image

Politie houdt opnieuw verdachte aan wegens opruiing op sociale media

vrijdag 3 december 2021, 10:48 door Redactie, 16 reacties

De politie heeft opnieuw een verdachte aangehouden wegens opruiing op sociale media. De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma besloot onlangs nog een 17-jarige jongen die ervan wordt verdacht dat hij op sociale media opriep tot rellen in Utrecht een online gebiedsverbod op te leggen.

De nu aangehouden verdachte is een 20-jarige man uit Arnhem die ook zou hebben opgeroepen tot rellen in Utrecht. Onderzoek van de politie leidde naar de verdachte, die woensdagavond door een arrestatieteam werd aangehouden. Bij een aansluitende doorzoeking van de politie werden meerdere wapens in zijn woning in beslag genomen.

"Naast de handhaving van de openbare orde op straat, investeert de politie intensief in de opsporing van mensen die strafbare feiten plegen, zowel in het fysieke domein, als in de online-wereld. Hieronder valt dus ook opruiing; het al dan niet via social media aanzetten van anderen tot het plegen van strafbare feiten", zo laat de politie weten. Die stelt verder dat niet alleen het plaatsen van dergelijke berichten strafbaar is, maar ook het delen ervan.

Reacties (16)
03-12-2021, 11:51 door Anoniem
Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?
03-12-2021, 13:16 door Bitje-scheef
Ik vond de uitspraak "dansen met Jansen" een behoorlijke ondermijning van het gevoerde beleid.
03-12-2021, 14:01 door Anoniem
Vraag me af hoelang het nog duurt voor mensen in actie komen tegen de dictators van CDA en VVD.
Is dit een opruiende tekst, nee gewoon een vraag.
Heb nog wel een feit.
De overheid van nu is een criminele organisatie, met afpersers en bedreigers.
03-12-2021, 15:36 door Anoniem
Door Anoniem: Vraag me af hoelang het nog duurt voor mensen in actie komen tegen de dictators van CDA en VVD.
Is dit een opruiende tekst, nee gewoon een vraag.
Heb nog wel een feit.
De overheid van nu is een criminele organisatie, met afpersers en bedreigers.
Heb jij nog nooit gehoord van Sigrid Kaag en Paternotte? Beide zijn D66 en grote kl**tzakken. Ze zijn allemaal in het gehele kabinet van hun padje af, vooral nu ze alles mogen want ze zijn demissionair. En weet je nog waarom ze demissionair zijn? Vanwege de schandalen rondom de toeslagenaffaire. Het hele verhaal klopt niet meer.
03-12-2021, 15:59 door Anoniem
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?
Het station 'democratisch wegstemmen' is al lang gepasseerd. En de term 'volksvertegenwoordiger' is idd in deze(n) een gotspe. Al wat rest is 'verwijderen en aanklagen'. Want dit dendert verder tot totalitair communisme: Een openlijk fascistisch regime.
Daarbij zijn de vernielers van openbare eigendommen degenen die meewerken aan het versterken van dit corrupte regime: De dankbare godwins voor nog meer stompzinnige 'maatregelen', volksverraad en andere corrupte wetgeving. Deze snotneuzen -want dat zijn het- dienen hard te worden aangepakt. Niet alleen door handhaving, maar in de eerste plaats door medeburgers zo goed en kwaad als het kan. Van andermans eigendom blijf je af, precies zoals het spuit-regime van je lijf af dient te blijven.

Het zou mooi zijn als we ons kunnen bevrijden in 2022 van bovenstaand tuig. Allemaal.
03-12-2021, 16:11 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?

Hugo de Jonge (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Jonge) is als minister van Volksgezondheid een bewindspersoon en dus geen volksvertegenwoordiger. Volksvertegewoordigers zitten in de kamer en controleren de regering (als het goed is...).

Fijn weekend allemaal!
03-12-2021, 16:15 door Anoniem
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm?
Nee, het lijkt er zelfs niet op, zelfs niet in de verste verte. Met (te) veel fantasie zou je het bedreigend kunnen noemen*. Maar zoek anders even op wat opruiing is.

Door Bitje-scheef: Ik vond de uitspraak "dansen met Jansen" een behoorlijke ondermijning van het gevoerde beleid.
Zeker, een domme uitspraak en niet bevorderlijk voor het tegengaan van infecties. Heeft niets met dit topic te maken, maar los daarvan heb je een punt.

