De Amerikaanse investeringsbank Morgan Stanley heeft een rechtszaak die klanten over een datalek hadden aangespannen geschikt voor 60 miljoen dollar. Volgens de klanten heeft de bank hun gegevens niet goed beschermd, waardoor die in handen van derde partijen kwamen.
In 2016 nam Morgan Stanley afscheid van twee datacenters en verkocht daarbij de nog aanwezige apparatuur aan derde partijen. De verkochte systemen bleken onversleutelde klantgegevens te bevatten. In 2019 was het volgens de klanten opnieuw raak, toen Morgan Stanley oudere servers naar een externe leverancier verscheepte die toen vermist raakten. De servers werden laten wel door de bank teruggevonden, zo blijkt uit gerechtelijke documenten.
Gedupeerde klanten ontvangen tenminste twee jaar verzekering tegen fraude en kunnen een vergoeding tot 10.000 dollar aanvragen, zo meldt persbureau Reuters. Als onderdeel van de schikking ontkent de bank dat het fouten heeft gemaakt en stelt verder dat het sindsdien substantiële upgrades aan de beveiligingsprocedures heeft doorgevoerd.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.