image

Vpn-provider VPNLab tijdens internationale politieoperatie offline gehaald

dinsdag 18 januari 2022, 11:18 door Redactie, 30 reacties

Vpn-provider VPNLab is tijdens een internationale politieoperatie waar ook de Nederlandse politie aan meedeed offline gehaald. Volgens Europol maakten criminelen misbruik van de vpn-dienst voor de uitrol van ransomware en andere cybercrime-activiteiten.

VPNLab.net werd in 2008 opgericht. Tijdens verschillende onderzoeken bleek dat de vpn-provider door criminelen voor illegale activiteiten werd gebruikt, zoals de verspreiding van malware. Ook werd de dienst gebruikt voor de infrastructuur en communicatie van ransomwarecampagnes, alsmede de uitrol van ransomware. Tevens stelt Europol dat de vpn-provider op het "dark web" adverteerde.

Bij de operatie werden vijftien servers en de domeinnaam van VPNLab.net in beslag genomen, waardoor de dienst offline is. Aan de hand van het onderzoek zijn meer dan honderd bedrijven geïdentificeerd die risico op cyberaanvallen liepen. Opsporingsdiensten zullen deze partijen informeren. Daarnaast wordt er met de op de servers gevonden informatie onderzoek naar klanten van de vpn-provider gedaan.

Vorig jaar werd tijdens een internationale operatie, geleid door de Landelijke Eenheid van de Nederlandse politie, vpn-provider DoubleVPN offline gehaald. Volgens de autoriteiten maakten onder andere ransomwaregroepen gebruik van DoubleVPN.

Image

Reacties (30)
18-01-2022, 13:35 door Anoniem
Ik heb er tegenwoordig minder last van maar was er vroeger zeer bevreesd over. Bij gebrek aan wetten en jurisprudentie als schietschijf uitgekozen worden om jurisprudentie aan te vullen. Bijvoorbeeld als volledig ondeskundige politie en OM servers uit de muur gaan trekken en was het later dan ten onrechte, jammer dan. Ondertussen zit je zelf mooi met de shit.

Geweldig dat er in elke geval geschoten wordt op ransomeware verpreiders. Aan de andere kant, bij Albert Heijn winkelen ook criminelen. Juridisch interessant hoe hier voor deze actie al blijkbaar voldoende duidelijk was dat er sprake was van medeplichtigheid en/of ter kwader trouw zijn.

Met name welke criteria daarvoor worden getoetst en toegepast.
18-01-2022, 13:57 door Anoniem
Wanneer halen ze KPN uit de lucht, de netwerk infra van KPN (en alle andere providers) wordt gebruikt voor illegale activiteiten. Netto resultaat, geen internet meer.

Een VPN is alleen een manier om de inhoud van je netwerkverkeer te verhullen so what? En sinds wanneer mag je niet adverteren op "the dark web" mag ik dat wetsartikel even zien?
18-01-2022, 13:59 door Power2All - Bijgewerkt: 18-01-2022, 14:00
De vraag die ik echter stel, is of VPNLab door criminelen gerunned werden.
Puur reclame maken op de DarkWeb (TOR/I2P), en een dubbele VPN security aanbieden, klinkt niet iets dat illegaal is.
Er zijn meer vragen dan antwoorden met dit artikel en hun actie...

Wat ik van belang vind, is of VPNLab uberhaupt reageerd op communicatie van instanties die meldingen maakte van deze activiteiten op hun netwerk. Iets vermoed van niet, maar dat is een aanname.
18-01-2022, 14:19 door Anoniem
Door Power2All: De vraag die ik echter stel, is of VPNLab door criminelen gerunned werden.
Puur reclame maken op de DarkWeb (TOR/I2P), en een dubbele VPN security aanbieden, klinkt niet iets dat illegaal is.
Er zijn meer vragen dan antwoorden met dit artikel en hun actie...

Wat ik van belang vind, is of VPNLab uberhaupt reageerd op communicatie van instanties die meldingen maakte van deze activiteiten op hun netwerk. Iets vermoed van niet, maar dat is een aanname.

