image

NOS: legitieme coronabewijzen breed gedeeld via Android-apps

vrijdag 5 november 2021, 10:26 door Redactie, 54 reacties

Er zijn verschillende Android-apps in omloop waarmee het mogelijk is om een legitiem coronabewijs van iemand anders te tonen en zo toegang tot locaties te krijgen en het is lastig om deze qr-codes te blokkeren, zo meldt de NOS op basis van eigen onderzoek.

Via de apps is het mogelijk om qr-codes te tonen die op naam van andere personen staan. Vaak gaat het om buitenlandse qr-codes, afkomstig van Europeanen van buiten Nederland. De scanner-app waarmee qr-codes op papier of van de CoronaCheck-app zijn te controleren geeft sinds kort een waarschuwing wanneer er een Europees coronabewijs wordt gescand en er controle van het identiteitsbewijs moet plaatsvinden. Dat hoort ook bij Nederlandse coronabewijzen te gebeuren, maar daar wordt deze melding niet getoond.

Het blokkeren van de qr-codes is lastig, zo laat een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid tegenover de NOS weten. "Op dit moment kunnen we juridisch nog geen buitenlandse qr-codes blokkeren van echte mensen. Alleen als er overduidelijk sprake is van een nepnaam kunnen we een qr-code blokkeren."

De CoronaCheck-app beschikt over een "deny list" waarop 23 veelvuldig gedeelde qr-codes zijn geblokkeerd. Het gaat om tien buitenlandse en dertien binnenlandse qr-codes die op grote schaal zijn gedeeld, aldus het ministerie. Bij deze buitenlandse qr-codes gaat het om codes op een nepnaam die niet hadden uitgegeven mogen worden. Zo verscheen onlangs nog een qr-code op naam van Adolf Hitler op internet.

Reacties (54)
05-11-2021, 10:30 door Anoniem
Ze zouden eigenlijk iets moeten doen vergelijkbaar met wat er met creditcards en andere bankpassen gebeurt: als dezelfde code op 2 plaatsen gebruikt is die binnen de tijdsduur tussen dat gebruik niet te bereizen vallen, dan wordt deze code automatisch geblokkeerd.
Dan zit je niet met "juridisch gedoe rond het blokkeren van echte mensen", want je blokkeert dan gewoon een code waarmee gefraudeerd is, zonder aanzicht des persoons.
05-11-2021, 10:54 door Anoniem
Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.
05-11-2021, 11:14 door Bitje-scheef
Kennelijk is er een markt voor. Heel triest.
05-11-2021, 11:24 door abj61
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.
Als je tegen het systeem van QRcodes en toegangsbewijzen bent moet je ook geen fake codes / bewijzen gebruiken, daar mee hou je het systeem in hand.
Gewoon je rug recht houden, niet meewerken aan de 2deling
05-11-2021, 11:25 door Anoniem
Hoe heet die app ? Heheheh
05-11-2021, 11:41 door Anoniem
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.
Dus wanneer mensen een credit card van een miljardair weten te klonen en gebruiken, vind jij dat ook goed, wanneer dat om de reden gedaan wordt, dat die persoon vermoedelijk oneerlijk aan zijn geld is gekomen? Beide is valselijk gebruik maken van gegevens van een ander, om er zelf voordeel van te ondervinden.

Zoals @abj61 zegt, ben je het niet eens met het systeem, doe er dan niet aan mee en zeker niet met valse gegevens. Het maakt me niet uit of je voor of tegen vaccinaties/testen bent, maar niet mee eens is gewoon niet aan mee doen.
05-11-2021, 12:01 door Anoniem
Prima ontwikkeling. Nadat het COVID-tribunaal de misdadigers tot levenslang heeft veroordeeld, zullen de QR code smokkelaars als helden van het verzet geeerd worden.
Dezed ondergrondse organisatie zal de dictatoriale regime omver werpen.
05-11-2021, 12:03 door Anoniem
Via de apps is het mogelijk om qr-codes te tonen die op naam van andere personen staan. Vaak gaat het om buitenlandse qr-codes, afkomstig van Europeanen van buiten Nederland. De scanner-app waarmee qr-codes op papier of van de CoronaCheck-app zijn te controleren geeft sinds kort een waarschuwing wanneer er een Europees coronabewijs wordt gescand en er controle van het identiteitsbewijs moet plaatsvinden. Dat hoort ook bij Nederlandse coronabewijzen te gebeuren, maar daar wordt deze melding niet getoond.

Dus het zit hem in de gebrekkige controle? Want ik was in de veronderstelling dat altijd QR en ID gecontrolleerd moeten worden (tot nu toe bij evenementen ook precies zo meegemaakt) en dan zouden deze toch meteen door de mand moeten vallen.
05-11-2021, 12:08 door Anoniem
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.

Dan hoop ik voor jou dat je corona overleeft en geen anderen besmet. Ik zou graag aansprakelijkheid toegepast zien worden. Ander besmet? Mooi: jij betaalt voor de aftercare van zijn besmetting (en vervolg).
05-11-2021, 12:09 door Anoniem
Door abj61:
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.
Als je tegen het systeem van QRcodes en toegangsbewijzen bent moet je ook geen fake codes / bewijzen gebruiken, daar mee hou je het systeem in hand.
Gewoon je rug recht houden, niet meewerken aan de 2deling
Die 2deling is heel vervelend, want er zijn mensen die het vaccin niet verdragen en daardoor nog steeds niet gevaccineerd kunnen worden, hoewel ze dat wél graag willen (zoals ik zelf).

Maar intussen wordt deze groep van patiënten wel als crimineel behandeld die op zijn minst huisarrest opgelegd moet krijgen. Vervolgens word je via de media ingedeeld bij mensen die zogenaamd "laag zijn opgeleid" (dank je wel RIVM, maar ik heb een universitaire studie gevolgd!), en word je ook voortdurend in de pers weggezet als een "anti-vaxxer" die in de Bible Belt woont, wat gewoon niet waar is.
05-11-2021, 12:30 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-11-2021, 12:42
Ik ben tegen het hele QR code systeem maar zal ook dan ook nooit een kopie van iemand gebruiken om eronder uit te komen.

