image

Mitnick helpt bommelder te pakken

maandag 3 mei 2004, 10:58 door Redactie, 10 reacties

Voormalig staatsvijand nummer 1 Kevin Mitnick is de grote held in een klein dorpje in de VS. Kevin hielp mee aan het oppakken van degene die achter een grote reeks van valse bommeldingen zat. Volgens Mitnick gebruikte hij dezelfde technieken die destijds zijn gebuikt om hemzelf op te sporen.

Reacties (10)
03-05-2004, 11:08 door Anoniem
Go Kevin !!
03-05-2004, 11:13 door Anoniem
Daar hebben we toch politie voor? O ja, geen prioriteit natuurlijk...
03-05-2004, 11:13 door Frans E
wel even de goede link bij het verhaal plaatsen.
http://www.securityfocus.com/news/8558
03-05-2004, 11:41 door Anoniem
Door Anoniem
Daar hebben we toch politie voor? O ja, geen prioriteit
natuurlijk...
Hehe, nee joh. Die hebben het al te druk met die
software/muziek piraterij aan te pakken! Veel belangrijker! :P
03-05-2004, 12:02 door Anoniem
Ik ben het principieel onees met het gebruik van een voormalige
bajesklant als rechercheur. Ik weet het gezegde "met boefjes van je
boefjes", maar de praktijk laat zien dat voormalige boefjes regelmatig
frauderen met bewijsmateriaal en onschuldigen onaanwijzen als dader.
Dat doen gewone rechercheur ook weleens, maar de kans op niet-
integer handelen is vele maler groter bij de voormalige boefjes.

Ik word trouowens doodziek van de verheerlijking van Mitnick als anti-
held, het is gewoon een hacker geweest met financieel gewin waardoor
creditcard fraudes.

Free Kevin? Wat was dat een onzin destijds. Ga toch weg, het is geen
orca.
03-05-2004, 12:30 door Anoniem
Door Anoniem
Ik ben het principieel onees met het gebruik van een voormalige
bajesklant als rechercheur. Ik weet het gezegde "met boefjes van je
boefjes", maar de praktijk laat zien dat voormalige boefjes regelmatig
frauderen met bewijsmateriaal en onschuldigen onaanwijzen als dader.
Dat doen gewone rechercheur ook weleens, maar de kans op niet-
integer handelen is vele maler groter bij de voormalige boefjes.

Ik word trouowens doodziek van de verheerlijking van Mitnick als anti-
held, het is gewoon een hacker geweest met financieel gewin waardoor
creditcard fraudes.

Free Kevin? Wat was dat een onzin destijds. Ga toch weg, het is geen
orca.

Helemaal mee eens.
03-05-2004, 12:43 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Ik ben het principieel onees met het gebruik van een voormalige
bajesklant als rechercheur. Ik weet het gezegde "met boefjes van je
boefjes", maar de praktijk laat zien dat voormalige boefjes regelmatig
frauderen met bewijsmateriaal en onschuldigen onaanwijzen als dader.
Dat doen gewone rechercheur ook weleens, maar de kans op niet-
integer handelen is vele maler groter bij de voormalige boefjes.

Ik word trouowens doodziek van de verheerlijking van Mitnick als anti-
held, het is gewoon een hacker geweest met financieel gewin waardoor
creditcard fraudes.

Free Kevin? Wat was dat een onzin destijds. Ga toch weg, het is geen
orca.

Helemaal mee eens.
Als men eens de kans krijgt, kijk dan maar eens naar de film "Freedom
downtime" Dan pas wordt het je duidelijk dat de reactie van justitie in america
zwaar overtrokken was. Acht maanden in eenzameopsluiting is i.m.h.o. nogal
zwaar t.o.v. het vergrijp. En ja hij is fout geweest maar is Al Qaida lid. Hij heeft
zijn straf gekregen en heeft deze uitgezeten.
Dat natrappen, daar wordt ik pas ziek van. Verdiep je eens in zijn zaak voordat
je een oordeel velt.
03-05-2004, 13:33 door Anoniem
Ik zou eens beginnen met het controleren van je tekst op eventuele
spelfouten en typo's...... Dan kom je 1/ veel duidelijker over, en 2/ neemt men
je sneller serieus.

Kevin was een zondebok. Men moest een voorbeeld stellen voor de
gevaarlijke "hacker" die in de ontstane informatiestrijd zou gaan regeren als
men geen aandacht zou gaan besteden aan het fenomeen.

Kevin werd zonder proces en zonder veroordeling weggezet. Hij moest
instemmen met een dubieuze deal met de officier van justitie. Wat had Kevin
gedaan? Hij was te nieuwsgierig geworden naar bepaalde technieken en
benadeelde verschillende grote bedrijven voor een zeker bedrag. Zo groot
was het bedrag niet. Het ging niet om verduistering van geld, maar om het
misbruiken van netwerken. Telefoonkosten dus eigenlijk.

Echter kreeg een journalist van de New York Times vat op dit gerucht en
publiceerde columns alsof het een nieuwe tijdse bankovervaller was die
miljoenen achteroverdrukte. Echter waren die verhalen dus erg overtrokken
en stelde Kevin voor als staatsvijand no.1.

Freedom downtime is mijn inziens een reeele schets van de
omstandigheden rond Kevin. Kevin was geen brave, maar ook geen
moordende psychopathische crimineel. Gewoon een bedreven techneut die
de grenzen van ethiek opzocht en ook overschreed.

Ik vind, dat als je zo'n periode hebt meegemaakt als mens zijnde zoals Kevin
heeft doorgemaakt, en je leven beterd dat je je kwaliteiten mag benutten voor
de maatschappij. Dat maakt zijn verhaal ook geloofwaardiger.

Wie de film "Catch me if you can" heeft gezien (met Leonardo Di Caprio)
begrijpt ook dat je van de slechte kant, terug kan naar de goede kant.
Waarom Kevin dan niet?

Je moest zelf eens in de schoenen staan van Kevin, dan wil je ook dat je een
tweede kans krijgt. Sterker nog, hoeveel fouten maken wij niet elke dag,
waarvoor we ons zelf wel voor de kop kunnen slaan. Ok, we houden ons
meestal aan de wet, maar zegt dat meteen dat we geen fouten maken?
Iedereen wil een tweede kans.......

- Unomi -
03-05-2004, 13:43 door Anoniem
Helemaal met je eens Unomi !
09-05-2004, 21:23 door Anoniem
amen
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.