Privacy - Wat niemand over je mag weten

Google wat maak je me nou?

25-11-2021, 14:36 door Anoniem, 43 reacties
Ik wilde onlangs een video op YouTube bekijken, maar ik moest inloggen om mijn leeftijd te verifiëren. Dus deed ik dat ook bij deze. In mijn account staan alle gegevens. Dus ik verwachtte wel dat na het inloggen de video bekeken mocht worden.

Nou, niet dus.

Google vond - in een dialoogvenster - dat ik mijn identiteitsbewijs maar moest uploaden.... en dat dit een aantal dagen zou duren voordat het geverifieerd zou zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik dat Google al helemaal niets te zoeken heeft in mijn identiteitspapieren. Men kan wel stellen dat het BSN afgeschermd moet worden en zo, maar ik vind dit nogal ver gaan. Oh, ja Google, mijn leeftijd is 67 jaar. En daar moet u het gewoon maar mee doen.

Jammer, maar die ID-card info krijgen ze van mij dus niet.

En die video, die mag Google ook bij deze gewoon houden.
Reacties (43)
25-11-2021, 17:01 door Anoniem
Als dit klopt, dan is dat in strijd met de Nederlandse wet. Alleen een beperkt aantal organisaties in Nederland mogen je ID inzien. En in die lijst staat niet dat Google gemachtigd is om je ID in te zien.
25-11-2021, 18:00 door Anoniem
Wat zei Google hierover toen je bij hun hier een klacht over indiende? (uiteraard enkel en alleen retorisch bedoeld)

Tip: NewPipe (via F-Droid).
25-11-2021, 18:10 door Anoniem
Google kan van alles vragen, maar daarom hoef je er nog niet op in te gaan.
Ze vragen o.a. om deze gegevens en een account-foto etc.

Wacht tot je QR-code nodig is om in te loggen op Interwebz, dan wordt het pas fijn.
Maar de bevolking gaat er gewoon in mee, ze willen waarschijnlijk steeds meer individuele vrijheid kwijt.
25-11-2021, 18:49 door Anoniem
Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
25-11-2021, 19:01 door Anoniem
Ik kreeg zelf ook ooit nog een optie om met een creditcard de leeftijd te laten controleren. Geen idee hoe ze dat dan doen met prepaid cards.
25-11-2021, 20:44 door Anoniem
Huh? Dan kijk je die video toch niet?
Die beslissing zou ik al genomen hebben zodra er iets met 'inloggen' aan te pas zou komen. Dag hoor.
25-11-2021, 21:06 door Anoniem
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.
25-11-2021, 21:10 door Erik van Straten
Niet alleen Google vraagt om een paspoortscan.

Uit https://www.nu.nl/tech/6168537/europese-privacywaakhonden-starten-onderzoek-naar-kledingsite-vinted.html:
Kledingsite Vinted wordt onderzocht door Europese privacywaakhonden uit Litouwen, Frankrijk en Polen. Verkopers op het platform hebben erover geklaagd dat ze een gescande kopie van hun identiteitsbewijs moesten opsturen als ze geld wilden krijgen van het platform. Dat mag niet volgens de Europese privacyregels.
Dat laatste betwijfel ik, temeer daar er nu sprake is van een onderzoek (in plaats van een verbod met onmiddellijke ingang).

Met de IRMA app (https://irma.app/?lang=nl) zou je bij organisaties als Google en Vinted kunnen aantonen dat je bent wie je zegt dat je bent en/of dat je minimaal een bepaalde leeftijd hebt, maar dan moeten die organisaties wel die app en de bron van de gegevens vertrouwen. Ook gebruikers zullen deze app en het systeem eromheen moeten vertrouwen en de app daadwerkelijk op hun smartphone installeren, configureren en gebruiken (zelf heb ik dat nog niet gedaan).
25-11-2021, 21:26 door Anoniem
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Dit is echt zo, onlangs zelf ook naar deze stappen gekeken (verifiëren kan uiteraard niet (fake naam) en uiteraard wil je dit ook niet). Wat @19:01 zegt is inderdaad optie twee.
Ook heb je nog een feedback mogelijkheid, daarmee zou je Google kunnen laten weten hoe je hierover denkt. Denk dat Google ziet dat ik regelmatig in/bij een GGZ-instelling vertoef, denk dat Google nog wat ouderwets is en denkt dat deze mensen gek zijn (i.p.v. ziek) en hier dus wel intrappen.