En een anti vaxxer is iemand die tegen elke vorm van welke inenting is.
Dat is niet hetzelfde als iemand die alleen deze gif prik weigert.
Ik heb verder geen probleem met een vaccin die door elke test met vlag en wimpel is gekomen.

Deze corona prik is nog steeds in een experimentele fase. Dat schijnen er vele te vergeten.
Ze weten er maar bitter weinig over en wat de gevolgen zijn over een aantal jaar.
Het percentage in de werking wordt ook telkens terug geschroefd.
Dus blijkbaar valt het dan toch een beetje tegen in tegenstelling van wat ze ervan gehoopt hadden.
05-11-2021, 12:41 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Prima ontwikkeling. Nadat het COVID-tribunaal de misdadigers tot levenslang heeft veroordeeld, zullen de QR code smokkelaars als helden van het verzet geeerd worden.
Dezed ondergrondse organisatie zal de dictatoriale regime omver werpen.

Droom lekker verder in je kleine wereldje. Er zal nooit een tribunaal komen, wellicht een enkele rechtszaak hier en daar nagelaten. Maatregelen worden constant getoetst door de Eerste- en Tweede kamer, verschillende experts, organisaties (NGO, en rechtenorganisaties, zoals AP) en door democratische controle bij de laatste verkiezingen.

Dus zeggen dat dit een "dictatoriale regime" is, is ongelofelijk slecht onderbouwd. Mensen in China, Noord-Korea en Myanmar: die leven in dictatuur.

Vrije mening mag, maar denk a.u.b. twee keer na voordat je onzin uitkraamt.
05-11-2021, 12:43 door Anoniem
Door BertG.: Ik ben tegen het hele QR code systeem maar zal ook dan ook nooit een kopie van iemand gebruiken om eronder uit te komen.

En een anti vaxxer is iemand die tegen elke vorm van welke inenting is.
Dat is niet hetzelfde als iemand die alleen deze gif prik weigert.
Ik heb verder geen probleem met een vaccin die door elke test met vlag en wimpel zijn gekomen.

Deze corona prik is nog steeds in een experimentele fase. Dat schijnen er vele te vergeten.

Je hebt een wat rare verwachting van medicijn testfase .

In plaats van een paar generaties ratten,hamsters en paar primaten, en dan een setje van kerngezonde jonge studenten die wat cashen als proefpersoon heb je een field experiment met honderden miljoenen mensen .
En dan verwacht jij _meer_ van de testen met wat ratten ?


Ze weten er maar bitter weinig over en wat de gevolgen zijn over een aantal jaar.
Het percentage in de werking wordt ook telkens terug geschroefd.
Dus blijkbaar valt het dan toch een beetje tegen in tegenstelling van wat ze ervan gehoopt hadden.

Of het nou 90% effectief of 85% effectief is, het is een stuk meer dan 0% ?

Je mag je eigen keuze maken hoor - je hebt er alleen geen logica voor.
05-11-2021, 12:53 door Briolet
Door Anoniem: Ze zouden eigenlijk iets moeten doen vergelijkbaar met wat er met creditcards en andere bankpassen gebeurt: als dezelfde code op 2 plaatsen gebruikt is die binnen de tijdsduur tussen dat gebruik niet te bereizen vallen, dan wordt deze code automatisch geblokkeerd.…

Waarom zo moeilijk doen. Als men de identiteit controleert, is het probleem ook opgelost. Juist bij de internationale QR codes staat er de volledige naaminen niet alleen de initialen.
05-11-2021, 12:57 door [Account Verwijderd]
@ Vandaag, 12:43 door Anoniem,

Kuipers heeft al in een interview beweerd dat het i.p.v. 75% nog maar voor 50% werkzaam is.
Zoek het zelf maar op.
05-11-2021, 12:59 door Anoniem
Nogal logisch dat het clonen van QR codes gebeurd.. kwaadwillende willen immer niet digitaal gevolgd worden.. Ik zie de eerste vorderingen van de opsporingsinstanties al langs komen.

Bij het tappen van internet of telecom zijn er nog enige drempels.. maar bij QR codes tvb Corona? zijn regels en juridische kaders?

Schijnbaar weet het centrale systeem, wie je bent en waar je bent..

Welkom de QR dictatuur :(
05-11-2021, 13:08 door Anoniem
Door Anoniem: Ze zouden eigenlijk iets moeten doen vergelijkbaar met wat er met creditcards en andere bankpassen gebeurt: als dezelfde code op 2 plaatsen gebruikt is die binnen de tijdsduur tussen dat gebruik niet te bereizen vallen, dan wordt deze code automatisch geblokkeerd.
Dan zit je niet met "juridisch gedoe rond het blokkeren van echte mensen", want je blokkeert dan gewoon een code waarmee gefraudeerd is, zonder aanzicht des persoons.

Dat vereist dat elke scan naar een centraal punt rapporteert welke QR code er gescand is .

(idd - banken/CCs hebben dat en zien dat)

Gezien dat er sprake is van gedeelde EU codes - dan moet dat centrale punt Europa breed werken.
Wow - van heel Europa bijhouden waar iemand op een bepaald moment even naar binnen wil.

Wil je dat serieus ?

Om het nog leuker te maken - met een foto van jouw QR code kan ik je prima DoSen , door die te laten scannen als jij elders net naar binnen bent .
05-11-2021, 13:10 door Anoniem
IK begrijp wel dat mensen een uitweg zoeken. Je krijgt de keuze tussen een stok in je neus (medische ingreep) of een prik (medische ingreep). Je wordt in elk geval verplicht een medische ingreep te ondergaan.
05-11-2021, 13:20 door Anoniem
Door BertG.: @ Vandaag, 12:43 door Anoniem,

Kuipers heeft al in een interview beweerd dat het i.p.v. 75% nog maar voor 50% werkzaam is.
Zoek het zelf maar op.