Nou als het antwoord op die vraag is dat ze zelf geen criminelen waren maar wel criminelen faciliteerden door op
hen gerichte diensten aan te bieden en hen daarbij de hand boven het hoofd te houden, dan is het evengoed prima
dat ze uit de lucht gehaald zijn. Het van hier bekende argument "wij zijn een bouwmarkt die breekijzers verkoopt aan
iedereen en wij gaan er niet over wat de klanten daar mee doen (wink,wink)" dat wordt door justitie gelukkig niet (meer)
geaccepteerd. Als je weet dat je klanten criminelen zijn dan kom je daar niet mee weg.
18-01-2022, 15:32 door Anoniem
Zo worden dus stelselmatig straks de VPN providers opgedoekt. Who's next zullen we maar zeggen....
natuurlijk doorn in het oog zulke VPN diensten alleen waar er 1 gaat komen er 4 bij.

TOR netwerk ook maar oprollen ?
18-01-2022, 15:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Power2All: De vraag die ik echter stel, is of VPNLab door criminelen gerunned werden.
Puur reclame maken op de DarkWeb (TOR/I2P), en een dubbele VPN security aanbieden, klinkt niet iets dat illegaal is.
Er zijn meer vragen dan antwoorden met dit artikel en hun actie...

Wat ik van belang vind, is of VPNLab uberhaupt reageerd op communicatie van instanties die meldingen maakte van deze activiteiten op hun netwerk. Iets vermoed van niet, maar dat is een aanname.

Nou als het antwoord op die vraag is dat ze zelf geen criminelen waren maar wel criminelen faciliteerden door op
hen gerichte diensten aan te bieden en hen daarbij de hand boven het hoofd te houden, dan is het evengoed prima
dat ze uit de lucht gehaald zijn. Het van hier bekende argument "wij zijn een bouwmarkt die breekijzers verkoopt aan
iedereen en wij gaan er niet over wat de klanten daar mee doen (wink,wink)" dat wordt door justitie gelukkig niet (meer)
geaccepteerd. Als je weet dat je klanten criminelen zijn dan kom je daar niet mee weg.

Kranten faciliteerden vroeger ook criminelen door hun gestolen waar via advertenties aan te laten bieden, nog nooit is er e e m krant verboden om die reden.

Er zijn duizenden voorbeelden te noemen als deze maar de kernvraag is of VPNLab daadwerkelijk criminele activiteiten faciliteerde of dat hun dienst toevallig door criminelen (mis)gebruikt werd.
18-01-2022, 15:52 door Arnoud Engelfriet
Een VPN is alleen een manier om de inhoud van je netwerkverkeer te verhullen so what? En sinds wanneer mag je niet adverteren op "the dark web" mag ik dat wetsartikel even zien?
Art. 48 Sr: opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen die een ander behulpzaam zijn bij het plegen van een misdrijf. De term "opzet" wil zeggen dat je het weet of had moeten weten dat wat jij doet, een crimineel behulpzaam is bij dat plegen.

Een bouwmarkt die een koevoet verkoopt, heeft geen idee wat de klant gaat doen. Daar is dus geen opzet. Hetzelfde geldt voor een VPN aanbieder die gewoon ergens adverteert en dan een klant krijgt. Dat kan een crimineel zijn, maar dat wist hij niet en hoefde hij niet te weten.

Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven. Er is dan een reëel risico dat jij die als klant krijgt. Als je dan de kop in het zand steekt, of erger nog zelf adverteert met "Blijf uit handen van Justitie, nu slechts 7.99 per maand", dan ben je medeplichtig aan wat die crimineel via een door jou geleverd VPN doet.
18-01-2022, 15:56 door Power2All - Bijgewerkt: 18-01-2022, 15:56
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...
18-01-2022, 15:59 door Anoniem
Audi RS6 station wordt ook veel gebruikt door criminelen.
Audi geeft ook aan dat de auto ver boven de in Nederland geldende maximum snelheid kan opereren.
Moet Audi nu ook offline gehaald worden?
18-01-2022, 15:59 door Power2All
Door Arnoud Engelfriet:
Art. 48 Sr: opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen die een ander behulpzaam zijn bij het plegen van een misdrijf.

