image

Amazon Alexa daagt 10-jarig kind uit om munt in stopcontact te steken

dinsdag 28 december 2021, 15:29 door Redactie, 30 reacties

Amazons spraakassistent Alexa heeft een tienjarig kind uitgedaagd om een telefoonoplader deels in een stopcontact te steken en vervolgens met een munt de stekkerpennen aan te raken. Naar aanleiding van het incident heeft Amazon een update voor Alexa uitgerold, zo laat het bedrijf tegenover de BBC weten.

De moeder van het kind beschrijft het voorval op Twitter. Haar dochter vroeg Alexa om een uitdaging, waarna de spraakassistent het kind uitdaagde om mee te doen aan een uitdaging die het op internet had gevonden. Het ging om de "TikTok penny challenge", die een jaar geleden op het sociale medium rondging.

De challenge zorgde destijds al voor de nodige ophef, omdat die levensgevaarlijk is en tot brand kan leiden. Amazon laat in een verklaring weten dat het Alexa heeft geüpdatet om te voorkomen dat de spraakassistent dergelijk activiteiten in de toekomst aanraadt.

Image

Reacties (30)
28-12-2021, 15:34 door Anoniem
Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.
28-12-2021, 16:20 door Anoniem
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.
28-12-2021, 16:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.

Dat soort stekers kom je tegenwoordig niet meer tegen, of het moet wellicht niet goedgekeurde of heel oude troep zijn.
Stekers hebben tegenwoordig gedeeltelijke geisoleerde pennen.
28-12-2021, 16:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.

Dat soort stekers kom je tegenwoordig niet meer tegen, of het moet wellicht niet goedgekeurde of heel oude troep zijn.
Stekers hebben tegenwoordig gedeeltelijke geisoleerde pennen.
Nou, ik ben onlangs die "niet-goedgekeurde of heel oude troep" onlangs in de bouwmarkt tegengekomen.
Dus zo onmogelijk is dit verhaal niet.
28-12-2021, 16:51 door Anoniem
Net een verlengsnoer gekocht bij de Action, met CE goedkeuringsmerk, ook verkrijgbaar bij bol.com (https://www.bol.com/nl/nl/p/verlengsnoer-5-meter-met-penaarde-wit/9300000029517526/?bltgh=n633i9Sf1RQQ-J7S7M1JbQ.4_12.34.ProductPage). Niks gedeeltelijk geisoleerd; het is blinkend metaal over de volle lengte van de pennen.
28-12-2021, 17:05 door Anoniem
Het gaat er niet over hoe hardware al dan niet ontworpen is om gevaarlijke situaties te voorkomen (alhoewel dit uiteraard erg gewenst is), maar om de AI die erachter zit en tot wat dit kan leiden.
28-12-2021, 17:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.

Dat soort stekers kom je tegenwoordig niet meer tegen, of het moet wellicht niet goedgekeurde of heel oude troep zijn.
Stekers hebben tegenwoordig gedeeltelijke geisoleerde pennen.

Dat is zo bij de platte (ongeaarde) stekkers ('Eurostekker' CEE 7/16) .

Je typische geaarde netstoer (zoek op 'apparaatsnoer C13') heeft nog steeds metalen pennen over de hele lengte .
(stekker model CEE 7/4 en CEE 7/7 , CEE 7/17)

Je kunt echt in een normaal huishouden met gemak een 'geschikte' stekker vinden voor de challenge.

De ongeaarde stopcontacten zijn niet meer volgens de huidige norm . Dat lijkt zo te zijn voor nieuwbouw (of volledige renovatie van de elektra) sinds 1997 .
Maar goed - woningen gebouwd voor 1997 hebben ongeaarde stopcontacten behalve op een paar plaatsen zoals de keuken .
28-12-2021, 17:19 door Anoniem
Door Anoniem: Net een verlengsnoer gekocht bij de Action, met CE goedkeuringsmerk, ook verkrijgbaar bij bol.com (https://www.bol.com/nl/nl/p/verlengsnoer-5-meter-met-penaarde-wit/9300000029517526/?bltgh=n633i9Sf1RQQ-J7S7M1JbQ.4_12.34.ProductPage). Niks gedeeltelijk geisoleerd; het is blinkend metaal over de volle lengte van de pennen.
Dat is een franse stekker. Die gebruik je hier in nederland niet.
28-12-2021, 17:51 door Anoniem
Door Anoniem: Je kunt echt in een normaal huishouden met gemak een 'geschikte' stekker vinden voor de challenge.