Natuurlijk, lheeft iets gehoord, heeft het niet paraat, en schuift het af met 'zoek het zelf maar op '/

Of het nou IT, automonteur, verbouwen of een opinie over medicijnen of wat dan ook is, "zelf doen" heeft alleen zin als je er zelf ook wat verstand van hebt en cijfers kunt vinden en interpreteren.

(FYI - ik _heb_ wat recente cijfers gezien. Aangezien jij het niet doet, ga ik ze ook niet linken. Vinden is niet heel moeilijk. Het varieert met hoe lang geleden de vaccinatie was, en deels ook de virus variant. 50% >0% is natuurlijk nog steeds waar. )
05-11-2021, 13:26 door Anoniem
Door BertG.: @ Vandaag, 12:43 door Anoniem,

Kuipers heeft al in een interview beweerd dat het i.p.v. 75% nog maar voor 50% werkzaam is.
Zoek het zelf maar op.
Na een halfjaar neemt de werkzaamheid af.

Dat is net zoiets als met de tetanus-injectie. Die krijg je ook na een jaar of vijf weer toegediend in het geval je met een open wond in aanraking met straatvuil bent gekomen, of in geval van een hondenbeet of kattenbeet.
05-11-2021, 14:00 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe heet die app ? Heheheh

Grapperhaus: Maximaal 4 jaar celstraf voor fraude met QR-codes.
05-11-2021, 14:06 door Anoniem
Door BertG.: @ Vandaag, 12:43 door Anoniem,

Kuipers heeft al in een interview beweerd dat het i.p.v. 75% nog maar voor 50% werkzaam is.
Zoek het zelf maar op.
En dat gaat sneller achteruit met leeftijd. Begin januari 2021 werden de ouderen en zwakkeren geprikt en die duiken nu op in de besmettingscijfers. Een vriendin van ons, verpleegkundige in de ouderenzorg, was net op de koffie en die verteld dat de hoeveelheid besmetting binnen de verzorgingshuizen in Noord-Holland de pan uitrijzen, ook onder personeel wat vrijwel allemaal dubbel gevaxt is, net als de ouderen. Dat komt duidelijk door de sterk afnemende werking van het vaccin. Een booster gaat helaas niet langdurig werken want deze is nog steeds op de Alpha variant gebaseerd terwijl de nieuwe Delta variant dominant is en Alpha vaccins daar gewoon standaard al minder tegen beschermen. Uit Israel lees je dat artsen een dag of 12 werking toeschrijven aan de zogenaamde boosters. Kortom provaxxies, mouwtjes omhoog, netjes in de rij gaan staan en de 3e prik in ontvangst nemen. Over een maand hetzelfde voor de 4e en dan de verplichte vax pil van Phizer slikken. Die (Ivermectine) Merck pil krijgen alleen ongevaccineerden want die moeten gezond blijven om gezond bloedplasma te kunnen leveren omdat gevaxt bloed verrot is.
05-11-2021, 14:37 door [Account Verwijderd]
Ik denk dat alle topics hier op security.nl die gerelateerd zijn aan Covid-19 beter gebannen kunnen worden (dat is wat anders dan verbannen) want alles aan reactie dat je dan leest is nog geen ‰ 'belangwekkender' dan in de oeverloze disputen die hier al een jaar lang gevoerd worden. Het voegt niets meer toe, maar doet eerder afbreuk aan de zin ervan.
05-11-2021, 14:57 door Bitje-scheef
Door BertG.: @ Vandaag, 12:43 door Anoniem,

Kuipers heeft al in een interview beweerd dat het i.p.v. 75% nog maar voor 50% werkzaam is.
Zoek het zelf maar op.

Verschilt per leeftijdscategorie en bijkomende beperkingen, is helaas niet zo eenvoudig om even een percentage te koppelen. Bij ouderen (60+) neemt de beschermingsgraad inderdaad sneller iets af, maar vooral bij personen met een slecht(er) immuunsysteem. Daarom mogen ze binnenkort ook een "boosterprik".

Context is zeer belangrijk.
05-11-2021, 15:04 door [Account Verwijderd]
@ Vandaag, 14:37 door Ard van Wiersum,

Ik denk eerder dat je dit vind is omdat je nogal geïrriteerd raakt als fanatieke voorstander.
Dan is het heel vervelend om reacties te lezen van reageerders die daar anders over denken.
Zeg dat dan gewoon.
05-11-2021, 15:11 door [Account Verwijderd]
@ Vandaag, 14:57 door Bitje-scheef,

Kuipers had het niet over een leeftijd wanneer het begint af te nemen.
Dat is een conclusie die jij er zelf aan verbind.
Ouderen zijn wel wat eerder vatbaar voor ziektes, maar daar ging het niet over.
Ik denk zelf dat van die 50% waar hij het over had voor iedereen geldt.
Dus voor ouderen zou het dus nog iets minder kunnen zijn.
Kortom, ze weten het niet. Ze doen er ook maar een gooi naar.
05-11-2021, 15:16 door majortom
De scanner-app waarmee qr-codes op papier of van de CoronaCheck-app zijn te controleren geeft sinds kort een waarschuwing wanneer er een Europees coronabewijs wordt gescand en er controle van het identiteitsbewijs moet plaatsvinden.
Ha, weer wat meer schijnveiligheid ingebouwd. Eerst al de animatie van de lopende poppetjes waarbij nu dus controleurs denken dat het wel ok is als er een groen vinkje wordt getoond, want immers legitieme app (hoe gemakkelijk te faken of een device van een ander tijdelijk te gebruiken). Nu gevolgd door de waarschuwing van identiteitscontrole igv Europese code: deze zal zodanig geinterpreteerd worden dat men denkt dat wanneer deze melding niet komt er geen identiteitscontrole hoeft plaats te vinden.

In plaats van steeds betere security ondermijnen dit soort toevoegingen alleen maar de security. Waarom niet in alle gevallen een melding dat een ID-check noodzakelijk is?
05-11-2021, 16:15 door Anoniem
Door Anoniem:
Dus wanneer mensen een credit card van een miljardair weten te klonen en gebruiken, vind jij dat ook goed, wanneer dat om de reden gedaan wordt, dat die persoon vermoedelijk oneerlijk aan zijn geld is gekomen? Beide is valselijk gebruik maken van gegevens van een ander, om er zelf voordeel van te ondervinden.
.

