Archief - De topics van lang geleden

<b>Windows updates moeten voor iedereen beschikbaar blijven</b>

14-04-2004, 15:16 door Redactie, 35 reacties

Onlangs liet Microsoft CEO Steve Ballmer doorschemeren dat er in de toekomst mogelijk geen gratis updates meer voor gebruikers van illegale Windows versies verschijnen. Het gevaar van het niet beschikbaar stellen van kritieke updates werd onlangs gedemonstreerd door de Witty worm. Gebruikers van de produkten van Internet Security Systems die geen onderhoudscontract hadden konden niet de security patch downloaden, waardoor duizenden computers door de gewraakte Witty worm getroffen werden. ISS veranderde later haar beleid en stelde de patch toch, zij het voor een bepaalde tijd, voor iedereen beschikbaar. Hoewel het gebruik van illegale software niet juist is, kan het alleen uitbrengen van kritieke security updates voor legale Windows gebruikers tot ernstige security problemen leiden. Onze stelling luidt dan ook: Windows updates moeten voor iedereen beschikbaar blijven

Reacties (35)
14-04-2004, 15:40 door Anoniem
eindelijk eens een stelling waarmee ik akkoord ga :)
14-04-2004, 15:46 door Anoniem
Als het niet gratis beschikbaar blijft voor de illegale versies van windows dan
maken ze de zaak alleen maar erger. Niet geupdate windows versies van
argeloze gebruikers worden dan sneller en makkelijker besmet omdat er
zoveel illegale windowscomputers besmet zijn. DOS aanvallen worden
effectiever etc... Zeer slechte zaak van Microsoft, en past niet in
het 'veiligheids' beleid dat ze onlangs voeren. Het is niet leuk voor ze dat er
zoveel illegale versies rondzweven maar hiermee los je dat probleem echt
niet op.
14-04-2004, 16:09 door Anoniem
Mijn eerste stelling
Voor MS software moet je betalen (punt)

Mijn 2e
Het blokkeren van illegale versies is een goed begin.
Gaan mensen eindelijk eens verder kijken dan hun neus lang is en de
voordelen van een ander besturing systeem (lees opensource) inzien.

Mij motto
Ik ben geen opensource evangelist, sterker nog ik werk heel graag met MS
software (veel patchen + veel werk, = veel geld op mijn bank rekening :)

-----------------------------------------------------------
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand,
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
14-04-2004, 16:19 door Anoniem
ja goed zoo
mee eens
ik heb 3 PC met XP alledrie geinstaleerd met de zelfde CD en CD-Key
en aan gemeld bij windows.
moest voor de 2 PC bij betaalen toen ik wou updaten kreeg gewoon een
rekening toe gestuurd.
lekker lullig heb ze verschuurt en kon toen niet meer updaten dus doe maar

lekker gratis

Greets, Je NOABER.
14-04-2004, 16:33 door Anoniem
voor kritieke lekken moet elke update los van windows of wat dan ook gratis
en voor iedereen blijven. Ik vind dat als je een legale versie hebt, je recht hebt
op welke vorm van updates dan ook. Illegale versies, tja het woord zegt het
dus al, en die versies zouden dus naar mijn mening alleen updates moeten
kunnen downloaden die zo kritiek zijn, dat als ze het niet downloaden het hele
internet verstoort kan worden. Dus geen updates voor illegale versies die
alleen een update voor diegene zijn eigen belang.
14-04-2004, 17:19 door Anoniem
Bij Windows Server 2003 geldt dit al vanaf het begin. Heb je die illegaal (met
die ene VLK key) dan kun je geen Windows Update doen !

Belachelijk. Microsoft heeft als marktleider de verantwoordelijkheid om de
wereldwijde ICT in goede banen te leiden. Dus OOK voor illegale Windows
gebruikers moeten patches beschikbaar worden gesteld.
14-04-2004, 19:49 door Anoniem
Nee, nee, en nog eens nee! Ik heb met mijn zuurverdiende geld een
legale Windows-versie gekocht en ik vind dat fraudeurs oplichters en
illegale kopieerders maar op hun blaren motte zitten!

ILLEGALE SOFTWARE? DAN MOET JE NIET GEK OPKIJKEN DAT JE
TERECHT KOMT IN-DE-MIDDEL-OF-NOWHERE!!!
15-04-2004, 09:02 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, nee, en nog eens nee! Ik heb met mijn zuurverdiende geld een
legale Windows-versie gekocht en ik vind dat fraudeurs oplichters en
illegale kopieerders maar op hun blaren motte zitten!