Er zijn kinderveilige wandcontactdozen en verlengsnoeren te koop. Er bestaan ook setjes waarmee men bestaande 'platte' (onveilige) contactdozen van een kinderveilige sluiting kan voorzien, te vergelijken met een kinderveilige dop. Om de kinderen te kunnen overtuigen dat de elektriciteit uit het stopcontact (of een autoaccu) echt gevaarlijk is, zijn er ook pedagodisch verantwoorde filmpjes te vinden, die brandende stopcontacten en ontploffende Li-ion batterijen tonen :-)
28-12-2021, 18:55 door [Account Verwijderd]
Woeha!

Zit ik hier nu ineens op een klantenforum van allekabels.nl o.i.d. ?

Niet te geloven dit gemuggenzift over al of niet gedeeltelijk geïsoleerde contactpennen van contactstoppen en al of niet beveiligde WCD's (officiële naam voor 'stekkers' en 'stopcontacten) terwijl de bron van deze misselijkmakende ellende, het belangrijkste feit, doodgemoedereerd wordt genegeerd:

De oorzaak is de mentaal totaal ontspoorde digitale shit genaamd Alexa of Echo.

Ander voorbeeld van deze zieke productlijn....
De mensheid is het blijkbaar alweer vergeten dat medewerkers van Amazon gesprekken afluisterden via het digi-gedrocht genaamd Alexa om de 'learning curve' te verbeteren.

2019: https://www.consumerreports.org/smart-speakers/smart-speakers-that-listen-when-they-shouldnt/

De mens wil blijkbaar keer op keer opnieuw gebeten worden door roofdieren zoals Bézos.
28-12-2021, 19:20 door Anoniem
Mijn werkgever daagt mij dagelijks uit om zaken te doen die mijn gezondheid niet ten goede komen.

Daar heb ik geen Amazon voor nodig.

Dus het gebeurt volwassenen ook zonder Amazon.

TIKTOK WG HEALTH CHALLENGE
28-12-2021, 19:44 door Anoniem
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

Ik ga het direct proberen! :)
28-12-2021, 20:45 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Woeha!

Zit ik hier nu ineens op een klantenforum van allekabels.nl o.i.d. ?

Niet te geloven dit gemuggenzift over al of niet gedeeltelijk geïsoleerde contactpennen van contactstoppen en al of niet beveiligde WCD's (officiële naam voor 'stekkers' en 'stopcontacten) terwijl de bron van deze misselijkmakende ellende, het belangrijkste feit, doodgemoedereerd wordt genegeerd:

De oorzaak is de mentaal totaal ontspoorde digitale shit genaamd Alexa of Echo.

Ander voorbeeld van deze zieke productlijn....
De mensheid is het blijkbaar alweer vergeten dat medewerkers van Amazon gesprekken afluisterden via het digi-gedrocht genaamd Alexa om de 'learning curve' te verbeteren.

2019: https://www.consumerreports.org/smart-speakers/smart-speakers-that-listen-when-they-shouldnt/

De mens wil blijkbaar keer op keer opnieuw gebeten worden door roofdieren zoals Bézos.
Als je niet begrijpt waar het hier om gaat, reageer dan NIET ! Je maakt jezelf zo belachelijk!
28-12-2021, 20:59 door Anoniem
Door Ard van Wiersum: Woeha!

Zit ik hier nu ineens op een klantenforum van allekabels.nl o.i.d. ?