Zeker te weten, miljardair wordt je niet zonder geld van de bevolking te roven. Het geld zal hij ook niet missen.
05-11-2021, 16:31 door Anoniem
Door BertG.: @ Vandaag, 14:57 door Bitje-scheef,

Kuipers had het niet over een leeftijd wanneer het begint af te nemen.
Dat is een conclusie die jij er zelf aan verbind.
Ouderen zijn wel wat eerder vatbaar voor ziektes, maar daar ging het niet over.
Ik denk zelf dat van die 50% waar hij het over had voor iedereen geldt.
Dus voor ouderen zou het dus nog iets minder kunnen zijn.
Kortom, ze weten het niet. Ze doen er ook maar een gooi naar.

Volgens Brits onderzoek (zoek maar op ;) )
"De effectiviteit van de vaccins van Pfizer en AstraZeneca bij de Deltavariant wordt minder, naarmate de tijd vordert. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Oxford. Drie maanden na de tweede prik is het Pfizer-vaccin op dat moment nog 75 procent effectief. Het AstraZeneca-vaccin is dan nog maar 61 procent effectief." (https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10451467/effectiviteit-coronavaccins-daalt-na-periode-bij-oplopen-deltavariant)


Uiteindelijk zal het best uitkomen bij 50%. Dus?
05-11-2021, 17:11 door Anoniem
Wat zegt het R.I.V.M

https://web.archive.org/web/20210709055008/https://controlegroepcoronavaccins.nl/
05-11-2021, 18:01 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-11-2021, 18:04
Door Anoniem: Wat zegt het R.I.V.M

https://web.archive.org/web/20210709055008/https://controlegroepcoronavaccins.nl/

Wat het RIVM zegt komen we nooit achter, ik kom elke keer bij de wayback machine site uit.
Maar veel bijzonder zal het niet geweest zijn.
Die gasten verzinnen alles bij elkaar om de Jonge gunstig te stemmen.
Het hangt er helemaal van af wat ze graag willen horen om de mensen bang te maken.
05-11-2021, 18:06 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Ik denk dat alle topics hier op security.nl die gerelateerd zijn aan Covid-19 beter gebannen kunnen worden (dat is wat anders dan verbannen) want alles aan reactie dat je dan leest is nog geen ‰ 'belangwekkender' dan in de oeverloze disputen die hier al een jaar lang gevoerd worden. Het voegt niets meer toe, maar doet eerder afbreuk aan de zin ervan.

Ard van Wiersum: Omdat ik ergens niet over wil praten verbieden we het. Ard van Wiersum is de artiesten naam van Hugo de Jonge.
Wees geen Ard.
05-11-2021, 18:21 door Anoniem
Door GroetenVanTJ:
Door Anoniem: Prima ontwikkeling. Nadat het COVID-tribunaal de misdadigers tot levenslang heeft veroordeeld, zullen de QR code smokkelaars als helden van het verzet geeerd worden.
Dezed ondergrondse organisatie zal de dictatoriale regime omver werpen.

Droom lekker verder in je kleine wereldje. Er zal nooit een tribunaal komen, wellicht een enkele rechtszaak hier en daar nagelaten. Maatregelen worden constant getoetst door de Eerste- en Tweede kamer, verschillende experts, organisaties (NGO, en rechtenorganisaties, zoals AP) en door democratische controle bij de laatste verkiezingen.

Dus zeggen dat dit een "dictatoriale regime" is, is ongelofelijk slecht onderbouwd. Mensen in China, Noord-Korea en Myanmar: die leven in dictatuur.

Vrije mening mag, maar denk a.u.b. twee keer na voordat je onzin uitkraamt.

GroetenvanTJ praat als Joop den Uyl in de jaren 30. Vol bewondering van het krachtdadig optreden van de sterke leiders. Het gruwelijke beest daarachter volkomen negerend. Ook nu weer gaan de helden van het verzet de kolen uit het vuur halen, ook voor GroetenvanTJ. Zo werken helden. Zij zijn wars van tweedeling. Iedereen, hoe dom en blind ook telt mee.
kijk hier eens naar de leiding van het verzet:
https://brandnewtube.com/watch/breaking-eu-parliament-opposes-vaccine-mandate-agenda-22-10-2021_42heUX5bLkHAWFm.html

Zoek eens op Reiner Fuellmilch en probeer de "fact checkers" van Hugo de Clown te negeren. Hert tribunaal komt, 1000 advocaten en 10.000 medici gaan daarvboor zorgen. De verraders zullen de rest van hun zielige leventje achter de tralies doorbrengen.
Kies voor de juiste kant van de geschiedenis, wees geen GroetenvanTJ
05-11-2021, 21:02 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-11-2021, 21:06
@ Vandaag, 18:21 door Anoniem,

TJ is natuurlijk gewoon onze Toje hier op de site.
Hij werd dat gezeur aan zijn adres een beetje beu.
__________________________________________________

@ Vandaag, 18:06 door Anoniem,

Doen ze dat niet allemaal, al die fanatieke gasten.
Als ze het niet meer kunnen winnen, verbeiden ze het.
Anders worden ze boos.
05-11-2021, 21:22 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-11-2021, 21:32
@ Vandaag, 18:21 door Anoniem,

Ik zou het graag met je eens zijn.
Maar er gaat nooit een tribunaal komen zolang dezelfde regeringen hier aan de knoppen draaien.
Geen enkele regering die hier aan gaat mee werken om zichzelf uit te leveren.
Je kan dan wel 10.000 man /vrouw bij elkaar trommelen die het allemaal met je eens zijn, maar nou nog de uitvoering.

Denk jij dat je rutte of de jonge ooit zal horen zeggen, jullie hebben helemaal gelijk. wij waren fout.
Wanneer moet ik verschijnen zodat jullie een uitspraak over mij kunnen doen en een passende straf toepassen.

