PayPal heeft 35.000 klanten gewaarschuwd dat aanvallers op hun account hebben ingebroken. De "ongeautoriseerde activiteit" deed zich begin december voor, zo blijkt uit een datalekmelding aan de procureur-generaal van de Amerikaanse staat Maine. PayPal zegt in de brief geen aanwijzingen te hebben dat persoonlijke informatie van klanten is misbruikt.
Ook zijn er geen ongeautoriseerde transacties met het account waargenomen. Doordat de aanvallers toegang tot account kregen hebben ze mogelijk ook persoonlijke informatie bemachtigd, waaronder naam, adresgegevens, social-securitynummers, belastinggegevens en geboortedatum. Volgens PayPal maakten de aanvallers gebruik van credential stuffing om toegang tot de accounts te krijgen. Het bedrijf stelt verder dat er geen bewijs is dat de gebruikte inloggegevens via systemen van PayPal zijn verkregen.
Naar aanleiding van de inbraken heeft PayPal besloten de wachtwoorden van getroffen accounts te resetten. Gebruikers moeten dan ook de volgende keer dat ze inloggen een nieuw wachtwoord instellen. Tevens adviseert PayPal het gebruik van tweestapsverificatie. Getroffen gebruikers kunnen twee jaar lang van identiteitsmonitoring gebruikmaken. Het gaat hier om diensten die waarschuwen wanneer gegevens op internet verschijnen of er identiteitsfraude plaatsvindt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.