image

Oplichters misbruiken telefoon voor doven

donderdag 22 april 2004, 13:02 door Redactie, 5 reacties

Oplichters gebruiken een relay systeem, dat ontworpen is om telefoondiensten aan doven te bieden, om handelaren op te lichten. Het relay systeem verbindt een doof iemand met een relay operator die de getypte berichten voorleest aan iemand anders en de antwoorden van deze persoon voor de dove vertaald. Oorspronkelijk moest men een speciaal keyboard hebben om van de service gebruik te maken, maar via het Internet kan men als dove nu ook op een chat-achtige manier telefoneren. Oplichters gebruiken het systeem echter om handelaren op te bellen. De relay operator filtert slechte Engelse zinnen, waardoor internationale oplichters geholpen worden, en geeft een sympathieke toon aan de booschap. De operators moeten details van de conversatie geheimhouden en mogen ook niet tussenbeide komen, ook als men weet dat het om oplichting gaat. (MSNBC)

Reacties (5)
22-04-2004, 15:31 door Anoniem
ik snap er geen hol van
22-04-2004, 16:00 door Anoniem
Door Anoniem
ik snap er geen hol van
ik ook niet
22-04-2004, 16:06 door Anoniem
The customer, most certainly a con artist, was posing as a deaf person,
taking advantage of a publicly-funded tool designed to let hearing impaired
people use America's phone systems. Hiding behind a so-called "relay
operator," a telecommunications employee who acts as a go-between when
a deaf person calls a hearing person, the caller tried to use six different
stolen credit card numbers to pay for the purchase. And by using the relay
system paid for by American consumers, the con artist didn't even have to pay
for a pricey international call.

get it?
12-05-2004, 17:42 door Anoniem
no!
12-05-2004, 17:42 door Anoniem
Door Anoniem
The customer, most certainly a con artist, was posing as a deaf person,
taking advantage of a publicly-funded tool designed to let hearing impaired
people use America's phone systems. Hiding behind a so-called "relay
operator," a telecommunications employee who acts as a go-between
when
a deaf person calls a hearing person, the caller tried to use six different
stolen credit card numbers to pay for the purchase. And by using the relay
system paid for by American consumers, the con artist didn't even have to
pay
for a pricey international call.

get it?

i dont get it now in english
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.