En wie moet die straf dan uitvoeren.
Dezelfde die nu op de loonlijst staan van de straat.
We zien het aan al die agenten die er maar wat graag op los rammen om tegenstanders uit te schakelen.
05-11-2021, 21:29 door Anoniem
De politiek en de koning moeten zich diep schamen dat ze het volk dwingen tot deze vernederende handelingen. Track that NCTV!
06-11-2021, 01:00 door Briolet
Door BertG.: …Ik zou het graag met je eens zijn.
Maar er gaat nooit een tribunaal komen zolang dezelfde regeringen hier aan de knoppen draaien.
Geen enkele regering die hier aan gaat mee werken om zichzelf uit te leveren.…

Maar regeringen veranderen en andere partijen kunnen wel een tribunaal starten. Dan denk ik vooral aan landen als Brazilië waar regeringsleiders verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden extra doden. Daar is gewoon een bewuste massamoord gepleegd met het waanidee dat de economie belangrijker is dan mensenlevens.

Daarbij vergeleken is het frauderen met de QR code nog onschuldig. Dat verhoogt alleen de kans dat mensen er letsel aan overhouden. (incl het ultieme letsel)
06-11-2021, 10:12 door karma4 - Bijgewerkt: 06-11-2021, 10:24
Door Anoniem:
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.

Dan hoop ik voor jou dat je corona overleeft en geen anderen besmet. Ik zou graag aansprakelijkheid toegepast zien worden. Ander besmet? Mooi: jij betaalt voor de aftercare van zijn besmetting (en vervolg).
Laten we eerste vaststellen dat er geen tweedeling kan zijn:
- je hebt mensen die met anderen rekening houden.
- je hebt mensen die alleen aan zichzelf denken. (Hard privacy roepen)

Die laatste groep kan niet blijven voortbestaan.
Er is een mogelijk verband met open source en privacy activisme.


Door Anoniem: ... De verraders zullen de rest van hun zielige leventje achter de tralies doorbrengen.
Kies voor de juiste kant van de geschiedenis, wees geen GroetenvanTJ
Typisch van het gedrag vanuit een sekte. Geen goed teken voor het volk.


Door BertG.: I..En een anti vaxxer is iemand die tegen elke vorm van welke inenting is.
Dat is niet hetzelfde als iemand die alleen deze gif prik weigert.
Ik heb verder geen probleem met een vaccin die door elke test met vlag en wimpel is gekomen. ...
.
Je zit in de sekte en fabeltjesfuik van antivaxers. Ik weet het is heel moeilijk iom een sekte de rug toe te keren.
Je woordgebruik duidt op een vooringenomen standpunt waarbij je weigert om zelf gedegen onderzoek te doen.

Vraagje: Sinds wanneer zijn lichaamseigen bouwstenen gif?
Schone lucht en water als gif bestempelen is duidelijk onzin. mRNA is al vrij lang bekend maar zeer lastig om specifiek en massaal goed te maken. Dat trucje is van lang voordat informatietechnologie (ca 1960) https://publichealth.jhu.edu/2021/the-long-history-of-mrna-vaccines.
ALs je tegen vernieuwing bent, dan ben je zeker tegen elke vorm van smartphone en computer
06-11-2021, 10:48 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-11-2021, 11:09
@ Vandaag, 10:12 door karma4 ,

Ik ben zo tegen vernieuwing, dat ik zelfs nog met paard en wagen mijn boodschappen doe.
Zelfs een fiets vind ik al veel te vernieuwend.
Daar hadden ze nooit een ketting op moeten zetten, er mankeert niks aan een loopfiets.
Dat moet allemaal van die sekte waar ik in zit.

Ik zit nu stiekem op een computer 2 meter onder de grond verstopt.
Niet verder vertellen hoor, anders sluiten ze me weer op voor een paar weken.
Je moet er wat voor over hebben om bij een sekte te komen, dat moet dan maar.
06-11-2021, 11:50 door Anoniem
Uit de bovenstaande reactie kan worden opgemaakt, dan men kennelijk er al volkomen in geslaagd is om de maatschappij in twee kampen te kunnen verdelen.

Aan de ene kan de deugdmens, die nog volledig vertrouwen heeft in haar overheid en grote commercie naast de lieden uit het andere kamp, die na het corona-pandemonium nu al wel flink eens achter de oren beginnen te krabbelen.

Wat het corona-perceptie propaganda bombardement betreft, zelfs het Groot Dictee der Nederlandse Taal blijft niet vrij van het onderwerp vaccinatie. Of er al niets anders meer bestaat dan "Laat je vaccineren, bescherm de samenleving".
06-11-2021, 12:31 door Anoniem
Door BertG.: @ Vandaag, 10:12 door karma4 ,

Ik ben zo tegen vernieuwing, dat ik zelfs nog met paard en wagen mijn boodschappen doe.
Zelfs een fiets vind ik al veel te vernieuwend.
Daar hadden ze nooit een ketting op moeten zetten, er mankeert niks aan een loopfiets.
Dat moet allemaal van die sekte waar ik in zit.

Ik zit nu stiekem op een computer 2 meter onder de grond verstopt.
Niet verder vertellen hoor, anders sluiten ze me weer op voor een paar weken.
Je moet er wat voor over hebben om bij een sekte te komen, dat moet dan maar.