Door Anoniem: Vraag me af hoelang het nog duurt voor mensen in actie komen tegen de dictators van CDA en VVD.
Is dit een opruiende tekst, nee gewoon een vraag.
Klopt bijna. Natuurlijk geen 'gewone' vraag, maar een suggestieve vraag die bedoeld is om je mening weer te geven. Maar op zich inderdaad niet opruiend. Hiervoor zul je dan ook niet vervolgd worden (in Nederland - in veel andere landen is het uiterst onverstandig zulk soort 'vragen' te stellen).

Door Anoniem: Heb nog wel een feit.
De overheid van nu is een criminele organisatie, met afpersers en bedreigers.
Is een mening. En ook die mag je in ons mooie land uiten, gelukkig!

@alle drie,
Prima dat jullie tegen het coronabeleid, de regering of wat dan ook zijn, maar jullie zijn toch niet voor relschoppers en mensen die oproepen tot rellen?! Er zijn gelukkig geen mensen vervolgd voor oproepen tot vreedzaam demonstreren, dat gebeurt in andere landen.

*) Dat was niet bedreigend natuurlijk. Het was het antwoord op de vraag van Henk Otten wat voor lui die niet-gevaccineerden zijn. En de minister geeft aan dat het de plaatsen/wijken zijn waar christenen wonen en praktisch opgeleiden met een migratie-achtergrond. En als je denkt dat het niet bekend is waar die groepen wonen (gemiddeld uiteraard), dan moet je Cendris eens bellen, die weten je te vinden!
03-12-2021, 16:28 door Anoniem
Door Anoniem: Het station 'democratisch wegstemmen' is al lang gepasseerd. En de term 'volksvertegenwoordiger' is idd in deze(n) een gotspe. Al wat rest is 'verwijderen en aanklagen'. Want dit dendert verder tot totalitair communisme: Een openlijk fascistisch regime.
Daarbij zijn de vernielers van openbare eigendommen degenen die meewerken aan het versterken van dit corrupte regime: De dankbare godwins voor nog meer stompzinnige 'maatregelen', volksverraad en andere corrupte wetgeving. Deze snotneuzen -want dat zijn het- dienen hard te worden aangepakt. Niet alleen door handhaving, maar in de eerste plaats door medeburgers zo goed en kwaad als het kan. Van andermans eigendom blijf je af, precies zoals het spuit-regime van je lijf af dient te blijven.

Het zou mooi zijn als we ons kunnen bevrijden in 2022 van bovenstaand tuig. Allemaal.

Nee joh, gekkie! Openlijk fascistisch is bijvoorbeeld dreigen met tribunalen, dat doet de regering niet (wel een paar zeer foute volksvertegenwoordigers).

Je mag tegen dwang of drang tot vaccineren zijn, of welk overheidsbeleid dan ook (in Nederland word je daar niet voor vervolgd), maar daar gaat dit topic niet over, het gaat precies over die tweede groep die jij noemt. De relschoppers (en dan vooral degenen die oproepen tot rellen) die mensen aanvallen en spullen vernielen en demonstranten die gewoon voor hun mening uitkomen het demonstreren onmogelijk maken.

Ik ben het helemaal met jou -en de autoriteiten- eens dat die eikels aangepakt moeten worden. Maar nee, het zijn lang niet allemaal snotneuzen. Er zitten geharde relschoppers bij en daar gaat het hier uiteraard vooral om. Die snotneuzen moeten gewoon 's avonds thuisblijven of door een buurtvader of -moeder aan hun oor weggesleept worden bij dit soort rellen.
03-12-2021, 16:50 door Anoniem
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing

Nee, dat is op Twitter een opzettelijke verdraaiing van de woorden van minister Hugo de Jonge. Het was senator Henk Otten (Groep Otten, ex-FvD), in de Eerste Kamer, die de minister vroeg om een opheldering over de achtergronden en grootte van de groepen van niet-gevaccineerden. Een vraag waarop de minister een inhoudelijk juist antwoord gaf:

Minister De Jonge: "Ik kan iets zeggen over de kenmerken. We weten namelijk inmiddels vrij goed en vrij precies per postcode waar ze wonen. We weten ook vrij goed wat de redenen zijn waarom ze zich niet laten vaccineren. Ik zal proberen dat goed en genuanceerd te schetsen. [...]"

https://www.eerstekamer.nl/verslag/20211130/verslag

Lang voordat de coronacrisis uitbrak, waren de verschillende groepen van principiële vaccinatieweigeraars, en hun geografische verspreiding over Nederland, voor de huisartsen en epidemiologen al bekend, dus de minister zei eigenlijk weinig nieuws. Dat zijn traditioneel de gereformeerden, antroposofen, veganisten en sektarische yoga volgelingen.