Niet te geloven dit gemuggenzift over al of niet gedeeltelijk geïsoleerde contactpennen van contactstoppen en al of niet beveiligde WCD's (officiële naam voor 'stekkers' en 'stopcontacten) terwijl de bron van deze misselijkmakende ellende, het belangrijkste feit, doodgemoedereerd wordt genegeerd:

De oorzaak is de mentaal totaal ontspoorde digitale shit genaamd Alexa of Echo.

Ander voorbeeld van deze zieke productlijn....
De mensheid is het blijkbaar alweer vergeten dat medewerkers van Amazon gesprekken afluisterden via het digi-gedrocht genaamd Alexa om de 'learning curve' te verbeteren.

2019: https://www.consumerreports.org/smart-speakers/smart-speakers-that-listen-when-they-shouldnt/

De mens wil blijkbaar keer op keer opnieuw gebeten worden door roofdieren zoals Bézos.
Ik dacht precies het zelfde, mijn hemelsnaam niemand die Alexa de nek om draait.
28-12-2021, 21:22 door Anoniem
Het bewijst het gevaar van die speeltjes in combinatie met de manipulatie door en via sociale netwerken. Vroeg of laat verzint men iets om een massa-psychose te veroorzaken en ons allemaal zoals memlings van de rotsen te laten neerstorten (alleen de a-socialen zoals ik zijn veilig daarvoor).
Hopelijk wordt 2022 het jaar van de sociale-netwerken-regulatie.
28-12-2021, 23:14 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Het bewijst het gevaar van die speeltjes in combinatie met de manipulatie door en via sociale netwerken...[knip]... Hopelijk wordt 2022 het jaar van de sociale-netwerken-regulatie.

Ik ben bevreesd dat Nederland geen voortrekkersrol zal spelen in een vorming van sociale-netwerken-regulatie gezien de ruimhartige opstelling van de neoliberaal Rutte, die nu misschien wel 16 jaar aaneengesloten zijn voorkeur voor het (groot)kapitaal gaat weerspiegelen in een kabinetsbeleid dat gretig bedrijven zoals Meta (Facebook) toelacht.
Op gemeentelijk niveau zie je dat alweer terug in Zeewolde waar 11 van de 17 raadsleden de neoliberale excuses nog steeds niet moe zijn.
Ondersteunend gezwam in de lucht, zoals "nieuwe industrie vaagt lef" en extra banen (paar man bewakingspersoneel en systeembewakers) en niet te vergeten extra belastingopbrengsten, (Ahum...Nederland is het belasting paradijs van het Noordelijk halfrond) droegen de goedkeuring weg tot vestiging van een energie slurpend datacenter van Meta.
29-12-2021, 00:17 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 29-12-2021, 00:17
Amazon Alexa daagt 10-jarig kind uit om munt in stopcontact te steken

Dat doe ik ook altijd met telemarketeers die mij opbellen.

Door Anoniem:
Door Ard van Wiersum: Woeha!

Zit ik hier nu ineens op een klantenforum van allekabels.nl o.i.d. ?

Niet te geloven dit gemuggenzift over al of niet gedeeltelijk geïsoleerde contactpennen van contactstoppen en al of niet beveiligde WCD's (officiële naam voor 'stekkers' en 'stopcontacten) terwijl de bron van deze misselijkmakende ellende, het belangrijkste feit, doodgemoedereerd wordt genegeerd:

De oorzaak is de mentaal totaal ontspoorde digitale shit genaamd Alexa of Echo.

Ander voorbeeld van deze zieke productlijn....
De mensheid is het blijkbaar alweer vergeten dat medewerkers van Amazon gesprekken afluisterden via het digi-gedrocht genaamd Alexa om de 'learning curve' te verbeteren.

2019: https://www.consumerreports.org/smart-speakers/smart-speakers-that-listen-when-they-shouldnt/

De mens wil blijkbaar keer op keer opnieuw gebeten worden door roofdieren zoals Bézos.
Als je niet begrijpt waar het hier om gaat, reageer dan NIET ! Je maakt jezelf zo belachelijk!

Inderdaad! Het échte probleem is natuurlijk dat kinderen gebruik kunnen maken van Alexa, Echo, eigenlijk internet. Een volwassene (bv. een telemarketeer) snapt wel dat een dergelijke suggestie een ziek en totaal ontspoord voorstel is maar een kind niet en die moeten tegen zichzelf beschermd worden.