Vernieuwing...
Hier slechts een simpel voorbeeldje van de manier waarop hedendaagse "vernieuwing" in de praktijk werkt, terwijl de "deugers" aan alle kanten blijven gillen dat dat de enkele weg voorwaarts is. Ziende blind. Men ziet dat in allerlei maatregelen op gebieden als covid, woningnood, klimaat/milieu, asiel, zorg, van alles en nog wat. Maar blijf gerust denken dat zij die met anderen rekening houden enkel en alleen tot die groep kunnen behoren als zij "deugen" (napraten wat de propaganda ze wijsmaakt), en anders tot de groep/sekte behoren die enkel aan zichzelf denken. Maar dat is dan ook het kenmerk van tunnelvisie en stigmatisering. Zoals al vaker is gebleken, er zijn er de nodige die anderen beschuldigen van wat ze zelf doen. Zij zitten niet in een sekte, nee, alle anderen. Zij hebben geen zelfingenomen standpunt, nee, alle anderen. Zij zijn niet vastgeroest, nee, alle anderen. En alle anderen kunnen niet blijven voortbestaan, die moeten zich aanpassen. Want stel je voor dat iemand een afwijkende mening heeft, zoiets moet bestreden worden. Altijd met het geld van anderen, en ten koste van anderen, maar niet in hun eigen achtertuin. Alles en iedereen moet zich aanpassen aan hun "wijsheid", voor eigen risico en rekening, opgelegd door zij die menen de "wijsheid" te hebben, maar onder de voorwaarde dat die "wijzen" daar zelf geen last van hebben, sterker nog, daar rijkelijk voor beloond dienen te worden (wederom, op kosten van die anderen), dus vliegen de met belastinggeld betaalde subsidies slechts bepaalde kanten op. Want dat is wat "deugen" feitelijk is, een verdienmodel, smoes nummer zoveel (als we dit niet onmiddellijk doen dan vergaat de wereld/maatschappij) om geld van anderen in eigen zakken te proppen. Altijd moeten anderen de (achteraf) gevolgen dragen van hun wensdenken, zijzelf niet. Het liefst verplicht.
https://twitter.com/angeladeleuke/status/1456620459655585800/photo/1
06-11-2021, 16:35 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd door moderator]
06-11-2021, 17:08 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-11-2021, 17:19
[Verwijderd door moderator]
06-11-2021, 17:34 door Anoniem
ja maar de oplossing is natuurlijk gewoon: QR code enkel geldig met de laatste boostershot! Enkel met injectie #3... en daarna doen we het met #4.. etc. Soort Android updates zeg maar, maar dan voor mensen! handiiiigg!!
06-11-2021, 18:04 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-11-2021, 18:05
[Verwijderd door moderator]
07-11-2021, 17:06 door Anoniem
Door Anoniem: Kan het alleen maar toejuichen. Hoe meer mensen dit blijven doen hoe eerder het systeem onhoudbaar is en men er mee stopt.

Names de zorg, alvast bedankt, wij staan natuurlijk altijd klaar, als je spijt te laat komt.

Maar je alternatief is? Volledig maar sluiten voor die 15% die zich niet wilt vaccineren?
07-11-2021, 17:13 door Anoniem
Door BertG.:
Ik heb verder geen probleem met een vaccin die door elke test met vlag en wimpel is gekomen.
Je bedoelt zoals de huidige vaccins al miljarden keren gebruikt zijn en ernstige complicaties uitzonderlijk zijn?

Deze corona prik is nog steeds in een experimentele fase. Dat schijnen er vele te vergeten.
Helaas zit je hier verkeerdm het zit niet meer in de experimentele fase.
Ze weten er maar bitter weinig over en wat de gevolgen zijn over een aantal jaar.
Idem voor een Covid-19 infectie . Al kwamen ze er laatst achter dat het verlies van reuk en smaak waarschijnlijk door bloed aders beschadigingen in de hersenen misschien de veroorzaker is.
Van het vaccin verwachten ze ook, zoals tot nu toe verwacht, weinig complicaties.

Het percentage in de werking wordt ook telkens terug geschroefd.
Dus blijkbaar valt het dan toch een beetje tegen in tegenstelling van wat ze ervan gehoopt hadden.
Wetenschappers denken daar heel anders over.

Het vaccin werkt nog altijd gewoon heel goed. En is beter dan een Covid-19 besmetting oplopen.

Door Anoniem: Prima ontwikkeling. Nadat het COVID-tribunaal de misdadigers tot levenslang heeft veroordeeld, zullen de QR code smokkelaars als helden van het verzet geeerd worden.
Dezed ondergrondse organisatie zal de dictatoriale regime omver werpen.
Het tribunaal weer. Een lachertje, bedacht door personen die angst misbruiken voor hun eigen gewin. Want het is compleet kansloos.
08-11-2021, 23:44 door Anoniem
De twee visies liggen reeds wereldwijd van elkaar verwijderd.

De verdedigers van het main stream covid-19 verhaal en de reactie erop, zitten zo vast in hun heilig geloof,
dat ze daar niet af te brengen zijn. Ze schuiven zelfs geen milimeter en collaboreren mee met degenen,
die ons dit alles aandoen. Voor een bezoek aan de kroeg, een gemakkelijk leventje zonder test,
brood en spelen dus kunnen de duimschroeven steeds verder worden aangedraaid.

Er is ook nog wel een deel bij, die er voordeel in zien een dergelijke houding aan te nemen, zij steunen de huidige machthebbers en hun propaganda-kanalen. Dat zijn de agent-provocateurs, de digi-boa's, de vijfde kolonne van de prikpooiers. Zij zijn de onverzettelijken met een uiteindelijk streven naar 100% gevaccineerd en geen ongevaccineerden meer op mijn planeet. Zo extreem banggemaakt en gehersenspoeld door een betaald massa-media-bombardement, waar geen kritisch tegengeluid doorheen kan en mag breken. Kenmerken van totalitarisme pur sang.

Dan is er een ander deel, dat er na negentien maanden en soms al veel eerder geheel anders tegen aankijkt en zij krijgen van alles en nog wat de schuld. Dit voert tot een tweedeling in de maatschappij, die straks niet meer te overbruggen lijkt.

De ongevaccineerde mag wel bier brouwen, maar het tijdens carnaval niet consumeren samen met de gevaccineerden. Hij mag wel belasting betalen, maar wordt toch uitgesloten en op allerlei oneigenlijke manieren zeg maar gedwongen om zich toch maar te laten vaccineren, terwijl overheid bij hoog en laag volhoudt dat dit nooit verplicht gaat worden.

Er wordt bij dit alles heel veel gemanipuleerd, heel veel gecensureerd, heel veel niet meegedeeld, heel onzuiver en eenzijdig gereageerd. Wie hebben er nog vertrouwen in de beleidsmakers? Willen we down-under land achterna, waar demonstranten hardhandig worden in elkaar gemept, men al ver voorbij de 2G-formule gaat? Dat continent is voor de oorspronkelijke menselijke onvervreemdbare vrijheden reeds als verloren te beschouwen. Moeten we dit op heel de globe gaan beleven? Wanneer keert het 'gewone' bestaan weer met zelfbeschikkingsrecht voor de individuele burger?