VPNLabs heeft geen reclame gemaakt met "op ons netwerk kun je mooi al je illegale handeling uitvoeren".
Heb het e.e.a. opgezocht kwa reclames en advertenties van hun, dus dat ze reclame maakte om criminelen te faciliteren, klopt niet.
Er zijn al zat services down gegooid die niet als doel hadden voor criminele doeleinden, maar het "vermoeden" er was.
Komt er sowieso een rechtszaak omtrent dat VPNLabs, of zijn ze bij verstek al veroordeelt door alle instanties als criminelen ?
Blijf maar vragen komen...
18-01-2022, 16:10 door Anoniem
Door Power2All: De vraag die ik echter stel, is of VPNLab door criminelen gerunned werden.
Puur reclame maken op de DarkWeb (TOR/I2P), en een dubbele VPN security aanbieden, klinkt niet iets dat illegaal is.
Er zijn meer vragen dan antwoorden met dit artikel en hun actie...

Wat ik van belang vind, is of VPNLab uberhaupt reageerd op communicatie van instanties die meldingen maakte van deze activiteiten op hun netwerk. Iets vermoed van niet, maar dat is een aanname.

Precies dit!
18-01-2022, 16:11 door Anoniem
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".
18-01-2022, 16:19 door Anoniem
Arnout zal ongetwijfeld instemmen: Als je op het dark web adverteert EN geen antwoord geeft als de overheid met dwangbevelen en gerechtelijke orders komt, als je expres geen klantgegevens opslaat, enzovoorts enzovoorts, dan ben je faciliterend aan een criminele organisatie. Dan is het adverteren op het dark web een extra minpunt. Als dat het enige is, maar je bent verder braaf, zullen ze echt niet bij je binnen komen vallen. Je moet er gewoon rekening mee houden dat als je daar adverteert, ze je eerder in de gaten gaan houden dan als je dat niet doet, omdat je nou eenmaal adverteert op een plek waar de criminelen zich graag begeven.
18-01-2022, 16:29 door Power2All - Bijgewerkt: 18-01-2022, 16:31
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Tja, er zijn zat voorbeelden waar dit wel zomaar gebeurd was.
Ik noem maar een MEGAUPLOAD, die eigenlijk verder niks fout deed, maar wel een heksenjacht nog steeds loopt.
Als regeringen iets niet aanstaat, gooien ze er gewoon geld tegen aan om iets op te ruimen.
Er is nog steeds te weinig bekend om te zeggen dat ze uitstekend dit gedaan hebben, want ergens zegt mij met de informatie dat nu nog bekend is, er veel zaken achter gehouden worden om dit te rechtvaardigen...

Los hiervan, als ze daadwerkelijk enkel criminelen en foute zaken in handelde, dan is het meer een "opgeruimd staat netjes", maar we moeten sceptisch blijven, want als er een procedure fout is begaan, kan dit grote gevolgen hebben...
18-01-2022, 16:47 door Anoniem
Door Anoniem: Audi RS6 station wordt ook veel gebruikt door criminelen.
Audi geeft ook aan dat de auto ver boven de in Nederland geldende maximum snelheid kan opereren.
Moet Audi nu ook offline gehaald worden?

Het punt wat Arnoud wil maken is dat je kennelijk niet mag adverteren met:
TE KOOP: Audi RS6, ideaal om plofkraken mee te plegen.

VPN, ideaal om je IP adres te verbergen, je verkeer te versleutelen en je handel te slijten.
18-01-2022, 16:49 door Anoniem
Door Power2All:
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Tja, er zijn zat voorbeelden waar dit wel zomaar gebeurd was.
Ik noem maar een MEGAUPLOAD, die eigenlijk verder niks fout deed, maar wel een heksenjacht nog steeds loopt.
Als regeringen iets niet aanstaat, gooien ze er gewoon geld tegen aan om iets op te ruimen.
Er is nog steeds te weinig bekend om te zeggen dat ze uitstekend dit gedaan hebben, want ergens zegt mij met de informatie dat nu nog bekend is, er veel zaken achter gehouden worden om dit te rechtvaardigen...

Los hiervan, als ze daadwerkelijk enkel criminelen en foute zaken in handelde, dan is het meer een "opgeruimd staat netjes", maar we moeten sceptisch blijven, want als er een procedure fout is begaan, kan dit grote gevolgen hebben...