Het is dat Vanced en NewPipe bestaan (mijn eeuwige dank aan de makers) de YouTube applicatie zelf is onbruikbaar (geworden), dat geldt voor meer diensten van Google, beter wordt (meer werd) het er niet op.
Ondertussen ontdekt dat een Google-account totaal niet nodig is op een telefoon, zal er dan ook geen meer aanmaken bij een nieuwe telefoon.
Al denk ik wel dat dit mijn laatste 'smart'phone is, hopende in de toekomst dat een partij, dat privacy wel respecteert, markt weet te veroveren voor mensen die niet zo handig om cq. of durven een ander MOS te installeren.
25-11-2021, 23:09 door Anoniem
Door Anoniem: Als dit klopt, dan is dat in strijd met de Nederlandse wet. Alleen een beperkt aantal organisaties in Nederland mogen je ID inzien. En in die lijst staat niet dat Google gemachtigd is om je ID in te zien.

Interessant. Kunt u verwijzen naar het betreffende wetsartikel?
25-11-2021, 23:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.
Ik bedoelde eigenlijk iets van een phishing site.
18:49 door Anoniem
26-11-2021, 00:21 door [Account Verwijderd]
Wellicht is door de ophef van de afgelopen jaren over te weinig, of geen moderatie van de meest afschuwelijke filmpjes die worden geüpload op Youtube, bij Google het besef ontstaan daar iets aan te doen, omdat zij anders gezichtsverlies lijden.
Vergelijk het maar een beetje met de filmkeuring voorheen met de leeftijdsgrenzen 14, (of 16?) en 18 jaar.
Maar het gaat te ver om te vragen om een upload van een scan van je ID bewijs.
26-11-2021, 00:56 door Anoniem
Ik heb het ook gehad een lange tijd geleden toen ik een erotische filmje wilde bekijken. Het punt is dat tegenwoordig alles voor je bepaalt wordt qua google, apple en andere oranisatie's die op de stoel zijn gaan zitten van de overheid of mijn ouders. Om die reden vind dingen zoals google, apple en microsoft helemaal niks. Zo is mij ook al overkomen dat ik een app maakte op de google play store en had daar een webview inzitten. Ik had die app voor 3 verschillende personen gemaakt, gelijktijdig geupload. Maar werd geweigerd vanwege webview en googlwe beschouwde het als 3 pogingen. gevolg account definitief geblokkeerd tot op de dag van vandaag dus nog steeds.
26-11-2021, 07:00 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Wellicht is door de ophef van de afgelopen jaren over te weinig, of geen moderatie van de meest afschuwelijke filmpjes die worden geüpload op Youtube, bij Google het besef ontstaan daar iets aan te doen, omdat zij anders gezichtsverlies lijden.
Vergelijk het maar een beetje met de filmkeuring voorheen met de leeftijdsgrenzen 14, (of 16?) en 18 jaar.
Maar het gaat te ver om te vragen om een upload van een scan van je ID bewijs.

Maar wat dan wel:
Voorheen was het een simpele vraag of je ouder dan 18 was. Daar zei je dan ja op (ongeacht je leeftijd) en je kon door.
Dat was dus zo lek als een mandje.
Hoe kan Google (zonder ID bewijs), dan wel controleren dat je de leeftijd hebt die je zegt te hebben?

