Door Anoniem, 08:25 uur: Door Anoniem: Wel mooi om te zien hoe PayPal hier kip-ei doet: je kunt alleen na inloggen contact opnemen, maar om inloggen moet je contact opnemen.
Gelukkig hebben ze ook twitter: @AskPayPal
Lijkt mij een goede reden om daarna meteen te heroverwegen of je daar een dienst af wil nemen.
En ze zitten op Facebook:
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal-faq1920Maar even rondneuzend naar de contactmogelijkheden zag ik dat je op een vreselijke manier in cirkeltjes rond wordt gestuurd, telkens als je verder zoekt omdat je niet eerst kan inloggen dan is de kans groot dat je weer uitkomt bij de mededeling dat je eerst moet inloggen.
Dat is een dark pattern dat ik helaas geleidelijk aan steeds meer tegenkom: het klanten moeilijk maken om nog contact op te nemen. Het is prima om via een goede website niet-geautomatiseerd contact grotendeels overbodig te maken, het is helemaal niet prima om dat te doen met een geautomatiseerde interface die ook als die een klant niet verder helpt contact met een medewerker die dat wel kan vervolgens zo moeilijk mogelijk maakt. Als je als bedrijf meer telefoontjes krijgt dan je leuk vindt moet je zorgen dat de noodzaak voor die telefoontjes verdwijnt, en niet je klanten eindeloos met een probleem laten worstelen.
Bij de vraag wat je moet doen als iemand is overleden noemen ze trouwens een e-mailadres: webform@paypal.nl
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-sluit-ik-de-paypal-rekening-van-iemand-die-is-overleden-faq1694Ze lopen er niet mee te koop maar ze hebben dus wel een e-mailadres. Dat zou ik eens proberen.
Ik heb vele jaren geleden een PayPal-account geopend om iets aan te schaffen dat alleen via PayPal betaald kon worden. Ik heb het weer afgesloten toen ik merkte dat ik om de zoveel tijd e-mails met lappen tekst over veranderde voorwaarden kreeg, veel vaker dan dat ik de account überhaupt gebruikte. De vraag die hier gesteld wordt is een van de vele bevestigingen die ik sindsdien heb gezien dat dit geen bedrijf is waar ik iets mee te maken wil hebben.
Hopelijk kan TS iets met het door je gevonden e-mail adres! Dat zou fijn zijn voor hem/haar.Bij mij was mede de oorzaak van sluiting van het Paypal account dat ik de 2FA SMS van ICS niet ontving om daar in te loggen. Gevolg: Mijn ICS maandoverzicht kon ik niet inzien waarop met name aankopen op eBay, waarvoor ik mijn Creditcard had gekoppeld aan mijn Paypal account niet meer kon controleren.
Problemen met Paypal heb ik zelf nooit gehad maar waarschijnlijk omdat ik daar geen krediet vanuit mijn ING bankrekening parkeerde, waarom zij altijd zeurden als ik via de hoofdpagina had ingelogd met "Finnish your Paypal account".
De verhalen wat dat kon veroorzaken (koppeling met je bankrekening) voor wereldwijd vele mensen die hun eigen krediet niet meer konden benaderen omdat Paypal om onduidelijke wazige reden hun account blokkeerde.... waren schrijnend en leidde lang geleden al tot de oprichting van een daarop gerichte website (die inmiddels niet meer bestaat) met de veelzeggende naam
paypalsucks.com:
Wayback Engine screenshot:
https://web.archive.org/web/20160316061153/http://www.paypalsucks.com/Moraal: Als je Paypal - het is eigendom van Elon Musk - niet strikt nodig hebt, is het inderdaad, zoals jij ook al stelde, een bedrijf waar je beter niets mee te maken kan hebben. Het is ook geen bank. Daar kan natuurlijk ook iets mis mee zijn, maar velen denken dat Paypal wel een bank is. Het is slechts een online transactie service, waar je een Credit-Card aan kan koppelen of je bankrekening, die je dan gebruikt om je krediet aan te vullen op Paypal.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toegevoegd 10:43 uur:
Er zijn alternatieven voor Paypal, maar welke dat zijn weet ik zo niet meer. Die las je vooral op het verdwenen
paypalsucks.com