ILLEGALE SOFTWARE? DAN MOET JE NIET GEK OPKIJKEN DAT JE
TERECHT KOMT IN-DE-MIDDEL-OF-NOWHERE!!!

Als je je geld zuur verdient dan moet je ander werk zoeken!!!
15-04-2004, 09:14 door Anoniem
De gehele marketing strategie van Microsoft in de jaren 90 is gericht geweest
op illegaal thuisgebruik. In die periode maakte het Microsoft namelijk niet uit
of je Windows thuis illegaal draaide, zij focusde zich alleen op de
bedrijvenmarkt. Als je Windows thuis gebruikt dan wil je als werknemer ook
dat je ermee op de zaak draait en niet met OS2 (ten tijde van Windows 95) of
MacOS (toen en nu). Sinds begin deze eeuw gaat Microsoft ineens moeilijk
doen...

Daarnaast vindt ik het per definitie belachelijk dat je voor een product dat
inferieur is en dus gemaakt dient te worden geld moet betalen. Als ik een
nieuwe auto bij de dealer aanschaf hoef ik toch ook niet te betalen als er
verborgen kinderziektes aanwezig zijn (algezien van enige garantie).

Antwoord is dus wel duidelijk!

Lunatic
15-04-2004, 10:17 door Anoniem
Als ik een nieuwe auto bij de dealer aanschaf hoef ik toch ook niet te
betalen als er verborgen kinderziektes aanwezig zijn (algezien van enige
garantie).


Maar je hebt je auto niet bij een dealer gekocht maar bij een beunhaas, en
dus heb je geen garantie en dus krijg je geen nieuwe onderdelen en dus
heb je geen recht op patches en updates als je je windows illegaal hebt
aangeschaft !!!!!!
15-04-2004, 11:26 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Nee, nee, en nog eens nee! Ik heb met mijn zuurverdiende geld een
legale Windows-versie gekocht en ik vind dat fraudeurs oplichters en
illegale kopieerders maar op hun blaren motte zitten!

ILLEGALE SOFTWARE? DAN MOET JE NIET GEK OPKIJKEN DAT JE
TERECHT KOMT IN-DE-MIDDEL-OF-NOWHERE!!!

Als je je geld zuur verdient dan moet je ander werk zoeken!!!

Dan denk ik dat je het begrip "zuur verdiend" niet goed begrijpt. Terug
naar school misschien wel een goed idee voor jou...
15-04-2004, 13:55 door Anoniem
Wat een niet-in-mijn-achtertuin mentaliteit zeg... denk 's
verder.
Microsoft heeft vanwege het massale ' illegale' gebruik
haar marktaandeel verworven. Dit (het dreigement) is
misbruik maken van de situatie.
Op de verpakking A vermelden (niet kopieren!) en in de media
B hanteren (thuis is wel iets anders dan op het werk) heeft
weer een ingewikkelde juridische procedure tot gevolg en
dus.... Gaan ze het dus gewoon doen. Kleine boete achteraf,
marktaandeel op zijn minst behouden.
15-04-2004, 22:39 door Anoniem
Microsoft heeft nu al zoveel verdient aan hun besturings-systeem dat ze voor
het thuis gebruik de prijs van Windows 98/ ME 2000 / Windows XP best
kunnen laten zakken en voor een tweede computer in huis een eenmalige
bijdrage vragen, dan winnen ze ( Bill Gates ) misschien wat meer Sympathie
bij de thuis-computeraars.
Peewee
16-04-2004, 02:00 door Anoniem
Mijn god, wat een boel spelfouten hier, is het nou echt zo
moeilijk (typefouten mogen nog, en die tel ik ook niet mee)?
16-04-2004, 09:56 door Anoniem
GOED jij Typt goed nederlands
Dus geef je komentaar op iedereen die dat niet kan
ga ergens anders zitten zeuren!!!!!!!!!!!!!!!
16-04-2004, 09:57 door Anoniem
Door Anoniem
GOED jij Typt goed nederlands
Dus geef je komentaar op iedereen die dat niet kan
ga ergens anders zitten zeuren!!!!!!!!!!!!!!!

helemaal mee eens

Greets
Je buurman
16-04-2004, 12:40 door Anoniem
Bedrijven werken vaak met images, hierbij word ook de registratie code mee
geimaged, hierdoor kan het zijn dat alle PC's de zelfde code hebben.
Maar ze hebben wel genoeg licenties....
16-04-2004, 12:56 door Anoniem
Door Anoniem
Bedrijven werken vaak met images, hierbij word ook de registratie
code mee
geimaged, hierdoor kan het zijn dat alle PC's de zelfde code hebben.
Maar ze hebben wel genoeg licenties....