Voor de huisartsen was het ook allang duidelijk dat in de oude stadwijken van de drie grote steden, met veel mensen met een mediterrane migratie-achtergrond en autochtone laaggeletterden, bij een pademie ook een groot probleem zou gaan vormen. In de oude stadswijken, en onder de gereformeerden, vallen thans de meeste corona slachtoffers.
03-12-2021, 17:01 door Anoniem
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?
Ten eerste hangt het af, waar precies hij deze uitspraak deed. Was dat in de Tweede Kamer, dan geldt immuniteit voor Kamerleden en Kabinetsleden. Zou een volksvertegenwoordiger iets zeggen dat in strijd is met de wet, en hij of zij doet dit buiten het terrein van de Tweede Kamer, dan kan hij of zij inderdaad een enorm juridisch probleem krijgen. Dit staat dan los van de vraag of de uitspraken van Hugo de Jonge wel überhaupt strafbaar zijn.
03-12-2021, 17:02 door Anoniem
Door Bitje-scheef: Ik vond de uitspraak "dansen met Jansen" een behoorlijke ondermijning van het gevoerde beleid.
Dansen met de Farma-bedrijven zo beter op zijn plaats zijn.
03-12-2021, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het station 'democratisch wegstemmen' is al lang gepasseerd. En de term 'volksvertegenwoordiger' is idd in deze(n) een gotspe. Al wat rest is 'verwijderen en aanklagen'. Want dit dendert verder tot totalitair communisme: Een openlijk fascistisch regime.
Daarbij zijn de vernielers van openbare eigendommen degenen die meewerken aan het versterken van dit corrupte regime: De dankbare godwins voor nog meer stompzinnige 'maatregelen', volksverraad en andere corrupte wetgeving. Deze snotneuzen -want dat zijn het- dienen hard te worden aangepakt. Niet alleen door handhaving, maar in de eerste plaats door medeburgers zo goed en kwaad als het kan. Van andermans eigendom blijf je af, precies zoals het spuit-regime van je lijf af dient te blijven.

Het zou mooi zijn als we ons kunnen bevrijden in 2022 van bovenstaand tuig. Allemaal.

Nee joh, gekkie! Openlijk fascistisch is bijvoorbeeld dreigen met tribunalen, dat doet de regering niet (wel een paar zeer foute volksvertegenwoordigers).

Je mag tegen dwang of drang tot vaccineren zijn, of welk overheidsbeleid dan ook (in Nederland word je daar niet voor vervolgd), maar daar gaat dit topic niet over, het gaat precies over die tweede groep die jij noemt. De relschoppers (en dan vooral degenen die oproepen tot rellen) die mensen aanvallen en spullen vernielen en demonstranten die gewoon voor hun mening uitkomen het demonstreren onmogelijk maken.

Ik ben het helemaal met jou -en de autoriteiten- eens dat die eikels aangepakt moeten worden. Maar nee, het zijn lang niet allemaal snotneuzen. Er zitten geharde relschoppers bij en daar gaat het hier uiteraard vooral om. Die snotneuzen moeten gewoon 's avonds thuisblijven of door een buurtvader of -moeder aan hun oor weggesleept worden bij dit soort rellen.
Ik mag ten zeerste hopen dat het niet zover hoeft te komen dat er aparte tribunalen nodig zijn. Dat ons rechtsysteem een zuiverende werking heeft mbt onze grondrechten. Want daar onbreekt het al een tijdje aan. En dit totalitarisme (misschien een beter woord?) dendert voort. Dus ook hier heb ik een hard hoofd in.

Echt, ik hoop vurig dat ik ongelijk krijg in dit geval. Dat het recht zegeviert onder ons Ministerie van Justitie en het woord 'gekkie' of 'complotwappie' op zijn plaats is voor mij. De term 'fascisme' was ter aanduiding van 'het onderscheid maken tussen individuen op basis van gedachtengang', zonder dat er strafrechterlijke grondslag voor is onder 'normale omstandigheden'.