Los daarvan:
Zodra Google/YouTube enige hindernis (loginscherm, leeftijdscontrole oid) opwerpt, dan maak ik eerst de afweging: is dit interessant genoeg?
99-100% van de keren zal dan nee zijn.
26-11-2021, 09:34 door Anoniem
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zeker weten, dat dit door Google gevraagd wordt. Ben dit zelf tegengekomen op YouTube en ben daar zelf rechtstreeks naartoe gegaan. En voor @Anoniem van 21:06, dit is voor alle filmpjes die volgens Googles regels alleen toegankelijk zijn boven 18 jaar. Dat zijn niet alleen erotische filmpjes, maar dus meestal geen gewelddadige filmpjes. Hoewel ik me afvraag of het niet beter andersom zou moeten zijn.
26-11-2021, 11:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ard van Wiersum: Wellicht is door de ophef van de afgelopen jaren over te weinig, of geen moderatie van de meest afschuwelijke filmpjes die worden geüpload op Youtube, bij Google het besef ontstaan daar iets aan te doen, omdat zij anders gezichtsverlies lijden.
Vergelijk het maar een beetje met de filmkeuring voorheen met de leeftijdsgrenzen 14, (of 16?) en 18 jaar.
Maar het gaat te ver om te vragen om een upload van een scan van je ID bewijs.

Maar wat dan wel:
Voorheen was het een simpele vraag of je ouder dan 18 was. Daar zei je dan ja op (ongeacht je leeftijd) en je kon door.
Dat was dus zo lek als een mandje.
Hoe kan Google (zonder ID bewijs), dan wel controleren dat je de leeftijd hebt die je zegt te hebben?

Verwijder alle filmpjes die een "18+" karakter hebben. Sex, geweld, dierenmishandeling, we hosten het niet. Al het andere laten we toe. Ben je het er niet mee eens en vind je dat we die filmpjes toch moeten tonen vanwege het educatieve karakter, of ben je het niet eens met onze filtering van een blote tiet? Jammer, dan zijn we jou als bezoeker kwijt. Ga maar naar Vimeo of zo, of host je eigen site waar je dit soort dingen laat zien.

Nadeel is dat dit al snel zal worden gezien als censuur, maar als je je besluit goed toe licht, zal ik er geen nacht wakker van liggen. Er is genoeg krankzinnige shit te vinden op andere sites en op het darkweb. Als je dat echt wilt zien: genoeg alternatieven.
26-11-2021, 12:34 door Anoniem
Op mijn Android10-mobiel krijg ik ook regelmatig een pushmelding dat Google mijn leeftijd wil verifiëren, tot nu toe kan ik die negeren. Ik vermoed inderdaad vanwege de Youtube-app. Voorheen kon je uitloggen in apps als Youtube en Maps. Daar moest je wel zelf aan denken want standaard was je ingelogd met hoofd-account op het toestel (waarmee je bent ingelogd in de Playstore). Ik logde altijd uit want waarom zou je ingelogd zijn in Maps en Youtube; ik wil niet dat Google mijn locatiehistorie heeft en video's met leeftijdsgrens bekijk ik wel niet.
Nu zijn al in alle Google-apps de inloggegevens gesynchroniseerd en kun je alleen afmelden uit het hoofdaccount op het hele toestel. Dan ben je dus ook uitgelogd uit de playstore en worden je apps niet meer geupdate en zie je geen Gmail meer binnenkomen. Dat vind ik een te groot nadeel, dus hier kies ik voor gebruiksgemak,
26-11-2021, 14:28 door majortom
Door Anoniem:
Voorheen was het een simpele vraag of je ouder dan 18 was. Daar zei je dan ja op (ongeacht je leeftijd) en je kon door.
Dat was dus zo lek als een mandje.
Hoe kan Google (zonder ID bewijs), dan wel controleren dat je de leeftijd hebt die je zegt te hebben?
Er zijn ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld door te koppelen met IDIN (van de banken, zie https://www.idin.nl/). Via dit mechanisme kun je ook een leeftijdscheck uitvoeren, zonder dat je daarvoor een kopie ID-bewijs hoeft te leveren (dat heb je immers bij het onboard-proces bij de bank al gedaan).
26-11-2021, 15:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.

Klik maar eens op report user > fake name in facebook.
Kan je daarna je ID uploaden om te valideren dat je het echt bent.
26-11-2021, 15:05 door Anoniem
Gewoon de browser Brave downloaden en je bent van alle ellende af.
26-11-2021, 15:38 door Anoniem
Tja dit is niet echt iets nieuws bij Google helaas. We hadden de zelfde ongein bij het valideren van een nieuwe rekeningnummer in Google Workspace paar maand terug. Toen maar even telefoontje richting de toegewezen account manager dat we niet gediend waren van het moeten hervalideren van iets waar we al voor betaalden. Probleempje was binnen uurtje opgelost. Maar als consument you are probably f*cked

Hier de officiele post van Google omtrent Youtube ID verification
https://blog.youtube/news-and-events/using-technology-more-consistently-apply-age-restrictions/
26-11-2021, 17:30 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.