Corona-proxy
09-11-2021, 08:56 door spatieman
Door BertG.: Ik ben tegen het hele QR code systeem maar zal ook dan ook nooit een kopie van iemand gebruiken om eronder uit te komen.

En een anti vaxxer is iemand die tegen elke vorm van welke inenting is.
Dat is niet hetzelfde als iemand die alleen deze gif prik weigert.
Ik heb verder geen probleem met een vaccin die door elke test met vlag en wimpel is gekomen.

Deze corona prik is nog steeds in een experimentele fase. Dat schijnen er vele te vergeten.
Ze weten er maar bitter weinig over en wat de gevolgen zijn over een aantal jaar.
Het percentage in de werking wordt ook telkens terug geschroefd.
Dus blijkbaar valt het dan toch een beetje tegen in tegenstelling van wat ze ervan gehoopt hadden.

kijk, iemand die dus ook wakker is.
ja, het is ongetest.
ja, de overheid zit te pushen met dit ongeteste vaccine.
ja, de QR code is een vorm van discriminatie.
en JA, er liggen meer mensen met cov19 in het ziekenhuis die ook nog een geprikt zijn worden.
en ja, de mensen hebben schijt aan de regels nadat ze geprikt zijn worden.
10-11-2021, 13:01 door Anoniem
Door spatieman: kijk, iemand die dus ook wakker is.

Op mij komen jouw uitspraken over als die van een verdwaalde slaapwandelaar die flagrante leugens verspreid.


Door spatieman: ja, het is ongetest.

De vaccins tegen covid zijn vooraf uiterst grondig getest en veilig bevonden. De vaccins zijn levensreddend.


Door spatieman: ja, de overheid zit te pushen met dit ongeteste vaccine.

De artsen, verpleegkundigen en overheden trachten met de vaccins vele mensenlevens en de economie te redden.


Door spatieman: ja, de QR code is een vorm van discriminatie.

De maatregel van het coronatoegangsbewijs is noodzakelijk. Er is volgens de rechtbank géén sprake van discriminatie.


Door spatieman: en JA, er liggen meer mensen met cov19 in het ziekenhuis die ook nog een geprikt zijn worden.

De harde realiteit is dat de meeste doorzieke patiënten die thans met covid op de IC belanden niet zijn gevaccineerd.


Door spatieman: en ja, de mensen hebben schijt aan de regels nadat ze geprikt zijn worden.

In ieder geval onderken je met die laatste bewering dus impliciet het grote belang van de coronamaatregelen.
10-11-2021, 22:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Door spatieman: kijk, iemand die dus ook wakker is.

Op mij komen jouw uitspraken over als die van een verdwaalde slaapwandelaar die flagrante leugens verspreid.

Op mij komen dergelijke uitspraken over als het herhalen van wat de MSM dag en nacht uitspuwt.

Door spatieman: ja, het is ongetest.

De vaccins tegen covid zijn vooraf uiterst grondig getest en veilig bevonden. De vaccins zijn levensreddend.

Allerlei stappen zijn afgerafeld, cruciale stappen overgeslagen, ongewenste resultaten zijn uit rapportages gehouden, gelekte interne bedrijfscommunicatie wijst erop dat dat weloverwogen geschied is. Nog schokkender, in de USA zijn de vaccins vrijgegeven (wat verward wordt met "veilig" en "uitvoerig getest") voor kinderen tussen 5 en 11 jaar oud om te kunnen leren wat de gevolgen daarvan zijn. En niet vergeten, de vaccins "hebben geen negatieve lange termijneffecten" (dat weten ze nu al), maar dezelfde mensen hebben niet voorzien dat de vaccins hun werking verliezen (smoes is dan dat dat komt door andere varianten), gegeven dat ze eerst met z'n allen, in alle bladen en op al het MSM "nieuws", dat 1 prik genoeg is (dansen met jansen), of 2 prikken en je bent klaar, en meer van dat fraais.

Door spatieman: ja, de overheid zit te pushen met dit ongeteste vaccine.

De artsen, verpleegkundigen en overheden trachten met de vaccins vele mensenlevens en de economie te redden.

Dezelfde zorgprofessionals die al jaren aangeven dat er structurele tekorten in zorgcapaciteit zijn? Dezelfde zorgprofessionals die het inmiddels zo zat zijn dat ze weglopen? Dezelfde zorgprofessionals die zonder vaccin, overwerkt en soms zelf met symptomen, vorig jaar toch maar aan de slag moesten, terwijl er thans gesproken wordt om ze de laan uit te sturen als ze weigeren geprikt te worden? De politici die tientallen miljarden belastinggeld verstookt hebben aan maatregelen en van alles en nog wat (behalve aan zorgcapaciteit)? De politici die het ene beweren en niet veel later het andere doen? De politici die de ene na de andere verregaande wetten en verdragen er doorheen duwen die, 1, heel veel geld van anderen gaan kosten, 2, nauwelijks verschil gaan maken of zelfs wat ze beweren te willen voorkomen juist verergeren, 3, sommigen heel erg rijk gaan maken, 4, rechten en zekerheden van burgers nog meer afkalft? De politici die dwarsliggen, zelfs verbieden, alternatieve (vroeg)behandelingen in te zetten die in andere landen uiterst succesvol blijken? Waar en hoe redt dat mensenlevens en de economie?

Door spatieman: ja, de QR code is een vorm van discriminatie.

De maatregel van het coronatoegangsbewijs is noodzakelijk. Er is volgens de rechtbank géén sprake van discriminatie.

