image

Amerikaanse politie slaat alarm over malafide qr-codes op parkeermeters

woensdag 12 januari 2022, 16:22 door Redactie, 8 reacties

Politiekorpsen in verschillende Amerikaanse steden hebben onder andere via Twitter alarm geslagen nadat oplichters malafide qr-codes op parkeermeters plaatsten die naar een malafide website wezen. De website, met de titel "Quick Pay Parking", doet zich voor als een site waar mensen voor het parkeren kunnen betalen.

Politie adviseert iedereen die zijn creditcardgegevens op de website heeft ingevoerd om melding te maken en de creditcardmaatschappij te waarschuwen. Tevens waarschuwt de Amerikaanse stad Houston dat het geen gebruikmaakt van qr-codes en adviseert om die ook niet te scannen voor het betalen van parkeren.

Image

Reacties (8)
12-01-2022, 19:32 door Anoniem
There's one born every minute...
Het echte probleem is dat rijden belast wordt en stilstaan belast wordt en dat eigenaarschap belast wordt. Dat is het schoolvoorbeeld van oplichting.
De enige reden dat er zoveel oproer is, is dat de roverheid geen concurrentie duldt ...
12-01-2022, 19:34 door Anoniem
Ik heb op deze site eens een vraag gesteld over de veiligheid van een QR code, geen antwoord op gekregen,
gelukkig nu wel. Had me al voorgenomen om die niet nooit gaan te scannen blijkt een juiste beslissing te zijn.
13-01-2022, 09:18 door Anoniem
Door Anoniem: Het echte probleem is dat rijden belast wordt en stilstaan belast wordt en dat eigenaarschap belast wordt. Dat is het schoolvoorbeeld van oplichting.
Veel plezier met je onbelaste auto zonder voor auto's begaanbare wegen, parkeerplaatsen etc. Of dacht je dat dat er allemaal van nature ligt?
13-01-2022, 09:26 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb op deze site eens een vraag gesteld over de veiligheid van een QR code, geen antwoord op gekregen,
gelukkig nu wel. Had me al voorgenomen om die niet nooit gaan te scannen blijkt een juiste beslissing te zijn.

Dit heeft niet te maken met de veiligheid van QR codes. Iedereen kan ergens een QR code op plakken. Als jij vervolgens gaat scannen en gaat betalen, dan kun je moeilijk zeggen dat die QR code onveilig is. Vergelijk het met het ontvangen van een telefoontje van je "bank". Is telefonie dan inherent onveilig? Alle middelen kunnen ingezet worden voor crimineel gedrag. Je moet altijd blijven nadenken.
13-01-2022, 10:00 door Anoniem
Door Anoniem: There's one born every minute...
Het echte probleem is dat rijden belast wordt en stilstaan belast wordt en dat eigenaarschap belast wordt. Dat is het schoolvoorbeeld van oplichting.
De enige reden dat er zoveel oproer is, is dat de roverheid geen concurrentie duldt ...

Volgens mij moet iemand emigreren naar een ander land. Al zou ik niet weten naar welk land (Forumland, wellicht maar ook daar hebben ze geld nodig voor diegenen die elke minuut geboren worden). Overigens is de gewone burger primair slachtoffer hiervan.
13-01-2022, 12:01 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb op deze site eens een vraag gesteld over de veiligheid van een QR code, geen antwoord op gekregen,
gelukkig nu wel. Had me al voorgenomen om die niet nooit gaan te scannen blijkt een juiste beslissing te zijn.

De QR code is gewoon een URL voor luie mensen....

Het is dus net als op een onbekende link in de mail klikken.

En dat doet gelukkig ook niemand.
13-01-2022, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Het echte probleem is dat rijden belast wordt en stilstaan belast wordt en dat eigenaarschap belast wordt. Dat is het schoolvoorbeeld van oplichting.
Veel plezier met je onbelaste auto zonder voor auto's begaanbare wegen, parkeerplaatsen etc. Of dacht je dat dat er allemaal van nature ligt?

Dat wordt betaald uit de algemene middelen. Net zoals heel; veel zaken uit belastinggelden betaald worden.
Auto bezit/stilstand/eigenaarschap levert dmv belasting vele malen meer op dan er aan infrastructuur besteed wordt.