Vergeet niet dat oa Australië, Oostenrijk en de UK al 'quarantainefaciliteiten' voor niet-reizigers hebben. Concentratiekampen dus. En vergaande bevoegdheden om bijv. te stelen (boetes van 3600 euro) en je kinderen van je af te nemen als je niet met de Leugen meegaat.
Dát is puur en openlijk fascisme!
En dus niet die ene b*tchfight van een schlemiel-politicus (fvd) tegenover een corrupte opponent (d66) die gaat huilen in de pers. Die verdienen de aandacht niet, eerst maar laten zien!
03-12-2021, 17:59 door DrunKnX
Tja, tegenwoordig leven we deels in een 'computersimulatie' die het 'gewone' dagelijkse leven dermate kan ontwricht(t)en dat digitale rebellie wordt gecensureerd en/of bestraft uiteraard nadat er verschillende scenario's en de bijbehorende impact is geanalyseerd.
03-12-2021, 21:08 door [Account Verwijderd]
Door Wrebra:
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?

Hugo de Jonge (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Jonge) is als minister van Volksgezondheid een bewindspersoon en dus geen volksvertegenwoordiger. Volksvertegewoordigers zitten in de kamer en controleren de regering (als het goed is...).

Fijn weekend allemaal!

;-)

Ergens hier lees ik ook al totalitair communisme (bijna een pleonasme, want communisme is van origine totalitair gebleken), voortdenderende tot een fascistisch regime'. En Quarantainefaciliteiten die als concentratiekampen worden geclassificeerd. Kan allemaal door de morele beugel geperst worden want degenen die de echte gruwel hebben overleefd zijn bijna allemaal op té jonge leeftijd overleden.

Dit soort draadjes hebben een ronduit idioot aanzuigende werking op toeters en blazers en napraters, op schreeuwers en huilers die geen raad meer weten met hun aversie tegen zo'n beetje alles buiten hun voordeur, of wat zich achter - niet op! - hun beeldscherm afspeelt. Het realiteitsbesef is weg. Voor een belangrijk deel te wijten aan hun 'nieuwsbronnen': o.a influencers voorzien van het IQ van een landgarnaal met hun thuisbasis in gifbronnen genaamd social media.
04-12-2021, 12:13 door Anoniem
Las laatst dat de politie zelf actief is op sommige fora en daar ook verwarrende teksten schrijft.

Is dat geen opruiing?
04-12-2021, 14:22 door Anoniem
Door Ard van Wiersum:
Door Wrebra:
Door Anoniem: Maar Hugo zelf dan met zijn uitspraak, ik weet waar jullie wonen? Dat is toch ook gewoon opruiing in de puurste vorm? En dat van een volksvertegenwoordiger. Hij vergeet zeker dat hij ook de mensen vertegenwoordigd die niet willen of kunnen prikken. Of vertegenwoordigen ' volksvertegenwoordigers' alleen de bedrijven waar ze dik door worden betaald of wurgcontracten mee hebben afgesloten?

Hugo de Jonge (https://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Jonge) is als minister van Volksgezondheid een bewindspersoon en dus geen volksvertegenwoordiger. Volksvertegewoordigers zitten in de kamer en controleren de regering (als het goed is...).

Fijn weekend allemaal!

;-)

Ergens hier lees ik ook al totalitair communisme (bijna een pleonasme, want communisme is van origine totalitair gebleken), voortdenderende tot een fascistisch regime'. En Quarantainefaciliteiten die als concentratiekampen worden geclassificeerd. Kan allemaal door de morele beugel geperst worden want degenen die de echte gruwel hebben overleefd zijn bijna allemaal op té jonge leeftijd overleden.

Dit soort draadjes hebben een ronduit idioot aanzuigende werking op toeters en blazers en napraters, op schreeuwers en huilers die geen raad meer weten met hun aversie tegen zo'n beetje alles buiten hun voordeur, of wat zich achter - niet op! - hun beeldscherm afspeelt. Het realiteitsbesef is weg. Voor een belangrijk deel te wijten aan hun 'nieuwsbronnen': o.a influencers voorzien van het IQ van een landgarnaal met hun thuisbasis in gifbronnen genaamd social media.
U hebt gelijk. Het is nog te vroeg het meest vreselijke te bedenken. En dat vanuit onze volksvertegenwoordiging. Nog een maand of 3...
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.