Youtube vroeg een half jaar geleden bij mij precies hetzelfde (ook Google) en bij mij ging het bijvoorbeeld om een kanaal als "Bouncers" en een instructiekanaal Krav Maga.... tja, daar zie je soms dat iemand een tik krijgt, maar om daar mijn ID-bewijs voor up te loaden? Dacht het niet .....
26-11-2021, 19:23 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 26-11-2021, 20:07
Door Anoniem: Gewoon de browser Brave downloaden en je bent van alle ellende af.


Juist!
Dat is de oplossing! In de eenvoud schuilt de meester: Een kleuter kan het bedenken...
Brave kun je alleen downloaden na upload van je ID-kaart ter bevestiging dat je 18+ bent en Brave stuurt Google/Youtube jouw kopietje-ID. Handig toch!
En nu komt het mooie: Daar hoef je zelf niets voor te doen. Niks klikkerdeklik... Gaat heulemaal otomatisch.
Hardtimes? Brave ánd Google is your best friend at anytime! Beep beep!

(pff...)

Oh, en dit bedoel je natuurlijk niet?..... https://brave.com/learn/guide-to-earning-money-from-youtube/
26-11-2021, 23:06 door Anoniem
Temper monkey script voor youtube age verification:
https://github.com/zerodytrash/Simple-YouTube-Age-Restriction-Bypass
26-11-2021, 23:38 door Anoniem
Brave kun je gewoon downloaden en installeren en browsen. Alleen bij gebruik van de Wallet moet je je legitimeren. Zodat ze het verdiende geld naar jou kunnen overmaken. .
Dat moet nu eenmaal om witwassen te voorkomen net als bij alle cryptowallets dit sinds kort nodig is.
27-11-2021, 01:44 door Anoniem
Door Ard van Wiersum:
Door Anoniem: Gewoon de browser Brave downloaden en je bent van alle ellende af.


Juist!
Dat is de oplossing! In de eenvoud schuilt de meester: Een kleuter kan het bedenken...
Brave kun je alleen downloaden na upload van je ID-kaart ter bevestiging dat je 18+ bent en Brave stuurt Google/Youtube jouw kopietje-ID. Handig toch!
En nu komt het mooie: Daar hoef je zelf niets voor te doen. Niks klikkerdeklik... Gaat heulemaal otomatisch.
Hardtimes? Brave ánd Google is your best friend at anytime! Beep beep!

(pff...)

Oh, en dit bedoel je natuurlijk niet?..... https://brave.com/learn/guide-to-earning-money-from-youtube/
Beste Ard. Als je firefox gewoon gebruikt dan werkt het ook zonder in te hoeven loggen bij Google. Dat werkt. Je hoeft niet jouw ID-kaart op te geven. Dat werkt gewoon. Maar Brave werkt beter want dat heeft een ad-blocker standaard ingebouwd.

Het werkt.

En nog bedankt voor alle complimenten. Van jou kan ik ze aan.
27-11-2021, 09:29 door Anoniem
Ja wel bang blijven voor China? Google en de andere Amerikaanse bedrijven maken allemaal jacht op onze gegevens en bepalen steeds meer onze wetten en regels? Tijd dat deze bedrijven gestopt worden. Heb gelukkig geen Google op mijn smartphone.
27-11-2021, 12:38 door Anoniem
Door Anoniem: Ja wel bang blijven voor China? Google en de andere Amerikaanse bedrijven maken allemaal jacht op onze gegevens en bepalen steeds meer onze wetten en regels? Tijd dat deze bedrijven gestopt worden. Heb gelukkig geen Google op mijn smartphone.

Liever de Amerikanen dan communisten.
Of wou je zeggen dat jij niemand kent die dat glorieuze leven ontsprongen is?