(P.S. Ik zou niet durven hoor; met die telemarketeers)
29-12-2021, 01:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Net een verlengsnoer gekocht bij de Action, met CE goedkeuringsmerk, ook verkrijgbaar bij bol.com (https://www.bol.com/nl/nl/p/verlengsnoer-5-meter-met-penaarde-wit/9300000029517526/?bltgh=n633i9Sf1RQQ-J7S7M1JbQ.4_12.34.ProductPage). Niks gedeeltelijk geisoleerd; het is blinkend metaal over de volle lengte van de pennen.
Dat is een franse stekker. Die gebruik je hier in nederland niet.

Jeez. In wat voor wereld leef jij ?

Als het hier te koop, past, en werkt - dan gebruik ik het . Wat denk je nou zelf ?

Je ziet toch dat de aardaansluiting _ook_ aan de zijkant doorloopt ?

Verder heb je ongelijk.
Dat is een CEE 7/7 stekker , bedoeld om ZOWEL in Franse (type CEE 7/5 , 'type E' ) als Duitse (etc) (CEE 7/3 , 'type F' ) stopcontacten te werken .
29-12-2021, 01:52 door Anoniem
Door Anoniem: Het gaat er niet over hoe hardware al dan niet ontworpen is om gevaarlijke situaties te voorkomen (alhoewel dit uiteraard erg gewenst is), maar om de AI die erachter zit en tot wat dit kan leiden.

Ja, want vriendjes op het schoolplein of de eigen fantasie en onderzoeksgeest hebben nooit suggesties opgeleverd die achteraf gezien eigenlijk wel riskant waren .

stripboeken made them do it !
heavy metal bands made them do it !
tv made then do it ! (werd je ook zo kotsmisselijk van al die "don't try this at home kids" na elke cartoon of kids science show ? )
En nu natuurlijk The Internet / TikTok / Alexa made them do it !
29-12-2021, 08:53 door Anoniem
En mamma karen helemaal in shock dat hun digitale slimme afluisterpaal zoiets raars kan doen.... een kind dat al zit te praten tegen AI en verbonden is met het boze web.... mamma dacht natuurlijk dat aan de andere kant een vriendelijke medewerker van google zit.

Gooi het ding in de kliko ... kind weer veilig. Kan het weer lekker met normaal speelgoed aan de slag of buiten ravotten.
29-12-2021, 10:41 door Anoniem
Het probleem hier lijkt me dat Alexa "intelligent" genoeg is om een vraag te interpreteren en er een antwoord (zoekresultaat) bij te vinden dat inderdaad inhoudelijk een antwoord is op de vraag, maar in de verste verte niet intelligent genoeg is om te beoordelen of dat antwoord wel verantwoord is.

Met andere woorden, Alexa "weet" helemaal niet waar het antwoord over gaat en beschikt in de verste verte niet over genoeg inzicht in wat al die kennis op het web betekent om werkelijk vragen te kunnen beantwoorden.
29-12-2021, 13:19 door Anoniem
Door Anoniem: Met andere woorden, Alexa "weet" helemaal niet waar het antwoord over gaat en beschikt in de verste verte niet over genoeg inzicht in wat al die kennis op het web betekent om werkelijk vragen te kunnen beantwoorden.

Dat wat voor "artificiële intelligentie" door gaat, is dus eigenlijk gewoon dom of gewetenloos. Als je de knappe koppen mag geloven, die inzien wat voor risico's we lopen, dan gaat dat de mensheid nog veel hoofdbrekens opleveren.
30-12-2021, 00:16 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem: Met andere woorden, Alexa "weet" helemaal niet waar het antwoord over gaat en beschikt in de verste verte niet over genoeg inzicht in wat al die kennis op het web betekent om werkelijk vragen te kunnen beantwoorden.