Het is noodzakelijk om potentieel besmettelijke mensen ongetest overal toegang toe te geven, want ze hebben een groen vinkje? Een rechtbank mag niet toetsen aan de Grondwet (art. 120), maar aangezien Verdragen boven onze (Grond)wetten gaan mag een rechtbank wel toetsen aan Verdragen (zie Urgenda arrest), dus waarom gaat zo'n rechtbank vol in op discriminatie, maar negeert Rechten Van De Mens, Code Van Neurenburg, Rechten Van Het Kind? En over discriminatie, als besmettelijke ongeteste mensen overal rond mogen lopen (dus zonder noodzaak tot testen, wat tijd/geld kost), waarom mogen gezonde, niet besmettelijke mensen, dat pas nadat ze specifieke testen (medische handeling), op specifieke plaatsen, volgens een specifieke procedure, met verplichte registratie in lekke overheidssystemen (anders krijg je je CTB niet)? Schuldig tot je voor eigen risico en rekening je eigen onschuld bewezen hebt onder van bovenaf opgelegde wijze? Besmettelijk/ziek/ongezond totdat je het tegendeel bewezen hebt? Waarom is dat geen discriminatie?

En specifieke groepen stelselmatig stigmatiseren, zelfs demoniseren, van van alles de schuld geven, is dat discriminatie? Of slechts onverantwoord, dom, gedrag waar nul begrip voor dient te zijn?

Door spatieman: en JA, er liggen meer mensen met cov19 in het ziekenhuis die ook nog een geprikt zijn worden.

De harde realiteit is dat de meeste doorzieke patiënten die thans met covid op de IC belanden niet zijn gevaccineerd.

Volgens onze MSM, in omringende landen en zo'n beetje over de gehele wereld waar ze nog steeds in die "vaccins" geloven klinken andere geluiden, maar het virus respecteert onze landgrenzen natuurlijk, of in Nederland krijg je aan ander goedje ingespoten dan in andere landen, of in Nederland wordt er op een andere manier "cijfermatige onderbouwing" gebruikt (waar dan vervolgens "beleid" aan gehangen wordt; garbage in, garbage out).

Door spatieman: en ja, de mensen hebben schijt aan de regels nadat ze geprikt zijn worden.

In ieder geval onderken je met die laatste bewering dus impliciet het grote belang van de coronamaatregelen.

De coronamaatregelen waarbij massa's potentieel besmettelijke groene vinkjes overal en nergens mogen staan en zitten waar ze willen? Waar ventilatie het sluitstuk van de begroting is (zie bijvoorbeeld scholen, waar je tegen een walm oploopt na een krap uurtje klassikaal lesgeven)? Waar diverse succesvolle alternatieve (vroeg)behandelingen verboden zijn? Die basis gezondheidsmaatregelen (gevarieerd eten, gezond eten, bewegen, sporten) nauwelijks promoot maar zoveel meer prikken promoot? Die miljoenen stress, vereenzaming en wanhoop heeft gebracht (langdurige stress is zeer slecht voor de gezondheid)? Die buitenlucht en sport activiteiten aan banden legt, maar het prima vindt als je met dezelfde mensen, dag in, dag uit, op elkaars lippen leeft (het is dierenmishandeling als je teveel dieren in een beperkte ruimte propt voor lange tijden, maar voor mensen is dat gezond)? Die massaal minderjarigen injecteren om volwassenen te "beschermen" (terwijl voor kinderen de risico's van geprikt zijn groter zijn dan een virusbesmetting)? Waar het niet zozeer de 2 weken lockdown waren, om het virus eronder te krijgen, die te belastend waren, maar de zo'n 600 dagen daarvoor en erna. Die maatregelen?
11-11-2021, 05:16 door [Account Verwijderd]
Door GroetenVanTJ:
Door Anoniem: Prima ontwikkeling. Nadat het COVID-tribunaal de misdadigers tot levenslang heeft veroordeeld, zullen de QR code smokkelaars als helden van het verzet geeerd worden.
Dezed ondergrondse organisatie zal de dictatoriale regime omver werpen.

Droom lekker verder in je kleine wereldje. Er zal nooit een tribunaal komen, wellicht een enkele rechtszaak hier en daar nagelaten. Maatregelen worden constant getoetst door de Eerste- en Tweede kamer, verschillende experts, organisaties (NGO, en rechtenorganisaties, zoals AP) en door democratische controle bij de laatste verkiezingen.

Dus zeggen dat dit een "dictatoriale regime" is, is ongelofelijk slecht onderbouwd. Mensen in China, Noord-Korea en Myanmar: die leven in dictatuur.

Vrije mening mag, maar denk a.u.b. twee keer na voordat je onzin uitkraamt.

Dit zijn de gevaarlijkste eruit. Knettergek. Geen enkel verstand van wat er gaande is. Kop in het zand tot het grondwater maar wel een mening hebben en dat op publieke media posten. Levensgevaarlijk!
11-11-2021, 05:20 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door spatieman: kijk, iemand die dus ook wakker is.

Op mij komen jouw uitspraken over als die van een verdwaalde slaapwandelaar die flagrante leugens verspreid.


Door spatieman: ja, het is ongetest.

De vaccins tegen covid zijn vooraf uiterst grondig getest en veilig bevonden. De vaccins zijn levensreddend.


Door spatieman: ja, de overheid zit te pushen met dit ongeteste vaccine.

De artsen, verpleegkundigen en overheden trachten met de vaccins vele mensenlevens en de economie te redden.


Door spatieman: ja, de QR code is een vorm van discriminatie.

De maatregel van het coronatoegangsbewijs is noodzakelijk. Er is volgens de rechtbank géén sprake van discriminatie.


Door spatieman: en JA, er liggen meer mensen met cov19 in het ziekenhuis die ook nog een geprikt zijn worden.

De harde realiteit is dat de meeste doorzieke patiënten die thans met covid op de IC belanden niet zijn gevaccineerd.


Door spatieman: en ja, de mensen hebben schijt aan de regels nadat ze geprikt zijn worden.

In ieder geval onderken je met die laatste bewering dus impliciet het grote belang van de coronamaatregelen.

Hier weer zo'n mafkees die het verrekt onderzoek te doen buiten ANP en DPG om. MSM religieuze. Verschrikkelijk volk is dat. Die gaan de mensheid de kop kosten. Hopelijk komt het spike eiwit sneller dan de crypto-currency van het WEF... Ga snel je booster halen zou ik zeggen! Onze enige kans op redding!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.