Er zit wel degelijk een verschil tussen je data opslaan bij je bondgenoten of je vijanden.
29-11-2021, 17:01 door Anoniem
Nou ik kreeg vorige week voor de 1e keer een "please veryfy your age". Ook in mijn account terug te zien. Ik heb al 20 jaar een Google account. Wanneer je verificatie in je account doet gebeurt er niets. Ik ben 63.
Zum kotzen die nonsens. Afgelopen weekeinde alles overgezet naar Microsoft/outlook. Mijn 2 Google accounts verwijderd.. Zoek het maar uit Google .
30-11-2021, 12:33 door Anoniem
Uitspraken van David Bowie:
My overriding interest was in Kabbalah and Crowleyism. That whole dark and rather fearsome never–world of the wrong side of the brain.”

“I had this more–than–passing interest in Egyptology, mysticism and the Kabbalah. At the time it seemed transparently obvious what the answer to life was. My whole life would be transformed into this bizarre nihilistic fantasy world of impending doom, mythological characters and imminent totalitarianism.”

Hij voorzag of wist dat de totalitaire (later globale) staat zou komen. Een volgende uitspraak werd vlak voor zijn verscheiden gedaan:

Google is illuminati. Illuminati is Google. The future under Google is a fascist dystopia, their way or the highway, no room for dissidents, no room for free speech.”

#sockpuppet
03-12-2021, 11:49 door Anoniem
Youtube is een eng bedrijf. Ze censureren bij het leven.
Zelfs normale reacties op video's worden verwijderd.

Vandaag meegemaakt.
Tijd om YT te behandelen waar het voor is, namelijk abonneren op een kanaal of wat, en alleen die kijken. De rest overslaan.
03-12-2021, 16:20 door Anoniem
Voor yt gebruik ik hun eigen frontend al tijden niet meer => invidious.io (zelf gehost of die van derden).
FreeTube voor de desktop is ook nog zo'n optie.

Verder kijk ik liever content op Peertube zo yt met de tijd achter mij te laten.
Met verschillende instanties waar diverse content creators al naar toe verhuizen of spiegelen omdat ze het yt beleid spuugzat zijn, daarbij is het met Peertube wel erg eenvoudig video's te importeren vanaf url.

youtube-dl integraties alom.
03-12-2021, 16:49 door Anoniem
@anno 16:20 Heb jij zelf Peertube geïnstalleerd? Hoe zorg je ervoor dat er niemand meekijkt?
22-12-2021, 22:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.
Natuurlijk, want YouTube is echt het platform bij uitstek om porno te bekijken. Meningen zijn leuk als je iets zinnigs te zeggen hebt. Zo niet, gewoon je kwaak dicht en luisteren naar mensen die wel wat weten.
22-12-2021, 22:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.
Natuurlijk, want YouTube is echt het platform bij uitstek om porno te bekijken. Meningen zijn leuk als je iets zinnigs te zeggen hebt. Zo niet, gewoon je kwaak dicht en luisteren naar mensen die wel wat weten.
Misschien niet HET platform, maar er circuleren genoeg filmpjes rond over dat onderwerp.
Dus hou jouw eigen kwaal en stop met die onderbuikreactie, staat zonstom!
22-12-2021, 23:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Weet je zeker dat je niet op één of andere "foute" site terecht ben gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat Google vraagt om een kopie van je identiteitsbewijs.
Zullen wel erotische filmpjes geweest zijn.
Natuurlijk, want YouTube is echt het platform bij uitstek om porno te bekijken. Meningen zijn leuk als je iets zinnigs te zeggen hebt. Zo niet, gewoon je kwaak dicht en luisteren naar mensen die wel wat weten.
https://www.youtube.com/watch?v=HJFYtyEIJ60 ook niet te bekijken, geen idee wat Google daar 18 plus aanvindt.
Helaas kun je het niet vragen of aangeven dat dit onjuist is. Zeer betreurenswaardig dat de jeugd dit ontnomen wordt.
23-12-2021, 09:05 door Anoniem
zelf mijn dochter kreeg leeftijdscheck bij NPO zapp filmpje; workaround is via browser in private windows bekijken (niet ingelogd op Google account)
23-12-2021, 10:23 door Anoniem
Door Anoniem: Ik wilde onlangs een video op YouTube bekijken, maar ik moest inloggen om mijn leeftijd te verifiëren. Dus deed ik dat ook bij deze. In mijn account staan alle gegevens. Dus ik verwachtte wel dat na het inloggen de video bekeken mocht worden.

