Door Anoniem: Ik heb sinds kort tmobile fiber. Eerst werd ik gek van de daar werkende instagram generatie die totaal niet bezig is met hun werk, waardoor ik min of meer geforceerd werd om mijn username en password van de pppoe te sniffen, om mijn eigen router te kunnen installeren.
Ik snap nog niet wat een werkende instagram generatie met het sniffen van je username/password moet doen.
Gaat tmobile niet tegenwoordig onder pppoe, maar direct op VLAN300?
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/specificaties/eigen-modem-modeminstellingen.pdfDocument van T Mobile meldt er ook niets over.
Nu wordt ik gek van de laatste 3 dagen 14 keer bellen om de port forwarding te activeren op mijn (pppoe) verbinding, krijg ik een email dat dit niet mogelijk is op mijn verbinding.
(Dit overigens nadat in de winkel me verzekerd was dat port forwarding mogelijk is. De installateur verzekerde dit me, en volgens mij heb ik het ook nog ergens op een email van de tmobile support staan.)
Ben ik nu gek dat ik als wens heb om poorten te openen? Het hele idee van een internet verbinding is toch dat je die kunt gebruiken in twee richtingen? Hoe ik de internet verbinding gebruik bepaal ik toch? Maakt dit niet deel uit van de net neutraliteit of andere regelgeving?
Ik vind het ook gewoon dom als regelgeving toestaat dat providers dit mogen doen, het laatste beetje diensten remote werk wat je dan nog op kantoor/thuis hebt draaien, forceer je zo ook in de US cloud.
(Dit is overigens niet in Nederland, maar wellicht wel de toekomst)
Hooo, wacht even.... best wel erg belangrijk om als eerste te melden zou ik zeggen.
Je wilt dus eigenlijk alleen maar een rant doen of even zeuren? Want je blijkt in eens niet in Nederland te zitten, moet met allemaal nutteloze informatie die helemaal niets met je probleem te maken hebben.
Geeft ook geen enkele technische informatie om je ook maar iets verder te helpen.
Dus ik zeg maar, veel succes verder.