Simon says: [bold] VLK, SUS, SMS[/bold].
16-04-2004, 12:57 door Anoniem
Simon says: VLK, SUS, SMS.
16-04-2004, 13:28 door Anoniem
Ik heb zelf een pc met Windows XP als OS. Ik heb daar niet voor betaald dus
lijkt het me logisch dat ik daaruit voortvloeiend geen recht heb op enige vorm
van service, updates daarbij inbegrepen. Het is natuurlijk superhandig dat ik
op dit moment nog kan profiteren van de gratis update mogelijkheid en het is
daarom aantrekkelijk om het roerend eens te zijn met de stelling al kan ik MS
wel begrijpen met het voornemen.
Technisch lijkt het me een lastig streven, het wordt volgens mij een enorm
administratief karwei.
16-04-2004, 13:59 door Anoniem
Stap toch gewoon over op Linux, niet te bang zijn met Linux want het loopt net
zo goed als WindowsXP. [ beter zelf ] en je bent gelijk van een hoop security
gedoe af.
17-04-2004, 11:20 door Anoniem
Het wordt tijd dat er goede alternatieven komen zodat je kunt kiezen.
Zolang dit er niet is betaal ik geen rooie cent voor windows,Billy heeft geld zat.
17-04-2004, 15:11 door Anoniem
Die goede alternatieven zijn er al zoals ik al zei, instaleer Linux !!!!!
17-04-2004, 15:13 door Anoniem
De meeste mensen zijn zo bang om Linux uit te proberen, maar met de
huidige versies is het ongeveer hetzelfde als windows xp.
Gewoon wat klikken en je OS loopt, dus niet te bang zijn om eens over te
schakelen. Ga naar een supermarkt, koop een magazine waar een versie
van Linux bij zit en instaleer die maar eens.
18-04-2004, 12:31 door Anoniem
En als ik dan een leuk computerspelletje wil spelen?
19-04-2004, 15:30 door Anoniem
Wat betreft de stelling, helemaal mee eens. MS WIndows heeft
licenties, en daar betaal je dan ook maar voor wil je MS
Windows gebruiken. Ik heb nu zelf ook wel een illegale
windows maar die staat ook alleen maar erop voor de
ondersteuning bij het gamen en voor alle ontwerp progsels.
IK ben tevreden met ms windows 2000, en dat hou ik ook zo,
ik heb geen last van virussen of ander naar spul, dus ik
denk er nog niet over om mijn werkstation volledig over te
laten gaan naar freebsd :) (al draait het allemaal wel onder
een remote X)

Wat betreft de vervanging van windows naar linux, bsd of
iets dergelijks ...

De hele adobe suite op linux ?
de hele macromedia suite op linux ?

en zeg nu niet gimp schopt kont .. want dat doet het niet,
ps, ir, il etc. zijn allemaal veel verder uitgewerkt.

dan kom je bij het gamen, alleen een paar games hebben ook
linux support, en en als ze dat hebben, moeten mensen eerst
wat begrijpen van linux willen ze die extra zut erbij
installeren.

Voor het desktopgebruik (chatten, surfen, office) is linux
wel een goed alternatief, duw desnoods een knoppix cdtje in
je pc wil je het alleen een keer uitproberen.
19-04-2004, 16:15 door Anoniem
Door Anoniem
Stap toch gewoon over op Linux, niet te bang zijn met Linux want het loopt net
zo goed als WindowsXP. [ beter zelf ] en je bent gelijk van een hoop security
gedoe af.
Beetje kort door de bocht lijkt mij. Heb het wel geprobeert maar gebruik te
specialistische software voor oa muziek, dat ik er niet echt mee uit de voeten
kan. Alternatieven kunnen in mijn geval helaas nog lang niet tippen aan de
MS versies. Zou ik echter een redelijke "standaard" gebruiker zijn, voor zover
deze bestaat, dan is het een goed alternatief en was ik denk ik al over. Verder
vind ik de prijs voor een XP versie wel wat aan de hoge kant.
19-04-2004, 22:42 door Anoniem
Door Anoniem
Stap toch gewoon over op Linux, niet te bang zijn met Linux want het loopt net
zo goed als WindowsXP. [ beter zelf ] en je bent gelijk van een hoop security
gedoe af.