Nou, niet dus.

Google vond - in een dialoogvenster - dat ik mijn identiteitsbewijs maar moest uploaden.... en dat dit een aantal dagen zou duren voordat het geverifieerd zou zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik dat Google al helemaal niets te zoeken heeft in mijn identiteitspapieren. Men kan wel stellen dat het BSN afgeschermd moet worden en zo, maar ik vind dit nogal ver gaan. Oh, ja Google, mijn leeftijd is 67 jaar. En daar moet u het gewoon maar mee doen.

Jammer, maar die ID-card info krijgen ze van mij dus niet.

En die video, die mag Google ook bij deze gewoon houden.

Google heeft deze opdracht gekregen van de Europese Unie. Zie https://www.reddit.com/r/privacy/comments/jm37a1/youtube_will_start_to_demand_id_credit_cards/

Er zijn momenteel weinig mogelijkheden om je leeftijd aan te geven. Het is ofwel een kopie ID ofwel een credit card (omdat je 18 moet zijn voor een credit card).

Hebben we dus aan de EU te danken.
24-12-2021, 10:28 door Anoniem
Door Anoniem: Youtube is een eng bedrijf. Ze censureren bij het leven.
Zelfs normale reacties op video's worden verwijderd.

Vandaag meegemaakt.
Tijd om YT te behandelen waar het voor is, namelijk abonneren op een kanaal of wat, en alleen die kijken. De rest overslaan.

Ublock Origin in combinatie met Sponsorblock(wel alle opties even aanzetten) en YouTube is een heerlijk platform voor het bekijken van filmpjes.

Zonder kan het hele platform mij gestolen worden.
24-12-2021, 12:17 door Eric-Jan H te D
Door Anoniem: Ik kreeg zelf ook ooit nog een optie om met een creditcard de leeftijd te laten controleren. Geen idee hoe ze dat dan doen met prepaid cards.
Dat is dan een debitcard en geen creditcard.
24-12-2021, 12:21 door Eric-Jan H te D
Google weet inmiddels zoveel van mij dat het meest domme algoritme nog kan achterhalen hoe oud ik ben, wat m'n burgelijke staat is, in welke inkomensrange ik zit en in welke auto ik rij.

En een foto van m'n ID of rijbewijs hebben ze vast ook al ergens onderschept.
24-12-2021, 14:45 door Anoniem
Door Eric-Jan H te D: Google weet inmiddels zoveel van mij dat het meest domme algoritme nog kan achterhalen hoe oud ik ben, wat m'n burgelijke staat is, in welke inkomensrange ik zit en in welke auto ik rij.

En een foto van m'n ID of rijbewijs hebben ze vast ook al ergens onderschept.
Doe een verzoek bij Google, zijn ze wettelijk verplicht om aan mee te werken, welke data zij allemaal van jou hebben en je weet het.

Niet dat zo'n verzoek indienen daadwerkelijk kan bij Google, ach dat is bijzaak. Maar daarover kun je dan weer wel een klacht indienen bij de AP.
24-12-2021, 21:20 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Eric-Jan H te D: Google weet inmiddels zoveel van mij dat het meest domme algoritme nog kan achterhalen hoe oud ik ben, wat m'n burgelijke staat is, in welke inkomensrange ik zit en in welke auto ik rij.

En een foto van m'n ID of rijbewijs hebben ze vast ook al ergens onderschept.
Doe een verzoek bij Google, zijn ze wettelijk verplicht om aan mee te werken, welke data zij allemaal van jou hebben en je weet het.

Niet dat zo'n verzoek indienen daadwerkelijk kan bij Google, ach dat is bijzaak. Maar daarover kun je dan weer wel een klacht indienen bij de AP.

Hoe kom je daar nou weer bij? Gewoon maar wat roepen zonder eerst te googlen? Niet zo handig...
https://support.google.com/accounts/answer/3024190?hl=nl
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.