MEGAUPLOAD had content op HUN servers staan die illegaal was, dat is een ander verhaal dan een infra leveren waarover illegale aktiviteiten onplooit KUNNEN worden.
18-01-2022, 16:53 door Anoniem
Door Anoniem: Audi RS6 station wordt ook veel gebruikt door criminelen.
Audi geeft ook aan dat de auto ver boven de in Nederland geldende maximum snelheid kan opereren.
Moet Audi nu ook offline gehaald worden?

Audi mag dus geen RS6 verkopen aan een knul van 19 met 5 gouden tanden met ingelegde diamant en een wit poedertje nog onder zijn neus. Daarvan kan je logischerwijs aannemen dat deze betaald wordt van crimineel geld.

Hmmm. ;-)
18-01-2022, 17:54 door Anoniem
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN is alleen een manier om de inhoud van je netwerkverkeer te verhullen so what? En sinds wanneer mag je niet adverteren op "the dark web" mag ik dat wetsartikel even zien?
Art. 48 Sr: opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen die een ander behulpzaam zijn bij het plegen van een misdrijf. De term "opzet" wil zeggen dat je het weet of had moeten weten dat wat jij doet, een crimineel behulpzaam is bij dat plegen.

Een bouwmarkt die een koevoet verkoopt, heeft geen idee wat de klant gaat doen. Daar is dus geen opzet. Hetzelfde geldt voor een VPN aanbieder die gewoon ergens adverteert en dan een klant krijgt. Dat kan een crimineel zijn, maar dat wist hij niet en hoefde hij niet te weten.

Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven. Er is dan een reëel risico dat jij die als klant krijgt. Als je dan de kop in het zand steekt, of erger nog zelf adverteert met "Blijf uit handen van Justitie, nu slechts 7.99 per maand", dan ben je medeplichtig aan wat die crimineel via een door jou geleverd VPN doet.

@Arnoud
De meeste VPN aanbieders claimen geen log files te bewaren om zodoende de traceability van de connecties te bemoeilijken. Dat iemand niet traceerbaar wil zijn kan eigenlijk maar 2 redenen hebben, criminele aktiviteiten of uit handen blijven van een bepaald regime wat heel veel interesse in jou heeft.

Waarom mogen die (gelukkif) dan wel doordraaien?


Daarmee faciliteren en adverteren nagenoeg alle VPN aanbieders openlijk om e e n van die twee usecases te lokken.
18-01-2022, 18:49 door Anoniem
Door Anoniem:
De meeste VPN aanbieders claimen geen log files te bewaren om zodoende de traceability van de connecties te bemoeilijken. Dat iemand niet traceerbaar wil zijn kan eigenlijk maar 2 redenen hebben, criminele aktiviteiten of uit handen blijven van een bepaald regime wat heel veel interesse in jou heeft.

Waarom mogen die (gelukkif) dan wel doordraaien?

1. de meesten die claimen geen logfiles bij te houden doen dat in werkelijkheid WEL. in ieder geval nadat ze daartoe een sommatie hebben ontvangen mbt een bepaalde klant.

2. ik denk dat daar ook nog wel een eind aan komt. VPN aanbieders adverteren vaak al met "hiermee kunt u regioblokkades omzeilen (= media rechten schenden)", dat zou al problemen kunnen geven. als ze daarnaast ook adverteren met "hiermee maakt u het de opsporingsinstanties lastig u te vinden" dan zou het zomaar afgelopen kunnen zijn.
18-01-2022, 19:09 door Power2All
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Tja, er zijn zat voorbeelden waar dit wel zomaar gebeurd was.
Ik noem maar een MEGAUPLOAD, die eigenlijk verder niks fout deed, maar wel een heksenjacht nog steeds loopt.
Als regeringen iets niet aanstaat, gooien ze er gewoon geld tegen aan om iets op te ruimen.
Er is nog steeds te weinig bekend om te zeggen dat ze uitstekend dit gedaan hebben, want ergens zegt mij met de informatie dat nu nog bekend is, er veel zaken achter gehouden worden om dit te rechtvaardigen...

