Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem:
Wat houdt je tegen om zelf die platforms te benaderen hierover?
Heb jij zelf wel eens geprobeerd zo'n platform te benaderen???
IK doe die studie niet! Volgens mij is het gebruikelijk, dat je zelf onderzoek uitvoert.
Ja maar dan moet je wel de MOGELIJKHEID tot onderzoeken hebben!
Dit soort platforms is niet te benaderen met open vragen. Als je contactmogelijkheden zoekt op een site van een
dergelijk bedrijf word je altijd eerst in een doolhof gestuurd waarin men probeert het op te lossen met een of andere FAQ,
en als je uiteindelijk bij een contactwizard ofzo terecht komt dan moet je je probleem onderbrengen in een van de door
hen van te voren bedachte categorieen. En daar staat je specifieke geval nooit bij.
Een mogelijkheid van "stuur ons een mail waarin je je vraag stelt" die is er NIET. NOOIT. En in het super uitzonderlijke
geval dat er zo iets lijkt te zijn zit er een autoresponder achter die je vertelt waar je de FAQ kunt vinden. Geen mens
die je mail leest en beantwoordt.
Als je als vraagsteller zelf geen klant bent dan zijn de mogelijkheden meestal nog veel beperkter. Dus moet je dan
verplicht eerst ook nog eens klant worden, alvorens je informatie kunt inwinnen over de situatie van een andere klant.
(zoals in het geval wat hier beschreven wordt. stel je wilt iets regelen mbt het Faceboek of Linkedin account van een
overleden persoon maar je bent zelf geen klant van die clubs, en hebt ook geen zin om akkoord te gaan met hun
voorwaarden om klant te worden, nou dan houdt het op want geen klant is geen support)
Het is triest, maar zo draaien bedrijven tegenwoordig.
Absolute nonsense. Je mag verwachten dat een onderzoeker weet hoe er onderzoek gedaan moet worden. Dat een leek niet weet zich een weg te banen door de overeenkomsten en juiste kanalen en de tijd ervoor heeft is begrijpelijk maar een onderzoeker?
Je kan dit soort vragen sturen naar legal of DPO van het bedrijf maar zonder vooronderzoek en je contacten opbouw gaan ze daar terecht weinig mee doen. Als je meer wilt weten over een platform dan benader je mensen gerelateerd eraan als de informatie openbaar toegestaan is zijn er zat engineers en spokespersons die je op weg kunnen helpen.. En anders heb je bij meeste bedrijven ook altijd nog het truukje om sales voor je karretje te spannen
Grote bedrijven hebben vaak ook partner, study programs. Zeker als je er ook iets positiefs voor het bedrijf uit kan slepen qua PR zijn ze vaak wel bereidt tot tijd erin te steken bij het PR departement. Meta kan je vast wel een afspraak mee maken Twitter kun je zelfs bellen. Meta zit in Nederland op Jollemanhof 15 Amsterdam
https://openkvk.nl/openkvk/hoofdvestiging-51401282-0000-facebook-netherlands-bv
Combineer die data met LinkedIN informatie van medewerkers en job offers en je komt al een heel eind opweg.
Dat gezegd hebbende kunnen we zeer weinig met de vragen zelf.
De vragen zijn niet goed geformuleerd. Er wordt niet gespecificeerd over welke socialmedia services de vragen gaan en zonder afkadering is dit niks waard voor een afstudeer project.
Je wilt dit soort vragen ook niet stellen aan derden die geen directe band hebben met een bedrijf of specifiek verifieerbare kennis hebben over het onderwerp. Bronvermelding is een van de belangrijkste zaken die 100% moeten kloppen bij een essay, afstudeerproject.