Er moeten drastische veranderingen komen, parkeren en bezit mag nooit belast worden. Indirecte belasting op rijden dmv kwartje van Kok en accijns moet per direct afgeschaft worden en de schade vergoed.
Hoofdwegennet moet drastisch herzien worden naar Duits model (veel minder afslagen, geen snelheidslimiet behoudens tijdelijk) Onderliggende wegennet moet drastisch verbeterd worden qua kwaliteit.
In het algemeen moet het totale wegen net verdubbeld wordenqua capaciteit

Op dit moment is het achterlijke wegennet in Nederland een kolossale kosten post van 10-tallen miljarden zoals verkwiste brandstof, extra slijtage, verloren werkuren etc.

Nederland heeft het nivo van een derde wereld land wat wegennet betreft.

De opeenvolgende kneiterlinkse kabinetten hebben ervoor gezorgd dat we in die beschamende situatie terecht zijn gekomen door continue belastinggeld te verkwisten aan extreem-linkse hobbies. Het huidige kabinet laat zelfs doorgewinterde communisten schrikken zo diep zijn we gezonken
14-01-2022, 11:19 door Anoniem
Hoofdwegennet moet drastisch herzien worden naar Duits model (veel minder afslagen, geen snelheidslimiet behoudens tijdelijk) Onderliggende wegennet moet drastisch verbeterd worden qua kwaliteit.
Besef je dat Nederland een heel andere bevolkingsdichtheid heeft dan Duitsland en dat het hoofdwegennet hierop is aangepast? Wist je trouwens dat de kwaliteit van het Nederlandse wegennet tot de top 5 hoort ter wereld (boven ons staan de Verenigde Arabische Emiraten, Singapore, Zwitserland en Hong Kong)?

In het algemeen moet het totale wegen net verdubbeld worden qua capaciteit
Tuurlijk, jij plant al je zaken thuis ook op een maximale belasting en niet op het gemiddelde gebruik. Ik neem dus maar aan dat jouw garage plek heeft voor 4 auto's en eenzelfde vloerbelastingscoefficiënt heeft als een bedrijfshal voor zware machinerie (tenzij je boer bent, dan is dit een realistische aanname).

Op dit moment is het achterlijke wegennet in Nederland een kolossale kosten post van 10-tallen miljarden zoals verkwiste brandstof, extra slijtage, verloren werkuren etc.
Voorbeelden van de verkwiste brandstof, extra slijtage en verloren werkuren aub? En ik ga niet mijn eigen onderzoek doen.
Dat het een kolossale kostenpost is om ons wegennet te onderhouden is een feit. Sterker nog: het zou eigenlijk duurder moeten zijn ivm het achterstallige onderhoud van een aantal bruggen en viaducten. Wat ook een feit is is dat bij de aanleg van het hoofdwegennet in de jaren 50 de huidige belasting niet voorzien kon worden. Dat een groot deel van dit net buiten de Randstad in zijn oorspronkelijke vorm 70 jaar na dato nog steeds voldoet geeft aan hoe goed het is. Als we jouw voorstel volgen (verdubbeling capaciteit) dan zullen de kosten nog hoger uit gaan vallen, het moet namelijk wel aangelegd en onderhouden worden.

Nederland heeft het nivo van een derde wereld land wat wegennet betreft.
Zie mijn eerdere antwoord op de kwaliteit van het wegennet. Nederland behoort in zijn algemeenheid trouwens tot de meest welvarende landen ter wereld, daar wordt de infrastructuur in meegenomen.

De opeenvolgende kneiterlinkse kabinetten hebben ervoor gezorgd dat we in die beschamende situatie terecht zijn gekomen door continue belastinggeld te verkwisten aan extreem-linkse hobbies. Het huidige kabinet laat zelfs doorgewinterde communisten schrikken zo diep zijn we gezonken
.
Wat wil je nou? Geld uitgeven in het algemeen belang (wegennet verbeteren of verdubbelen)? Dat is typisch communistisch. Dan moet je het lekker kapitalistisch gaan aanpakken en alles omzetten naar tolwegen, maar ik betwijfel of je daar veel animo voor zult vinden.

Dat de kosten wellicht onevenredig op de burger worden afgewenteld t.o.v. het belasten van multinationals is een punt van aandacht, maar dat komt ook steeds meer bovendrijven. Dit komt voornamelijk aan het licht door klimaatonderzoeken (een linkse hobby bij uitstek). Maar goed, de overheid heeft een realistisch alternatief maar daar durft niemand zich tot nog toe aan te branden: rekeningrijden. De weggebruiker wordt dan belast per km waardoor deze alleen betaalt naar gebruik. Klinkt op zich als een oplossing die bovengenoemde reaguurder voor zou moeten staan.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.