Los hiervan, als ze daadwerkelijk enkel criminelen en foute zaken in handelde, dan is het meer een "opgeruimd staat netjes", maar we moeten sceptisch blijven, want als er een procedure fout is begaan, kan dit grote gevolgen hebben...

MEGAUPLOAD had content op HUN servers staan die illegaal was, dat is een ander verhaal dan een infra leveren waarover illegale aktiviteiten onplooit KUNNEN worden.

Incorrect, ze DENKEN dat de illegaal content op HUN servers hadden staan, maar ze kunnen er al jaren niet bij de content, omdat burocratisch gedrag. Dat het een ander verhaal is, klopt niet, want het zijn beiden dezelfde issues.
De overheid e.d. menen dat ze illegaal zijn, dat lijkt een beetje hetzelfde op deze VPN issue, we weten nog steeds niet wat deze illegale content bij MEGA zou moeten zijn, er is nog steeds namelijk niks bewezen. Hetzelfde geldt voor de VPN, ze menen dat ze criminelen tools gaven, terwijl het allemaal nogal vaag klinkt, aangezien er niks bewezen nog was, behalve dat ze allemaal een actie op touw hebben genomen.
18-01-2022, 19:10 door Power2All
Door Anoniem:
Door Anoniem: Audi RS6 station wordt ook veel gebruikt door criminelen.
Audi geeft ook aan dat de auto ver boven de in Nederland geldende maximum snelheid kan opereren.
Moet Audi nu ook offline gehaald worden?

Audi mag dus geen RS6 verkopen aan een knul van 19 met 5 gouden tanden met ingelegde diamant en een wit poedertje nog onder zijn neus. Daarvan kan je logischerwijs aannemen dat deze betaald wordt van crimineel geld.

Hmmm. ;-)

Dat heet aannames, en is eng denken, je bent niet goed in je hoofd als je dat zo meent.
18-01-2022, 19:12 door Power2All - Bijgewerkt: 18-01-2022, 19:14
Door Anoniem:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN is alleen een manier om de inhoud van je netwerkverkeer te verhullen so what? En sinds wanneer mag je niet adverteren op "the dark web" mag ik dat wetsartikel even zien?
Art. 48 Sr: opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen die een ander behulpzaam zijn bij het plegen van een misdrijf. De term "opzet" wil zeggen dat je het weet of had moeten weten dat wat jij doet, een crimineel behulpzaam is bij dat plegen.

Een bouwmarkt die een koevoet verkoopt, heeft geen idee wat de klant gaat doen. Daar is dus geen opzet. Hetzelfde geldt voor een VPN aanbieder die gewoon ergens adverteert en dan een klant krijgt. Dat kan een crimineel zijn, maar dat wist hij niet en hoefde hij niet te weten.

Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven. Er is dan een reëel risico dat jij die als klant krijgt. Als je dan de kop in het zand steekt, of erger nog zelf adverteert met "Blijf uit handen van Justitie, nu slechts 7.99 per maand", dan ben je medeplichtig aan wat die crimineel via een door jou geleverd VPN doet.

@Arnoud
De meeste VPN aanbieders claimen geen log files te bewaren om zodoende de traceability van de connecties te bemoeilijken. Dat iemand niet traceerbaar wil zijn kan eigenlijk maar 2 redenen hebben, criminele aktiviteiten of uit handen blijven van een bepaald regime wat heel veel interesse in jou heeft.

Waarom mogen die (gelukkif) dan wel doordraaien?


Daarmee faciliteren en adverteren nagenoeg alle VPN aanbieders openlijk om e e n van die twee usecases te lokken.

Bullshit.

Dat iemand niet traceerbaar wil zijn kan eigenlijk maar 2 redenen hebben, criminele aktiviteiten of uit handen blijven van een bepaald regime

Ik heb ook liever niet dat iemand mij kan traceren, geen zin om onbekende idioten voor mijn deur te hebben.
Snap wel hoe je denkt, maar dat is zo scheef en eenzijdig als de pest...

Daarmee faciliteren en adverteren nagenoeg alle VPN aanbieders openlijk om e e n van die twee usecases te lokken.