Dat wat voor "artificiële intelligentie" door gaat, is dus eigenlijk gewoon dom of gewetenloos. Als je de knappe koppen mag geloven, die inzien wat voor risico's we lopen, dan gaat dat de mensheid nog veel hoofdbrekens opleveren.

Wat in de volksmond artificiële intelligentie heet is momenteel te vergelijken met de onbewuste processen die zich in onze hersenen afspelen. Zoals het herkennen van kat of hond op een foto. Dat is - in ieder geval in eerste instantie - geen bewust proces waarbij je stapsgewijs gaat kijken naar bv. de pupil in de ogen, snorharen, etc. Nee, je 'ziet' het meestal gewoon meteen en alleen bij twijfel ga je bewust te werk om stapsgewijs de een of de ander uit te sluiten. Een AI als Alexa is niet veel meer dan zo'n onbewust proces en je kan er geen domheid of gewetenloosheid aan toeschrijven, net zo min als je dat aan het onbewuste deel van je hersenen kan doen. Je kan het hoogstens proberen te verbeteren door het meer te laten leren (hoe meer soorten honden en katten je ziet, hoe beter je ze - ook onbewust - gaat herkennen).
03-01-2022, 11:11 door SimonS
Door Anoniem: Net een verlengsnoer gekocht bij de Action, met CE goedkeuringsmerk, ook verkrijgbaar bij bol.com (https://www.bol.com/nl/nl/p/verlengsnoer-5-meter-met-penaarde-wit/9300000029517526/?bltgh=n633i9Sf1RQQ-J7S7M1JbQ.4_12.34.ProductPage). Niks gedeeltelijk geisoleerd; het is blinkend metaal over de volle lengte van de pennen.
In een geaarde wandcontactdoos (stopcontact) zal dat geen probleem zijn. De pennen worden pas zichtbaar wanneer er geen contact meer is met de stroomgeleiders. Bij een niet geaard stopcontact is dit WEL een probleem. Die zijn tegenwoordig weliswaar niet meer toegestaan, maar in een jaren 50-70 woning kom je ze nog steeds tegen.
03-01-2022, 11:13 door SimonS
Door Anoniem: Net een verlengsnoer gekocht bij de Action, met CE goedkeuringsmerk, ook verkrijgbaar bij bol.com (https://www.bol.com/nl/nl/p/verlengsnoer-5-meter-met-penaarde-wit/9300000029517526/?bltgh=n633i9Sf1RQQ-J7S7M1JbQ.4_12.34.ProductPage). Niks gedeeltelijk geisoleerd; het is blinkend metaal over de volle lengte van de pennen.
In een geaarde wandcontactdoos (stopcontact) zal dat geen probleem zijn. De pennen worden pas zichtbaar wanneer er geen contact meer is met de stroomgeleiders. Bij een niet geaard stopcontact is dit WEL een probleem. Die zijn tegenwoordig weliswaar niet meer toegestaan, maar in een jaren 50-70 woning kom je ze nog steeds tegen.
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.

Dat soort stekers kom je tegenwoordig niet meer tegen, of het moet wellicht niet goedgekeurde of heel oude troep zijn.
Stekers hebben tegenwoordig gedeeltelijke geisoleerde pennen.
Nou, ik ben onlangs die "niet-goedgekeurde of heel oude troep" onlangs in de bouwmarkt tegengekomen.
Dus zo onmogelijk is dit verhaal niet.

In jaren 50-70 woningen kom je ze ook gewoon nog tegen. Mag niet meer in nieuwe woningen, maar er is geen wet die je verplicht de oude contactdozen te vervangen
03-01-2022, 11:48 door Anoniem
ik ben een microbioloog en ik wat ik hier lees aan reacties klopt niet. Ik voel dat er maar wat gegokt wordt wel of geen aarde. De hele vraag waarom wel of niet roept al vraagtekens op, verdeeldheid onderling.
De vraag is waarom ? het is gewoon niet nodig als het gewoon zonder aarde werkt. Ik heb nog nooit iemand dood zien gaan van een niet geaarde stekker, hoe groot is de kans 0,001% ? moeten we nu de hele wereld op zijn kop zetten en de hele industrie veranderen voor een minuscuul percentage vermeende mogelijke slachtoffers van een niet geaard stopcontact ?
Ze proberen je google alexa vrijheid te beperken, straks geeft alexa alleen de informatie weer die ze willen net als in china nu al gaande is, heb ik van horen zeggen in de wandelgangen en op de wc..
04-01-2022, 11:17 door Anoniem
Door Anoniem: straks geeft alexa alleen de informatie weer die ze willen net als in china nu al gaande is, heb ik van horen zeggen in de wandelgangen en op de wc..

