InterContinental Hotels Group (IHG) is slachtoffer geworden van een cyberaanval, waardoor onder andere reserveringssystemen en andere applicaties ernstig zijn verstoord. Dat meldt het bedrijf, dat zeventien hotelmerken en zesduizend hotels exploiteert, in een bericht aan de London Stock Exchange weten.
Volgens IHG heeft er "ongeautoriseerde activiteit" op de systemen plaatsgevonden, waardoor er problemen zijn met de "reserveringskanalen" en andere applicaties. De verstoringen begonnen maandag en doen zich nog altijd voor. De website van IHG laat weten dat klanten problemen kunnen hebben bij het maken van nieuwe reserveringen of het opvragen van informatie over al gemaakte reserveringen, alsmede het inloggen op hun IHG One Rewards-account.
In het bericht aan de Londense beurs meldt het hotelbedrijf dat het zo snel mogelijk alle systemen wil herstellen en relevante toezichthouders zal inlichten. Verdere details over de aanval zijn niet gegeven. IHG is eigenaar van onder andere Holiday Inn, Crowne Plaza en Regent hotels. Eind 2016 wisten aanvallers ook bij hotels van IHG toe te slaan en werden creditcardgegevens van klanten buitgemaakt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.