Hetzelfde geldt als je met een incognito browser op bepaalde websites wilt zijn, zonder dat deze websites al meteen weten wie je bent, en dat kan alleen maar met ontraceerbaar of uberhaupt traceerbaar te zijn. Mensen denken gelijk aan criminele activiteiten, omdat VPN's vaak door journalisten worden gebruikt... Oh wacht, dan valt je hele quote in duigen....
18-01-2022, 19:23 door Anoniem
Door Power2All:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Audi RS6 station wordt ook veel gebruikt door criminelen.
Audi geeft ook aan dat de auto ver boven de in Nederland geldende maximum snelheid kan opereren.
Moet Audi nu ook offline gehaald worden?

Audi mag dus geen RS6 verkopen aan een knul van 19 met 5 gouden tanden met ingelegde diamant en een wit poedertje nog onder zijn neus. Daarvan kan je logischerwijs aannemen dat deze betaald wordt van crimineel geld.

Hmmm. ;-)

Dat heet aannames, en is eng denken, je bent niet goed in je hoofd als je dat zo meent.

Aha, jij bent van de generatie emoticons die niet meer weet wat smileys zijn.
18-01-2022, 19:25 door karma4
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Inderdaad, opzettelijk aan misdaad meewerken is misdaad. Heling heeft een aparte uitwerking.
Op darkweb zit je voornamelijk om buiten beeld van de politie te blijven. Hier in nederland een teken dat er vermoedelijk iets mis is.
18-01-2022, 19:32 door Power2All - Bijgewerkt: 18-01-2022, 19:33
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Inderdaad, opzettelijk aan misdaad meewerken is misdaad. Heling heeft een aparte uitwerking.
Op darkweb zit je voornamelijk om buiten beeld van de politie te blijven. Hier in nederland een teken dat er vermoedelijk iets mis is.

Wat is dat voor onzin ? (Naja, behalve dat je daadwerkelijk met misdaad bezig bent, dan ben je gewoon een klootzak die opgepakt moet worden, dat terzijde..)
Ik zit ook op de darkweb, puur en enkel omdat het een toffe technologie is, en daarnaast ook fijn dat de overheid moeilijker je gedrag kan volgen, niet iedereen is ervan gedient om gemonitored te worden, en dat hoeft niks misdadig of illegaals te zijn...
18-01-2022, 19:43 door Anoniem
Voor het recht is het denk ik noodzakelijk om onderscheid te maken tussen (al dan niet populaire-) meningen en feiten.

Meningen genoeg over darkweb. En VPN's. Of over adverteren in het algemeen op internet. Opsporing en vervolging blijft echter toch even iets anders dan de opvattingen van Angela de Jong over het testbeeld van RTL. Als het goed is.

Om stekkers eruit te gaan trekken zullen er toch hopelijk wel wat feiten meegespeeld hebben? Of is het proefkonijnerij van een instantie die zelf veilig hoog en droog zit?
18-01-2022, 20:09 door Anoniem
Door karma4:
Inderdaad, opzettelijk aan misdaad meewerken is misdaad. Heling heeft een aparte uitwerking.
Op darkweb zit je voornamelijk om buiten beeld van de politie te blijven. Hier in nederland een teken dat er vermoedelijk iets mis is.

Ehh. Waarom zou je in het beeld van de politie willen zijn? De politie beschouwt iedereen die critisch is over de SHIT die de Staat probeert te slijten, als terrorist. En dus, mag je alleen roken, bier drinken, voor je gezondheid "informed" consent corona mRNA injecties nemen van apenshit en geaborteerde foetussen, met een hoer een wegwerprelatie hebben, en je kinderen naar de staats-indoctrinazi school sturen.
18-01-2022, 21:35 door Anoniem
Door Power2All:
Wat is dat voor onzin ? (Naja, behalve dat je daadwerkelijk met misdaad bezig bent, dan ben je gewoon een klootzak die opgepakt moet worden, dat terzijde..)
Ik zit ook op de darkweb, puur en enkel omdat het een toffe technologie is, en daarnaast ook fijn dat de overheid moeilijker je gedrag kan volgen, niet iedereen is ervan gedient om gemonitored te worden, en dat hoeft niks misdadig of illegaals te zijn...
Nouja ik hoop dat je snapt dat ALS ze je dan getraceerd en gevolgd hebben, je onderzoek dan niet wordt aangevlogen
vanuit de richting "het hoeft niks misdadig of illegaals te zijn" maar eerder vanuit "het is vast niet in de haak wat dit
figuur doet, maar laten we het checken voor we hem pakken"...
19-01-2022, 08:00 door Anoniem
Door Power2All:
Door Anoniem:
Door Power2All:
Door Arnoud Engelfriet:
Een VPN aanbieder die op een darkwebsite adverteert, moet weten dat daar veel criminelen komen die zoeken naar manieren om uit handen van Justitie te blijven