ik hoor daar meestal alleen een plons of twee.
05-01-2022, 15:59 door Anoniem
Door Anoniem: ik ben een microbioloog en ik wat ik hier lees aan reacties klopt niet. Ik voel dat er maar wat gegokt wordt wel of geen aarde. De hele vraag waarom wel of niet roept al vraagtekens op, verdeeldheid onderling.
De vraag is waarom ? het is gewoon niet nodig als het gewoon zonder aarde werkt. Ik heb nog nooit iemand dood zien gaan van een niet geaarde stekker, hoe groot is de kans 0,001% ? moeten we nu de hele wereld op zijn kop zetten en de hele industrie veranderen voor een minuscuul percentage vermeende mogelijke slachtoffers van een niet geaard stopcontact ?
Ze proberen je google alexa vrijheid te beperken, straks geeft alexa alleen de informatie weer die ze willen net als in china nu al gaande is, heb ik van horen zeggen in de wandelgangen en op de wc..

Ik ben elektrotechnicus en wat ik lees in jouw onwetenschappelijk betoog, klopt voor geen kromme volt.
Ga je graag eerst verdiepen in de functie van het toepassen van randaarde. (De NEN1010 zal je op weg helpen)

En verder:
Dat je nog nooit iemand hebt ZIEN doodgaan, bewijst niet dat het nooit is gebeurd.
De geschatte kans van 0,001% is gebaseerd op welk onderzoek?
06-01-2022, 08:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Ard van Wiersum: Woeha!

Zit ik hier nu ineens op een klantenforum van allekabels.nl o.i.d. ?

Niet te geloven dit gemuggenzift over al of niet gedeeltelijk geïsoleerde contactpennen van contactstoppen en al of niet beveiligde WCD's (officiële naam voor 'stekkers' en 'stopcontacten) terwijl de bron van deze misselijkmakende ellende, het belangrijkste feit, doodgemoedereerd wordt genegeerd:

De oorzaak is de mentaal totaal ontspoorde digitale shit genaamd Alexa of Echo.

Ander voorbeeld van deze zieke productlijn....
De mensheid is het blijkbaar alweer vergeten dat medewerkers van Amazon gesprekken afluisterden via het digi-gedrocht genaamd Alexa om de 'learning curve' te verbeteren.

2019: https://www.consumerreports.org/smart-speakers/smart-speakers-that-listen-when-they-shouldnt/

De mens wil blijkbaar keer op keer opnieuw gebeten worden door roofdieren zoals Bézos.
Als je niet begrijpt waar het hier om gaat, reageer dan NIET ! Je maakt jezelf zo belachelijk!

Hij begrijpt het juist wel..... JIJ mist de essentie van zowel het artikel als zijn boodschap....
06-01-2022, 08:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Gelukkig werkt dat hier niet, het is een probleem wat speelt bij de Amerikaanse stekers maar hier is daar wel aan gedacht.

In NL kan het prima hoor, met een ongeaard (plat) stopcontact en een stekker waarvan de pennen over de hele lengte metaal zijn zal dat ook wel lukken om contact te maken terwijl er nog een stukje van de pennen bereikbaar is voor munt.

Dat soort stekers kom je tegenwoordig niet meer tegen, of het moet wellicht niet goedgekeurde of heel oude troep zijn.
Stekers hebben tegenwoordig gedeeltelijke geisoleerde pennen.


Graag eerst verdiepen in de feiten en dan pas reageren.... (is gewoon regulier te koop én is goedgekeurd spul)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.