Tjah .. die begrijpt het niet :P Ook Linux heeft te maken met security gedoe :)
Geen systeem is perfect. Voordeel van Linux is wel dat het allemaal gratis is.

Het wel of niet kunnen updaten is niet het belangrijkste. Als iemand legaal
Windows koopt, en dus recht heeft op de security patches, maar deze nooit
installeerd zijn we nog net zo ver als we nu zijn!

En geloof me, veel, heel veel mensen doen helemaal _niets_ aan security.
Als iedereen bijvoorbeeld een antivirus scanner zou hebben, die netjes up to
date is, dan zouden virussen als Netsky geen impact hebben zoals deze nu
hebben!
20-04-2004, 21:01 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, nee, en nog eens nee! Ik heb met mijn zuurverdiende geld een
legale Windows-versie gekocht en ik vind dat fraudeurs oplichters en
illegale kopieerders maar op hun blaren motte zitten!

ILLEGALE SOFTWARE? DAN MOET JE NIET GEK OPKIJKEN DAT JE
TERECHT KOMT IN-DE-MIDDEL-OF-NOWHERE!!!

Denk jij werkelijk dat het geld dat je teveel betaald hebt voor windowd
besteed is aan product-ontwikkeling? Dat wordt rechtreeks gebruikt voor
het subsidieren van de MS SmartPhone, en Xbox. Want een monopolie is
niet genoeg.. je moet er meerdere hebben! En hoe doe je dat?

Eerst je producten (stuff) zo goed als gratis weggeven (pushen), en als men
er eenmaal aan verslaaft geraakt is (hooked), dan belachelijke hoge prijzen
vragen (rippen).

Oftewel: Je pushed je stuff naar potentiele users, en als ze hooked zijn, dan
rip je ze...

Ben ik nou de enige die dit business-model al eens eerder gezien heeft?

2e overeenkomst: De enige manier om van MS af te komen is cold-turkey
over te stappen naar een ander systeem.
23-06-2004, 17:19 door Anoniem
iemand anders ook nog een broodje pindakaas ?
23-06-2004, 18:15 door Anoniem
quote:Hoewel het gebruik van illegale software niet juist
is, kan het alleen uitbrengen van kritieke security updates
voor legale Windows gebruikers tot ernstige security
problemen leiden. Onze stelling luidt dan ook: Windows
updates moeten voor iedereen beschikbaar blijven:unquote

Waarom probleem voor legale gebruikers?????
Die zijn toch keurig netjes en op tijd gepatched :-)
Dus alleen een probleem voor illegale gebruikers, en dat zal
mij worst zijn.
31-07-2004, 16:19 door Anoniem
Wat een gel.ul hier zeg. Ik heb een illegale versie van omgerekend 2 euro en
hij werkt fantastisch. Absoluut geen rekening thuisgestuurd gekregen.
Als ik alle software moest kopen die ik gebruik dan is dat alles bij elkaar
duurder dan mijn PC. Belachelijk.
31-07-2004, 16:54 door Anoniem
Bah, nog zo'n profiteur.
20-12-2005, 17:51 door Anoniem
Door Anoniem
Mijn eerste stelling
Voor MS software moet je betalen (punt)

Mijn 2e
Het blokkeren van illegale versies is een goed begin.
Gaan mensen eindelijk eens verder kijken dan hun neus lang
is en de
voordelen van een ander besturing systeem (lees opensource)
inzien.

Mij motto
Ik ben geen opensource evangelist, sterker nog ik werk heel
graag met MS
software (veel patchen + veel werk, = veel geld op mijn bank
rekening :)

-----------------------------------------------------------
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand,
Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Met MS ben je overgeleverde aan de Goden.
Je bent afhankelijk wat zij bedenken,
ze kunnen vragen wat ze willen.
Open Sources op solide vast gemaakte afspraken
werkt en dan krijg je sterke innovatie.
02-03-2006, 22:49 door Anoniem
Ik heb altijd met MS gewerkt het is een prima systeem om mee
te werken , de latste jaar heb ik ook linux geinstaleerd van
Novell dus dual boot en ik moet zeggen dat (Ik windows
helemaal niet mis) ik start met windows 1 x in 3 maanden
voor de update.
De voorwaarde is dat je wel een dual layer DVD hebt om alle
programa's te kunnen installeren. 12 GB. enorm hoevelheid
aan programa's.
http://www.novel.com
http://www.kde-apps.org
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.