En hier sla je de plank weer mis.
Er zijn zat mensen die om legitieme redenen op de darkweb bevinden.
Ook op het niet-darkweb zitten er veel criminelen, ga je nu internet ook maar volledig afsluiten ?
Nee...

Het is misschien niet zoals jij het graag wil zien, maar gelukkig kijkt justitie hier anders naar en Arnoud slaat dus
niet de plank mis, dat blijkt wel uit het feit dat deze aanbieder uit de lucht gehaald is. Dat gebeurt echt niet "zomaar".

Tja, er zijn zat voorbeelden waar dit wel zomaar gebeurd was.
Ik noem maar een MEGAUPLOAD, die eigenlijk verder niks fout deed, maar wel een heksenjacht nog steeds loopt.
Als regeringen iets niet aanstaat, gooien ze er gewoon geld tegen aan om iets op te ruimen.
Er is nog steeds te weinig bekend om te zeggen dat ze uitstekend dit gedaan hebben, want ergens zegt mij met de informatie dat nu nog bekend is, er veel zaken achter gehouden worden om dit te rechtvaardigen...

Los hiervan, als ze daadwerkelijk enkel criminelen en foute zaken in handelde, dan is het meer een "opgeruimd staat netjes", maar we moeten sceptisch blijven, want als er een procedure fout is begaan, kan dit grote gevolgen hebben...
Megaupload deed dus wel genoeg fout. Ze verwijderde illegale bestanden niet (alleen de link daarvan). Communiceerde intern over zaken zoals "Hoe kunnen we het beste illegale content faciliteren om meer gebruikers aan te trekken". Ze werkte ook niet mee aan gerechtelijke en DMCA verzoeken, of zaten deze zo veel mogelijk dwars.

De manier waarop ze onderuit gehaald zijn vond ik ook niet helemaal netjes, maar toen die berenput opengetrokken werd, snapte ik echt wel waarom ze onderuit gehaald zijn.
19-01-2022, 09:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door karma4:
Inderdaad, opzettelijk aan misdaad meewerken is misdaad. Heling heeft een aparte uitwerking.
Op darkweb zit je voornamelijk om buiten beeld van de politie te blijven. Hier in nederland een teken dat er vermoedelijk iets mis is.

Ehh. Waarom zou je in het beeld van de politie willen zijn? De politie beschouwt iedereen die critisch is over de SHIT die de Staat probeert te slijten, als terrorist. En dus, mag je alleen roken, bier drinken, voor je gezondheid "informed" consent corona mRNA injecties nemen van apenshit en geaborteerde foetussen, met een hoer een wegwerprelatie hebben, en je kinderen naar de staats-indoctrinazi school sturen.
????
Schijnbaar gooi je hier wat dingen op 1 hoop, die niet bij elkaar horen. Niet de politie maar de inlichtingendiensten kijken naar je mening over bepaalde zaken. Politie voert taken uit als orde handhaving en onderzoek naar (vermeende) misdrijven in opdracht van het OM of duidelijke bepalingen in de wet. Je reactie op mRNA injecties laat zien, dat je een bepaalde mening hebt over het corona beleid en dat is prima. Maar het is aan mij om te bepalen of ik het met je eens ben, ik mag daar anders over denken, net zoals jij dat ook wil. En uit je laatste regel begrijp ik, dat je kinderen niet naar een school wil sturen die door het FvD is opgezet, omdat daar het onderwijs mogelijk in lijn met de ideeën van de heer Baudet zal zijn en niet gebaseerd op feiten uit de geschiedenis en de wetenschap?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.