoef niet altijd naar ze te luisteren. Jullie respectloze meningen, vaak ook zonder enige vorm van intelligentie, en ook schreeuwend naar aandacht, heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het heeft te maken met de val van Nederland van sociaal land naar a-sociaal land. Het a-socialisme rukt op en hoopt de beschaafde, aan normen en waarden en democratisch denkend mens te verpulveren.
STOP het zeuren en GA WERKEN aan een fatsoenlijke maatschappij. Vraag niet je informatie betreffende Corona aan een advocaat of metselaar (met alle respect), maar bijvoorbeeld aan virologen of RIVM.
28-07-2021, 19:59 door Anoniem
Inloggen op de corona app of op mijn RIVM is tot nu toe nog niet gelukt. Iemand een idee bod het sneller kan?
31-07-2021, 10:37 door Anoniem
Door Anoniem: Al weken bezig om de qr code op te vragen. Geeft telkens aan dat het te druk is. Gebeld en na veertig minuten het bericht blijf proberen, we kunnen niet voor u doen.

Wie heeft dezelfde ervaring of wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Groeten, Maria

Ook ik heb dat probleem, na inloggen met digiD en invullen code, al wel 30x steeds de melding 'afgebroken, het kan te druk zijn, probeer het later opnieuw'. Ik heb het 's nachts om 1 uur geprobeerd en ook 's morgens om 6 uur, dan is het toch vast en zeker rustiger. Zonder resultaat, weer dezelfde melding. Wat nu?
02-08-2021, 14:03 door Anoniem
Afgelopen nacht tussen 1:00 en 3:00 uur minstens 15 keer geprobeerd het vaccinatie certificaat te downloaden met de Corona Check app. Zodra ik klik op "Login with your Digid" popt de foutboodschap op "Retrieval is cancelled. It might be too busy. Please try again later.". Vanochtend om 8:01 uur gebeld met 0800-1421. Volgens het bandje is er een wachttijd van ongeveer 1 minuut. Pas na 26 minuten kreeg ik een medewerker aan de lijn. Het enige dat deze me kon vertellen, is dat hij ook niet weet hoe het komt dat deze melding verschijnt. Ik heb hem verteld dat volgens berichten op internet (o.a. hier dus) dit euvel zich al zowat 2 maanden voordoet. Advies is om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Tja, je raadt het al: ook dat hielp niks. Van armoede maar de "papieren" versie (PDF) gedownload. Ongelooflijk... meer dan 50 jaar geleden hebben we mensen op de maan laten lopen, maar een bug in zo een belangrijke app krijgt men er na 2 maanden nog steeds niet uit. Triest.
05-08-2021, 19:39 door Anoniem
Ziggo beveiliging uitgezet op android telefoon en toen lukte het eindelijk.
07-08-2021, 10:55 door Anoniem
Vele malen getracht de Qr-code op te halen middels DigiD inlog code. Het blijkt maar weer dat het bij de overheid een grote puinzooi is. Een bananen republiek wordt er jaloers op hoe het hier in NEDERLAND er toe gaat!!!.

Vele malen getracht. Dan weer te laat in gelocht, dan weer zgn een foute inlog code dan weer te druk. Dan weer.....nogmals proberen. Gaan we naar een corrupte overheid toe, dat als je betaald, het dan wel sneller gaat?????

Kortom burgelijke ergenis ten top!!!

Groeten,
Cor
08-08-2021, 20:48 door Anoniem
Als iemand problemen heeft met een wit scherm met de mobiele telefoon met android met http://login.digid.nl/ dat nooit weggaat.

Doe het volgende.

Verander het adress naar https://digid.nl/
(zorg er wel voor dat je de digi app hebt geinstalleerd)

Log in met SMS code
Voer SMS code in, en voila je corona QR code wordt geactiveerd.
22-08-2021, 10:56 door Anoniem
Ik probeer nu al ruim een maand mijn ap te downloaden. Elke keer word er een spoedticket aangemaakt, vandaag de 5e maar er gebeurt niet.
Ik ga maandag op vakantie maar zonder de ap niet! wie gaat mijn annulering betalen?

Het is echt heel frustreerden, iedere medewerker aan de lijn begrijpt het maar er word niks opgelost.....
Hoe ga ik op vakantie... om de 48 uur testen kan geen optie zijn toch??
22-08-2021, 12:16 door d3stroy3r
Door Anoniem: Hallo iedereen,

Ook ik ben het slachtoffer van een ondeugdelijke registratie.
2x Gevaccineerd met phyzer op 1 mei en 5 juni.
Staat de GGD (mijn vaccinaties) juist geregistreerd , maar bij de RIVM (mijn vacinaties) 2 x op de zelfde datum.
Heb al verschillende keren contact opgenomen met 0800-5090 het enige nummer om dit te wijzigen maar krijg telkens een ander verhaal en de belofte dat het goed komt i.p.v. dat het meteen aangepast wordt.
Op deze manier blijft ook iedereen bellen en komt het blijkbaar nooit goed.
Het gevolg is dat ik nu maar niet op vakantie ga.

Beste

Mijn probleem is opgelost door de GGD te bellen en vragen of ze via de post mijn QR codes willen sturen.
Het moment dat ze de QR codes gaan ze uitprinten en de gegevens juist zijn dan wordt de gegevens automatisch geactiveerd en hersteld in je CoronaCheck App aangepast, zo heb ik gedaan en het werkt.
05-09-2021, 20:07 door Anoniem
de app werkte bij mij ook niet ,dat kwam dat mijn standaard brouwser niet standaard op chrome stond eerst was standaard
kpnveilig daar werkt het niet mee na het verzetten naar chrome werkt prima
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.